Pokalbis su Martynu Samsonu apie Šiaurės Airijoje vykusį Fivemiletown ralį
Papasakok apie savaitgalį šiaurės Airijoje. Kokie keliai, oras, atmosfera?
Keliai praktiškai tie patys, kokie buvo prieš 2 ar 3 metus. Danga labai grubi, akmenuota, duobėta.
Likus kelioms dienoms iki ralio gausiai prisnigo, tad buvo šiek tiek neramu, kad neatšauktų ralio, bet per dieną viskas nutirpo. Dėl blogų orų, atšauktų kelių keltų, pati kelionė iki Airijos truko beveik 3 paras, . Teko keisti kelionės maršrutą, keltus.
Kiek anksčiau minėjai apie BMW galinės pakabos patobulinimus kuriuos planavai išbandyti šiame ralyje. Ar pavyko šis planas? Ir kame yra problema?
Problemos iš esmės nėra. Tai priklauso iš kurios pusės žiūrėsi. Visada norisi kažką sugalvoti geriau. Originali BMW galinė pakaba nėra bloga, tiesiog kuo daugiau stengiamasi išgauti rato eigos, tuo labiau ratų suvedimas bėga į blogą pusę. O kuo labiau plaukioja suvedimas, tuo blogiau valdomas automobilis, ypatingai per blogą ir duobėtą kelią.
Su nauja pakaba galėtumėme turėti apie 300mm rato eigos be plaukiojančio ratų suvedimo. Bet važiavome su „sena“ gera pakaba, kaip ir visuomet. Didelių bėdų greitai važiuoti tai nesukėlė 😊
Tavo vardas siejamas su Bushwacker, Fivemiletown raliais. Kodėl būtent šiaurės Airija, o ne Škotija ar kitos salyno dalys?
Tiesiog taip jau susiklostė istorija. Šiaurės Airijoje gyvena ir dirba mūsų atstovas visai Jungtinei Karalystei. Su jais dirbame jau gerų 15-16 metų, tai natūraliai taip ir vyksta bendradarbiavimas. Du raliai tame regione yra sočiai. Daugiau sunku ir fiziškai, ir finansiškai. Gal ateityje išvažiuosime ir kitur. Turėjome svajonę „Malcolm Wilson Rally“ sudalyvauti, bet nesusidėliojo viskas palankiai. Ateityje gal pavyks, bet kol kas aišku be didesnių planų.
Lietuvoje tarp RWD automobilių karaliauja BMW. Jungtinėje karalystėje – Ford Escort. Gal gali palyginti šiuos du skirtingas stichijas? Kuo Ford Escort tokie ypatingi?
Manau, kad tai yra istoriškai susidėliojęs reikalas. Gal kaip pas mus kažkada buvo topas Audi „silkė“, taip pas juos MK1 ir MK2 Escortai. Tuo jis ir ypatingas – savo istorija. Kaip ralio mašina, man asmeniškai tai tiesiog kaip vienas iš gražių ralio automobilių. BMW E36 vistiek yra greičiausias 2WD pasaulyje 😊
Airija – asfaltinio ralio šalis. Kokia situacija su žvyriniais raliais ir požiūriu į juos?
Taip, asfaltiniai raliai sudaro gerus 90% visų ralių kartu sudėjus. Su žvyriniais raliais situacija tokia, kad žvyrinių kelių yra labai mažai. Nepadeda ir tai, kad faktiškai visi jie yra privatūs ir netgi užrakinti. Jais naudojasi tik savininkai arba tie kurie prižiūri miškus. O asfaltinių kelių begalybe ir organizacija stipriai paprastesnė.
Manau, kad žvyrinius ralius jie labai mėgsta, nes žvyrinis ralis tampa egzotika.
Varžybos vyko jau prasidėjus karui. Kokios nuotaikos tvyro šiaurės Airijoje?
Labai liūdna tema. Mes ketvirtadienį jau buvome Airijoje, ir prasidėjus šitiems baisiems dalykams jau nebežinojome ką galvoti ir ką daryti. Visiems didelis šokas. Na, bet ten žmonės dirba, sportuoja, gyvena. Mums tai irgi buvo savotiškas darbas, teko dirbti, nors susikaupti ir įsijungti į „varžybų rėžimą“ buvo velniškai sunku.
Nuotraukos – Mark Mc Cullagh, Kevin Glendinning, Aurimas Alaune, Jimmy Cooke