7bet Rally Lazdijai ’25 dalyvių sąrašo įdomybės

Taip. Tai prasideda. 2025 Lietuvos ralio čempionatas.

Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂



Kažkas panašaus į 2021?

Turbūt pamenate 2021 metų sezoną, kuriame, o vaikyti, buvo į ką pažiūrėti. Jei nepamenate, tai sandėliuke viena kita knyga apie tai yra likus. Žinoma tų metų sezoną vainikavo Aukštaitijos ralis, kuris, beje suprise, surprise vėl grįžta į kalendorių. Tai ar galime vėl turėti kažką panašaus, kai čempionatas sprendėsi itin įdomiai, o visa to atomazga vyko Zarasų miškuose? Tikrai taip.


Ne iš piršto čia kalbama, kad patekti į Top10 jau reikia būti solidžiu džentelmenu ar dama, o ką jau kalbėti apie pirmą penketuką ar net trejetuką. Kodėl? Pagaliau Lietuva nebėra ta šalis, į kurią naujovės atvažiuoja pavėlavusios bent dešimt metų. Pilniems reikalams grįžta Vaidotas Žala su su ką tik iš krosnies ištrauktu Škoda Fabia RS Rally2, kuriame dar ir patys naujausi džokeriai sudėti. Atkreipkite dėmesį į garsą – jis turėtų būt kitoks. Tai va, vieną favoritą jau turim, kuriam negana to akomponuos ir nuostabios sielos žmogus Ugnius Vainevičius. Jeigu Vladas Jurkevičius savo laisvus pinigus investavo ne į naujausią RS’ą ar GR’ą, o į tą supernovos dydžio naujieną apie naują lenktynių trasą, tai matyt mes pykti per daug negalim. Nors Vladas ir Vengrijoje šįmet nepasivažinėjo, tačiau testuojasi intensyviai ir taip lengvai čempiono titulo tikraaaai nepaleis. Na, dar Lazdijams jis šalia savęs turės seną gerą prietelių iš Latvijos – Ivo Pūkį, kuriam teks perlipti šiokį tokį psichologinį Lazdijų siaubą/barjerą po pernai ralį palaidojusios klaidos. Šiaip Ivo šįmet suka kilometrus su Can Alakoc Suomijoje.

Vaidotas Žala
Škoda Fabia RS Rally2
Favoritas ne su Škoda Favorit, bet su Škoda Fabia RS Rally2 bei Packet 25 papildymu ||| Armandas Knezys

Ok, tęsiam toliau. Kalbant apie automobilines naujoves, Rokas Steponavičius jau kurį laiką į Lietuvą atsivežęs naujutėlaitį Hyundai i20 N Rally2. Anas dar nebuvo iki galo „pilnas”, bet kaip tik Lazdijuose automobilis jau bus pilnos parengties, su visais šviežiausiais, ką tik homologuotais prieskoniais. Bus be galo įdomu pamatyti ką galima nuveikti lietuviškuose greičio ruožuose ne su Škoda. Kas matė Roko akis kalbant apie automobilį ir kaip jis važiuoja, tas supras, kad bus į ką pažiūrėti 🙂 Toliau. Iki visiškos tobulybės trūksta tik Martyno Samsono su Subaru Impreza VRT. Visgi ne viskas gyvenime vyksta kaip norisi ir tas projektas juda lėčiau negu mes visi norėtume. Visgi per daug nusiminti nereikia, nes jis visus mus sėkmingai šers akmenimis su BMW M3 E36, o sezonui įsibėgėjus galbūt įsivels į minėtas kovas su „Lets make Subaru great again” projektu. Šiaip tiesą pasakius net keista, kad šitiek prirašius, eilutėse neatsirado Giedriaus Notkaus inicialai. Giedriaus laukia išties nelengvi metai – kadaise visiškai kosminiu atrodęs Škoda Fabia R5 automobilis jau nebėra toks siaubą keliantis, nes konkurentai nemenkai techniką atsišviežinę, o ir tą pirmųjų greičio ruožų sindromą reiktų susitvarkyti. Kitą vertus – greičio pas Giedrių dar ohoho kiek. Įsivėlus į kovą panevėžietis tikrai nepaliks akmens ant akmens.

