Gabrielius Kapočius apžvelgia 2000 metų Vilniaus ralį.
-
Lietuvos ralio knyga 202127,00 €
-
„Ralio savaitė” lipdukai5,00 €
Teksto autorius – Gabrielius Kapočius
Antrasis XXI amžiaus Lietuvos ralio čempionato etapas po kelių metų pertraukos įvyko Vilniuje su naujais organizatoriais. Varžybas organizavo Stasio Brundzos vadovaujamas „Lietuvos automobilių klubas“. Anksčiau vasariniai Lietuvos ralio čempionato etapai startuodavo Kaune, o šios varžybos buvo rengiamos legendiniam Leonidui Potapčikui atminti. Tiesa Vilniaus ralis grįžo ne taip kaip tikėjosi organizatoriai. Stasys Brundza norėjo, kad ralyje startuotų ir mėgėjai, tačiau Lietuvos automobilių sporto federacija mėgėjus paliko nuošalyje ir važiuoti pastariesiems neleido. Ralis startavo ir finišavo Vilniaus rotušės aikštėje, kur vyko ralio apdovanojimai bei buvo įsikūrusi serviso zona.
Ralyje startavo visi tuometiniai Lietuvos ralio lyderiai – Saulius Girdauskas, Rokas Lipeikis bei Vladas Pleskovas. Žiemino Visagino ralio nugalėtojas bei 1999 metų Europos Ralio kroso čempionas Aurelijus Simaška dėl avarijos ERC Vokietijos ralyje prie Vilniaus ralio starto linijos nepasirodė.
Jeigu Saulius Girdauskas startavo su moderniu N klasės Mitsubishi Lancer Evolution III, kuris prieš ralį dar buvo patobulintas, tai Rokas Lipeikis ir Vladas Pleskovas turėję startuoti su naujais Mitsubishi Lancer automobiliais į Vilnių atvyko su senąja technika. Rokas Lipeikis dalyvavo su Subaru Legacy, o Vladas Pleskovas su Ford Sierra.
Ralio starte nepasisekė Audriui Gimžauskui. Dabartinis Rokiškio ralio organizatorius pasitraukė iš ralio po penkių greičio ruožų dėl techninių gedimų, o ralio pradžioje puikius rezultatus rodęs Paulius Jankavičius su VW Golf sudėjo ginklus dėl pavarų dėžės gedimo. Nemažai dalyvių atkrito dėl greičio ruožų specifikos, kuriuose kai kurie lenktynininkai galėjo lėkti net 200 kilometrų per valandą greičiu. Būtent tose vietose išryškėjo Saulius Girdausko ir Žilvino Sakalausko pranašumas, o ekipažas laimėjo visus 12 greičio ruožų. Dėl antrosios vietos kovojo Vygintas Simuntis, Dovilas Čiutelė bei Rokas Lipeikis. Visgi aštuntame greičio ruože Vyginto Simunčio Ford Escort pradėjo streikuoti, o tai neleido išlaikyti tempo, todėl Vygintas liko tik dešimtas. Tai leido vienam jauniausių Dovilo Čiutelės bei Ramūno Čapkausko ekipažui užimti antrąją vietą. Trečias liko Rokas Lipeikis, kuris su Subaru Legacy važiavo ramiai, užtikrintai ir nedarė klaidų. 1999 metų LARČ bronzos medalių laimėtojas Vladas Pleskovas Vilniaus ralyje su Ford Sierra dėl aukščiausių vietų nekovojo ir liko šeštas.
2000 Vilniaus ralyje startavusių 24 automobilių tik 14 pasiekia finišą, o iš nulinukų finišavo tik vienintelis Ford Focus.
2000m. Vilniaus ralio rezultatai
Poz. | Vairuotojas | Šturmanas | Automobilis | Klasė | Laikas |
1. | Saulius Girdauskas | Žilvinas Sakalauskas | Mitsubishi Lancer | A-3500 | 57:02 |
2. | Dovilas Čiutelė | Ramūnas Čapkauskas | Nissan Sunny | N-3500 | +5:56 |
3. | Rokas Lipeikis | Bronius Samuolis | Subaru Legacy | A-3500 | +7:42 |
4. | Vytautas Federavičius | Linas Karlavičius | Lancia Delta Integrale | R-3500 | +8:10 |
5. | Vladas Pleskovas | Edmundas Galvonas | Ford Sierra | R-3500 | +9:56 |
6. | Tomas Savickas | Raimondas Savickas | VAZ 21083 | A-1600 | +10:12 |
7. | Kęstutis Narkevičius | Tautvaldas Juchnevičius | VW Golf | R-2000 | +11:05 |
8. | Rimas Teišerskas | Arnas Paliukėnas | Nissan Sunny | N-3500 | +11:23 |
9. | Raimundas Slaboševičius | Artūras Ežerskis | BMW 318 | R-2000 | +11:35 |
10. | Vygandas Simuntis | Česlovas Vyšniauskas | Ford Escort | N-3500 | +11:40 |
11. | Genadijus Segalis | Arūnas Sidabras | VW Golf | R-2000 | +13:05 |
12. | Zenius Balčiūnas | Giedrius Žmuida | VAZ 21083 | R-2000 | +13:15 |
13. | Paulius Insoda | Tomas Paršeliūnas | Audi | S-2500 | +15:42 |
14. | Tomas Bilius | Aivaras Nareika | VAZ 21083 | R-2000 | +18:20 |
-
Lietuvos ralio knyga 202127,00 €
-
„Ralio savaitė” lipdukai5,00 €
Nuotraukos – Vidmantas Jankavičius, Gediminas Tvarijonavičius