Nuo šių metų Europos ralio čempionatas pereiną į naują erą. Po devynių metų bendradarbiavimo su Eurosport, ERC reikalais rūpinsis WRC komanda. Apie pasikeitimus pasakoja daugiametės ERC dalyvės „ProRacing“ vadovas Egidijus Tutinas.
Pagrindinis pasikeitimas Europos ralio čempionate yra naujo „Promoter“ atėjimas. Anksčiau, tai kaip atrodo Europos ralio čempionatas buvo Eurosport televizijos valioje. Nuo šių metų vadeles į rankas perėmė WRC „Promoteris“. Tai reiškia, kad ERC nuo šiol vyks po WRC sparnu. Jau pirmajame etape buvo galima pastebėti, kad visi dizaino bei apipavidalinimo sprendimai pasidarė kur kas panašesni į matomus Pasaulio ralio čempionate. Kadangi naujieji organizatoriai atsivežė ir visą savo komandą bei išmintį, tai media lygis iškarto šoktelėjo į WRC lygmenį t.y. televizijos sklaida, interviu, fotosesijos. Dėl laiko stokos dar ne viskas buvo iki galo išpildyta, bet po Azorų ralio visa WRC media sistema turėtų būti integruota į Europos ralio čempionatą. Tad kol kas žiūrovas matė tik nedidelę dalį potencialo kurį žada išpildyti nauja komanda.
Naujos komandos ambicijos yra labai didelės. Pati idėja – Europos ralio čempionatą padaryti pagrindiniu ir didžiausiu atviru čempionatu Europoje iškeliant jo lygį dar aukščiau negu buvo iki šiol. Tuo pačiu jį padarant prieinamu paprastiems, ne gamyklinių komandų vairuotojams.
Iki šiol laiptas nuo nacionalinių pirmenybių į Europos čempionatą buvo pakankamai didžiulis dėl itin didelių kaštų. Todėl naujieji organizatoriai įgyvendina sprendimus, dalyvavimo kaštams sumažinti ir tuo pačiu supaprastinti šuolį nuo nacionalinio čempionato iki Europos. Tam tikri žingsniai jau padaryti – po daugelio metų, tvarkaraščio pavidalu čempionato logistika pagaliau sudaryta patogiai. Čempionatas prasideda Portugalijoje, kur vyksta du etapai. Trečiasis – Ispanijai priklausančiose Kanarų salose. Viskas labai arti ir vėliau į regioną nebus grįžtama, skirtingai nei ankstesniais metais, kai buvo daug „tuščio” važinėjimo. Tai sutaupo itin daug pinigų skirtų logistikai, kas itin aktualu privačioms komandoms.
Kitas svarbus aspektas – nauja „ERC Open” klasė, kurią „Promoteris“ turėjo išsikovoti. Dabartinė veikianti FIA Rally piramidė yra puiki, bet joje dalyvauti galima tik su gamykliniais automobiliais. Pradedant Rally5 ir baigiant Rally1. Ten nėra vietos privačių komandų Rally2-Kit, Group N ar R-GT technikai. Todėl buvo pasistenga sukurti terpę dalyvauti ir šiai technikai, sukuriant ERC Open klasę. Joje gali varžytis tokie automobiliai kaip Škoda Fabia Rally2-kit, Suzuki Swift R4LLY S, Toyota Yaris Rally2-kit, Mitsubishi Lancer Evolution IX bei X N4, Subaru Impreza N4, Abarth 124 rally, Alpine A110 RGT bei Porsche 997 GT3. Taip pat sukurta ir atskira klasė jaunimui. Kaštai važiuojant pastaraisiais automobiliais yra kur kas mažesni, todėl tai yra itin patrauklu dalyviams, o kaip tik jų kiekį naujasis „promoteris“ ir nori padidinti. Duotas pažadas šias negamyklines klases palaikyti visomis išgalėmis. Pavyzdžiui televizijos ir visos kitos media dėmesys ERC Open klasei bus nė kiek nemažesnis nei pagrindinėms ERC įskaitoms.
Taip pat pasikeitusi renginio infrastruktūra. Iš karto jaučiasi, kad pakliūvai į WRC lygio renginį. Serviso zonos įrengimas visai kitame lygyje. Įranga, tokia kaip generatoriai, interneto stotelės, inžinerinės sistemos yra paimtos iš to paties WRC, tad visa to kokybė aukščiausio lygio.
Kalbant apie neigiamas puses – dabar ten yra nemenkas informacinis bei dokumentinis bardakas. Nėra iki galo aišku ką, kur ir kaip pildyti, kokie mokesčiai. Per ralio apdovanojimus didžioji dalis klasių gavo apdovanojimus, bei kai kurie negavo nieko, nors turėjo. Žiūrint į rezultatus – pavyzdžiui toje pačioje ERC open klasėje matosi du dalyviai, nors iš tikrjųjų jų yra penki. Kol kas yra daug įvairių neatitikimų.
Vėliau, tikėtina, kad visi tie minusai galų gale pavirs į pliusus. Rengiama labai patogi sistema tiek rezultatų, tiek čempionato sekimui su nuolat atnaujinama dalyvių duomenų baze su istorijomis bei kitais privalumais.
Bet visa tai dėl elementaraus laiko trūkumo ir kitų trukdžių, kaip FIA prezidento rinkimai, po kurių organizacija lieka be komitetų ir visi sprendimai tampa labai inertiški. Taip pat sezono pradžia vyksta pietų Europoje, kur vyrauja kiek kitokia kultūra nei centrinėje ar šiaurės Europoje. Ten visi darbai bei procesai vyksta kur kas lėčiau.