Lietuvos ralis užsieniečių akimis

Įpusėjus sezonui, paklausinėjome užsienio svečių kaip jie mato Lietuvos automobilių ralio čempionatą.

Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂



Šis įrašas turbūt yra labiausiai skirtas Lietuvos automobilių sporto federacijai, ralio varžybų organizatoriams, teisėjams, oficialiems ralio asmenims, media atstovams bei visiems tiems kurie dirba šioje mūsų mylimoje disciplinoje. Tikimės, jog užsieniečių svečių įžvalgos padės Jums geriau suprasti kaip galima dar aukščiau pakelti mūsų čempionato lygį tuo pačiu pritraukiant dar daugiau dalyvių iš užsienio. Visiems buvo užduoti tie patys septyni klausimai.

Bus ir antra šio įrašo dalis, kurioje visi tie patys dalyviai atsakys į individualius klausimus, kurie leis dar geriau pažinti mūsų greičio ruožuose lakstančius svečius.

Vėlgi, didžiulė padėka Ignui Augustoniui už idėjos išplėtojimą ir pagalbą surenkant informaciją.


Taupant jūsų laiką – čia išskirti pagrindiniai akcentai. Pilni interviu žemiau, kuriuos tikrai rekomenduojama perskaityti.

Stipriosios LARČ pusės

  • Puikūs, skirtingi, greiti bei techniški žvyriniai greičio ruožai su kalvomis bei tramplynais
  • Didelis dalyvių skaičius bei didžiulė konkurencija daugelyje klasių
  • Puiki vieta tobulėti kaip vairuotojui ar šturmanui
  • Itin aukšto lygio ralių organizacija
  • Organizatorių, oficialiųjų asmenų, pačių dalyvių bei fanų paslaugumas bei suteikiama pagalba
  • Vietinių lenktynininkų itin šiltas priėmimas, galimybė susirasti draugų bei kolegų
  • Galimybė startuoti raliuose neturint vairuotojo pažymėjimo
  • Ralių kompaktiškumas atstume bei laike
  • “Rally Freaks” greičio ruožų įrašai
  • Techninės komisijos atstovų mandagumas
  • Iškilmingos ralio starto bei finišo procedūros
  • LARČ etapų kiekis bei geras greičio ruožų kilometrų kiekis
  • Mono padangos taisyklė
  • Testiniai greičio ruožai prieš ralius
  • Organizatorių fokusas stipriai nukreiptas į dalyvius
  • Priimtinas išlaidų kiekis norint startuoti Lietuvoje
  • Ralio uždarymo ceremonijos su koncertais, video medžiaga, maistu/gėrimais bei daugybe žiūrovų
  • Paprasta registracijos į ralį paraiškos forma bei jos pateikimas
  • Tiesioginės transliacijos iš ceremonijų bei greičio ruožų
  • Visi užsienio dalyviai skleidžia teigiamą informaciją apie Lietuvos ralio čempionatą savo šalyse. Kartą pabandę startuoti Lietuvoje, užsieniečiai dažnai sugrįžta.
  • LARČ yra naudojamas kaip gerasis pavyzdys kitų šalių čempionatuose.

Tobulintinos LARČ pusės

  • Kartais sunku rasti apgyvendinimo įstaigą kai raliai vyksta toliau nuo pagrindinių miestų
  • Ilgas pergrupavimas viduryje ralio
  • LARČ3 klasėje automobiliai yra per daug skirtingi
  • Yra nusistovėjęs klaidingas mitas, jog Lietuvoje keliai itin tiesūs bei nuobodūs
  • Ne visi oficialūs asmenys, teisėjai kalba angliškai
  • Utenos ralyje buvo per maži laiko tarpai tarp laiko kontrolės punktų bei starto
  • Per daug įtempta ralio dienotvarkė
  • Dulkės vakariniuose / naktiniuose greičio ruožuose. Reiktų didinti starto laikų intervalus
  • Mechanikai serviso zonose pasigenda priėjimo prie elektros šaltinių

Idėjos kaip į LARČ pritraukti daugiau užsienio dalyvių

  • Reikėtų daugiau Lietuvos ralio čempionatą reklamuoti socialinėse medijose
  • Didesnė sklaida bei reklama įvairiose žiniasklaidos priemonėse
  • Reportažai „Youtube“ kanale anglų kalba po kiekvieno ralio prisidėtų prie LARČ populiarinimo užsienio auditorijoje
  • Reikėtų skleisti informaciją apie tai, ką Lietuvos raliai gali pasiūlyti užsienio dalyviams
  • Reiktų LARČ reklamuoti kitų šalių ralio bendruomenėse
  • Etapų organizatoriai galėtų dalintis informacija apie savo varžybas užsienyje, galbūt siųsti vardinius kvietimus ar išleisti išsamesnius ralio gidus anglų ar tikslinės šalies kalba
  • Galėtų būti daugiau informacijos apie ralius bent jau anglų kalba
  • Reiktų Lietuviškus ralius reklamuoti kitose šalyse vykstančių ralių metu, dalinti skrajutes ar asmeniškai kviesti dalyvius atvažiuoti į lietuvišką ralį. Pvz Cesio ralio metu reklamuoti Elektrėnų ralį.
  • Reiktų Lietuvą reklamuoti kaip puikią vietą kur jaunimas gali išmokti važiuoti ant žvyro
  • Būtina skelbti žinią, jog Lietuvoje galima startuoti jaunesniems nei 18 metų
  • Reiktų labiau sinchronizuoti kalendorių su Latvijos čempionatu

Pilni dalyvių interviu

Robert Kocik / Sebastian Wach – Eurotter Rally Team

Kodėl savo ralio programai pasirinkote Lietuvos ralio čempionatą?

Lietuvos čempionatą pasirinkome kaip pagrindinį, nes labai mėgstame važiuoti žvyru.

Kaip, jūsų nuomone, į Lietuvos ralio čempionatą būtų galima pritraukti daugiau dalyvių iš užsienio? Kas jums, kaip užsienio dalyviui, svarbu, kad priimtumėte sprendimą važiuoti Lietuvoje?

Mano nuomone, reikia daugiau dirbti Facebook platformoje. Reportažai „YouTube“ kanale po kiekvieno ralio, ko gero, prisidėtų ir prie Lietuvos čempionatų populiarinimo kitose šalyse.

Kokios yra stipriosios Lietuvos ralio čempionato varžybų pusės?

Kaip jau rašiau anksčiau, pagrindinė priežastis – puikūs žvyriniai greičio ruožai. Didelį vaidmenį atlieka ir pats ralių organizavimas, kuris Lietuvoje tikrai yra aukšto lygio. Visi šypsosi ir pasiruošę padėti bet kokiu klausimu. Turite nuostabius greičio ruožus, kurie kiekvienose varžybose yra skirtingi.

Ką būtų galima patobulinti, kad jūsų patirtis Lietuvoje būtų dar geresnė?

Sunku pasakyti. Stiprioji pusė – ralių organizuotumas ir greičio ruožai, kurie tikriausiai patenkins net ir reikliausius vairuotojus. Kiekviename etape galima rasti visko (greitos dalys, lėtos dalys, labai techniškos miškuose ir, žinoma, daug tramplynų)

Ar galite palyginti čempionato organizavimą, ralius ir kitus aspektus tarp Lietuvos ir savo šalies?

