„CBet Rally Rokiškis 2024“ dalyvių sąrašo įdomybės

Tradicinės įžvalgos prieš artėjantį LARČ etapą. Šį kartą apie įdomiausius „CBet Rally Rokiškis 2024“ dalyvių sąrašo kampus 🙂


Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂


Jakub Matulka

Teksto viršuje atsidūrė kaimyninės šalies sportininkas, kurio Lietuvoje dar niekada nesame matę. Šeštąjį startinį numerį gavo vienas perspektyviausių Lenkijos ralio pilotų – Jakub Matulka. 24-erių lenktynininko karjera prasidėjo 2021 metais. Lenkas pirmuosius žingsnius žengė vietinėse varžybose su paprastu Peugeot 206. Sekančiais metais jis persėdo į rimtesnį Ford Fiesta R200, su kuriuo dalyvavo vietinėse varžybose bei keliuose nacionalinio čempionato etapuose. Galiausiai, 2023 metais Jakub atsisėdo į tikrą sportinį automobilį – Ford Fiesta Rally3. Praėjęs sezonas sportininkui buvo, išties, sėkmingas – jis tapo Lenkijos čempionu tarp Rally3 automobilių. Negana to, kaimynas iš Lenkijos spėjo sudalyvauti keliuose Europos ralio čempionato (ERC) etapuose bei sezone gale likti antroje ERC3 įskaitos vietoje. Sportininko progreso kreivė nenustojo kilti ir šiemet, nes Jakub užsimojo 2024 m. dalyvauti dvejais frontais – vietinėse pirmenybėse su Rally2 kalibro technika bei Pasaulio čempionato „Junior“ įskaitoje (JWRC). Pastaroji programa susiklostė ne pagal planą – nors ir Jakub atrodė neblogai tarp greičiausių jaunuolių pasaulyje, tačiau varžybos Švedijoje ir Kroatijoje baigėsi įvairiomis skaudžiomis klaidomis. Galiausiai, sportininkas nusprendė pasitraukti ir čempionato nebedalyvauti likusiuose trijuose etapuose. Taigi, Jakub šiemet beliko pilnai orientuotis į programą su Rally2 automobiliu savame kieme. Z kartos atstovas su Škoda Fabia Rally2 evo spėjo startuoti jau 6 varžybose. Rezultatai rodo, kad sportininkas sparčiai prisijaukina šį automobilį: jis lipo ant bendrosios įskaitos podiumo 3 iš 4 įvykusių Lenkijos čempionato etapuose. Atskiro paminėjimo vertas paskutinis Jakub startas Rally Košice varžybose, kuriose dramatiškai pavyko išplėšti pirmąją bendrosios įskaitos tik paskutiniame greičio ruože. Paskutinį sykį 24-metis lenktynininkas ant žvyrinės dangos varžėsi WRC etape Lenkijoje. Ten jis laikinai sugrįžo prie Ford Fiesta Rally3 vairo ir vos netapo WRC3 įskaitos nugalėtoju – iki pergalės pritrūko vos 2,8 sekundžių.

Šis juodai geltonas automobilis trasose turėtų patraukti ne vieno žiūrovo akį // Vilius Šaltenis nuotr.

Akivaizdu, kad svečias iš Lenkijos atvažiuoja į mūsų šalį pasikaustęs ir turėdamas nemenką pasitikėjimą savimi. Rokiškio apylinkėse Jakub išvysime su tuo pačiu Škoda Fabia Rally2 evo. Tai bus pirmasis kartas, kuomet jis pilotuos šios klasės automobilį. Nors ir vis dar egzistuoja naratyvas apie Lenkijos sportininkų ne itin gerus sugebėjimus ant mums įprastos dangos, tačiau šiam lenktynininkui žvyras nėra jokia naujiena – jis ant jos turi 8 varžybų patirtį. Verta paminėti, kad startas Rokiškyje lenkui bus 12-asis šiemet. Negana to, Jakub jau spėjo apsiprasti su mūsų žvyrkeliais užvakar ir vakar vykusiuose testuose, kuriuose įvairiais patarimais dalinosi 2022 m. Lietuvos ralio čempionas Dominykas Butvilas. Akivaizdu, kad šio sportininko nuvertinti nevalia – jo pasirodymas bus vienas iš labiausiai intriguojančių artėjančiose varžybose. Bus be galo smalsu pasižiūrėti ar Jakub pajėgs demonstruoti bent jau toki patį tempą, kurį diktuos mūsų greičiausi mohikanai.

