V.Jurkevičius / A.Paliukėnas – Arctic Rally Finland

Vladas Jurkevičius Arctic Rally Finland

Vlado Jurkevičiaus įspūdžiai, kuris ties poliaračiu šį savaitgalį įveikė savo Dakarą

Vladas Jurkevičius
Arctic Rally Finland
Aisvydas Paliukėnas

Kokia atmosfera tvyro Pasaulio ralio čempionato katile?

Jei atvirai, tai nelabai su kuo ten bendravome, kadangi WRC etapų metu grafikas yra labai įtemptas. Visą savaitę miegojome tikrai mažiau nei norėtųsi, o ir dienos labai vargino – tai laisvu metu ilsėjomės. Bet šiaip įvairių žmonių sutikome, tiek jaunų vairuotojų, kurie daro viską, kad kada nors lėktų su WRC automobiliu, tiek vyresnių, kuriems WRC etapai yra tiesiog pramoga. Tai nuotaikos jų irgi skirtingos.

Vladas Jurkevčius, Aisvydas Paliukėnas, Arctic Rally Finland

Kas labiausiai nustebino viso šio ilgo savaitgalio metu? Asmeniškai ar bendrai, tiek gerąja, tiek blogąja prasme

Mums su Aisvydu tai buvo antras WRC etapas (Aisvydui trečias). Kiek pamenu, WRC Rally Estonia pernai praėjo kiek laisvesniu grafiku. Šio ralio metu tikrai labai pavargome, kadangi greičio ruožai labai sudėtingi ir pakankamai ilgi. Maždaug pusę ruožų važiavome naktį. Vidutinis greičio ruožų greitis siekė 120km/h su labai daug greitų, aklų posūkių per tramplynus. Tai reikalavo maksimalios koncentracijos tiek stenogramos susirašymo metu, tiek tikrinantis ją, tiek vairuojant. Tai per savaitę susidėjęs nuovargis man buvo šiek tiek netikėtas.

Vladas Jurkevčius, Aisvydas Paliukėnas, Arctic Rally Finland

Ar tokie sukibimo skirtumai su danga dažni ir Baltijos šalių žieminiuose etapuose?

Nesu važiavęs daug žiemos ralių, tai šioje vietoje sunku kažką pakomentuoti. Sukibimas vėžėje buvo pakankamai geras, bet panašiai būna ir Baltijos šalių etapuose. Visgi važiuojant tuos pačius ruožus antrą kartą nemažai nemažai vietų nebebuvo likę sniego, tik žvyras, kuriame sukibimas ypatingai geras, bet jis stipriai gadina dyglius, todėl reikėjo balansuoti tarp naudojimosi sukibimu bei padangų taupymo, kad jos išgyventų iki greičio ruožo galo.

Vladas Jurkevčius, Aisvydas Paliukėnas, Arctic Rally Finland

Ar pasiteisino būtent geltoni papildomi žibintai naktį?

Taip. Su šiais žibintais žiemą aiškiau matosi kelio kontūrai bei turime mažiau atspindžių nuo sniego. Taip pat norėčiau išbandyti ir akinius su geltonais filtrais, kurie tarp geriausių vairuotojų šiemet buvo labai populiarūs.

Vladas Jurkevčius, Aisvydas Paliukėnas, Arctic Rally Finland

Ar pavyksta išlaikyti koncentraciją itin ilguose greičio ruožuose ir kaip apskritai su nuovargiu, kai per dieną tenka įveikti 140 km greičio ruožų?

Arctic Rally šiuo aspektu buvo sunkiausias ralis kokį esu važiavęs. Čia turbūt susideda keli dalykai – didelis vidutinis greitis, naktis, ilgi ruožai bei dar ne taip perprastas automobilis. Neslėpsiu, greičio ruožų pabaigoje (o ypač dienos gale) būdavo sunku sekti stenogramą ir vietomis teko atleidinėti greičio pedalą nenorint rizikuoti dėl to, kad ne 100% sekiau stenogramą. Koncentracijos išlaikymas tokiose ilgose dienose ir tokiuose ilguose ruožuose yra vienas svarbiausių dalykų ką dabar norėčiau treniruotis.

Vladas Jurkevčius, Aisvydas Paliukėnas, Arctic Rally Finland

Po greičio ruože keitėte oro filtrą? Kokių dar atsarginių detalių yra automobilyje?

Keitėme du kartus. Vieną kartą po 6 greičio ruožo, kitą po 10. Prabraukus automobilio nosimi per pusnį (na prabraukus gal kiek per silpnas žodis ? ) prisirenka sniego į oro filtrą, kuris neleidžia paimti pakankamai oro ir visiškai dingsta automobilio trauka. Taip pat visur vežėmės 2 atsarginius ratus, kuriuos keitėmės tarp ruožų, kad visada važiuotume optimalaus gerumo padangomis.

Vladas Jurkevčius, Aisvydas Paliukėnas, Arctic Rally Finland

Ar su SRT komandoje taip pat važiavusiu Gregor Jeets dalinotės informacija, patarimais ir t.t.?

Pasišnekame kaip kuriam sekasi, labai smagu komandoje turėti panašaus lygio vairuotoją. Pasilyginame laikus per testus, pasidaliname įspūdžiais po greičio ruožų bei šiaip pasišnekame.

Vladas Jurkevčius, Aisvydas Paliukėnas, Arctic Rally Finland

Trys nauji dalykai kuriuos suvokei būtent šio ralio metu

  • Reikia lavinti koncentracijos išlaikymą ilgą laiką, iki šiol nesu turėjęs tokių bėdų, bet šiame ralyje tai labai pasijautė.
  • Reikia būti psichologiškai pasiruošusiam to pačio greičio ruožo metu besikeičiančiam sukibimui su kelio danga. Būdavo, kad tame pačiame ruože pradžioje būna labai slidu, po to sukibimas staiga labai pagerėja. Manau tą sukibimą daug kur ne visiškai išnaudojau.
  • Suomiai myli ralio suvenyrus ? Paskutiniame greičio ruože apsisukinėdami netyčia į pusnį nuplėšėme priekinį buferį. Pasidėjome jį šalia kelio, kad mechanikai po greičio ruožo atvažiuotų jo paimti, bet atvykę po valandos jie nieko neberado ? Kitą kartą reiks giliau paslėpti. O bamperis tokio dydžio, kad į lengvąją mašiną sunkiai jį susitalpinsi, įdomu kas ką su juo veiks ?
Vladas Jurkevčius, Aisvydas Paliukėnas, Arctic Rally Finland
V.Jurkevičius ir A.Paliukėnas po sėkmingo ralio finišo

Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:

Patreon Ralio Savaitė

www.ewrc-results.com
Rezultatai

Nuotraukos – Honza Fronek

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x