Deja, Lenkijos čempionate yra tik du žvyro raliai. Taip pat Lenkijos etapų organizatoriai ne visada draugiški ir paslaugūs varžybų dalyviams. Čia yra pagrindinis skirtumas tarp Lietuvos ir Lenkijos, žinoma Lietuvos naudai.

Ar dalinatės įspūdžiais su savo tautiečiais apie Lietuvos ralį? Kaip LARČ ir Lietuvos ralis atrodo jūsų ralio bendruomenės akimis?

Kiekvieną kartą pasitaikius progai per ralius Lenkijoje savo draugams pasakoju apie Lietuvos čempionatą ir skatinu juos čia startuoti. Žinau, kad jei jie bent kartą atvyks ir startuos Lietuvoje, jie pamils jūsų ralius ir tikrai sugrįš dar ir dar.

Kaip jau rašiau anksčiau, turite puikių greičio ruožų, kurie labai patinka lenkų ekipažams. Varžybos kiekviename etape yra aukšto lygio, o tai turi įtakos kiekvieno ekipažo tobulėjimui.

Kaip jus priima vietiniai dalyviai? Ar bendraujate su jais?

Po kelerių metų varžybų Lietuvos čempionatuose turime nemažai draugų tarp ralio ekipažų ir individualių ralių organizatorių. Dažnai kalbamės vieni su kitais įvairiomis ralio bei kitomis temomis.


Adrian Sadowski / Adrian Rzeznik

Kodėl savo ralio programai pasirinkote Lietuvos ralio čempionatą?

Tiesą sakant, šiuo metu patraukliausi aspektai renkantis LARČ buvo tikrai stipri ir didelė konkurencija tokiuose gražiuose žvyrkeliuose su labai geru kilometrų kiekiu.

Kaip, jūsų nuomone, į Lietuvos ralio čempionatą būtų galima pritraukti daugiau dalyvių iš užsienio? Kas jums, kaip užsienio dalyviui, svarbu, kad priimtumėte sprendimą važiuoti Lietuvoje?

Norint pritraukti daugiau užsienio dalyvių, manau, reikėtų daugiau skleisti informacijos apie tai, ką Lietuva gali pasiūlyti, nes daugelis nežino, kaip čia smagu važiuoti, o pabandę – akimirksniu įsimyli jūsų ralius, kaip ir mes 🙂

Kokios yra stipriosios Lietuvos ralio čempionato varžybų pusės?

Kaip ir minėjau, tikrai greiti ir labai reiklūs vairuotojai čia kovoja su mumis geriausiuose žvyrkeliuose Europoje. Organizacija taip pat aukščiausio lygio, nes net jei starto sąraše yra 100 dalyvių, viskas vyksta 1min intervalu be jokių trukdžių! Net kai įvyksta avarijos ar panašiai!

Ką būtų galima patobulinti, kad jūsų patirtis Lietuvoje būtų dar geresnė?

Sakyčiau, gal didesnė sklaida bei reklama? Mes gyvename WRC+ laikais ir tikrai malonu, kai mus parodo kažkokia žiniasklaida. Tiesą sakant, sunku pasakyti, kas gali būti geriau Lietuvoje, nes tikrai viskas yra aukščiausio lygio.

Ar galite palyginti čempionato organizavimą, ralius ir kitus aspektus tarp Lietuvos ir savo šalies?

Galiu pasakyti, jog Lenkijoje viskas kitaip, tačiau nenorėčiau daugiau plėstis. Turiu omenyje, kad organizacija nėra bloga, bet kai kurie dalykai tikrai galėtų būti geresni, lyginant su Lietuva.

Ar dalinatės įspūdžiais su savo tautiečiais apie Lietuvos ralį? Kaip LARČ ir Lietuvos ralis atrodo jūsų ralio bendruomenės akimis?

Tikrai visi, kurie išbandė Lietuvos ralius, yra sužavėti viskuo čia ir nori daugiau čia važiuoti! Jei tai susiję su manimi, galėjau važiuoti tik čia ir niekur kitur, žinoma, neįskaitant ERC ar WRC. Bet būtų tikrai įdomu pamatyti net ERČ čempionatą su etapu Lietuvoje 🙂

Kaip jus priima vietiniai dalyviai? Ar bendraujate su jais?

Visi labai malonūs ir malonu kalbėtis bei dirbti su Lietuvos žmonėmis!


Tymoteusz Abramowski – ABRAM Racing

Kodėl savo ralio programai pasirinkote Lietuvos ralio čempionatą?

Lenkijos automobilių federacijos nuostatai nesuteikia teisės startuoti ralyje neturint vairuotojo pažymėjimo, todėl jaunimo licencija Lietuvoje ir startai Lietuvos raliuose buvo natūralus pasirinkimas.
Kitas argumentas – greiti ir techniški jūsų greičio ruožai esantys jūsų šalyje.

Kaip, jūsų nuomone, į Lietuvos ralio čempionatą būtų galima pritraukti daugiau dalyvių iš užsienio? Kas jums, kaip užsienio dalyviui, svarbu, kad priimtumėte sprendimą važiuoti Lietuvoje?

Lenkijoje penki iš septynių čempionato etapų yra ant asfalto dangos. Paruošti automobilius skirtingoms dangoms kartais kyla problemų dėl trumpų laiko atstumų abiejuose čempionatuose.

Kokios yra stipriosios Lietuvos ralio čempionato varžybų pusės?

Kompaktiškas maršrutas, puiki konkurencija klasėse bei organizatorių įsitraukimas.

Ką būtų galima patobulinti, kad jūsų patirtis Lietuvoje būtų dar geresnė?

Tikrai sunku surasti ką nors 🙂

Ar galite palyginti čempionato organizavimą, ralius ir kitus aspektus tarp Lietuvos ir savo šalies?

Lenkijoje raliai organizuojami labai gerai. Nepaisant to, konkurentai, organizatoriai ir žiūrovai perdeda su problemomis, kurių net nėra.
Esame labai patenkinti startais Lietuvos pirmenybėse ir mums sunku ieškoti klaidų ir skirtumų abiejose šalyse.

Ar dalinatės įspūdžiais su savo tautiečiais apie Lietuvos ralį? Kaip LARČ ir Lietuvos ralis atrodo jūsų ralio bendruomenės akimis?

Visada. Kartais mes naudojame jūsų čempionatą, norėdami parodyti sprendimus situacijose, kurios sukelia problemų Lenkijoje. Dažnai į ralius Lietuvoje atkreipiame dėmesį kaip į galimybę palyginti save su kitais konkurentais, tarp jų ir iš tokių šalių kaip Latvija ir Estija. Pastaraisiais metais mūsų čempionatai turėjo išvažiuojamuosius etapus tarpusavyje. Visi turi labai gražių prisiminimų apie ralius Lietuvoje ir jų lygį.

Kaip jus priima vietiniai dalyviai? Ar bendraujate su jais?

Labai gerai. Visi šypsosi ir alkani pasivaržymui tarpusavyje. Pagalba, kurią jie visada stengiasi suteikti, yra nuostabi.


