A.Kalėda / A.Kalėda – Saaremaa Rally ’22

Aras Kalėda - Saaremaa Ralli

Pokalbis su Aru Kalėda apie kelionę į magiškąją Saremos salą

Aras Kalėda
Arvydas Kalėda

Įgyvendinai svajonę aplankyti Saaremaa. Papasakok apie šį savaitgalį. Ar ten tikrai taip gerai?

Saremos svajonę su tėčiu turėjome daug daug daug metų. Patį ralį aš stebėjau penkis ar šešis kartus, o tėtis virš dešimt. Visada būdavo nepakartojama. Šiemet apžiūrėjome ralį iš vidaus ir galiu pasakyti, kad skirtumas didžiulis, nes iš vidaus šitas ralis yra dar labiau nepakartojamas. Iš sportinės pusės žiūrint, nebuvo nei vieno nemalonaus ar nepatinkančio greičio ruožo, nebuvo jokių „regroupingų” kur turėtum laukt po valandą ar dvi. Atvažiuoji, leki, gauni serviso laiką iki pusvalandžio ir vėl leki, neatsipalaiduoji, neužsimigdai kaip dažnai būna po ilgų servisų bei regroupingų, kuriuos turime Lietuvoje. Greičio ruožai tai super extra geri, aišku gal tik tramplynų mažoka, o jei tiksliau – tai tik vienas. Kai važiuoji greičio ruožą pro kuri pralėkė 230 automobilių ir gauni labai nedideles vėžes, tai tikrai parodo kokio gerumo gruntas ir trasos. Teisėjai viską išsamiai paaiškina, šypsosi , džiaugiasi tavimi ir pataria ką daryti, kad nesuklysti.

A.Kalėda / A.Kalėda - BMW 328i E36
A.Kalėda / A.Kalėda – BMW 328i E36

Kaip tau salos keliai ir jų specifika? Ar nekilo sunkumų sudaryti stenogramą?

Suprasti specifiką užtruko tikrai ilgai. Ten yra labai kieto žvyro kurio sukibimas toks, kad kai kuriuos posūkius gali važiuot viena pavara aukščiau nei esi įpratęs. Kai kuriose vietose danga kieta, tačiau nuo drėgmės ji kaip nupoliruotas stiklas ir ten turi važiuot vos ne pavara žemiau nei esi įpratęs. Dar yra nedidelės juodžemio atkarpos, kurios visada būna šlapios. Tikrai užtruko laiko, kol važiuodamas susigaudai kur yra kas ir kaip atpažinti, nes norėjosi neprisidaryt reikalų. Stenogramoje viskas ok, tik turėjome žymiai daugiau užrašymo dėl šlapios dangos ir atsirado labai daug “labai ilgas” posūkio pavadinimų. Visa kita daugiau mažiau tiko ir buvo gerai, todėl, kad daugiau mažiau viską paaštrinome.

A.Kalėda / A.Kalėda - BMW 328i E36
A.Kalėda / A.Kalėda – BMW 328i E36

Kas nutiko paskutiniame greičio ruože?

Paskutiniame greičio ruože mums nulūžo “špilkos” kai važiavome link finišo ir likus vienam kilometrui iki finišo nulūžo ratas (ties 4-to bėgio ribotuvu). Nepasimetėme, įsikišome dar ir penktą ir nugazavome i greičio ruožo finišą. Išlipus pasidarė nejauku. Video medžiagą sudėsiu i YouTube kai tik surasiu laisvas 15 valandų montavimui.

A.Kalėda / A.Kalėda - BMW 328i E36
Vaizdelis po finišo

Ar lengvai aklimatizuojatės naujoje, mažiau pažįstamoje aplinkoje ralio metu?

Turėjome draugų, prieš du metus susipažinau su Ott Kuuberg ir Simon Kost, pavyko prikviesti juos i Lietuvos čempionatą ir beje jie tapo LT čempionais šiais metais. Saremoje jie mus priėmė ir pasirūpino, ir pagelbėjo visur kur buvo neaišku.

A.Kalėda / A.Kalėda - BMW 328i E36
A.Kalėda / A.Kalėda – BMW 328i E36

Kaip jums patirtis važiuoti ant estiško asfalto su žvyrinėmis padangomis?

Nuostabu, nepalyginsi su praktika kuria turėjau anksčiau miestiniuose greičio ruožuose. Čia teko važiuoti tokias atkarpas kur reikėjo atsukus 5-tu bėgiu iki galo sukti į posūkį ir tikėtis, kad galas neatplyš bei tuo pačiu susistabdyti į aštrų kitą posūkį iki antro bėgio. Buvo nuostabu ir po šitos praktikos tik dar labiau pakilo noras pabandyti prasilėkti pilnai asfaltinį ralį.

A.Kalėda / A.Kalėda - BMW 328i E36
A.Kalėda / A.Kalėda – BMW 328i E36

Šįmet po galimai įdomių įvykių pasikeitė jūsų dalyvavimo raliuose kursas. Kur ir kaip galimai Jus pamatysime kitąmet?

Dar nesusigulėjo mintys iki galo. BMW Cup sezono važiuoti šiuo metu nesinorėtų, nes tai labai stipri klasė kurioje galima muštis dėl pergalių, tačiau tam reikia stipriai didelio biudžeto. Tuo įsitikinome Rokiškyje, kai nusipirkome rekordiškai daug, net 6 naujas padangas ir jų buvo du kartus per mažai. Tai vėl bandyti lipti per galvą ir aukoti viską nesinori. Norisi važiuoti ir kaifuoti. Tai galbūt pabandysime važiuoti tik į išskirtinius užsienio etapus, bet yra ir mintis parduoti apelsiną, nusipirkti Can-am’ą ir pabandyti su juo kitą discipliną arba gal pabandyti tapti etatiniu nulinuku su bagiu. Dar viena mintis parduoti BMW ir biudžetiškai išbandyti šonaslydi . Žodžiu daug minčių, daug idėjų ir tikslas vienas – kitąmet gaudyti kaifą ir nesiversti per galvą. Gal net važiuoti perimetrą kaip vairuotojui, o ralyje kaip šturmanui ir perduoti žinias kam nors. Žodžiu ankstoka, nes mintys dar nesudėliotos, o idėjų nors vežimu vežk.


Prisidėti prie tolimesnių Ralio savaitės įrašų galite tapę rėmėjais Contribee platformoje ar paaukoję per Paypal:


www.ewrc-results.com
Rezultatai

Nuotraukos Indrek Allik, Allan Mehik, Rallyemotions.lv, Raimonds Volonts, Marleen Maask, Janne Veetõusme

0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x