Šį ankstyvą ketvirtadienio rytą, pati gamta man priminė ką turiu padaryti ar bent jau pradėti daryti. Gerą pusvalandį intensyviai vaduodamas vienintelį išvažiavimą į Pasaulį nuo metrinių sniego liežuvių ir sienų, galvoje sudėliojau turbūt gerą trečdalį teksto. Jaučiausi kaip tikras poliaračio gyventojas, rytais vietoje mankštos ar jogos mosuodamas sniego kastuvu. Geresnių aplinkybių ir nuotaikos tekstui apie Arctic Lapland Rally nė negalėtum prašyti. Gaila, kad nufotografuoti pamiršau. Jei ne pagrindinei straipsnio nuotraukai, tai bent į archyvą.
Yra Pasaulyje tokių ralių, kurie šiuo metu net nebūdami svarbių tarptautinių čempionatų kalendoriuose, savo šlove nenusileidžia WRC ar ERC etapams. Kai kurie iš jų, pasinaudoję Pasauliniu sąmyšiu vėl grįžta į pagrindinę sceną, pvz Ypres ralis. Panašus, bet kiek kitoks likimas ištiks ir šį ralį. Po originalaus Suomijos čempionato etapo, praėjus šiek tiek daugiau nei mėnesiui šie keliai vėl sulauks centimetrinių dyglių. Tik šį kartą piktesnių, lemiančių Pasaulio ralio čempionato eigą.
Apie šio ralio specifiką šiame įraše itin daug nepasakosiu. Taip pat atskirai neužsiminsiu ir apie Lietuvių ekipažus, kurių netgi trys rado išeitį kaip kompensuoti žiemos ralių vakumą Lietuvoje. Nes:
A. Plačiau apie Arctic Lapland ralio istoriją galite pasiskaityti praeitų metų įraše:
B. Apie lietuviškus nuotykius Jums papasakos tie, kurie neseniai iš ten grįžo.
Tad iš kart peršoksiu į tai kas Arktyje dėjosi bendrąja prasme. Pergalę šiais metais vėl pasiėmė Toyota Gazoo Racing. Jei praeitais metais tai buvo poligonas išbandyti Kalle Rovampera, kuris pirmą kartą startavo su Toyota Yaris WRC, tai šį kartą Juho Hanninen atiteko kita užduotis – surinkti kuo daugiau informacijos apie tai, kas dėsis antrame WRC etape. Ir tą kart, ir šį – abu suomiai užduotis atliko idealiai be kitą ko keliomis minutėmis pabėgę nuo artimiausių varžovų. Lygiavertės konkurencijos nebuvo, nors šalia Yaris, startavo dar trys WRC modeliai. Visgi du iš jų apturėjo gan smagią kovą tarpusavyje. Greičio ginčą dėl 6 vietos laimėjo F-1 žvaigždė Valtteri Bottas su Citroen DS3 WRC 18 sekundžių aplenkęs kitą suomį Kimmo Kurkela su Ford Fiesta WRC. Trečiasis – senas kaip Žemė Mitsubishi Lancer WRC priešpaskutiniame greičio ruože sugedo. Visi šių trijų automobilių vairuotojai turi vieną bendrą dalyką – jei ir išlenda kada nors į ralio trasas, tai beveik tik į šį ralį. Kaip ir legendinio M.Gronholm’o sūnus – Niclas. Bet tokių čia ne vienas ir ne dešimt. Tai tik parodo šio ralio vertę.
Bet visas įdomumas vyko kovoje tarp R5 klasės automobilių. Į tikrą suomišką pirtį, kurioje įprastai karaliauja T.Asunmaa, J.Salo, E.Lindholm, M.Heikkilla bandė įsisprausti ir tokie svečiai kaip O.Solberg, O.C. Veiby ir estai G.Jeets, E.Kaur, G.Linnamae. Vieniems sekėsi geriau, kitiems prasčiau.
T.Asunnmaa kaip čempionui ir priklauso, pagriebė pirmą vietą tarp R5 automobilių. Jau nuo trečio greičio ruožo jis nepaleido užimtų pozicijų, nepaisant to, kad už jo labai artimu atstumu maišėsi nemažai greitų ekipažų. Ir kol vieni lėtėjo, darė klaidas ir praradinėjo brangų laiką, tai O.Solberg apsipratęs su nauju Hyundai ir žmogaus dydžio pusnimis antrą dieną skuodė su vėjeliu. Iš šeštos vietos pakilo iki trečios, o jeigu paskutinis greičio ruožas būtų 2 kilometrais ilgesnis, galimai Oliver būtų aplenkęs ir Teemu. Juos skyrė vos 0,9 sekundės.
Tai buvo pirmasis iš trijų Suomijos ralio čempionato žieminių ralių. Kaip bus su kitais – dar neaišku.
Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:
Nuotraukos – Hannuphoto, Taneli Niinimaki
[…] Arctic Lapland Rally ’21 […]
[…] Arctic Lapland Rally ’21 Lausitz Rallye ’20 […]