Janek Vallask

Kodėl savo ralio programai pasirinkote Lietuvos ralio čempionatą?

Norėjome išbandyti kažką naujo svetur, nes vietiniai ralio keliai buvo mums jau gerai pažįstami. Važiuoti nežinomais greičio ruožais yra labai įdomi patirtis. Kodėl gi nepabandžius, kaip viskas vyksta kitoje šalyje.

Idėja dalyvauti LARČ gimė 2021 metais, didžiosios COVID pandemijos laikotarpiu. Tuo metu nemažai varžybų Estijoje ir Latvijoje buvo atšauktos, tačiau dairėmės ir į Lietuvos čempionatų kalendorių. Ten suradome Rally Žemaitija 2021 varžybas, kurios buvo suplanuotos vasaros pradžioje. Buvo didelis klaustukas ar dalyviai iš užsienio galės ten sudalyvauti, nes galiojo visokie keisti ir neįprasti judėjimo ribojimai. Pavyzdžiui, į 72 valandų neigiamo testo taisyklę buvo gana sunku sutalpinti kelionės laiką į Lietuvą kartu su pačiu dalyvavimo ralyje laiku. Po varžybų grįžtant namo prie Lietuvos/Latvijos sienos teko ilgai aiškinti situaciją judėjimą reguliuojantiems žmonėms. Visgi, sudalyvavome Žemaitijoje nepaisant nuolatinių bei nesibaigiančių mūsų skambučių ir laiškų ralio direktorei Ingridai Savickienei. Turiu pasakyti, kad pirmieji įspūdžiai apie varžybų organizavimą ir čia esančius žmones buvo labai šilti.

Kaip, jūsų nuomone, į Lietuvos ralio čempionatą būtų galima pritraukti daugiau dalyvių iš užsienio? Kas jums, kaip užsienio dalyviui, svarbu, kad priimtumėte sprendimą važiuoti Lietuvoje?

Šiais laikais labai paprasta reklamuoti savo renginius kaimyninių šalių ralio bendruomenėse net per socialinius tinklus. Etapų organizatoriai galėtų dalintis informacija apie savo renginius užsienio ralių bendruomenėse. Išsamesnis ralio gidas ar vardiniai kvietimai anglų kalba tikrai praverstų. Kitaip tariant, dalinimasis informacija užsieniečiams neabejotinai padėtų geriau skleisti žinią.

Kokios yra stipriosios Lietuvos ralio čempionato varžybų pusės?

Etapai, kuriuose dalyvavau, buvo labai gerai suorganizuoti. Ypač atkreipčiau dėmesį į ralių kompaktiškumą. Greičio ruožai nėra per toli vienas nuo kito, o pervažiavimai gana trumpi. Nepažįstu nė vieno ralisto, kuriam patinka važiuoti ilgus pervažiavimus su savo sportiniu automobiliu😊. Pastebėjau, kad prieš ralius visada pasirodo Rally Freaks apžvalgos, kuriose pristatomi artėjančių varžybų greičio ruožai bei dalyvių sąrašas. Nors šie video ir lietuviški, tačiau aš visada juos pasižiūriu😊 Jei jie būtų anglų kalba, peržiūrų skaičius iš užsienio būtų tikrai didesnis. Man patinka, kai artėjančio ralio hype’as ir kaifas prasideda jau tada, kai dar kraunuosi savo daiktus namuose. Nors kartais iškyla kalbos barjeras, bet bendrauti su organizatoriais visada sekėsi puikiai. Mūsų mechanikai pastebėjo, kad techninės komisijos atstovai visada išlieka mandagūs ir draugiški.

Ką būtų galima patobulinti, kad jūsų patirtis Lietuvoje būtų dar geresnė?

Planuodami savo varžybas dažnai susidurdavome su situacija, kada mūsų komandai nevisada pavyksta rasti nakvynę mažesnėse lokacijose. Ne visos galimos apgyvendinimo vietos yra rodomos žinomiausiose apgyvendinimo platformose. Kartais į pagalbą ateidavo mūsų kolegos lietuviai, kurie padėdavo surasti nakvynės vietas. Kai kurie etapų organizatoriai galėtų pateikti nedidelę galimų apgyvendinimo vietų apžvalgą. Šioje vietoje apgyvendinimo vietų savininkai ir organizatoriai turėtų labiau bendradarbiauti.

Ar galite palyginti čempionato organizavimą, ralius ir kitus aspektus tarp Lietuvos ir savo šalies?

Visų ralio varžybų organizavimo pagrindai yra iš esmės yra vienodi. Nėra labai didelių skirtumų. Vienas skirtumas, kurį pastebėjau čia, yra tas, kad kai kuriuose raliuose vyksta labai ilgas pergrupavimo laikas varžybų viduryje. Per tą laiką keičiama starto tvarka pagal rezultatų lentelę. Tokio starto tvarkos pergrupavimo vidury ralio dienos dar nebuvau matęs Estijoje. Patys etapų organizatoriai žino, kodėl jiems tai tinka, bet kartais susidaro įspūdis, kad ilgi pergrupavimai gana prailgina visą ralio dieną. Mūsų supratimu, pergrupavimas reiškia, kad yra tiesiog sutraukiamos laiko spragos, atsiradusios dėl kai kurių dalyvių iškritimo. Mūsų šalyje dažniausiai tai daroma prieš įvažiuojant į serviso zoną, todėl nėra ilgo laukimo. Kalbant apie kelius ir jų profilį, manau, kad Lietuvos keliai yra labai panašūs su mūsiškiais. Lietuvos keliai yra labiau smėlėti ir minkštesni. Juos įveikti kartais reikia kiek kitaip nei Estijoje.

Ar dalinatės įspūdžiais su savo tautiečiais apie Lietuvos ralį? Kaip LARČ ir Lietuvos ralis atrodo jūsų ralio bendruomenės akimis?

Taip, žinoma, kad pasidaliname. Geromis emocijomis ir patirtimi reikia dalytis su kitais. Pastaraisiais metais su savo komanda čia važiavome nemažai. Mūsų klubo/komandos ekipažas Ott Kuurberg/Saimon Köst tapo praėjusių metų Lietuvos čempionais LARČ 4 įskaitoje. Tokie faktai tikrai neliko nepastebėti ir mūsų šalies ralio žiniasklaidoje bei bendruomenėje. Tiesą sakant, jie vis dar klausia kur būtų galima konkuruoti už Estijos sienų. Taip pat žinau, kad Estijos ralio fanai per socialinių tinklų grupes ir žiniasklaidą seka, kas vyksta lietuviškame ralyje. Daugelis jūsų greitų ralio vairuotojų yra tokie pat žinomi mūsų šalyje, kaip ir čia😊

Kaip jus priima vietiniai dalyviai? Ar bendraujate su jais?

