Pokalbis su Vladu Jurkevičiumi, atidariusi šį ralio sezoną Estijoje
-
2025m. Lietuvos Ralio sieninis kalendorius17,00 €
-
Lietuvos ralio knyga 202127,00 €
-
„Ralio savaitė” lipdukai5,00 €
Minėjai, jog šįmet važiuosi mažiau varžybų, bet kiekvienoms pasiruoši geriau, tad prieš Otepaa turėjai testus. Kaip jie praėjo? Ar prieš ralį jauteisi labiau pasiruošęs nei anksčiau?
Testai praėjo gerai. Nebuvau sėdėjęs prie sportinio automobilio vairo beveik 4 mėnėsius, o paskutinis prisėdimas baigėsi Saremos griovyje, tai buvo įdomu kaip viskas seksis. Keli kilometrai ir vėl jaučiausi gerai. Pasivažinėjome šiek tiek ant ledo, kad drąsiau pajausčiau automobilį ir tada pora skirtingų ruožų miške.
Kaip sekėsi iki klaidos priešpaskutiniame greičio ruože?
Vidutiniškai. Progreso buvo, bet Otepaa ruožai tikrai labai sunkūs. Tuo pačiu vietiniai gerai juos žino, tai juos pavyti buvo labai sunku. Ir šiaip, tas važiavimo rezultatas žiemą stipriai ir nuo nuotakos priklauso. Iki klaidos važiavome lyg 5-ti ar 6-ti absoliučioje įskaitoje, tikėjausi būti 3-4.
Važiavimas ant sniego dangos reikalauja itin daug tikslumo. Tavo vairavimo stilius irgi pasižymi tikslumu, tačiau rezultatai tavo geresni būna visgi ant žvyro. Kodėl?
Šiek tiek baisu žiemą važiuoti agresyviau (o to reikia), nes baisu išslysti iš vėžės. Žvyras lengviau atleidžia klaidas, tai nors ir stengiuosi važiuoti tiksliai, bet ant žvyro turiu daugiau drąsos.
Kaip skiriasi vairavimas ir važiavimo ypatybės kai ant kelias turi storesni sniego sluoksnį, ir kai sniego kiekis yra minimalus?
Kai sniego sluoksnis storesnis, reikia daugiau automobilių, kad nuvalytų vėžę iki ledo. Žieminės ralio padangos ant sniego sukibimo turi labai nedaug, tad kol danga nenusivalo iki ledo – sukibimo būna nedaug. Atitinkamai, jei sniego mažai, dygliai sminga tiesiai į sušalusį gruntą ir sukibimas būna labai geras.
Naktį visi kelio nelygumai ir kalvelės dėl papildomų žibintų turėtų matytis geriau. Ar tikrai? Kiek ir taip sudėtingi greičio ruožai pasunkėja atėjus tamsai?
Nesakyčiau, kad sąlygos naktį pasunkėja. Kaip tik, matai mažiau to ko nereikia 😊 Tiesiog svarbu atkreipti dėmesį į kalveles susirašinėjant greičio ruožus dieną ir turėti omenyje, kad šis ruožas bus važiuojamas ir naktį.
Psichologinis aspektas. Ar raliuose, kuriuose nėra renkami taškai čempionato įskaitoms, išsikeli aiškius tikslus? Gal Lietuvoje yra lengviau koncentruotis, kai žinai, jog turi aplenkti vieną ar kitą konkurentą?
Čempionato raliuose kiek daugiau jaudinuosi, kas nepadeda rezultatui. Neįskaitinius ralius vertinu kaip treniruotę, kur nelabai ką strateguoju, o tiesiog renku kilometrus ir stengiuosi tobulėti.
Minėjai apie galimą startą pietuose. Kas tie pietūs? Viduržemio jūros regionas? Žvyras ar asfaltas?
Dar nežinau ar važiuosime, bet yra minčių apie Fafe ralį Portugalijoje ant žvyro. Iš vienos pusės norisi pamatyti tų kitokių kelių nei Baltijos šalyse, iš kitos pusės nukeliauti su komanda į Portugaliją yra sudėtinga logistiškai, tai visai daug apmąstyti visko reikia. Manau sprendimą priimsime per ateinančią savaitę.
-
2025m. Lietuvos Ralio sieninis kalendorius17,00 €
-
Lietuvos ralio knyga 202127,00 €
-
„Ralio savaitė” lipdukai5,00 €
Nuotraukos – Pavel Žukov, Vilius Šaltenis, Urmo Sibul