Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂
Iki šių metų LARČ sezono finišo linijos belieka vos 2 etapai. Metas apžvelgti metines lenteles iš Ralio savaitės perspektyvos.
Natūralu, kad artėjant sezonui į pabaigą, ekipažai po truputį pradeda dairytis į taškų lenteles ir dėliotis strategijas likusioms varžyboms. Verta prisiminti, jog LARČ taškų lenktynėse papildomo šarmo įneša paskutinis etapas Utenoje. Ten surinkti dalyvių taškai (įskaitant ir Power Stage) bus dauginami iš 1,5 koeficiento. Iš LARČ finalo dalyviai galės maksimaliai išsivežti 52,5 taškus. Negalima pamiršti ir N-1 taisyklės, kuri bus taikoma sezono gale. Šios taisyklės esmė – skaičiuojant kiekvieno dalyvio galutinę taškų sumą, blogiausias rezultatas bus minusuojamas.
Žinoma, visada smagu, kai čempionate intriga išlieka iki pat pabaigos. O nuo to laimi praktiškai beveik visi. Tačiau jau šį savaitgalį Elektrėnuose galime turime pirmuosius 2023 m. Lietuvos ralio čempionus. Pažvelkime kas turi realiausius šansus jais tapti.
AWD įskaita
Pradžiai, šiek tiek sugrįžkime į skausmingų įvykių kupiną Rokiškį, kuriame nukentėjo net du šios įskaitos lyderiai. Vladas Jurkevičius ir Aisvydas Paliukėnas patyrė skausmingą avariją, per kurią nukentėjo paties Vlado sveikata. Akivaizdu, kad šio ekipažo šiemet tikrai nepamatysime. Vladai, greitos reabilitacijos ir lauksime sugrįžtančio! 🙂
Tuo tarpu, Giedriaus Notkaus ir Daliaus Strižano fronte atrodė, kad viskas einasi pagal planą. Tačiau prakirstas radiatorius jau gerokai įpusėjus varžyboms ir vėliau priimti sprendimai lėmė, kad prie ekipažo galutinio rezultato atsirado prierašas DSQ (liet. diskvalifikacija).
Tarp AWD įskaitos lyderių trejetuko „Rokiškio pragarą“ geriausiai sekėsi įveikti Martynui Samsonui ir Ervinui Snitkui. Keturi iš keturių – tiek dega vienetukų metinėje taškų lentelėje prie šių vardų. Nors ir 134 taškų kraitį susikrovęs ekipažo I pilotas pirmąją sezono pusę neigė apie prioritetus čempionate, tačiau Rokiškyje prasitarė jau po truputį galvojantis apie pirmąją vietą metinėje įskaitoje. Po praėjusio etapo įvykių tėkmės kai kurie ralio fanai jau spėjo užkabinti ąžuolo vainikus Martynui ir Ervinui, tačiau ekipažas vis dar nėra užsitikrinęs pirmosios vietos. Ralis yra kartais toks neprognozuojamas sportas, kad jame gali nutikti bet kas. Taigi, akivaizdu, kad artėjantis Elektrėnų ralis bus kaip niekad svarbus šiam tandemui žengiant pirmojo čempionų titulo link.
Po 4 etapų du pastaruosius ekipažus skiria 57 taškai. Artėjančiose varžybose Martynas ir Ervinas sau gali leisti surinkti 4 taškais mažiau negu Giedrius ir Dalius – to pakaktų „Samsonas Motorsport“ ekipažui save vadinti 2023 m. Lietuvos ralio čempionais.
Kur kas įdomesni reikalai laukia kovoje dėl likusių podiumo vietų. Giedrius Notkus ir Dalius Strižanas gerokai pablogino savo situaciją turnyrinėje lentelėje po Rokiškyje gautos diskvalifikacijos, kuri nebus minusuojama sezone gale. Rimčiausiu lietuvių ekipažo galvosukiu kovoje dėl antrosios vietos tampa latvių tandemas Emils Blūms ir Didzis Eglītis. Braliukai, kurie praleido tik pirmąjį etapą Mažekiuose, turi surinkę 70 taškus. Jų situacija čempionate šiandien atrodo palankesnė, nes N-1 taisyklė yra taikoma skaičiuojant surinktus taškus iš įvykusių etapų, bet ne iš etapų, kuriuose ekipažas startavo. Kitaip tariant, jeigu Emils Blūms ir Didzis Eglītis surinks taškus likusiuose etapuose, metų pabaigoje N-1 taisyklė bus priskirta Mažeikių raliui, kuriame latviai net nedalyvavo. Vieno ar kito ekipažo nesėkme gali pasinaudoti šiemet stabiliai važiuojantis bei progresyviai greitėjantis Nedo Radišausko ir Justo Vičiūno tandemas. Visuose startuose ir finišuotose etapuose kauniečiai surinko 65 taškus.
2WD įskaita
Čia pirmuoju smuiku šiemet griežia Saulius Trapuila ir Mindaugas Meilūnas, kurie po 4 etapų turi 100 taškų savo sąskaitoje. Jų galėjo būti ir daugiau jeigu ne padaryta klaida pirmą dieną Rokiškyje. Pagrindiniam šio ekipažo konkurentams Justui Tamašauskui ir Algirdui Pranckūnui šiemet itin nesiseka – pasiektas finišas tik Mažeikiuose. Todėl žemesnėse vietose rikiuojasi BMW Cup techniką pilotuojantys lyderiai. Antroje 2WD įskaitos vietoje su 70 taškų šiuo metu rikiuojasi Emilis Kucka ir Tomas Zamara. Iškart už jų – 65 taškus surinkę Marius Žiukelis su Steponu Kriaučiūnu. Visi šie minėti ekipažai nėra baigę 1 iš 4 šiemet jau įvykusių varžybų. Čempiono titulo užsitikrinimui Elektrėnuose Sauliaus ir Mindaugo ekipažui reikės tikėtis nesėkmių iš artimiausių varžovų, o patiems užfiksuoti bent 23 taškais geresnį rezultatą negu artimiausių metinės suvestinės persekiotojų.