Manau, kad visi, kurie garbina ralio dievus, elgiasi pagarbiai ir draugiškai. Esame teigiamai ir draugiškai priimami. Čia užmezgėme nemažai kontaktų su vairuotojais ir sirgaliais. Mažesni ir didesni vietiniai ralio fanai dažnai ateina nusifotografuoti ir pasikalbėti. Bendraujame ir su kitais vairuotojais, keičiamės įspūdžiais. Vienas kito galime paprašyti patarimo. Prisimenu juokingą atvejį iš praėjusių metų Žemaitijos ralio, kai paklausėme kito mūsų klasės ekipažo kaip reikėtų įveikti žymųjį trampliną miške. Žinoma, buvo variantai – flatout arba atsargiai. Galbūt jie bandė mus apgauti, bet visi patarė įveikti šuolį labai ramiai. Taip ir padarėme pirmą kartą. Tačiau supratome, kad buvome per daug raminami. Antruoju bandymu daugiau išnaudojome šio šuolio potencialą ir pastebėjome, kad su šiuo senu „taksi“ galima vis dar be problemų skraidyti😊


Ilja Zakmans

Kodėl savo ralio programai pasirinkote Lietuvos ralio čempionatą?

Kaip tikriausiai žinote, esu Karolio Raišio šturmanas ir didelis fanas. Su jūsų šalimi turiu gerus ryšius, todėl natūralu, jog pasirinkau čia lenktyniauti. Turite daug daugiau renginių, dalyvaujančių žmonių ir įvairesnių kelių. Turiu padėkoti Karoliui už patekimą į klasikinį ralį – iš šturmano kėdės atrodė labai lengva, todėl perėjau į vairuotojo poziciją. Dabar jau matau skirtumą, bet jau per vėlu 🙂

Kaip, jūsų nuomone, į Lietuvos ralio čempionatą būtų galima pritraukti daugiau dalyvių iš užsienio? Kas jums, kaip užsienio dalyviui, svarbu, kad priimtumėte sprendimą važiuoti Lietuvoje?

Iš tikrųjų nustebau, kad nedaug latvių atvažiuoja į Lietuvą, nes pas mus nėra tiek daug renginių. Sunku pasakyti, kaip tai gali būti skatinama. Greičiausiai tai yra išlaidų klausimas – nežinau, ar startinis mokestis yra svarbus, nes didžioji išlaidų vis tiek yra susiję su automobiliu. Iš mano patirties istorinių ralio automobilių lenktynėse renginių organizatoriai reklamuoja renginius kitų renginių metu. Pavyzdžiui, dalyvaudamas Monte Karlo ralyje gavau skrajutę į Portugalijos ralį. Manau, kad būtų gera idėja atvykti į Cesio ralį ir ten pareklamuoti, pavyzdžiui, Elektrėnų ralį – tiesiog užtektų pasidalinti skrajutėmis ralio štabe ar net asmeniškai apsilankyti pas ekipažus serviso zonoje.

Kokios yra stipriosios Lietuvos ralio čempionato varžybų pusės?

Daugiau dalyvių nei Latvijoje, kelių įvairovė, draugiška atmosfera. Bet tai gali būti subjektyvu 🙂 Man asmeniškai tai patinka. Taip pat, kai kurie LARČ etapai puikiai tinka pradedantiesiems.

Ką būtų galima patobulinti, kad jūsų patirtis Lietuvoje būtų dar geresnė?

Atvirai pasakius, man čia viskas yra tiesiog puiku 🙂Šiais metais mano įskaitoje pradėjo dalyvauti daugiau skirtingų klasių automobilių, konkuruojame su R4, Rally3 automobiliais, tačiau juos išties sunku gaudyti su N grupės technika. Praėjusiais metais turėjau daugiau galimybių užlipti ant podiumo, nors buvau gana lėtas, bet tai nėra svarbiausias tikslas – važiuojame dėl malonumo.

Ar galite palyginti čempionato organizavimą, ralius ir kitus aspektus tarp Lietuvos ir savo šalies?

Latvijoje turime tik keletą ralio renginių. Jei lygintume vietinius ralio sprintus, tai, žinoma, jie yra gana panašūs į lietuviškus. Žinoma, išskyrus ERC etapą, kuris yra aukštesnio lygio renginys. Latvijos keliai labiau pasižymi trimačiu reljefu, todėl jie yra pavojingesni. Paprastai miško keliais ten važiuojama kur kas mažiau. Vadinasi, kelio būklė po 1 važiavimo geresnė. Girdėjau, kad paskutiniame ERC Liepaja tai buvo išimtis, nes keliai buvo sunaikinami labai greitai, kai kuriuose posūkiuose buvo beveik 1 m gylio provėžos.

Ar dalinatės įspūdžiais su savo tautiečiais apie Lietuvos ralį? Kaip LARČ ir Lietuvos ralis atrodo jūsų ralio bendruomenės akimis?

Esu didelis Lietuvos ralio etapų fanas, todėl turite mano palaikymą. Negaliu atsakyti už kitus žmones, bet, vėlgi, manau, kad šio sporto šakos išlaidų klausimas yra esminis.

Kaip jus priima vietiniai dalyviai? Ar bendraujate su jais?

Žinoma, esame geri draugai ir visada labai šiltai priimami.


Pranko Korgesaar

Kodėl savo ralio programai pasirinkote Lietuvos ralio čempionatą?

Pasirinkau Lietuvos ralio čempionatą, nes dabartinis šturmanas mane pakvietė čia važiuoti. Jis ten važiavo pernai ir teigė, jog raliai čia nuostabūs.

Kaip, jūsų nuomone, į Lietuvos ralio čempionatą būtų galima pritraukti daugiau dalyvių iš užsienio? Kas jums, kaip užsienio dalyviui, svarbu, kad priimtumėte sprendimą važiuoti Lietuvoje?

Manau, kad kiekvienas pats nusprendžia, kur jis/ji varžysis. Kaip dalyvis iš užsienio, ieškau skirtingų/naujų etapų skirtingomis sąlygomis, skirtingose šalyse, kad pasisemčiau patirties ir sužinočiau kokios ten vyksta varžybos. Būsimoje karjeroje bus naudinga turėti daugybę patirties iš skirtingų etapų.

Kokios yra stipriosios Lietuvos ralio čempionato varžybų pusės?

Sakyčiau, Lietuvos ralio čempionato stiprybė yra organizavimas, pavyzdžiui, finišo podiumas ir panašios malonios detalės. Žmonės draugiški ir labai šnekūs (žinoma, kurie kalba angliškai 😊) serviso zonose ir visur kitur.

Ką būtų galima patobulinti, kad jūsų patirtis Lietuvoje būtų dar geresnė?

Net nežinau, ką keisti ar ką pridėti, galbūt yra keletas tobulintinų aspektų, bet žinau, kad tikrai neturiu dėl ko bambėti.

Ar galite palyginti čempionato organizavimą, ralius ir kitus aspektus tarp Lietuvos ir savo šalies?

Kiekvienas varžybas visi savo šalyse rengia savaip, todėl kiekvienas ralis turi savų privalumų ir trūkumų.

Ar dalinatės įspūdžiais su savo tautiečiais apie Lietuvos ralį? Kaip LARČ ir Lietuvos ralis atrodo jūsų ralio bendruomenės akimis?

Apie kiekvieną ralį, kuriame dalyvauju, skelbiu savo Instagram ir Facebook puslapiuose, ten taip pat kalbu apie lietuviškus ralius.

Kaip jus priima vietiniai dalyviai? Ar bendraujate su jais?

