Hyundai Accent WRC

Hyundai Accent WRC istorija

Ką žinote apie pirmąjį Hyundai bandymą patekti į WRC olimpą? Prieš i20 tampant automobiliu kovojančiu dėl WRC titulų, Hyundai anksčiau tą patį bandė padaryti su Accent WRC.


Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂



Ką žinote apie pirmąjį Hyundai bandymą patekti į WRC olimpą? Prieš i20 tampant automobiliu kovojančiu dėl WRC titulų, Hyundai anksčiau tą patį bandė padaryti su Accent WRC.

Iš pradžių dalyvauta FIA F2 varžybose, kurios etapai vykdavo su WRC. Ant Hyundai Tiburon bazės buvo padaryta Coupe Kit Car versija, o 1999 Hyundai F2 čempionate liko antri. Po sėkmingo pasirodymo buvo nuspręsta startuoti WRC. Tais pačiais buvo sukurta antroji Hyundai Accent modelio karta. Hyundai  rinkodaros požiūriu pasirinko sukurti WRC automobilį Accent pagrindu. Vėliau Hyundai Accent WRC Pasauliui buvo pristatytas 1999 metų Frankfurto automobilių parodoje. 

Alister McRea 2000 Katalonijos ralyje
Alister McRae 2000 Katalonijos ralyje

Hyundai Accent WRC pagal techninius duomenis buvo panaši į Subaru Impreza WRC todėl, kad Accent WRC stilių bei aerodinamika kūrė Peteris Stevensas, kuris anksčiau dirbo su Subaru Impreza WRC dizainu. Accent WRC turėjo kaip ir visi konkurentai turėjo I4, turbo variklį bei 4 varomų ratų sistema. 

Hyundai Accent WRC projektui buvo pasirinkta Davido Whitehead’o vadovauta  Didžiosios Britanijos “Motor Sport Developments” komanda, turėjusi patirties Didžiosios Britanijos ralio ir kėbulinių automobilių čempionatuose. Projektavimui vadovavo vyriausiasis inžinierius Nicolas Clipsonas kartu su kolegomis Bobu Beilu ir Marku Way. Hyundai Accent WRC buvo paruoštas labai greitai – visas automobilio paruošimas trūko vos 9 mėnesius. 

Alister Mcrae 2001 Didžiosios Britanijos ralyje užėmė 4 vietą
Alister McRae 2001 Didžiosios Britanijos ralyje užėmė 4 vietą

2000 metų Švedijos ralyje su  nauju Hyundai Accent WRC  startavo švedas Kenneth Eriksson ir britas Alister McRae, kurio brolis Colin McRae to metu buvo “M-Sport” komandos lyderis. Šiuos pilotus Hyundai pasirinko ne atsitiktinai. Jie prieš tai lenktyniavo su Hyundai Coupe Kit Car automobilių FIA F2 čempionate. Sezono pradžioje Hyundai sekėsi visai geri, nors ir buvo daug techninių problemų dėl kurių Hyundai Accent WRC ne baigdavo ralių. Vėliau reikalai įsivažiavo, buvo sumažintas buvo automobilio svoris, o Naujosios Zelandijos ir Australijos raliuose Kenneth Eriksson užimė  aukštas 5 ir 4 vietas bei laimėjo net du greičio ruožus. 2000 metais pasibaigus WRC sezonui Hyundai darė testus kuriose pakvietė  tuo metu greičiausius rytų Europos ralio meistrus. Vienas iš jų buvo ir tuometinis Lietuvos ralio čempionas Saulius Girdauskas, kuriam Hyundai Accent WRC labai patiko. Lietuvis buvo greičiausias iš rytų Europos sportininkų. Tiesa kontrakto su gamykline WRC komanda Saulius Girdauskas negavo. 

Kenneth Eriksson 2000 Katalonijos ralyje
Kenneth Eriksson 2000 Katalonijos ralyje

Kitą sezoną Hyundai Accent WRC sulaukė patobulinimų ir taip buvo sukurta antroji automobilio evoliucija. Automobilyje buvo patobulinta aerodinamika, padidinta pakabos eiga, sutvirtinti pakabos tvirtinimai kurie užtikrino automobilių patikimumą, kurio trūko pirmajame sezone. Taip pat prieš priekinius ratus, buvo įrengtos dvi šoninės ventiliacijos angos panašiai kaip Peugeot 206 WRC. 