Daugiau nežinomųjų išlieka dėl kitų likusių vietų. Emilio Kuckos ir Tomo Zamaros bei Mariaus Žiukelio ir Stepono Kriaučiūno ekipažus skiria vos 5 taškai. Tarp jų vis dar gali įsimaišyti kiek lėtesni arba tie, kuriems šiemet mažiau sekasi. Pavyzdžiui, projekto “Aš-ralistas” nugalėtojas Markas Buteikis su Ugniumi Vainevičiumi (50 taškai), LARČ 4 greičiausieji Tymoteusz Jocz ir Maciej Judycki (43 taškai), Pranko Kõrgesaar ir Ott Kuurberg (42 taškai), Irmantas ir Edvinas Buivydai (35 taškai) ar Rokiškyje įspūdingai greitai ir efektyviai važiavę Justas Simaška su Aru Kalėda (34 taškai).
LARČ 5
Šiemet daugiausiai ažiotažo sulaukusios klasės intriga dėl pirmosios vietos galimai baigsis jau Elektrėnuose. Iškovotos dvi pergalės bei dvi antrosios vietos klasėje leidžia Nedui Radišauskui ir Justui Vičiūnui pirmauti solidžia 54 taškų persvara. Užsitikrinti pirmąjį lietuviškos N5 klasės čempionų titulą pakaks, jeigu šis ekipažas surinks 1 tašku mažiau negu artimiausi persekiotojai – Rokas Steponavičius ir Dovydas Ketvirtis. Kauniečio ir ukmergiškio ekipažas turi surinkęs 70 taškų kraitį, kuris galimai galėjo būti didesnis jeigu ne patirtas turbinos gedimas Mažeikiuose ir praleistas startas Rokiškyje. Trečioje vietoje, 66 taškus sukaupę žengia Aurimas Eidžiūnas ir Justas Barysas, kurie šiemet nefinišavo tik Rokiškyje.
Šiokių tokių šansų patekti į metinį LARČ 5 podiumą vis dar turi nuo sezono vidurio prisijungę Deividas Gezevičius su Tomu Nenartavičiumi (28 taškai). Taip pat, Tomas Šmagarys su Valdu Čiupliu (23 taškai) bei Paulius Beniušis su Kristupu Adinavičiumi (22 taškai). Šiems pastariesiems ekipažams 2023 metų sezonas kol kas klostosi ne itin sėkmingai – abu tandemai šiemet finišavo vos sykį.
Kitos įskaitos
Likusiose įskaitose akivaizdu, jog taškų lenktynės turėtų vykti iki finalinės LARČ sezono finišo linijos.
Šiuo metu bene įdomiausiai atrodo LARČ 4 įskaita. Klausimas kas taps šios įskaitos prizininkais yra itin atviras. LARČ 4 favoritai Tymoteusz Jocz / Maciej Judycki bei Pranko Kõrgesaar / Ott Kuurberg šiemet nebaigė 2 varžybų. Tuo kol kas puikiai naudojasi Sebastian Teter / Michal Klos, Irmantas ir Edvinas Buivydai, Justinas Brokorius / Ramūnas Paškevičius ir kiti. Akivaizdu, kad svečiai iš Lenkijos ir Estijos negali sau leisti klysti likusiuose etapuose.
Lieka nemažai klaustukų ir dėl LARČ 7 įskaitos. Šarūnas Aleknavičius su Tomu Klimašausku turi surinkę 75 taškus, tačiau prie jų sparčiai artėja Mantas Kutka su Mindaugu Vijeikiu (70 taškų). Kova dėl trečios vietos įskaitoje nusimato dar įdomesnė. Į ją prentenduoja Karolis Vitas, Paulius Baltrukėnas, Justinas Auryla, Mantas Meduneckis ir Marius Dainys.
Konkurencingiausioje LARČ 8 klasėje nusimato irgi įdomūs reikalai. Emilis Kucka su Tomu Zamara (96 taškai) bei Marius Žiukelis su Steponu Kriaučiūnu (80 taškų) yra šiek tiek atsiplėšę nuo artimiausių konkurentų. Ateinančiuose raliuose jiems neleis miegoti ant laurų Jonas Miknius su Pauliumi Skarbaliu (60 taškų), Markas Buteikis su Ugniumi Vainevičiumi (57 taškai) bei Donatas Stašaitis su Mantu Ližaičiu (45 taškai).
Įdomiai ir intriguojančiai atrodo Junior įskaitos batalijos. Čia pirmauja Irmantas Buivydas su 90 taškų. Antroje vietoje – 87 taškus surinkęs Aras Kvedaras, kuris šį savaitgalį iškeis savo Ford Fiesta R2 į gerokai modernesnį ir greitesnį Peugeot 208 Rally4. Užlipti ant likusio podiumo laiptelio viltis puoselėja turkas Can Alakoc (73 taškai), Pranko Korgesaar (70 taškų) bei Mantas Kutka (63 taškai).
Reziume – Elektrėnuose ir Utenoje spręsis daug klausimų ir nežinomųjų. Liūdna tikrai nebus 🙂