Pradedame trečiąjį šios jau tradicija tapusios rubrikos sezoną 🙂 Naujus pradedame išskirdami į kokius dalyvius turėtume atkreipti jau šį šeštadienį vyksiančiame vieninteliame lietuviškame žiemos ralyje Rokiškyje
Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂
Vladas Jurkevičius
2024 m. Lietuvos ralio čempionas po dviejų savaičių maratono Saudo Arabijoje pradeda dar vieną sezoną klasikinio ralio disciplinoje. Verta prisiminti, jog Vladas praleido pernykštį žiemos sezoną: paskutinį kartą ant sniego ir ledo dangos sportininkas varžėsi užpernai Estijoje. Deja, tą kartą viskas baigėsi aplamdytu metalu tiek, kad net pats geriausias poliruoklis nebūtų padėjęs.
Vladas šį kartą dalyvaus svečio teisėmis ir stengsis kaip įmanoma labiau pasismaginti. Sportininką išvysime su tuo pačiu iki skausmo pažįstamu Škoda Fabia Rally2 evo automobiliu. Tiesa, ant jo šono šį kart puikuosis Ugniaus Vainevičiaus pavardė. Vienas iš talentingiausių Lietuvos šturmanų pakeis nuolatinį ir ištikimą Vlado partnerį Aisvydą Paliukėną, kuris šįkart negalės startuoti. Tai pirmas kartas nuo 2019 metų, kuomet Vladui varžybose stenogramą diktuos kitas šturmanas. Išskirtinai žieminiam Rokiškio raliui susiformavęs naujas ekipažas bandys apsišlifuoti ketvirtadienį suplanuotuose testuose.

Vladas ant sniego ir ledo dangos grįžta po metų pertraukos
Justas Simaška
Nuo asfalto ant sniego ir ledo. Taip būtų galima apibūdinti greito patrakėlio iš Kačerginės sugrįžimą į didžiąją ralio areną. O iš tikrųjų, Justas niekur nebuvo toli pabėgęs nuo ralio: pernai startavo dvejose varžybose su nuosavu BMW E46 Compact, treniravo ir dalino patarimus savo mokiniams bei dalinosi savo įžvalgomis „Ralio išdykėlių“ tinklalaidėje.
Dar pernai rugsėjį sportininkas pasidalino naujiena, kuri buvo tarsi perkūnas iš giedro dangaus. Tai buvo vaizdai, kuriuose Justas pirmą kartą išbandė Škoda Fabia Rally2-Kit. Negana to, šalia jo sedėjo ne kas kitas, o pats autoritetas – tėtis Aurelijus. Justo įspūdžiai kalbėjo patys už save po pirmųjų 50 kovinių kilometrų. Trumpai tariant, tai automobilis, kuris daro viską, ko tik nori ir paprašai.
Vėliau laikas parodė, jog minėtieji testai buvo tik preliudija į žieminį Rokiškio ralį. Taigi, bus be galo įdomu pamatyti Justą pagaliau prie tokio kalibro technikos. Tikriems ralio fanams tai tarsi ne vienerius metus laukta svajonė, kuri jau visai netrukus taps realybe. Negana to, ketvirtadienį Justas planuoja testus su nauju automobiliu, o pačių varžybų metu turės varžovus, į kuriuos galės lygiuotis. Šioje vietoje būtina paminėti Vladą Jurkevičių, kurį su Justu sieja ne tik geri draugystės ryšiai, bet ir labai metodiškas požiūris į pasiruošimą bei visapusišką tobulėjimą ieškant sekundžių ir jų dalių. Be to, šių dviejų sportininkų stenogramos sistemos yra labai panašios. Akivaizdu, kad Vladas ir Justas, tikrai, turės ką papasakoti vienas kitam tarp greičio ruožų 🙂

Štai taip atrodys minimalistiškai papuoštas naujasis Justo automobilis
Irmantas Buivydas
Pernai visiems fanams žandikaulius priverstinai atvėpęs Z kartos atstovas taip pat nusprendė pasidžiaugti šios keistos lietuviškos žiemos malonumais. Brolių duetą matysime su tuo pačiu Ford Fiesta N5 bolidu, kuris ieško naujo savininko jau nuo pat tarpsezonio pradžios. Galbūt pergalė bendroje įskaitoje padėtų greičiau atsikratyti dabartinio automobilio? 🙂 Žinant Irmanto sugebėjimus, galima apie tai tyliai pasvajoti. Visgi, dienos pabaigoje jaunajam sportininkui svarbiausia bus smagiai praleisti laiką ir išlaikyti sveiką automobilį.

Tai bus jau aštuntasis Irmanto startas su Ford Fiesta N5
Vaidotas Paškevičius
Greičiausias praėjusių metų “valtininkas” savo čempionišką automobilį išsiuntė į Latviją bei trumpam grįžta prie N5 technikos. Vaidotui N5 kategorija jau nėra naujiena, mat ją išbandė dar 2023 metais Elektrėnų ir Utenos raliuose. Sportininkas Rokiškyje išvairuos tą patį Dariui Biesevičiui priklausantį Ford Fiesta N5, o šalia jo pirmą kartą atsisės Steponas Kriaučiūnas. Visgi, kol kas Vaidoto planai dar nėra aiškūs ilgajam vasaros sezonui.

