Kol 2025 metų sezono ralio sprinto žieminiame etape kabo ant klaustuko, pakalbinome keletą LMRČ dalyvių, kurie šįmet prisijungs prie Lietuvos automobilių ralio sprinto čempionato 🙂
Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂
Mantas Dilys / Laurynas Matonis – BMW 325 E46
Mūsų jaunas ekipažas jau yra sėkmingai įveikęs du sezonus Lietuvos mini ralio čempionate. Mintys apie kopimą “ralio piramide” aukštyn buvo nuo pat projekto pradžių, nes toks ir buvo tikslas – apšilti kojas mini ralyje, įgauti patirties ir žengti žingsnį aukštyn.
Tai toli gražu nereiškia, jog mini ralis yra kažkuo prastesnis už kitas lygas, tiesiog pats “C lygos” konceptas ir sukurtas tam, jog nauji ekipažai “prisijaukintų” automobilių ralį, minimaliomis investicijomis turėtų galimybę įgauti patirties ir galu gale suprastų ar tai ištikrųjų yra tai, apie ką svajojai. Dalyvaujant mini ralio varžybose ilgainiui atsiranda “kilometrų alkis”. Nepaslaptis, jog greičio ruožų ilgis kartais būna toks, jog atrodo tik spėji pagauti tempą ir įsivažiuoti, o jau ir finišas.
Minėtą problemą puikiai išsprendžia ralio-sprinto, arba liaudyje vadinamos “B lygos” varžybų formatas. Varžybinių kilometrų bene dvigubai daugiau, o varžybų etapo biudžetas skiriasi tikrai ne kartais, o labiau simboliškai. Dar vienas svarbus aspektas yra tai, jog mūsų mašinėlė nors ir vežė mus du sezonus mini ralyje, bet ji yra paruošta pagal LARČ saugumo reikalavimus, tad kitaip sakant mums jau nebereikia investuoti papildomų kaštų norint pritaikyti techniką aukštesnei lygai.
Ir tikriausiai didžiausias postūmis dalyvauti LARSČ čempionate yra – atskiri etapai nuo LARČ. Labai džiaugiuosi, jog federacija po kelių metų diskusijų ir planų pagaliau ryžosi atskirti LARSČ nuo LARČ etapų, kadangi sprinto dalyvių sąrašai ir būdavo tokie kuklūs, nes menkas malonumas važiuoti pačiame rikiuotės gale, po visų LARČ dalyvių ir labiau dalyvauti “išgyvenimo varžybose” galvojant kaip nesulaužyti technikos provežose nei varžytis dėl sekundžių dalių.
Tad apibendrinant, į LARSČ žengiame, galima sakyti iš pragmatiškų paskatų. Labai grubiai bandžiau dėliotis sprinto etapo biudžetą ir jis tikrai neženkliai skirsis nuo to, ką mes turėjome LMRČ etapuose. Tad vieno varžybinio kilometro kaina turbūt gaunasi net patrauklesnė nei LMRČ.
Na, o kalbant apie artėjantį, pirmąjį LARSČ etapą “BIORINA Winter Rally Rokiškis”, pirmiausia labai norėčiau, kad gamta būtų dosni ir renginys įvyktų. Vos paskelbus sezono kalendorių, buvau tikras, kad šį etapą praleisime dėl žieminio ralio finansinės išraiškos, bet pagalvojus kelias dienas su Laurynu nusprendėme, jog taip lengvai “palaidoti” taškų metinėje įskaitoje nesinori ir jei praleistumėme šį etapą, N-1 taisyklė jau būtų nebeaktuali viso sezono kontekste. Turime dar kelis iššūkius kuriuos reikia išspręsti, tam kad galėtume stovėti starte, bet manau kad viską susidėliosim ir su visais pasimatysim pirmojoje šių metų žiemos ralio fiestoje.

