„Rally Visaginas 2025“ dalyvių sąrašo įdomybės

Vasaros ralio sezoną pradedame išskirdami į kokius dalyvius turėtume atkreipti jau šį šeštadienį vyksiančiame Visagino ralyje 🙂

Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂


Sugrįžimai

Jau tampa įprasta, kad į Lietuvos ralį ateina vis daugiau naujų veidų, pasiruošusių mesti pirštinę seniems ralio vilkams. Visgi šie metai pasižymės ir tuo, kad kurį laiką nematytos didžios Lietuvos ralio asmenybės sugrįžta į tą peklą, nuo kurios pora metų ilsėjosi.

Aukštai kalnuose, ten kur oro mažai ir „kuro” mišinys smegenims kiek kitoks, Vytautui Švedui įsliuogė mintis, kad galbūt reiktų nuo vinies nusikabinti šalmą. Nusileidęs nuo kalnų jis tą ir padarė prasitestavęs tame pačiame mieste įsikūrusių MV Sport dirbtuvių kūrinį – Hyundai i20 VRT. Viskas tiko ir patiko, tačiau visgi kelios savaitės prieš Visaginą, Lietuvos ralio bendruomenę pasiekė žinia, jog visgi Vytautas Švedas bei Žilvinas Sakalauskas startuos su latvių „Neikšans Rallysport” paruoštu Mitsubishi Lancer Evolution IX. Na toks planas bent jau sezono pradžiai, o kaip ten bus po to – pamatysim. O su tuo raudonuoju Hyundai i20 VRT startuos prie 4WD technikos sugrįžtantis Martynas Samsonas. Tiesa planas čia buvo visai kitoks, bet kaip žinia terminai kartais gali išsitempti kaip Stop juostos rulonas, ypač kai kalbama apie naujų automobilių ruošimą. Tai kol Subaru Impreza VRT projektas dar gamybos stadijoje, Martynas visus džiugins su Hyundai. Kalbant toliau apie MV Sport kūrinius, baltasis bei Mitsubishi 2.0 variklį savyje turintis Hyundai i20 rado naujus namus. Tikiuosi dar nepamiršote ką su BMW M3 išdarinėjo Justas Tamašauskas – tas reginys buvo išties įspūdingas. Ne ką mažiau įspūdingai Justas važiavo dvejuose paskutiniuose 2022 sezono etapuose su Škoda Fabia Rally2 Evo. Tai va ties šitais atsiminimais galime ir apsistoti, nes Justas vienų testų metu prisijaukino baltąjį Hyundai i20 VRT ir turbūt buvo tik laiko klausimas, kada tas automobilis atsidurs pas jį. Tai va tas laikas atėjo dabar ir bus be galo įdomu išvysti labai greitą lenktynininką labai greitame automobilyje.

Panašu, jog Justas puikiai jaučiasi savo naujuose ratuose 🙂

Nauji ratai

Kaip gi sezono startas be įdomesnių naujienų automobilių pokyčių fronte. Na, visų pirma reikia apkalbėti Roko Steponavičiaus pirkinį – Hyundai i20 N Rally2. Ir ne šiaip sau – o su naujausiais patobulinimais. Apie šį automobilį tiek Rokas jau pakankamai prikalbėjęs, tiek ralio savaitėje yra jau nemažai turinio šia tema. Visgi įdomiausias aspektas dabar – ar pamatysime Roką su naujuoju automobiliu Visagine. Taip jau yra nutikę, kas šiek tiek itin svarbių dalių dar nepasiekė GSR Motorsport bazės, o be jų automobilis nestartuos. Taip, kad dabar lieka tik sukryžiuoti pirštus ir tikėtis, kad viskas paskutinėmis minutėmis sukris į vietas ir Roką su Dovydu bei itin moderniu Hyundai i20 N Rally2 išvysime Visagino greičio ruožuose.