Vaidotas jau turi šiokios tokios patirties su N5 kalibro technika
Mini ralistai ateina pas sprintininkus
Džiugu, kad Lietuvos ralio piramidė sėkmingai veikia ir vyksta natūralus judėjimas tarp trijų LARČ-LARSČ-LRMČ pakopų. Itin smagu, kad greitieji Mini ralio atstovai žengia žingsnį į priekį ir dalyvaus sprinto čempionate. Kas jie tokie? Prisiminkime:
Šturmanų rokiruotės
Ko jau ko šiame ralyje netrūksta, tai dėl įvairių priežasčių, laikinai ar ilgesniam laikui naujai atsiradusių vairuotojų bei šturmanų duetų. Na pavyzdžiui paimkime Ugnių Vainevičių. Šį, vieną perspektyviausių šturmanų matėme ir su Juliumi Masonu, ir su Mantu Bartkuvėnu. Visgi Ugnius nusprendė važiuoti su Mantu iki tos sekundės, kai suprato, kad galės sėstis į čempionišką Škoda Fabia Rally2 Evo, kur trumpam pakeis Aisvydą Paliukėną bei stenogramą skaitys Vladui Jurkevičiui. Mantui likus be šturmano, šiam pagalbos ranką ištiesė itin daug patirties turintis, bet kurį laiką nebevažiuojantis Gediminas Celiešius. Įdomi šturmanų rokiruotė įvyko tarp Juliaus Masono ir Gedimino Ivanausko. Iš pradžių Juliui Masonui stenogramą turėjo skaityti mini ralyje BMW pilotuojantis Eimantas Jankus, o Gediminui Ivanauskui šturmano pareigą turėjo atlikti LARČ9 čempionas Markas Buteikis. Tik va viskas apsivertė aukštyn kojom ir Eimantas važiuos su Gediminu, o Julius važiuos su Marku, iš kurio nupirko čempionišką BMW savo sūnui.
Vienas pagrindinių Marko Buteikio konkurentų praeitų metų sezone, Emilis Kucka vairą iškeis į stenogramos sąsiuvinį ir padės Vilmantui Karaliui, kuris į Sprintą ateina iš Mini ralio ir yra nusipirkęs itin greitą Deivido Gezevičiaus Honda Civic. Beje Vilmantas Karalius SGC-1 čempionu tapo su… Marku Buteikiu. Dar vienas, itin greitas lenktynininkas Deividas Gezevičius trumap taps šturmanu bei padės tobulėti Matui Patėjūnui su BMW 325 automobiliu. Igno Taletavičiaus įprastinis šturmanas deja negalės dalyvauti Rokiškyje, tad į istorinės klasės VW Golf sėsis didžiulę patirtį turintis Žilvinas Juršys. O štai po ne itin sėkmingo vizito Suomijoje, Artūras Laukys bandys reabilituotis Tado Balaišio FIAT 124 automobilyje.

Artur Długosz
Jau sunku įsivaizduoti bet kokį lietuvišką ralį, kuris neturėtų svečių iš užsienio, o ypač iš kaimyninės Lenkijos. Šį kartą itin vėlyvą lietuvišką žiemą nusprendė pamatyti ir išbandyti Artur Długosz. Sportininko karjera prasidėjo vietinėse SKJS serijoje ant asfalto pilotuojant standartinį trečios kartos Renault Clio. Galiausiai, 2022 m. lenkas nusprendė save išbandyti aukščiausio lygio nacionalinėse pirmenybėse – RSMP čempionate. Pirmajam sezonui Artur pasirinko laiko patikrintą, patikimą Peugeot 208 R2. Šį pilotą buvo galima išvysti ir Žemaitijos ralyje su jau minėtu automobiliu. Kitąmet kaimynas iš Lenkijos persėdo jau į modernesnį Peugeot 208 Rally4 ir pakartojo programą vietiniame čempionate. Tuo tarpu, praėjusiame sezone Artur įsigyjo Ford Fiesta Rally3 ir visą sezoną varžėsi ant asfaltinės dangos įvairiuose Vidurio Europos raliuose.
Artėjantis žieminis Rokiškio ralis šiam sportininkui bus ypatingas, kadangi tai bus jo pirmoji patirtis ant sniego ir ledo su dygliuotomis padangomis. Artur’ą į pagalbą pasikvietė lietuvių komandą Proracing, kuri šį kart jam išnuomuos Škoda Fabia Rally2-Kit. Natūralu, kad tikėtis gerų rezultatų iš lenko būtų daugiau negu naivu, tačiau smagu turėti dar vieną užsienietį, kuris pasirenka būtent mūsų ralio padangę.