Esame bendravę su keliais taip ir su kitų šalių dalyviais kalbėjausi. Smagiai bendraujame bei vienas kitam padedame.


Ott Kuurberg

Kodėl savo ralio programai pasirinkote Lietuvos ralio čempionatą?

Šiais metais Estijoje turime tik 6 ralius ir norėjome nuvažiuoti daugiau sportnių kilometrų bei susirinkti patirties, todėl ir važiuojame Lietuvoje.

Kaip, jūsų nuomone, į Lietuvos ralio čempionatą būtų galima pritraukti daugiau dalyvių iš užsienio? Kas jums, kaip užsienio dalyviui, svarbu, kad priimtumėte sprendimą važiuoti Lietuvoje?

Mano nuomone, LASF puikiai dirba. Kaip matome Rokiškio ralio startiniame sąraše, į Lietuvą atvyksta daugiau žmonių iš Estijos.

Kokios yra stipriosios Lietuvos ralio čempionato varžybų pusės?

Lietuvoje galioja geros taisyklės visiems norintiems dalyvauti LARČ, pavyzdžiui mono padanga. Taip pat gana geras kainos / kokybės santykis.

Ką būtų galima patobulinti, kad jūsų patirtis Lietuvoje būtų dar geresnė?

Lietuvoje dalyvauju jau trejus metus ir manau, kad viskas gerai.

Ar galite palyginti čempionato organizavimą, ralius ir kitus aspektus tarp Lietuvos ir savo šalies?

Lietuvos ralio čempionatui turiu tik gerus žodžius 😊

Ar dalinatės įspūdžiais su savo tautiečiais apie Lietuvos ralį? Kaip LARČ ir Lietuvos ralis atrodo jūsų ralio bendruomenės akimis?

Taip. Matyti, kad su kiekvienu raliu startuoja vis daugiau estų.

Kaip jus priima vietiniai dalyviai? Ar bendraujate su jais?

Taip, aš turiu daug draugų Lietuvoje. Beveik galiu pasakyti, kad Lietuva man yra antrieji namai, nes trejus metus iš eilės daug savaitgalių praleidžiu Lietuvoje 😀


Thomas Martens

Kodėl savo ralio programai pasirinkote Lietuvos ralio čempionatą?

Tam, jog išmoktume važiuoti ant žvyrinės dangos, be to Latvijos čempionatas turi per mažai varžybų.

Kaip, jūsų nuomone, į Lietuvos ralio čempionatą būtų galima pritraukti daugiau dalyvių iš užsienio? Kas jums, kaip užsienio dalyviui, svarbu, kad priimtumėte sprendimą važiuoti Lietuvoje?

Reikėtų daugiau reklamuoti Lietuvą kaip vietą jaunimui išmokti važiuoti ant žvyro. T.y. pranešti, jog yra galimybė čia startuoti žemesnio amžiaus nei vakarų ar pietų Europoje.

Kokios yra stipriosios Lietuvos ralio čempionato varžybų pusės?

Labai puiki žvyrinių varžybų organizacija, daugiau sportinių kilometrų nei Latvijoje, puiki vieta mokytis važiuoti ant žvyro, o be to prieš ralį yra puiku turėti testinį greičio ruožą.

Ką būtų galima patobulinti, kad jūsų patirtis Lietuvoje būtų dar geresnė?

Sunku pasakyti, galbūt labiau susinchronizuoti datas su Latvijos etapais, kad būtų galima optimizuoti kelionų išlaidas.

Ar galite palyginti čempionato organizavimą, ralius ir kitus aspektus tarp Lietuvos ir savo šalies?

Labai puiki varžybų organizacija, tokia pat kaip ir pas mus Belgijoje

Ar dalinatės įspūdžiais su savo tautiečiais apie Lietuvos ralį? Kaip LARČ ir Lietuvos ralis atrodo jūsų ralio bendruomenės akimis?

Lietuva nėra žinoma Belgijos ralio bendruomenei, manau Lietuvai reikėtų daugiau reklamuotis apie save ir savo ralius, nes jie yra išties nuostabūs. Belgai nėra įpratę važiuoti ant žvyro, todėl tai jiems būtų labai gera žvyrinė ralio patirtis.

Kaip jus priima vietiniai dalyviai? Ar bendraujate su jais?

Puikiai, mes dažnai kalbamės ir su kai kuriais pasimatome Latvijos raliuose.


Sander Parn

Kodėl savo ralio programai pasirinkote Lietuvos ralio čempionatą?

Pasirinkome Lietuvos čempionatą, kad man ir Can’ui būtų kuo daugiau lenktynių. Dėl jauno Can amžiaus (14 metų, kai pradėjo, dabar 15 metų) buvo leidžiama važiuoti tik Latvijoje, o nuo šio sezono, kai Can sulaukė 15 metų, buvo leidžiama ir Lietuvoje. Tai vienintelės šalys pasaulyje (ar bent jau Europoje), kur tokiame jauname amžiuje leidžiama užsiimti raliu profesionaliai. Tik Baltijos šalyse! Startuoti leidžia Latvija, Lietuva, o dabar ir Estija. Taip pat Lietuvos ralių keliai yra greiti žvyrkeliai, o tai labai gera praktika Can’ui ir tai visiškai skiriasi nuo Turkijos kelių.

Kaip, jūsų nuomone, į Lietuvos ralio čempionatą būtų galima pritraukti daugiau dalyvių iš užsienio? Kas jums, kaip užsienio dalyviui, svarbu, kad priimtumėte sprendimą važiuoti Lietuvoje?

Manau, jei ralio organizatoriai ir vietiniai vairuotojai „paskleistų žinią“, kad iš tikrųjų turite labai gražius ir puikius kelius – bandydami tai reklamuoti publikuodami nuotraukas ar trumpus vaizdo įrašus iš techniškų greičio ruožų – manau, kad į ralius atvyktų daugiau užsienio vairuotojų. Tiesą sakant, keista, kad anksčiau nebuvau Lietuvos raliuose, nes girdėjau, kad Lietuvos keliai nuobodūs ir per greiti / per tiesūs. Tada nuvažiavęs pirmuosius ralius čia su Can šiais metais iš tikrųjų sakyčiau, kad keliai čia iš tiesų labai įdomūs ir malonūs važiuoti! Nesuprantu, kodėl tarp Baltijos šalių vairuotojų sklando kažkokie gandai, kad Lietuvos keliai nuobodūs ar pan. Tai visiška netiesa! Turite labai puikių ralių su gražiais keliais! Atrodo, kad jūs turite apversti šią klaidingą nuomonę atvirkščiai ir parodyti kitų šalių vairuotojams, kad jūsų keliai iš tikrųjų yra labai geri, taip pat maloni atmosfera ir geras organizavimo lygis. Jūs turite išnešti žodį apie lietuviškus greičio ruožus iš Lietuvos! Bent jau aš, Estijoje, dabar tikrai reklamuosiu kitiems vairuotojams, kad verta atvykti į Lietuvą!

Tai taip pat būtų pagrindinė priežastis, kodėl kitų šalių vairuotojai turėtų nuspręsti atvykti į ralį Lietuvoje – nes iš tikrųjų turite nuostabius kelius.

