Panašu, kad ralio bendruomenė išmoko elgtis karantino kontekste ir jau nebeturėsime tų tuščių savaitgalių, kaip prieš metus. Italai dažnai turi bent po porą ralių vykstančių tą patį savaitgalį. Tiesa, viskas vyksta be žiūrovų, bet ir jie sugrįš. Štai Austalijoje, Philip Island saloje vyko GT World Challenge Australia žiedinės lenktynės, kur po ilgokos pertraukos tribūnos buvo užpildytos nebe vaiduokliais, o automobilių sporto fanais.
Rally Il Ciocco e Valle del Serchio, šis ilgas ralio pavadinimas reiškia tą patį, ką dažnai ralių pavadinimai reiškia ir pas mus – geografinę vietovę, kurioje vyksta renginys. Krūvos italų ir svečių iš kitų kraštų susirinko į nuostabiąją Toskaną, kur trečiosios ilgiausios Serchio upės slėnyje driekėsi raliui paruošti keliai. Penktadienio vakarą – trumpas, vos poros kilometrų išbandymas Il Ciocco gatvėse, o štai šeštadienį jau laukė 3 skirtingos kelio sekcijos, kurias varžybų dalyviai važiavo po tris kartus. Greičio ruožai – tipiški Italijos kalnų, vingiuoti, su daug apsisukimų. Dažniausiai vienoje pusėje skardis, o kitoje – akmens siena. Vietomis šalia kelio glūdėjo ir nemažai sniego, bet ant asfalto jo nebuvo. Bet kai kur buvo šlapia. Dar vienas reiškinys kuris blogino sukibimo kokybę – purvas atsiradęs trajektorijose dėl kertamų posūkių. 10 greičio ruožų bendrai sudarė 94 kilometrų distanciją.
Nors šioje pietų Europos šalyje veiksmas vyksta jau kurį laiką, pagrindinis Italijos čempionatas prasidėjo tik praeitą savaitgalį. Kitas, irgi populiarus – Italijos WRC čempionatas startuos Balandžio viduryje. Prie starto linijos susirinko daugiau mažiau visa Italijos ralio grietinėlė. Tik Luca Pedersoli šį etapą iškeitė į Rally Bardolino, kuris vyko tą patį savaitgalį. Kai kurie dalyviai sezoną pradėjo su nauja technika. Senas vilkas Paolo Andreucci, visame regione žinomas kaip tiesiog Ucci, po 13 metų pertraukos atsisėdo į automobilį, kuris Pasaulį išvydo ne Prancūzijoje. Paolo labai ilgai dirbo su Peugeot koncernu ir jau pora kartų buvo beveik pakabinęs šalmą ant vinies, bet štai jis vis dar važiuoja. O jo patirties bagažu pasinaudoti užsigeidė Indijos padangų gamintojas MRF, kuris visoje Europoje testuojasi ir tobulina savo gaminamas padangas.
Kalbant apie automobilius, peržiūrint dalyvių sąrašą, į akis krenta papildomas įrašas prie Suzuki Swift Sport vardo. Tas įrašas nieko nestebinantis gatvėse, bet ralyje dar itin retas – Hybrid. Daug iečių sulaužyta rengiant naujausias WRC 2022 taisykles, kurios integruos hibridines sistemas į greičiausius ralio automobilius. O štai žemesniuose lygiuose ši integracija jau sėkmingai vyksta. Suzuki Swift Sport Hybrid debiutavo dar praeitais metais. Tai yra R1 / Rally5 greičio automobilis, su 129 AG 1,4 litro turbininiu varikliu ir hibridine sistema. Viskas veikia panašiai kaip ir su mūsų gatves užkariavusiais Toyota Prius. 14ag elektros variklis atiduoda savo jėgą vos numynus akseleratoriaus pedalą, taip gerokai padidindamas automobilio dinamiką. Vėliau elektros variklio darbą pakeičia įsijungusi turbina. O sunaudota energija baterijoje regeneruojasi stabdymo metu. Ši sistema kartu tiekia elektrą ir visoms kitoms automobilio dalims, kurioms reikalinga įtampa. Šiame ralyje startavo 5 tokie automobiliai, kurie apauti Toyo gamintojo padangomis. Prie šios penkiukės prisijungė ir vienišius Fiat 500 Hybrid. Praeitą rudenį JAV čempionato paskutiniame ralyje irgi buvo galima išvysti hibridinį automobilį – Toyota Prius.
Į Toskaną atvyko svečiai iš Vokietijos, Prancūzijos, San Marino, Čekijos, Airijos, Belgijos ir netgi mums pažystamas R.Virves iš Estijos. Čekai F.Mareš ir E.Cais žinomi tiems, kurie domisi Europos ralio čempionatu, o štai C.Breen ir T.Neuville bene visiems kurie apskritai domisi raliu. Hyundai WRC komanda netinginiauja ir nešvaisto laiko. Nors kitas Pasaulio ralio čempionato etapas iš pažiūros dar negreitai – Balandžio pabaigoje, bet kai kurios komandos jau intensyviai tam ruošiasi. O ir verta, nes Kroatijos ralis naujas, todėl sukauptų žinių nėra nei pas vienus. Šios Italijos dalies keliai šiek tiek primena kroatiškus, bet apart kelio specifikos Hyundai turi ir kitų užduočių. Pavyzdžiui tobulinti komunikaciją tarp T.Neuville ir M.Wydaeghe, nes Arktyje Thierry kilo sunkumų suprantant Martijn skaitomą stenogramą. O štai Craig Breen, kuris Italijoje yra susukęs nemažai kilometrų ir pasiekęs garsių pergalių 2019 metais, turbūt bandė įrodyti, kad yra vertas vietos trečiame Hyundai automobilyje kitą mėnesį. Tiesa gamyklinės komandos atstovai vairavo lygiavertę Italams – R5 techniką.
Raliui finišavus nuotaikų būtą įvairių. Thierry džiaugėsi pirma pergale šiemet, o štai Craig Breen išbandė Italijos sveikatos apsaugos sistemos kokybę. Airis smagiai nusivožė nuo kelio, kai posūkyje sprogus padangai, automobilis skriejo ten kur jis norėjo, o ne kur Craig stengėsi jį nukreipti. Ir jis nebuvo vienintelis bėdžius – automobilius palaidojo bent keletas ekipažų. Visa laimė rimtesnių sužalojimų niekas iš dalyvių nepatyrė. Andrea Crugnola, kuris buvo pagrindinis pretendentas pakutenti padus Pasaulio ralio lenktynininkams turėjo problemų su naujuoju Hyundai i20 R5. Automobiliui lūžo pusašis ir Andrea liko tik dešimtas. Kiti pretendentai taip pat turėjo problemų, tad belgui niekas taip niekas ir nepasipriešino. Kitą vertus, perspausti taip pat nesistengė, nes ant kortos buvo pastatyti Italijos čempionato taškai, o svečiai pirmenybėse nedalyvavo, tad nekėlė grėsmės gautinų taškų kiekiui. Bet belgui šis ralis irgi nebuvo lengvas pasivaikščiojimas, nes Italai natūraliai ant savo asfalto itin greiti. C.Breen iki avarijos irgi važiavo identišku tempu.
Artimiausias Italijos čempionato etapas – legendinis San Remo ralis.
Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:
Nuotraukos – Photobriano, Stefano Romeo, Julien PixelRallye