Giedrius Firantas
Škoda Fabia R5
Didmeistris didmeistriškai suvažiavo didmeistriškus Visagino greičio ruožus ||| Shoot2Pic

Šiaip tai jau reiktų baigti ir kitoms skiltims vietos palikti, nu bet tai gi nepaliksi didmeistrio Giedriaus ir meistro Šifu nuošalyje. Na, visi žinome, kad Giedrius Firantas labai smagiai greitas su bet kokiu automobiliu ir persėdimas į Škoda Fabia R5 žadėjo būti intriguojantis. Puikiai paruoštas automobilis patekęs į rokiškėno rankas Visagine sukūrė šiokį tokį stebuklą ir daugelis skėsčiojo rankomis, kaip anas taip suvažiavo tuos „kukuliškus” Visagino ruožus. Dabar gi prisiminkite ką jis išdarinėjo praeitų metų Lazdijų 15 kilometrų Powerstage. Trečias laikas su VW Polo N5. Tikrai taip, bus įdomu. Didelę puokštę pagarbos reikia įteikti ir meistrui Justui Simaškai. Turbūt žinote, kokią reputaciją turi SRT Proto automobiliai Lietuvoje ir kaip mes stengėmės, kad jų čia neliktų. Kitą vertus ne visi SRT turimi Škoda Fabia R5 Proto automobiliai yra drakoniškai perdaryti. Tai va saugodamas excelio lenteles nuo per didelių skaičių, Justas Simaška važiuos vienu iš jų, nes tai pigiau. Svarbiausia yra tai, jog tas SRT Proto bus realiai identiškas realiam Škoda Fabia R5 automobiliui. Tiek svoris, tiek restriktorius, tiek kiti niuansai. Tai pagarba už sąžiningą žaidimą. Na, o kad jaunuolis gali važiuoti greitai, pamatėme žieminiame Rokiškyje. Pagal tai, kokia metodika dirba Justas, galime būti ramūs, kad bus padaryta viskas kas įmanoma, jog rezultatas būtų maksimaliai geras. O lubos to meistro tikrai aukštai…

Justas Simaška
Sports Racing Technologies
Škoda Fabia R5 Proto
Labai ilgai laukta akimirka – Justo Simaškos rankose automobilis, su kuriuo galima kovoti dėl pergalės ||| Simaska Team by Ignera 

O kur dar į ralio trasas sugrįžtantis Justas Tamašauskas, pagreitėti pasižadėjęs Nedas Radišauskas, automobilį atsinaujinęs Deividas Gezevičius… Galima vardinti ir vardinti. Bet gi straipsnį, o ne knygą skaitot.


Kaip per vieną dieną įsijudino šimtatūkstantinė ralio rinka

Prieš paleidžiant pranešimą spaudai apie startuojantį Lithuanian Rally4 Trophy, redakcija galvojo, kad tą tekstą verta nusiųsti vos keletai jaunuolių. Na, bet buvo paleista plačiai ir tada buvo boom. Projekto koordinatoriaus telefono resursas per tą dieną kaip reikiant sumažėjo. Sukruto visi – jaunuoliai, jų tėvai, jų partneriai, skelbimuose pradėjo rastis parduodami ne tik sportiniai, bet ir kasdieniniai automobiliai, Rally4 automobilius parduodantys bei nuomojantys interesantai sulaukė krūvos skambučių ir tai tik maža dalelė to, kas nutiko pirmosios dienomis paskelbus apie šį projektą. Iš tikro, turbūt pats smagiausias dalykas ne tai, kad turėsime itin daug potencialo turinčius lenktynininkus gamyklinėje technikoje lenktyniaujančius dėl vietos Europje. Smagiausia buvo tai, kaip viskas užsikūrė, kai atsirado kažkoks rimtesnis tikslas bei galimybė. Iš mirties taško pajudėjo begalė dalykų ir tai tik parodo, kad turint stiprų stimulą staiga galima nuversti kalnų kalnus. Ir šį pavyzdį būtų smagu panaudoti ir plačiau Lietuvos automobilių sporte. Na, o grįžtant prie konkretumo – šią minutę turime penkis ekipažus. Bet jų bus ir daugiau. Ačiū praeitų metų BMW Cup’ui, bet šįmet visų dėmesys bus sukaustytas į LARČ4. Ir tai bus dar įdomiau. BMW automobilis geras, bet ties tam tikrais greičiais ir apkrovomis jo patikimumas stipriai krenta, tad tokiems greitiems jaunuoliams kaip Buteikis ar Bučinskas tekdavo šalia ryžto važiuoti kuo greičiau – stengtis, kad tas automobilis iki finišo išvis atvažiuotų. Šioje vietoje Rally4 automobiliai yra puiki alternatyva, nes norint tą automobilį sulaužyti, reikia tikrai pasistengti. Kas matė kaip jais skraidė estų jaunimas pastaraisiais metais – supras. Ir tiesa, kad FWD automobilius ne itin įdomu žiūrėti kai jie važiuoja lėtai, vidutiniškai ar šiek tiek greitai. Bet kai jie važiuoja labai greitai – spektaklis nuostabus. O kai jie dar visi išrikiuoti vienas po kito – stebėsite viską pasičepsėdami. Ir kažkuris iš tų nutrūktgalvių kitąmet šturmuos Europą. Sekit, palaikykit Lithuanian Rally4 projektą bei jo dalyvius.