Jakub Matulka papasakojo Ralio savaitei išsamiau apie savo karjerą ir pasidalino mintimis prieš artėjantį debiutą Lietuvoje.


Rolands Jaunzems

Kas ištikimai stebite Giedriaus Notkaus vlogus, ko gero, turėtumėte žinoti šį pilietį. Būtent Mažeikiuose Rolands ir jo kompanija padėjo panevėžiečiui ištrukti iš pinklių, į kurias įsipainiojo pats 2018 m. Lietuvos ralio čempionas. „Braliukas“ etatiškai kasmet apsilanko mūsų šalies varžybose ir kaip dalyvis. Ne išimtis ir šie metai. Latvį Rokiškyje išvysime su BMW M3 E46 automobiliu. Akyliausi skaitytojai, ko gero, jau turėjo pastebėti kodėl šis raudonai juodas automobilis turi lietuviškus registracijos numerius. Priežastis paprasta – tai tas pats automobilis, su kuriuo lenktyniaudavo Rokas Steponavičius iki 2022 metų, kuomet jis persėdo į visais ratais varomą techniką. Tiesa, Rolands šį BMW įsigijo dar pernai ir spėjo sudalyvauti Utenos ralyje. Visgi, latvio pasirodymas Utenoje baigėsi šoniniu smūgiu į medžius ir pasitraukimu su nemenkais padariniais automobiliui. Sportininkas pasirodė ralio trasose žiemos sezono metu, savo gimtojoje šalyje. Čia jam reikalai klostėsi ne itin gerai: pasirodymą Alūksnės ralyje vainikavo išlėkimas nuo kelio, o Sarmoje sportininkas važiavo pagal Rally 2 taisyklę.

Startas Rokiškyje Rolands bus pirmasis šiemet ant žvyro. BMW automobiliai su M’kiniais varikliais jau tapo nykstančia dinozaurų rūšimi mūsų trasose. Taigi, bus labai įdomu ir vėl išgirsti šio nuostabaus variklio simfoniją, kuri drieksis per Rokiškio apylinkių atviras ir miškingas vietoves. Belieka tikėtis, kad latviui ketvirtasis sykis pagaliau garantuos pirmąjį tikrąjį ralio finišą su šiuo automobiliu.

Praėjusią žiemą šis BMW pakeitė savo apdarą – iš juodo patapo raudonai juodu // Rolands Jaunzems nuotr.

Užsipildžiusi LARČ4 klasė

Po praeito sezono turėjome gan ryškų LARČ4 klasės sumažėjimą. Klasėje liko tik J.Brokorius, A.Kvedaras, E.Valkeris bei su nauja technika startuojantis lenkas S.Teter. Karts nuo karto užklysta ir M.Bartkuvėnas. Palyginimui praeitais metais dar turėjome I.Ačą, I.Buivydą, T.Jocz, P.Korgesaar, C.Alakoc, R.Bilski. Po Orlen Lietuva ralio ši klasė prarado dar vieną automobilį – E.Valkerio Ford Fiesta R2T.

Mantas Bartkuvėnas bus labiausiai apšilęs, po apsilankymo ERC Rally Estonia // Urmo Sibul nuotr.

Ir štai sulaukus CBet Rally Rokiškis sąrašų, matome, kad bent jau šiame etape turėsime kur kas smagesnę kovą negu, tarkim, Mažeikiuose. Į A.Kvedaro bei J.Brokoriaus tarpusavio kovą galimai įsivels sugrįžtantis M.Bartkuvėnas su E.Snitku. Tiesa visa ši trijulė turės nemenką iššūkį pavyti savo greitį šiemet jau parodžiusį jaunąjį suomį Isak Hatanmaa su Peugeot 208 Rally4. Isak Žemaitijoje buvo lėtesnis tik už greitąją BMW Cup trijulę bei R.Šeinauską, o artimiausia savo klasės varžovą lenkė minute. Į šią klasę įsilies dar vienas nežinomasis – Sander-Erik Tiits. Kas labiau seka ralio reikalus Baltijos šalyse, ši pavardė turėtų būt žinoma, nes Mark-Eger Tiits yra vienas iš greičiausių Estijos ralio jaunuolių. Visgi Rokiškyje pamatysime ne jį, o jo jaunesnįjį Brolį Sander, kuriam dar tik septyniolika metų. Dar įdomiau tai, jog jaunajam estui tai bus debiutas su gamykline, Ford Fiesta Rally4 technika, nes iki šiol Sander vairavo tik VW Golf II automobilį. Visgi tas Golf Estijos, Latvijos bei Suomijos keliais lakstė tikrai greitai, tai galime tikėtis, jog Sander įsilies į kovą LARČ4.