Taip pat galėtumėte reklamuoti, kad čia leidžiama važiuoti jaunesniems, iki 18 ar 16 metų. Tai neleidžiama daugelyje kitų šalių – ir tai taip pat atvestų galbūt daugiau jaunų „būsimų“ ralio lenktynininkų iš kitų šalių čia treniruotis ir pradėti savo ralio karjerą.

Kokios yra stipriosios Lietuvos ralio čempionato varžybų pusės?

Keliai – puikūs, greiti bei techniški su daug kalvų ir šiek tiek tramplynų.
Taip pat ralių organizavimo lygis. Kompaktiškas ralių formatas – įprastai 2 dienos su susirašymu bei lenktynėmis, o taip pat ir greičio ruožai nėra labai nutolę vienas nuo kito, todėl tai tinka ir fanams, ir sportininkams, ieškantiems kompaktiškumo.
Kitas svarbus dalykas – įprastai dalyvių sąraše turite nemažai automobilių, todėl konkurencijos lygis taip pat aukštas bei įdomus.

Ką būtų galima patobulinti, kad jūsų patirtis Lietuvoje būtų dar geresnė?

Kai kurios smulkmenos organizuojant ralius iš kai kurių techninių pusių – pavyzdžiui, teisėjų kalbos žinios (kai kurie teisėjai raliuose nekalba angliškai – tik lietuviškai arba rusiškai). Užsienio vairuotojams anglų kalba yra būtinybė norint komunikuoti su teisėjais.
Taip pat pernai Utenoje automobiliai buvo priversti startuoti likus vos 1–2 minutėms tarp laiko kontrolės punkto ir starto linijos – to iš tikrųjų neleidžia FIA taisyklės. Taigi, kaip sakiau, apskritai techninė organizavimo pusė kartais galėtų būti geresnė/patobulinta. Tačiau organizatoriai yra labai entuziastingi ir atrodo, kad jie tikrai noriai daro šį darbą – dabar tereikia patobulinti kai kurias technines detales.

Ar galite palyginti čempionato organizavimą, ralius ir kitus aspektus tarp Lietuvos ir savo šalies?

Jei atvirai, apskritai mūsų raliai Estijoje yra techniškai šiek tiek geriau organizuoti (pavyzdžiui, iš punktų, kuriuos minėjau aukščiau ankstesniame klausime). Abu čempionatai yra puikios kokybės ir turi panašų ralių skaičių. Norint atidžiau paanalizuoti, turėčiau būti labiau susijęs su organizacine puse, todėl daugiau savo nuomonės pasakyti negaliu, nes viską matau tik iš varžybų automobilio.

Ar dalinatės įspūdžiais su savo tautiečiais apie Lietuvos ralį? Kaip LARČ ir Lietuvos ralis atrodo jūsų ralio bendruomenės akimis?

Taip, dabar, kai šiemet vykau į kai kuriuos Lietuvos ralius, dalinuosi geromis emocijomis, kurias patyriau iš ralių – ypač tuo, kad keliai bei ruožai iš tikrųjų yra labai gražūs bei įdomūs, o tai lavina vairuotojų bei šturmanų įgūdžius įvairiais aspektais.
Kaip jau minėjau, kažkaip Lietuvos ralių reputacija Estijos vairuotojų akimis nėra pati geriausia, bet dabar galiu juos patikinti ir įtikinti, kad Lietuvoje važiuoti iš tikrųjų labai malonu ir naudinga.

Kaip jus priima vietiniai dalyviai? Ar bendraujate su jais?

Manau, kad mus gerai sutiko vietiniai vairuotojai ir organizatoriai, bet kol kas neturėjome daug laiko su jais bendrauti, nes, tiesą pasakius, grafikas ralyje buvo gana įtemptas. Iš tikrųjų tai gal vienintelė neigiama pusė mūsų akimis. Visų ralio procedūrų programa yra tokia įtempta, kad mes niekada neturėjome tinkamos pertraukos tarp susirašymo ir ralio starto. Įprastai susirašymas, ralio startas bei pirmieji greičio ruožai įvyksta per vieną dieną. Vėlyvą vakarą, reikia ruoštis kitos dienos greičio ruožams, todėl tai gana įtemptas grafikas, kuris labai apsunkina ir vargina, ypač jauną ar nepatyrusį vairuotoją. Rekomenduočiau duoti galimybę pradėti susirašymą jau anksčiau – ketvirtadienį dienos metu, kad vairuotojai turėtų galimybę atsipalaiduoti, o taip pat turėtų laiko žiūrėti vaizdo įrašus tarp susirašymo bei pačių lenktynių.


Rafal Bilski

Kodėl savo ralio programai pasirinkote Lietuvos ralio čempionatą?

Visų pirma, žvyriniai greičio ruožai. Turite įdomių, kartais ir labai techniškų greičio ruožų, kurie yra ilgi ir kompaktiški. Išskirčiau kaip didelį privalumą ir didelę konkurenciją įskaitose. Taip pat, palaikymas iš Pirelli padangų dealer’io yra privalumas.

Kaip, jūsų nuomone, į Lietuvos ralio čempionatą būtų galima pritraukti daugiau dalyvių iš užsienio? Kas jums, kaip užsienio dalyviui, svarbu, kad priimtumėte sprendimą važiuoti Lietuvoje?

Tinkama reklama žiniasklaidoje, populiarinanti ralio renginius. Čempionato ambasadoriai kitose šalyse. Pradėjome čia važinėti Kurczak Mgarage – Paweł Poletyło dėka, kuris mums rekomendavo čempionatus Lietuvoje.

Kokios yra stipriosios Lietuvos ralio čempionato varžybų pusės?

Kompaktiški greičio ruožai, etapų distancijos ir startiniai mokesčiai. Didelė patirtis ant žvyrinės dangos, gera vairavimo technika, trasų specifikos išmanymas.

Ką būtų galima patobulinti, kad jūsų patirtis Lietuvoje būtų dar geresnė?

Reikėtų atsižvelgti į sklandesnį administracinės komisijos organizavimą ralio štabuose.

Ar galite palyginti čempionato organizavimą, ralius ir kitus aspektus tarp Lietuvos ir savo šalies?

Lietuviai labiau orientuojasi į dalyvius. Organizatoriai draugiški, prieina prie ekipažų, labai paslaugūs.

Ar dalinatės įspūdžiais su savo tautiečiais apie Lietuvos ralį? Kaip LARČ ir Lietuvos ralis atrodo jūsų ralio bendruomenės akimis?

Taip, žinoma 🙂 O čempionatą Lietuvoje visada rekomenduojame visiems. Didelis smalsumas ir susidomėjimas, ypač kai jie mato mūsų postus su nuotraukomis iš etapų.

Kaip jus priima vietiniai dalyviai? Ar bendraujate su jais?

Jie labai draugiški ir paslaugūs. Mes dažnai su jais kalbamės ir niekada nesusidūrėme su problemomis.


Sebastian Teter

Kodėl savo ralio programai pasirinkote Lietuvos ralio čempionatą?