Markas Buteikis
Ford Fiesta Rally4
Šie automobiliai kels ne tik dulkes, bet ir emocijas ||| Ralio Savaitė

Kiek kitoks, bet taip įdomus LARČ3

Pastaruosius du metus LARČ3 klasė buvo nudominuota lenkų jaunimo su Ford Fiesta Rally3 automobiliais. Jaunimas užaugo, iškėlė sparnus ir pasuko į Europos ralio čempionatą, kur toliau konkuruoja tarpusavyje bei su Europos geriausiais. Taip, žinoma kalbu apie Adrian Rzeznik bei Tymek Abramowski. Galbūt dar juos pamatysime Lietuvoje, bet dabar LARČ3 klasė tapo tikru džentelmenų susibūrimu. Turbūt visi jos dalyviai gyvenime užgyvenę ką reikia ir itin smagiai leidžia laiką greičio ruožuose. Tad smagu, kad išvykus Adrianui bei Tymekui čia kovų netruks. Turime čia pora senbūvių – Serhii Pottiko bei karts nuo karto atvažiuojantį Pawel Wazny. Prie jų Lazdijuose prisijungs šiek tiek klasės naujokų. Eveliną išleidęs į marčias, Karolis Kairys iš vidurio Europos parsivežė Ford Fiesta Rally3 ir jau smagiai su ja apšilo testuose bei Kėdainių mini ralyje. Sebastiano Teterio Opel Corsa Rally4 liko Lietuvoje, o vietoje jos lenkas taip pat prigriebė tokį pat Ford Fiesta Rally3 automobilį. Ir šiaip ketveriukei kompaniją palaikys Artur Długosz, kuris važiuos vienoje kompanijoje su Serhii Pottiko Škoda Fabia Rally2-kit automobiliais. Taip, kad dėl pačių pačiausių pozicijų šie ekipažai gal ir nekovos, bet tarpusavyje pasistumdymų tikrai netruks.

Karolis Kairys
Ford Fiesta Rally3
Itin dažnas žingsnis Europoje – iš Mitsubishi Lancer Evolution į Ford Fiesta Rally3 ||| Ralio Savaitė

Bubiko sugrįžimas

Apie Krzysztof Bubik norėta brukštelti jau pirmoje šio straipsnio dalyje, bet mažai tikėtina, jog šis lenkas važiuos visą sezoną Lietuvoje. Bet jeigu važiuotų, tai labai tikėtina, kad anas dėl taškų pagadintų nervus visiems. Krzysztofą jūs galite atsiminti iš 2020 bei 2021 sezonų, kuriuose jis su BMW E46 M3 šėrė taip, kad maža nebuvo niekam. Greičio pas jį tiek daug, kiek mažai yra baimės. Didžiausia bėda – finansai. Jų pas lenką ne itin daug, tad Krzysztofas tiesiog pasimėgauja pavieniais išvažiavimais su tuo pačiu BMW ar Škoda Fabia R5. Būtent su pastaruoju automobiliu svečias pasirodys Lazdijuose, tad galima tikėtis, kad šalia penketuko jis tikrai bus.