Penkiolikos metų suomis Žemaitijoje nepaliko niekam vilčių jį pavyti LARČ4 klasėje // Vilius Šaltenis nuotr.

Kad ir su labai sena technika, Sander važiuoja išties greitai // Vilius Šaltenis nuotr.

Tymoteusz Jocz

Praeiais metais labai stiprioje LARČ4 rikiuotėje itin smagiai važiavo svečiai iš Lenkijos – Tymoteusz Jocz, kuris liko antras šioje įskaitoje. Po to triumfo iš šios JOCZ Rally team stovyklos negirdėjome nieko. Jų taip ir niekur nesimatė apart kelių nuotraukų iš testų. Ir visa tam buvo gan rimtas pagrindas, nes Tymoteusz suprato, kad jau išaugo Rally4 techniką ir jam reikėjo žingsnio į priekį. Kad tą žingsnį padaryti reikėjo šiek tiek laiko, bet galų gale išvydome pranešimą, jog komanda įsigijo Škoda Fabia Rally2 Evo ir šiuo automobiliu bent keliems etapams sugrįš į Lietuvą. Tai pirmasis tų kartų įvyks būtent Rokiškyje. Tymoteusz savaitės pradžioje turėjo testus Lenkijoje, kur susipažino su automobilio valdymo įpatybėmis ant žvyro. Taip pat jis ir pasidalino šiokia žinute su ralio savaitės skaitytojais 🙂

Nuo pat pirmųjų varžybų mes įsimylėjome lietuviškus ralius ir svajojome startuoti lietuviškuose greičio ruožuose su Rally2 automobiliu.

Tai didžiulė pamoka ir iššūkis mums. Laukia daug sunkaus darbo ir mes pasistengsime palaikyti gerą tempą šiuose nuostabiuose keliuose.

Svarbų svarbiausia, mes norime mėgautis vairavimu šiame puikiame ralyje ir labai laukiame tūkstančių žiūrovų greičio ruožuose.

Tymoteusz Jocz
Tymoteusz su naujuoju automobiliu apsiprato Lenkijoje vykusiuose testuose // RallyNuta nuotr.

Linas Vaškys

Taip jau nutiko, kad dėl lietuvio drifto/šonaslydžio/šonašėrio įtakos, prarandame net du N5 automobilius. Vienas jų – Lino Vaškio, kuris kartu su M.Samsono Škoda Fabia N5 iškeliaus į Taivaną, kur jį vairuos vienas iš B.Čirbos partnerių. Linui kaip ir būtų ne problema, tačiau antrasis Škoda Fabia N5 kėbulas dar nėra pilnai prikrautas tinkamais agregatais, tai vilniečiui tenka ieškotis alternatyvų. Mažeikiuose jis nuomavosi D.Biesevičiaus Ford Fiesta N5, o Rokiškyje pasirodys su Škoda Fabia SRT Proto. Na, teisybės dėlei su šiuo automobiliu Linas turėjo pasirodyti dar Mažeikiuose, bet prieš etapą tas automobilis patyrė šiokį tokį incidentą. Dabar automobilis Sports Racing Technologies komandos panašu jog sutvarkytas, o Linui tai bus debiutas už beveik realaus R5/Rally2 vairo. Tad vėlgi – be galo smalsu kokį greitį parodys Linas su Laurynu.

Linas Rokiškyje debiutuos su grečiausia technika savo karjeroje // Urmo Sibul nuotr.

Marius Vėgėlė

Pagaliau sugrįžimas po dviejų praleistų etapų įvyks Mariaus Vėgėlės stovykloje. Tai jau trečias sezonas Mariui su Mitsubishi Lancer Evolution IX, bet visgi pastarieji sezonai turbūt nebuvo tokie, kokių tikėjosi Marius, kai klasėje užimtos 7 ir 5 vietos 2022 bei 2023 sezonuose. Tam nemažai įtakos turėjo gendanti technika, o šio sezono dveji ralių praleidimai irgi yra to pasekmė. Retas ralis kai Mitsubishi automobiliai neturi problemų su varikliais – pavyzdžiui Orlen Lietuva raliusoe su tuo buvo susidūrę tiek V.Paškevičius, tiek K.Blūms, tiek R.Čapkauskas. To paties agregato bėdos ištiko ir Marių sezono atidaryme Lazdijuose, o kaip žinia variklis nėra pati pigiausia dalis remontui, dėl ko ir buvo padaryta pauzė. Šioje vietoje telieka džiaugtis, kad Marius sugrįžta į ralio trasas ir palinkėti, kad Mitsubishi variklis laikytų kiek įmanoma ilgiau.