Naujasis automobilis jau prajodinėtas pietų Europoje ir laukia debiuto lietuviškuose žvyrkeliuose 🙂

Kalbant apie Roką, galima labai gražiai pereiti prie kitų naujienų. Mat Rokui norint nusipirkti Hyundai, reikėjo gan greitai parduoti savo Škoda Fabia R5 automobilį. Interesantai buvo du, pasiruošę perimti iš kauniečio automobilį. Taip jau nutiko, kad Giedrius Firantas reikalus sutvarkė greičiau, o kitas interesantas – Audronis Gulbinas liko it musę kandęs. Tačiau šioje vietoje situacija labai greitai ir sėkmingai išsisprendė, mat Giedriui Firantui nusipirkus Škoda nebereikėjo savo prieš sezoną įsigyto VW Polo N5. Štai taip Audronis Gulbinas vietoje Škoda Fabia R5 nusipirko VW Polo N5. Visi laimingi ir patenkinti – tiek lenktynininkai, tiek žiūrovai.

Dar vienas Giedriaus Firanto žingsnis pirmyn technikos prasme – Škoda Fabia R5

Naujus namus rado ir Nedo Radišausko BMW M3. Šį unikalios galios bei dizaino automobilį prigriebė Andrejus Apočkinas ir taip pat labai stilingai jį papuošė. Bus įdomu, ką su itin galingu ir greitu BMW nuveiks Andrejus ir kaip jam pavyks susitvarkyti su galia perėjus nuo silpnesnio BMW. Beje Nedo M3 dizainas reinkarnavosi ant Škoda Fabia R5 automobilio. Praeitas Nedo Škodos dizainas buvo geras, bet šitas visgi dar geresnis. Panašų „upgrade”, tik FWD automobiliui pasidarė ir šeimyninis Valkerių ekipažas. Supratę, kad su Ford Fiesta R2T LARČ4 klasėje ne kažin ką nenuveiksi, kai klasė pilna Rally4 automobilių, jiedu iš Lenkijos parsivežė Sebastiano Teterio Opel Corsa Rally4, kuri visą praeitą sezoną lakstė mūsų žvyrkeliais. Negana to, parsivežus automobilį dar ir sprogtelėjo žinia apie startavusį „Lithuanian Rally4 Trophy”. Taip, kad pirkinys laiku ir vietoje.

Labai greitas ir labai gražus BMW M3

Latvių gausumuas

Po Utenos incidento, politiniai ralio santykiai tarp Lietuvos ir Latvijos gerokai atvėso, tačiau džiugu, kad sportininkai sėkmingai migruoja tarp valstybių. Žiemą daugelis lietuvių lankėsi Alūksnėje ir Sarmoje, o atėjus šiltiems orams latviai lanko lietuvius. Gerai, gal septyni ekipažai ir nėra kažkas tokio, bet vienok jų indėlis bus tikrai matomas. Vien dėl tikrai egzotinės technikos. Ir nė kiek nekeista, kad aukščiausią startinį numerį gavęs latvis važiuos vos pirmas normalias varžybas gyvenime ant žvyro. Baltic Motorsport Promotion įkūrėjo sūnus jau Rokiškyje parodė, jog vairuoti anas moka. Taip, kad sekite kaip seksis 19 numerį turinčiam Karliui Dzeničiui. Kitas gan greitas pilietis – Andris Spilva su Subaru Impreza. Jis karts nuo karto pasirodo šiaurės Lietuvoje vykstančiose varžybose, o praeitamet finišavo penkioliktas. Į Visaginą sugrįžta ir Martinš Kikusts, kuris atsiveža jau visiška egzotika tapusį Mitsubishi Lancer Evolution VII. Greičio jam irgi netrūksta. Su kiek naujesniu, dešimtos karto Mitsubishi Lancer Evolution atvyksta Guntis Lielkajis, katras šįmet taip aktyviai žiemą važiavo, kad buvo nusigrūdęs net iki Švedijos pirmo etapo Bodene. Klasikos mėgėjus pamalonins Māris Egle su Audi 80 Quattro, kuris paskutinį kartą lietuviškais žvyrkeliais lakstė 2019 metais. Kalbant apie istorinę sentimentus keliančią techniką, tai pas mus vėl paviešės Kristaps Lācis su VW Golf II. Tai bus jau vienuoliktos latvio varžybos Lietuvoje. O pirmas susipažinimas su Lietuva įvyks Māriui Erts su Subaru Impreza GT.