Krzysztof Bubik
Įdomu kiek greičio į Lietuvą atsiveš šis svečias ||| Ralio Savaitė

Kas naujesnio prieplaukoje?

Valčių prieplaukoje taip pat turėsime naujienų. Ok, gal jau ir nuvalkiotas šis Mitsubishi Lancer Evolution automobilių apibūdinimas, juoba tuos automobilius vis tiek yra labai smagu stebėti. Ypač kai juos vairuoja šturvalą mokantys valdyti kapitonai. Tai tarp įprastų LARČ6 dalyvių – Ramūno Čapkausko bei Mariaus Vėgėlės Lazdijuose ir ne tik prisijungs daugiau legendinių automobilių. Turbūt įdomiausias papildymas – Beno Šimkaus atėjimas iš ralio sprinto su taip pat Mitsubishi Lancer Evolution IX. Trigubo deimanto kompaniją palaikys ir naujesnės evoliucijos eksponatas iš Latvijos, vairuojamas Karlio Folkmanio. Pagaliau turėsime daugiau atstovų iš Plejadžių žvaigždyno, kuris atsispindi Subaru ženkliuke. Deja dar neturime Martyno kosminio laivo, bet šiokių tokių alternatyų bus. Po to kai baltasis bei Mitsubishi varikliu aprūpintas Hyundai i20 VRT išvažiavo pas Justą Tamašauską, Egidijui Valeišai reikėjo pamainos. Kadangi Toyota GR Yaris projektas turbūt kol kas giliai guli stalčiuje, MV Sport iš SRT dirbtuvių parūpino sau paprastą, geriausiais lietuviškais daiktais iš Utenos aprūpintą Subaru Impreza N16 automobilį. Kompaniją jam palaikys, viena generacija senesnis Subaru Impreza iš Lenkijos, kurį vairuos Andrzej Pauperowicz. Šį pilietį Lietuvoje pernai matėme tris kartus. 

Subaru Impreza N16
MV Sport
Ar esame tokį kėbulą turėję LARČ’e? ||| MV Sport

Batsiuviai be batų

Ar ne ironiška, kad šalis, kurioje Dakaro ralis yra didžiulis didžiulis įvykis sugeneruojantis milijonus eurų, neturi normaliai veikiančios ralio reido disciplinos? Gal čia ir slypi atsakymas, tačiau vienok keista, kad tikrai gilias šaknis turintis ralio reido sportas turi glaustis prie klasikinio ralio. Šioje vietoje redakcijos žinios gan ribotos, tad labai nesiplėsime, bet vienok smagu, kad nuo šių metų atsirado Lietuvos Extreme ralio čempionatas. Tai bus vieta kur entuziastai galės pagainioti savo džipus, pikapus ar SSV bagius. Kai kuriuose varžybose jų matydavome po keletą vienetų, tačiau Lazdijuose jų bus išties įspūdingas skaičius – 18. Ir ne tik iš Lietuvos, bet ir Latvijos bei Lenkijos. Žinoma bus įdomu stebėti, kaip pasikeis kelias po tokio kiekio technikos, kuri važiuoja stipriai kitaip nei tradiciniai ralio automobiliai. Kitą vertus, skirtingai nei Elektrėnų pavyzdys su Sprintu ir SSV, po bagių, antru greičio ruožo važiavimu lėktų greičiausieji sportininkai, kurių Rally2 technikai tam tikrai kelio pakitimai turėtų kelti mažiausiai rūpesčių. Dar vienas šios čempionato pliusas – jo etapai vyks ir Sprinto čempionate, kuriam papildomas 10+ automobilių kiekis bus tikrai reikalingas. Na, bet tada grįžtam prie kelio kokybės antru važiavimu Sprinto lyderiams. Gal naujausių Toyota Hilux’ų čia kurį laiką dar nepamatysim, bet Hummer H3 Evo5, Toyota Tacoma ar Desert Warrior tikrai papuoš greičio ruožus.

Ralio reido technika lietuviškais greičio ruožais važinėjo ir prieš 12 metų ||| Ralio Savaitė

Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂

0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x