Telieka palinkėti, kad Mitsubishi motorų prakeiksmas Lietuvoje pasibaigs // Vilius Šaltenis nuotr.

Tomasz Król

Šį 45-erių kaimyną iš Lenkijos jau matėme pernai Lazdijuose. Tenais Tomasz su Ford Fiesta Rally3 neparodė nieko ypatingo – finišavo 45-oje bendrosios įskaitos vietoje. Visgi, per metus sportininkas nemažai investavo į savo tobulinimą. Tą rodo ir gerėjantys rezultatai namuose ant asfalto. Startas artėjančiame Rokiškio ralyje bus antrasis Tomasz vizitas Lietuvoje ant palaidos dangos. Šį savaitgalį lenkas pasirodys su naujausios specifikacijos Ford Fiesta Rally3 automobiliu, kurį aptarnaus RallyLab komanda.

Šį nuostabų automobilį puošia net Metallica grupės lipdukas 🙂 // RallyNuta nuotr.

Sunkiasvorės GAZelės

CBet Rally Rokiškis organizatoriai ir toliau tęsia tradicijas išlaikyti žiūrovams intrigą iki pat sportinio kanalo pabaigos. Penktadienį ir šeštadienį galėsime stebėti unikalų reiškinį – du lenktyniaujančius GAZ markės sunkvežimius, kurie yra pritaikyti ralio varžyboms. Vienas iš egzempliorių atkeliaus iš Estijos, šios klasės gimtinės. Geltoną GAZ 51A pilotuos Kaspar Kaldjärv, kuris čia dalyvavo pernai ir nugalėjo organizatorių specialiai įsteigtoje įskaitoje.

Šio išskirtinai atrodančio GAZ bus neįmanoma sumaišyti // Vilius Šaltenis nuot.

Kita GAZ 51 atkeliaus iš kaimyninės Latvijos. Ją pilotuos etatinis Rokiškio ralio dalyvis Māris Dzērve. Šį sportininką su ta pačia technika matome kąsmet nuo pat 2019 m.

Šį labiau standartinį GAZ vis dar puošia senoviški Latvijos valstybiniai numeriai // Vilius Šaltenis nuot.

Saulius Zurlys

Pačioje sezono pradžioje, kuri atrodytų buvo visai neseniai, išvydome keletą avarijų. Vieną jų ir turbūt rimčiausiai atrodžiusių – S.Zurlio bei A.Kropo kūlsverstis pasibaigęs šiek tiek į vandenį panirusiu istorniu BMW E30 automobiliu. Nors į įvykio vietą buvo iškviestos medikų tarnybos, didelės žalos ekipažas nepatyrė, ko negalima pasakyti apie automobilį. Ir štai praėjus keliems mėnesiams, vėl matome Saulių Zurlį sąrašuose, tik šį kartą su kitu automobiliu bei šturmanu. Pats Saulius šiek tiek atskleidžia apie savo sugrįžimą:

Avarijos padariniai raliui nežinomi. Susirašimui įtakos nepadarė jokios, o kokia įtaka bus važiavimo greičiui sužinosiu trečiadienį treniruotėje. Važiuosim menkai modofikuotu BMW (kurtu “bmw cup” klasei). Rokiškio ralio tikslai bus važiuoti “švariai ir tiksliai”, laikytis plano, surinkti gr kilometrus ir pasimėgauti 🙂

Saulius į ralio automobilį sugrįžta po itin rimto incidento // Vilius Šaltenis nuot.

Interviu iš ketvirtadienį vykusių testų

Vakar turėjome galimybę pakalbinti ir etatinius mūsų svečius – dviejų jaunų Adrianų 🇵🇱 duetą, kuris šiemet įnirtingai kovoja dėl LARČ3 įskaitos čempionų titulo:

Taip pat, savo mintimis ir nuotaikomis pasidalino Giedrius Notkus a.k.a Čikagos Rovanpera (kaip vienas internautas rašė 🙂):


Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂

0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x