Ši idėja kilo mano dabartiniam komandos inžinieriui Pawel Poletylo/”Kurczak M Garage”, kuris dar prieš keletą metų pats važiavo Lietuvoje kaip I vairuotojas. Nuo to laiko jis pritraukė nemažai Lenkijos lenktynininkų į LARČ (manau, šiemet jų bus dar daugiau). Taigi Pawel yra puikus LARČ ambasadorius Lenkijoje :). Kai tik pabandžiau, man čia patiko, todėl nusprendžiau pernai ir šiemet visą sezoną važiuoti Lietuvoje.

Kaip, jūsų nuomone, į Lietuvos ralio čempionatą būtų galima pritraukti daugiau dalyvių iš užsienio? Kas jums, kaip užsienio dalyviui, svarbu, kad priimtumėte sprendimą važiuoti Lietuvoje?

LARČ turi viską, ko reikia sėkmingam čempionatui – draugiška atmosfera, puikūs etapai, o dar svarbu, kad yra daug etapų, iš kurių galima rinktis, todėl raliai yra gana kompaktiški atstumo tarp etapų atžvilgiu. Čempionatas organizuojamas atsižvelgiant į kaštų mažinimą – turiu omenyje vieno mišinio padangas, kurios atpigina kaštus, nes jas galima nusipirkti už 33–50% pigiau negu įprastai. Klasės puikiai reprezentuoja automobilius (pvz., BMW Cup ar N5), kurių kaina yra priimtina už jų siūlomą efektyvumą. Taigi, tikriausiai, reikia daugiau reklamos užsienyje arba “iš lūpų į lūpas”.

Kokios yra stipriosios Lietuvos ralio čempionato varžybų pusės?

Puikūs greičio ruožai, draugiška atmosfera, geras kaštų suderinimas.

Ką būtų galima patobulinti, kad jūsų patirtis Lietuvoje būtų dar geresnė?

Vienintelis dalykas, kuris, manau, turi būti sprendžiamas ir yra organizatoriaus kontroliuojamas – dulkės greičio ruožuose. Nutinka gana dažnai, kai vėjas dažniausiai nurimsta, vakariniais ar naktiniais greičio ruožais važiuoti tiesiog nėra smagu ar net pavojinga, nes 30-50% distancijos nieko nesimato. Manau, kad šiems greičio ruožams turėtų būti suplanuoti ilgesni intervalai tarp automobilių.

Tačiau tikrai sunku rasti silpnąsias vietas, ir sakau tai po dalyvavimo keliose šalyse, nes, be Lenkijos, dalyvavau daugumoje Vidurio, Rytų ir Pietų Europos ralių.

Ar galite palyginti čempionato organizavimą, ralius ir kitus aspektus tarp Lietuvos ir savo šalies?

Lenkijos ralio epicentras yra pietinė jos dalis, kur iš viso nevyksta jokie žvyriniai raliai, ten dalyvaujantys yra asfalto specialistai. Kitas skirtumas yra tas, kad Lenkijoje tvyro rimtesnė atmosfera ir labiau jaučiamas spaudimas rezultatams – Lietuvoje, manau, yra teisingas balansas tarp varžybų ir linksmybių, man tai labai patinka.

Taip pat, Lenkijoje pasigendame ralio finišo programos – ten neturime tokio masto renginių su gyva muzika, video medžiaga, gėrimais ir daug žiūrovų. Visi šie gerai nuveikti darbai papildo mūsų gerąją patirtį.

Ar dalinatės įspūdžiais su savo tautiečiais apie Lietuvos ralį? Kaip LARČ ir Lietuvos ralis atrodo jūsų ralio bendruomenės akimis?

Aš pats tai darau. Tą daro ir nemažai vairuotojų iš Lenkijos, kurie vairuoja ar yra važiavę Lietuvoje. Apskritai LARČ įvaizdis Lenkijoje yra labai teigiamas. Kadangi pas mus nėra daug ralių ant žvyro, vairuotojai, norintys važiuoti ant žvyro, gana dažnai renkasi Lietuvą. Taip pat, atstumas vaidina svarbų vaidmenį – Lietuva yra arčiausiai Lenkijos, kur galima rasti kokybiškus žvyrkelius.

Kaip jus priima vietiniai dalyviai? Ar bendraujate su jais?

Paprastai rikiuojamės tarp FWD ir BMW ekipažų, todėl mes kalbamės su jais 😉 Sutikau daug draugiškų žmonių, kurie taip pat padeda mums sužinoti apie kai kurias vietines ralio specifikas ar taisykles – labai tai vertinu.


Andrzej Kruszewski

Kodėl savo ralio programai pasirinkote Lietuvos ralio čempionatą?

Nemėgstame asfaltinių ralių, o Lenkijoje turime vos du rimtus žvyrinius ralius – Rally Poland ir Rajd Podlaski. Rally Poland dėl savo statuso pritraukia daug 4WD automobilių, trasos greitai išsimala, todėl yra sudėtinga jas pravažiuoti likusioms 2WD mašinoms. Galėtume dalyvauti Rajd Podlaski, tačiau nėra prasmės ten važiuoti – vieno ralio gimtinėje tikrai neužtektų. Todėl ieškojome alternatyvos. Lietuvą atradome dar 2013 metais. Jūsų šalis yra mūsų mėgstamiausia atostogų vieta. Kaip žinia, Lietuvoje visi raliai vyksta ant žvyro. Mums nereikėjo nieko daugiau, kad būtume laimingi. Jūsų šalyje dalyvaujame nuo 2021 m. Pradėjome nuo sprinto čempionato, o šiuo metu dalyvaujame pagrindiniame čempionate.

Kaip, jūsų nuomone, į Lietuvos ralio čempionatą būtų galima pritraukti daugiau dalyvių iš užsienio? Kas jums, kaip užsienio dalyviui, svarbu, kad priimtumėte sprendimą važiuoti Lietuvoje?

Sunkus klausimas. Manau, kad pagrindinė motyvacija dalyvauti žvyriniuose raliuose – tokių trūkumas savoje šalyje. Mes turime du žvyrinius ralius, čekai ir slovakai jų visai neturi. Jie labiau orientuojasi į asfaltinius ralius, tai yra visai kas kita. Automobilio specifikacijos keitimas kainuoja. Nereikia pamiršti ir atstumų, kuriuos reikia įveikti. Daugelis nenori žengti to naujo žingsnio. Nebent esi tikras žvyro mėgėjas, kuris galėtų atvažiuoti iki Lietuvos. Gali padėti ir platesnė reklama socialiniuose tinkluose pritraukti naujus užsieniečius. Deja, vis labiau įsitvirtinantis žaliasis kursas mums nepadeda – susiduriame su mažesniu rėmėjų susidomėjimu.

Dalyvauti čia mus įtikino artimas atstumas. Gyvename Balstogėje, beveik šalia. Ralių ilgis mums pakankamas. Savo sprendimu nesigailime, jaučiamės kaip namie. Kai kas net juokauja, kad mes pusiau lenkai, pusiau lietuviai.

Kokios yra stipriosios Lietuvos ralio čempionato varžybų pusės?

Visų pirma, labai gera organizacija ir komunikacija. Vertiname ne tik greičio ruožus, bet ir trumpus pervažiavimus. Paprasta paraiškos forma ir jos pateikimas neabejotinai yra privalumas. Be to, čia yra daug įvairių klasių, o ir dalyvių kiekis visada viršija 50.