Vilmantas Karalius – Honda Civic
LMRČ pravažiavau 3 sezonus, tai buvo mano apskritai pirmi kartai ralyje. Jau po pirmo sezono, sulaukiau labai dideles motyvacijos ir palaikymo eiti aukščiau ir tas palaikymas su kiekvienu sezonu tik didėjo, kol pagaliau priaugau pereiti į aukštesnę lygą.
Pagrindinis dalykas kas paskatino, tai konkurencija savo klasėje – jos ten neturėjau. Jeigu važiuoju ir finišuoju, žinau kaip viskas baigsis rezultatų lentelėje. Taip sumažėjo tas azartas ir užsidegimas, nebebuvo taip įdomu kaip pirmąjį sezoną ir taip važiuojant manau sunku tobulėti. Ten kovojau tik bendroje įskaitoje, ne pagal savo automobilio galimybes. Tad tikiu kad LMRČ jau išaugau ir reikia kažko naujo, nuo ko vėl pradėtu „drebėti” rankos 🙂
Kodėl būtent šiais metais į LARSČ? Manau pagrindinis dalykas tai, kad pavyko įsigyti naują automobilį. Taip pat noriu išbandyti kas yra ta tikra žvyrinė padanga, niekada nesu bandęs, jau norisi pravažiuoti ir daugiau kilometrų. Šiais metais buvo atsižvelgta ir į dalyvių prašymą padaryti atskirus etapus (čia manau antras pagrindinis dalykas), mažesnis startinis, galima sakyti vienu metu viskas taip susidėliojo, kad nematau tikslo šiais metais važiuoti LMRČ.
Lūkesčiai ir tikslai visada tie patys – važiuoti ir nugalėti, kitų variantų nėra ir nebuvo. Tiek etapuose tiek čempionate. Aišku pirmajame žieminiame etape manau tai bus labiau susipažinimas su nauju automobiliu, ir kaip jis veikia. Reikia pajusti kas yra sportiniai dygliai. LARSČ pasirinkau klasę, manau šiai dienai konkurencingiausia 2WD, lengva nebus, manau bus sunku, bet stengsiuosi būti greitas ir tikiuosi pavyks sudaryti konkurenciją senbuviams. Lengvo kelio neieškau, manau tik sunkiu keliu galima tobulėti, nors ir viskas bus nauja, bet lūkesčiai visada išlieka tie patys jau nuo pirmojo kilometro.

Lukas Gordonas / Rugilė Sakalauskaitė – Honda Civic
Taip, žadame važiuoti visą sezoną LARSČ. Nusprendėme pereiti iš LMRČ, nes ten tapome du sezonus SGC2 klasės Čempionais. Norisi kilti laipteliu aukščiau, tobulėti. Bus didesnis kiekis kilometrų, beveik visi atskiri etapai,sportinės padangos, turbūt tas ir pastumėjo pereiti į aukštesnę lygą. Lūkesčiai kolkas paprasti, prieš „Biorina Winter Rally Rokiškis 2025“ – norėtųsi finišuoti ir neprisidaryti reikalų. Turėtų būti puikus ir įdomus ralis, jai oro salygos bus tinkamos. Mūsų ekipažui bus daug pirmųjų kartų..
Nes mums nėra tekę važiuoti su sportiniais dygliais ir tuo labiau naktinių greičio ruožų, todėl nebandysim kažko įrodyti ir bandysim pasiekti finišą saugiai.
O apie patį visą LARSČ – tai planas stengtis suvažiuoti visą čempionatą stabiliai, rinkti patirtį ir tobulėti. Norėtųsi, kad būtų taip pat gausus dalyvių skaičius kaip ir LMRČ čempionate. Ruošiamės ir pasimatom „Biorina Winter Rally Rokiškis 2025“

Julius Masonas / Eimantas Jankus – Renault Clio N5
Planuoju važiuoti Ralio sprinto čempionatą. LARSČ nusprendžiau, nes tai antras žingsnis link A lygos. Pernai tik pradėjau ir važiavau tik 3 mini ralius. Lūkesčių aukštiems rezultatams neturiu, stengsiuosi tobulėti ir greitėti. Taipogi bandysiu važiuoti pagal savo įgūdžius ir patirtį, suvaldyti adrenaliną ir nesudaužyti automobilio. Kaip suprantame patirties turiu tikrai mažai.
Labai laukiu šalčių ir tikiuosi numatytu laiku arba vėliau įvyks žiemos ralis. Dar didžiąją dalį naujo sezono ralių planuoju važiuoti su Ugniumi, taipgi jau sutariau ir dėl Winter ralio važiavimo kartu. Žinoma jei jis įvyks numatytu laiku, jeigu ne reikės vėl derinti.
Taip pat šiais metais taipgi mini ralyje startuos mano sūnus Majus Masonas, jam tik 18 metų su nauju bendramečiu šturmanu Titu Ringaičiu.
Plečiame brandelektra racing team 🙂 Aš taipgi pabandysiu ir kelis A lygos etapus, bet sprendimo ką važiuosiu dar nėra ir taipogi kaip svečias kelis planuoju važiuoti mini ralio etapus.


Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