Rally of South Canterbury ’19

Prieš mėnesį, pietinėje Naujosios Zelandijos saloje, įvyko ketvirtasis kivių šalies ralio čempionato etapas. 200 kilometrų dulkėtų kelių pasitiko arti šimto ekipažų su pačia įvairiausia technika. Kadangi Naujoji Zelandija mums labai tolima šalis, tas atsispindi ir autoparke, nors panašumų tikrai yra. Mūsų kraštuose sutinkami “Proto” automobiliai turi ekvivalentus ir Azijoje, tik tiek, kad jie vadinami “AP4” ir gaminami su kiek kitais agregatais, nei “Proto”. Kėbulai naudojami irgi įvairiausi – nuo mums įprastesnių Škoda Fabia ar Hyundai i20 iki Mazda 2 ar Holden Barina. Kartu su jais varžosi keletas R5 modelių ir galybė įvairių įvairiausių metų Mitsubishi Lancer Evolution ir Subaru Impreza modelių.

Šiais metais Zelandijoje sau lygių neturi kivis Ben Hunt su Subaru Impreza. Jis bent minutės persvara laimėjo visus keturis etapus, Naujosios Zelandijos ralio čempionato įskaitoje. Priežastis, kodėl paminėjau šios šalies įskaita yra ta, kad raliuose neretai važiuoja ir ekipažai, kurie nedalyvauja pačiame čempionate. Du čempionato etapai sulaukė garsiausio šių salų ralio atstovo, kuris be kita ko jau yra keturis kart Naujosios Zelandijos čempionas. Tai jeigu Ben Hunt laimi ralį minute prieš artimiausią varžovą čempionate, tai tas pats Hunt bendroje įskaitoje yra aplenkiamas 5-6 minutėmis tėvynainio – Hayden Paddon. Taip nutiko ir šiame ralyje. Hayden laimėjo visus 12 ruožų ir susikrovė beveik septynių minučių persvarą vairuodamas Hyundai i20 AP4.

Pastarieji metai pastarajam klostosi sunkiai. Po ne itin sėkmingo 2018 sezono Pasaulio ralio čempionate, Gruodį kivis sužinojo, jog 2019 metais geriausiu atveju teks tenkintis testais ir vienu WRC raliu. Galiausiai paaiškėjo, kad ir to vieno ralio nebus, nes Hyundai pasirinko Craig Breen Suomijos raliui. Negali sakyti, kad airis nenusipelnė vietos – šiais metais važiuoja labai įtikinamai ir įrodinėja savo vertę, po panašaus likimo su Citroen. Kaip dabar jau aišku – Hayden irgi grįš į Pasaulio ralio čempionato trasas su Ford. Kad ir keistai skambėtų, Hyundai stipriai prie to prisidėjo, tik ne WRC komanda, o pats gamintojas.

Šalia vairavimo, Hayden užsiima ir savo vardu pavadintos komandos priežiūra bei Hyundai automobilių pardavimu Naujoje Zelandijoje. Realiai Hayden didžiulę dalį savo gyvenimo yra atidavęs Hyundai koncernui ir nuo 2014 metų ralyje pastoviai važiuoja su šio automobilio gamintojo automobiliais. Pasaulio ralio čempionate – su i20 WRC, o Azijos regione – su i20 AP4. Praradus vietą WRC, Hayden ėmėsi daugiau dirbti su savo komanda. Išskyrus keletą startų Naujosios Zelandijos raliuose, Paddon komanda įsigijo Hyundai i20 TCR žiedinių lenktynių automobilį bei jau spėjo sudalyvauti Titans RX ralio kroso čempionato etape Prancūzijoje su Hyundai i30 kėbulu aprengtu Pantera RX6 automobiliu. Beje pats Hayden buvo už pastarojo automobilio vairo ir užėmė 5 vietą. Taigi nuolatinis darbas ir atsidavimas Hyundai koncernui galų gale išplaukia taip, kad nuolatiniai partneriai ne tik leidžia, bet ir padeda kiviui išlįsti vėl į WRC, nepaisant to, kad vairuos konkurentų gamybos automobilį.

Beje, Hayden yra nemenkas savo šalies patriotas. Savo laiku, kai laimėjo Production WRC (senesnis WRC2 atitikmuo), jo Subaru Impreza buvo išpuošta pagrindiniu Naujosios Zelandijos simboliu – sidabrine plunksna juodame fone. Šis simbolis yra kilęs iš vietinių maorių legendų. 2016 metais Hayden laimėjo kol kas vienintelį WRC etapą Argentinoje ir ant podiumo iškėlė ne oficialią Naujosios Zelandijos vėliavą kurioje dominuoja Australijos vėliavos motyvai, o tą pačią juodą vėliavą su sidabrine plunksna. Tai sukėlė nemenką diskusijų bangą, o Hayden tai motyvavo prieš metus vykusiu referendumu Naujoje Zelandijoje, per kurį buvo norėta pakeisti šalies oficialią vėliavą. Referendumas nepavyko ir šalyje liko galioti senoji vėliava. Beje Hyundai atstovybėje Naujoje Zelandijoje dirba tik tos šalies gyventojai.

Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:

Rezultatai

Nuotrauka – ASP

0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x