Vieni europiečiai išganingai laukia šaltuko ir sniego (WRC Rally Sweden), o kiti murkdosi lietuje ir purvynuose (Legend Boucles à Bastogne ralis, kuriame Ford Escort MK2 pasikinkę lakstė M.Hirvonen ir K.Meeke). O tuo tarpu Kanadoje, Kvebeko valstijoje, vietiniai bandė sniego sienų tvirtumą. Problemų su baltąja kelio danga ten nė kvapo. Per ralio atidarymo ceremoniją, visiems ant galvų krito snaigės, nepasididžiavusios papuošti pietrytinės Kanados laukų ir miškų.
Kanados čempionatas nors ir pasižymi ganėtinai mažu dalyvių skaičiumi, bet gyvenimas ten verda gana smagiai. Nušviečiamas jis pakankamai gerai, ne problema ir Youtube platformoje apžvalgas pasižiūrėti ar straipsnius anglų ir prancūzų kalbomis paskaityti. Žiūrovų susidomėjimas ten taip pat didžiulis, nepaisant tikrai nemenkų logistinių sunkumų, oro sąlygų ar fakto, kad tos vietos apgyvendintos tikrai itin retai. Šis ralis, kaip ir keletas kitų yra rengiami vietinių gyventojų, kas kuria dar šiltesnę atmosferą. Etapai, kurių čempionate būna apie aštuonis irgi neprimena pasivaikščiojimo parke. Retas ralis turi mažiau nei 200 kilometrų greičio ruožų. Veiksmas vyksta ant sniego, ledo ir žvyro. Kartais šis derinys būna viename greičio ruože. Keliai driekiasi pagrinde miškais ar jų kirtavietėmis, kur gruntas ir jo sukibimo savybės greitai keičiasi ir yra labai sunkiai nuspėjamos. Pridėkime dar orų sąlygas ir gausime kokteilį, kuriam pasiryžta vos 20 – 30 dalyvių. Prie kai kurių pagrindinio Kanados ralio čempionato etapų dar prisišlieja rytų Kanados čempionato dalyviai. Bet ten jų kartais dar mažiau ir jie įveikia ne visą distanciją. Kažkas panašaus į mūsų B lygą.
Kaip ir JAV ralio čempionatuose, taip ir Kanadoje neginčijamas karalius yra Subaru Impreza automobilis. Tiek kiekybine prasme, tiek kokybine. Nuo 2015 metų, kai daugkartinis čempionas Antoine L’Estage persėdo į Subaru, ši markė pastoviai laimi Kanados čempionatą. O ir šiaip šie automobiliai sudaro vos ne puse kanadietiško ralio autoparko. Tiesa su jais kartais konkuruoja tokie automobiliai kaip Ford Fiesta R5 ar net Mini Cooper WRC. Tik tiek, kad ne visuose etapuose pastoviai susirenka tie patys dalyviai. Apart šių automobilių, ruožais skrieja ir labai kasdieniški Honda Civic, ir įdomesni Toyota GT86. Taip, kad tarp virtinės Subaru – yra tikrai įdomių egzempliorių. Vairuoja juos pagrinde kanadiečiai. Kartais atvažiuoja svečių iš JAV ar pavieniuose etapuose sudalyvauja emigrantai iš Europos ar kitų žemynų. Prieš kelis metus laimę ant sniego bandė ir mūsų brolis Maris Neikšans su Mitsubishi Lancer Evo. Lipo jis tada ant trečio nugalėtojų pakylos laiptelio.
O šių metų atidarymo šventę laimėjo 2018 ir 2019 metų čempionas Karel Carre su… Na patys žinot. Kaip daugelį metų mažai kas galėjo pasipriešinti Antoine L’Estage, taip dabar į priekį yra įsiveržęs Karel. Jis daugiau nei dvejomis minutėmis laimėjo šį etapą. Kur kas įtemptesnė kova vyko jau minėtoje Kanados “B” lygoje. Ten šventė Alexandre Moreau, kuriam tai buvo vos penktas ralis ir vos antras finišuotas. 13 sekundžių persvara Alexandre įveikė Kanados ralio veteraną Marc Bourassa. Savaime suprantama visi jie važiavo Subaru Impreza automobiliais. Kanados čempionatas kaip ir mūsiškis lauks pavasario, o rytų Kanados čempionato dalyviai Kovo antroje pusėje dar kartelį zulins “roketus” į ledą.
Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:
Nuotrauka – Warwick Patterson