Antrajame sezone Hyundai gamyklinė komanda  pasikvietė  ne vieną WRC ralį laimėjusi italą Piero Liatti. Tiesa jis baigė tik vienintelį Tour De Course ralį, kitų ralių nefinišavo dėl variklio bei stabdžių gedimų. Antrą sezoną su Hyundai Accent WRC važiavo Alister McRae ir Kenneth Eriksonas kurie buvo jau buvo pripratę prie automobilio ir visų jo funkcijų važiavo greitai ir bandė kovoti dėl prizinių vietų, tačiau po sezono geriausias rezultatas buvo tik 4 vieta, kurią Alister McRae iškovojo Didžiosios Britanijos ralyje. Hyundai Accent WRC dominuodavo žvyriniuose greičio ruožuose kur nedaug atsilikdavo nuo Subaru Impreza WRC ar Mitsubishi Lancer Evolution WRC automobilių. 

Armin Schwarz 2000 Vokietijos ralyje
Armin Schwarz 2000 Vokietijos ralyje

Trečiam sezonui Hyundai vėl patobulino Accent WRC ir sukūrė trečią automobilio evoliucija. Buvo pagerintas variklio aušinimas, dėl kurio kilo problemų 2001 sezone, taip pat turbina, patobulinta pakabos geometrija. 2002 metais korėjiečiai į komandą pakvietė Škoda komandos lyderi Armin Schwarz ir Mitsubishi komandoje važiavusį Freddy Loix. Sezonas Hyundai buvo nesėkmingas dėl įvairių avarijų, variklio gedimų ir kitų priežasčių.

Armin Schwarz skrydis legendinėje Australijos ralio vietoje
Armin Schwarz skrydis legendinėje Australijos ralio vietoje

Prieš 2003 sezoną Hyundai susidūrė su finansinėmis problemomis. Pagrindinis komandos rėmėjas bei degalų milžinas Castrol pranešė nutraukianti rėmimą Hyundai gamyklinė komandai. Naujo pagrindinio rėmėjo Hyundai nerado, dėlto nedarė tęstų prieš WRC etapus. Tai pat vyriausiasis inžinierius Grahamas Moore’as paliko komandą. Net ir su finansininėmis problemomis susidūrusi Hyundai komanda dalyvavo čempionate, o geriausias pasirodymas – Armin Schwarz 7 vietą Kipro ralyje.

2004 Švedijos ralis slovakų privatininkas Jozef Bereš už Hyundai Accent WRC vairo
2004 Švedijos ralis slovakų privatininkas Jozef Bereš už Hyundai Accent WRC vairo

Po 2003 Australijos ralio Hyundai paskelbė, jog traukiasi iš WRC. Žinoma daugeliui ralio fanų buvo gaila dėl šio sprendimo, nes Hyundai kovojo Subaru ir Mitsubishi komandomis. Kaip daugelis pamename, Hyundai grįžo į Pasaulinę ralio areną 2014 metais su i20 WRC modeliu.

Hyundai Accent WRC dalyvavo 49 WRC etapuose aukščiausia vieta 4. Buvo sukurta 27 Hyundai Accent WRC automobiliai, o 3 Hyundai Accent WRC vis dar aktyvūs ir juos galima išvysti greičio ruožuos. Visai neseniai ralyje skirtame Colin McRae atminimui su Hyundai Accent WRC startavo Alister McRae. 

Rally Legends 2022 metais ir Miotto Marcello už Hyundai Accent WRC vairo
Rally Legends 2022 metais ir Miotto Marcello už Hyundai Accent WRC vairo

WRC Programa 2000-2004

Pagaminta vienetų – 27

Aukščiausia vieta WRC – 4 (2001, Didžioji Britanija, Alister McRae)



Prisidėti prie tolimesnių Ralio savaitės įrašų galite tapę rėmėjais Contribee platformoje ar paaukoję per Paypal:


www.ewrc-results.com
Hyundai Accent WRC EWRC duomenų bazėje

Nuotraukos Petr Lusk, Petr Fitz, Jan Šmerda, Hyundai Tech

0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x