Paskutinį kartą ši Audi Lietuvoje važiavo dar 2019 metais 🙂

Mini ralio papildymas

Dalį mini ralio dalyvių dėjusių žingsnį pirmyn ir atėjusių į Lietuvos automobilių ralio sprinto čempionatą pamatėme jau Rokiškyje. Tačiau tai buvo ne visi dalyviai – visgi žieminis etapas turi savų niuansų ir nepaisant didesnio taškų koeficiento, ne visi spėjo pasiruošti pirmam etapui. O kur dar trys datos nukėlimai… Tai Visagine LARSČ dalyvių sąrašas tiesiog žydėte žydi gausumu. Prie to gausumo nemažai prisidėjo likęs kilti pasiruošęs mini ralio kolektyvas. Turbūt įdomiausia kaip aukštesniame lygyje seksis Andriui Grigaičiui, kurio juodas BMW E46 buvo vienas iš nedaugelio tų, kurie galėjo gaudyti Ovidijų Vaštaką. Taip pat įspūdingą greitį rodė ir Tautvydas Vaškelis, kuris šiemet buvo nusigrūdęs net iki pačios Jyvaskylos Suomijoje. Aišku ta kelionė gavosi labiau kaip stenogramos treniruotės, bet greičio vaikis turi. Turėjome išvysti ir labai ypatingą – Toyota Celica GT4 ST205 automobilį. Su juo į ralį turėjo grįžti Tomas Rakauskas, kurio sezoną pabaigė itin stiprus incidentas Zarasų miniralyje. Deja ir čia terminai išilgėjo ir komanda nespėjo paruošti automobilio Visaginui, bet jį tikrai išvysime artimiausiu metu. Naują Subaru Impreza WRX automobilį Sprintui pasiruošė ir Domas Bukavičius. Jam Subaru draugija palaikys Gediminas Daunoras su Subaru Impreza N12.

Deja, šio nuostabaus automobilio debiuto dar reiks palaukti

13

Lenkai gan intensyviai ima pavyzdį iš suomių ir atrodytų vos gimė koks berniukas, jam vietoje įprastų žaislų iškarto ibrukamas sportinis vairas. Visą šią jaunimo istoriją ir verslą puikiai išvystė latviai, tačiau mūsų kraštas netgi gerokai labiau tinkamas tokiems dalykams. Vienintelis minusas – neturime kas nuomoja FIA automobilius tam jaunimui. Na, ok, dabar jau vieną Renault Clio Rally4 turime. Tai pagrinde tas jaunimas, kuriam reikia pasimokyti važiuoti ant žvyro atvyksta iš kaimyninės Lenkijos. Ir tų sėkmės istorijų jau yra ne viena. Štai mums puikiai pažįstami Adrian Rzeznik ir Tymoteusz Abramowski jau kapojosi tarpusavyje pirmame ERC etape. Lenkai mato potencialą Lietuvoje ir vis netyla kalbos, kad čia lenkų jaunimo vis daugės. Aišku, mes įpratę, kai atvažiuoja koks 16-17 metų vaikinas, bet štai trylikametis? Čia jau įdomiau. Bruno Gryc, kai jam buvo dar 12 startavo Forest Rally Druskininkai, o jam stenogramą skaitė Ugnius Vainevičius. Tai šis jau šiek tiek ūgtelėjęs vaikinukas grįžta tuo pačiu Ford Fiesta R2 automobiliu. Jam tai bus pirmos tokio lygio varžybos, nors jis ralių ir kitokių varžybų pravažiavęs jau krūvą, bet jie visi buvo daugiau mažiau mini ralio formato. Čia bus rimčiau, o kur dar tie 16 bei 18 kilometrų ruožai. Sekite šį jaunuolį. Jis realiai vairo iš rankų nepaleidžia visą vaikystę. Galbūt Lietuvos žvyrkeliuose augs naujas Kajetanovičius ar Kubica.

Jaunasis Bruno pastoviai suka sportinius kilometrus įvarių mažų varžybų ar testų metu


Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂

0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x