Per karantiną prasidėjusi serija tęsiasi toliau. Škoda Fabia WRC automobilio istoriją bei jo atsiradimą Lietuvoje apžvelgia Gabrielius Kapočius
-
Lietuvos ralio knyga 202125,00 €
-
“Ralio savaitė” lipdukai5,00 €
Teksto autorius – Gabrielius Kapočius
Škoda Fabia WRC buvo antrasis Škoda koncerno automobilis paruoštas pagal Pasaulio ralio čempionato reglamentą. Fabia pakeitė 1998 metais debiutavusią Škoda Octavia WRC, kuris švelniai tariant nebuvo itin vykęs modelis. Octavia WRC buvo kurta ant Kit-Car bazės, o štai Fabia WRC čekų inžinieriai kūrė nuo nulio. Tuo metu Fabia turėjo pačią trumpiausią ratų bazę tarp konkurentų. Debiutas įvyko 2003 metų WRC Vokietijos ralyje. Vienas iš pirmųjų šį automobilį bandė prancūzų ralio legenda – Didier Auriol. Tiesa, rezultatai nebuvo labai geri. Priežastys kelios: automobiliui visgi trūko greičio ir Škoda turėjo gerus, bet ne pasaulinio lygio vairuotojus, kurie būtų sudarę konkurenciją Citroen Xsara WRC, Ford Focus RS WRC, Subaru Impreza WRC automobiliams kuriuose važiavo tokie to meto ralio grandai kaip Sebestian Loeb ar Peter Solberg. Nuo 2006 metų Škoda gamyklinė komanda pasitraukė iš WRC, tačiau teikė palaikymą privačioms komandoms, kurios naudojo šiuos automobilius. Tai truko du metus.
Deja, niekas su Škoda Fabia WRC taip ir nelipo ant Pasaulio ralio čempionato podiumo. Didžiausius pasiekimus pelnė Škotijos ralio legenda Colin McRae Didžiosios Britanijos ralyje finišavęs 7-as, Alexandre Bengué Kosrikoje atvažiavo 6-tas, o geriausias istorijoje Škoda Fabia WRC rezultatas Pasaulio ralio čempionato etape priklauso čekui Jan Kopecky – 2006 m. Katalonijoje jis finišavo penktas.
Taip pat šį automobilį vairavo Toni Gardemeister, Armin Schwarz, Jan Kopecky, Francois Duval, Harri Rovanpera, Jani Paasonen, Roman Kresta. Iš viso buvo pagaminti 24 Škoda Fabia WRC automobiliai kurie dalyvavo 57 WRC etapuose. 2009 metais Fabia WRC pakeitė Škoda Fabia S2000, kuris susilaukė gerokai didesnio pasisekimo SWRC, IRC, WRC2 čempionatuose. Šiuo metu greičio ruožuose galima išvysti tris Fabia WRC automobilius – du karts nuo karto išvažiuoja Čekijoje ir vienas Belgijoje.
Škoda Fabia WRC Lietuvoje.
2007 gale Lietuvos ralio padangę nugriaudėjo sprogimas, kai daugkartinis Lietuvos ralio čempionas Saulius Girdauskas nusipirko Škoda Fabia WRC kurią prieš tris metus vairavo prieš tai minėtas Alexandre Bengué. Iškarto Saulius pradėjo rodyti rezultatus ir laimėjo ,,Vilniaus” ralį, pateko į Top 3 Latvijos čempionato ,,Cesis” Ralyje, o 2012 metais su šiuo automobiliu savo įspūdingą karjerą baigė tapdamas Lietuvos ralio čempionu. 2014 metais prieš paskutinį Lietuvos ralio čempionato etapą Druskininkuose, Saulius Girdauskas paskolino Škoda Fabia WRC tų metų čempionui Ramūnui Čapkauskui. Tiesa, tada Ramūnas Čapkauskas ir Tomas Šipkauskas nefinišavo. Iš viso Škoda Fabia WRC Lietuvoje sudalyvavo trylikoje kartų. Vėliau Saulius automobilį pardavė Švedijos sportininkui, kuris dar porą metų su ją startavo Švedijos ralio etapuose.
-
Lietuvos ralio knyga 202125,00 €
-
“Ralio savaitė” lipdukai5,00 €
Nuotraukos – Marek Felt, Petr Lusk, Lukasz Mikulski, Janis Asaris