Ką būtų galima patobulinti, kad jūsų patirtis Lietuvoje būtų dar geresnė?

Skambės kaip paverkimas ar šioks toks perdėjimas, bet serviso zonose pasigendame prieigos prie elektros – tai palengvintų darbą mechanikams.

Ar galite palyginti čempionato organizavimą, ralius ir kitus aspektus tarp Lietuvos ir savo šalies?

Bene ryškiausias skirtumas yra tarp mūsų ir jūsų ralio bendruomenių. Lietuviai džiaugiasi organizuodami tokį renginį kaip ralį. Jiems tai šventė. Įvairaus amžiaus gerbėjai, kurie sveikinasi iš namų kiemų, šaligatvių ar automobilių, yra retas reiškinys mūsų šalyje. Tai prideda papildomo džiaugsmo ir žavesio raliui. Lenkijoje pasitaiko, kad gyventojai net neįsivaizduoja, kas yra organizuojama ir kodėl jų keliai uždaryti.

Ar dalinatės įspūdžiais su savo tautiečiais apie Lietuvos ralį? Kaip LARČ ir Lietuvos ralis atrodo jūsų ralio bendruomenės akimis?

Žinoma. Džiaugiamės galėdami pasidalinti įspūdžiais iš ralių. Tiesą sakant, mes visada skatiname juos pabandyti atvykti ir sudalyvauti čia. Paprastai jiems labai įdomu kaip viskas čia atrodo. Pokalbiai dažnai užtrunka ilgiau negu įprastai. Ilgesnės trasų distancijos, trasų kompaktiškumas ir pats ralio valdymas yra privalumai, kuriuos būtų sunku praleisti.

Kaip jus priima vietiniai dalyviai? Ar bendraujate su jais?

Manome, kad teigiamai. Kai kuriuos dalyvius pažįstame iš matymo, su kai kuriais esame kalbėję bent kartą. Taip pat, turime draugų grupę, su kuria mes visada bendraujame. Esame draugai ir socialiniuose tinkluose kur kalbamės apie techninius dalykus arba šiaip susirašome “kaip sekasi?” ir panašiai.


Martinš Ločmelis

Kodėl savo ralio programai pasirinkote Lietuvos ralio čempionatą?

Norėjome važiuoti kaip įmanoma daugiau, todėl pasirinkome dalyvauti Baltijos šalių čempionatuose.

Kaip, jūsų nuomone, į Lietuvos ralio čempionatą būtų galima pritraukti daugiau dalyvių iš užsienio? Kas jums, kaip užsienio dalyviui, svarbu, kad priimtumėte sprendimą važiuoti Lietuvoje?

Lietuviškas ralis jau pakankamai gausus, čia yra gera konkurencija.

Kokios yra stipriosios Lietuvos ralio čempionato varžybų pusės?

Labai geri greičio ruožų atstumai ir jų kokybė. Gera organizacija, tiesioginės transliacijos iš greičio ruožų, kuriuose skiriamas dėmesys kiekvienam dalyviui, įdomios trasų konfigūracijos.

Ką būtų galima patobulinti, kad jūsų patirtis Lietuvoje būtų dar geresnė?

Šiuo metu viskas LARČ’e yra puiku.

Ar galite palyginti čempionato organizavimą, ralius ir kitus aspektus tarp Lietuvos ir savo šalies?

Visada smagu išvažiuoti svetur bei pamatyti kaip ten yra organizuojami raliai. Kiekvienas etapas turi savų bruožų. Pavyzdžiui, Lazdijuose greičio ruožai buvo arti vienas kito, nereikėjo ilgai laukti laiko atsižymėjimų. Šiuo atveju, lietuviai organizatoriai labiau atsižvelgia į dalyvius ir jų pageidavimus.

Ar dalinatės įspūdžiais su savo tautiečiais apie Lietuvos ralį? Kaip LARČ ir Lietuvos ralis atrodo jūsų ralio bendruomenės akimis?

Po kiekvieno ralio analizuojame kaip mums sekėsi, peržiūrime onboard’us, žiūrime kokias klaidas darėme. Kiekvienas įveiktas greičio ruožas – vertinga patirtis.

Kaip jus priima vietiniai dalyviai? Ar bendraujate su jais?

Vietiniai lenktynininkai yra labai aktyvūs. Lazdijuose turėjome problemų su stabdžiais. Samsono komanda paskolino mums reikiamą detalę. Labai ačiū jiems už tai.


Emils Blūms

Kodėl savo ralio programai pasirinkote Lietuvos ralio čempionatą?

Pasirinkome važiuoti čia, nes mūsų komandos draugas Martins Ločmelis nusprendė čia startuoti, o taip pat gavome pagalbos su padangomis. Ypatingai įdomu startuoti naujuose, nevažiuotuose raliuose.

Kaip, jūsų nuomone, į Lietuvos ralio čempionatą būtų galima pritraukti daugiau dalyvių iš užsienio? Kas jums, kaip užsienio dalyviui, svarbu, kad priimtumėte sprendimą važiuoti Lietuvoje?

Manau, kad reiktų kuo daugiau reklamuotis socialinėse medijose, nes šiais laikais realiai viskas vyksta ten. Manau būtent šiuo būdu būtų galima prikviesti daugiau dalyvių į Lietuvą. Galbūt greičiausieji Lietuvos ralistai galėtų pakviestu savo draugus iš kitų šalių važiuoti Lietuvoje.

Kokios yra stipriosios Lietuvos ralio čempionato varžybų pusės?

Man labai patinka Lietuvos organizacinis lygis bei stilius. Čia turite tikrai puikią atmosferą, tap pat labai smagu matyti ceremoninio starto transliacijas internete, kurias gali stebėti tiek fanai, tiek rėmėjai. Tikrai paties aukščiausio lygio greičio ruožai, kurie mums labai patinka. Išties smagu būti visa to dalimi.

Ką būtų galima patobulinti, kad jūsų patirtis Lietuvoje būtų dar geresnė?

Manau būtų galima patobulėti transliacijose bei įvairiose apžvalgose, nes visi kalba tik lietuviškai. Galbūt galima būtų į tiesiogines transliacijas įterpti ir anglų kalbą, tam, kad daugiau užsienio žiūrovų suprastų.

Ar galite palyginti čempionato organizavimą, ralius ir kitus aspektus tarp Lietuvos ir savo šalies?

Latvijoje mes turime tik 20-30 ekipažų, o Lietuvoje jūs turite gerokai daugiau konkurencijos netgi aukščiausiame lygyje, kur važiuoja itin greiti lenktynininkai bei R5 technika. Taip pat daug dviem ratais varančių automobilių. Pas jus tai dabar įprasta tai, kas pas mus buvo 10-15 metų atgal.

Kaip jus priima vietiniai dalyviai? Ar bendraujate su jais?

Varžovai Lietuvoje yra tikrai draugiški, galime kalbėtis apie ralį ir kitus dalykus, o atmosfera tikrai puiki ir draugiška. Puikiai sutariame su M.Samsono komanda.


Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂



0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x