Artur’as jau yra startavęs Lietuvoje, 2022 metais, Žemaitijos ralyje
Julius ir Majus Masonai
Gana retas reiškinys ralio padangėje, kuomet tėvas ir sūnus dalyvauja tose pačiose, bet skirtingų barikadų pusėse, už skirtingų automobilių vairų. Taip nutiks šį kartą Rokiškyje.
Patirties ir išminties pusėje atstovaus tėtis Julius, kuris į ralio pasaulį įsiliejo praėjusio sezono viduryje. Sportininkas kaupti patirtį iškart pasirinko su Renault Clio N5. Pernai vilnietis startavo keliuose mini raliuose, kuriuose greičio kreivė kylo tik aukštyn. Šįkart Juliui stenogramą diktuos ir mentoriaus pareigas atliks Markas Buteikis.
Tuo tarpu, jaunimo pusę atstovaus sūnus Majus, kuriam Biorina Winter Rally Rokiškis taps pirmosiomis varžyboms gyvenime. 18-metis ralio disciplinoje debiutuos su Marko Buteikio čempionišku BMW E46 Compact. Šalia jo atsisės šturmano duonos varžybose dar neregavęs Titas Ringaitis.

Unikalus N5 modelis, anksčiau priklausęs Vilmantui Padegimui
Kaip dvi Škodos į BMW buvo iškeistos
Šiaip įprastai mažesnio rango varžybos kartais būna išnaudojamos išbandyti save su naujesne, galingesne technika, prieš priimant sprendimą dėl tolimesnės ateities ralio pasaulyje. Pavyzdžiui Justo Simaškos atvejis šiame ralyje, tačiau Rokiškyje turėsime ir visiškai atvirkštinį variantą. Netgi ne vieną, o du, visiškai identiškus. Du piliečiai, vienas pastoviai kovojantis dėl pergalių, o kitas tikėkimės šįmet kovosiantis dėl jų – Giedrius ir Nedas, Biorina Winter Rally Rokiškis važiuos su… BMW 328 E46. Kaip pamenate, jiedu dulkėmis žiūrovus praeitais metais skandino Škoda Fabia R5 automobiliais. Tai kas čia dabar nutiko?
Pas mus žiemą LARČ nevyksta, Škoda dabar visa išardyta bei ruošiama vasaros sezonui, o ir biudžetas dar sezonui nesurinktas. Visgi važiuoti bei palenktyniauti norisi, tai pasismaginsime „For fun” su BMW automobiliu. Radau šturmaną, kuris sutiko pašturmanauti bei prisidėti prie šio starto. Pasirinkome BMW automobilį dėl to, kad mažiausiai moku važiuoti su galu varomu automobiliu. Pradėjau karjerą su priekiu varomu automobiliu, o paskutiniu metu važiuoju su visais ratais varoma technika, tai RWD man yra mažiausiai atrastas automobilis ir aš jaučiuosi kaip studentas bei noriu pagerinti savo įgūdžius. Manau bus visai smagu palenktyniauti su kitais lenktynininkais bei pasižiūrėti ką su tuo BMW mes galime. Tikrai nesiruošiu nieko čia nustebinti, vietoje to linksmai leisime laiką. Smagu, kad ir Nedas prisijungė prie mūsų šitos avantiūros ir irgi važiuos su BMW.
Giedrius Notkus
Buvau visiškai įsitikinęs, jog žiemos ralio nei matysiu, nei juo labiau jame dalyvausiu. Dar praėjusio sezono apdovanojimų metu jau žinojau, kad sausio gale vyks šis renginys, tačiau ir aš, ir Justas buvome suplanavę keliones su šeimomis tuo laikotarpiu ir net nesvarstėme šios idejos. Visgi gamta pakoregavo savo planus, o jai taip vangiai judant įšalo linkme, praėjo ir mėnuo atostogų 🙂 Na, o modelio pokytis žiemai jau tampa tradicija, gaila šįkart arklių kaimenė mažesnė, bet manau pasvaidysim smagiai 🙂
Nedas Radišauskas

Karlis Dzenitis
Kai tavo tėtis turi gerai žinomą sportinių automobilių nuomos įmonę, turbūt nedaug šansų lieka „neįsisukti” į šitą peklą, raliu vadinama. Tas nutiko jaunuoliui Karliui Dzeničiui, kuris yra yra Martinšo Dzeničio, „Baltic Motorsport Promotion” vadovo sūnus. BMP kompanija yra neretas svečias Lietuvos ralio varžybose, o pats Martinš puikiai pažįstamas Lietuviškoje ralio bendruomenėje. Jo sūnus Karlis ralio karjerą pradėjo praeitais metais. Su BMW 320i E36 jaunuolis dalyvavo Latvijos mini ralio varžybose ir „studentų” klasėje liko antras. Šįmet Karlis žengė žingsnį pirmyn ir praeitą savaitgalį debiutavo Sarmos ralyje su kitu, bet labai panašiu BMW 320 E36. Debiutas rimtose ralio varžybose su 90 sportinių kilometrų latviui buvo išties solidus. Karlis su tuo pat metu šturmano karjerą pradėjusiu Marciu Malersu finišavo penkioliktoje vietoje bendroje įskaitoje bei lipo ant podiumo Latvijos ralio sprinto RSK9 klasėje. Bus išties įdomu pamatyti kaip jaunuoliui seksis pirmą kartą išvažiavus už namų sienų.

Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