Savaitė #28 – New England Forest Rally ’22

New england forest rally subaru

Ilgas tekstas apie tai kas įvyko devintame JAV čempionato etape ir tai link kur juda JAV ralio čempionatas kalbant apie techninę pusę. WRC automobilių dienos JAV jau suskaičiuotos…

Jungtinės Amerikos Valstijos

New England Forest ralis vyko pačiame Šiaurės Amerikos šiaurrytiniame kamputyje. Iš vienos pusės tą regioną riboją Atlanto vandenynas, o iš kitos – siena su Kanada, bei Montrealio priemiesčiais. Visai netoliese, Vermonte įsikūrusi ir Subaru komandos bazė. Pats ralis – greitas ir dulkėtas, kaip kad praeitų metų Žemaitija. Automobiliai slydo, skraidė, o galų gale viską išsprendė dulkės. JAV čempionatą sudaro net devyni etapai, tad komandos aplanko tikrai ne visus ralius. Varžybose Meine susirinko vos 21 automobilis. Tiesa, jeigu prijungtume tais pačiais keliais vykusias regionines varžybas, kurių atitikmuo pas mus yra LARSČ, viso būtų virš 60 automobilių.

K.Block / A.Gelsomino - Hyundai i20 WRC
K.Block / A.Gelsomino – Hyundai i20 WRC

Apie pačias varžybas daug nekalbėsim, nors ten buvo pakankamai karšta. Dėl čempiono titulo kovoti liko abu Subaru ekipažai Travis Pastrana bei Brendon Semenuk ir ryškioji žvaigždė – Ken Block su Hyundai i20 WRC. Kitą WRC automobilį vairuojantis airis Barry McKenna dėl asmeninių priežasčių į ralį neatvyko ir realiai jau yra palaidojęs šansus tapti čempionu.

Galbūt ir tokie automobiliai įsilies į kovą dėl ARA titulo

New England Forest ralyje kova vyko tarp Travis, Brendon ir Ken. Visą ralį trijulė maišėsi tarpusavyje kiekvienas kovodami su savomis problemomis. Pirmasis iš rimtesnės kovos krito Travis Pastrana, kurio Subaru turbina pridarė nemažai problemų amerikiečiui, dėl kurių šis susirinko nemažai laiko baudų. Prieš paskutinį greičio ruožą, kuris beje buvo ir powerstage, trimis sekundėmis lyderiavo Ken Block. Tačiau po paskutinio greičio ruožo finišo Ken buvo labai nepatenkintas, o legendinis šturmanas Alessandro Gelsomino ne pačiais gražiausias žodžiais išplūdo tiek teisėjus, tiek patį ralio direktorių. Prieš K.Block startavęs kanadietis Brendon Semenuk jau lipo ant Subaru stogo ir šventė pergalę, sekunde laimėjęs prieš amerikietį.

B.Semenuk / K.Williams - Subaru Impreza WRX STi
B.Semenuk / K.Williams – Subaru Impreza WRX STi

Pykčio priežastis buvo dulkės. Amerikoje kaip ir pas mus automobiliai startuoja kas minutę. Tame ralyje buvo padaryta išimtis ir automobiliai startuodavo kas dvi minutes, tačiau paskutiniame greičio ruožo net toks tarpas nepadėjo. Pravažiavus pirmajam automobiliui visame greičio ruože dulkės taip ir nenugulė. Keikėsi visi, pradedant dalyviais, baigiant teisėjais ar fotografais. Pykčių galbūt būtų buvę mažiau, jeigu teisėjai būtų priėmę Ken Block pasiūlymą ralio gale leisti automobilius kas tris minutes. Ralio štabas šį pasiūlymą atmetė dėl ir taip valandą vėluojančios programos.

Naujas Subaru ginklas prieš Hyundai i20 WRC - spoileris pasiskolintas iš Rally Cross varžybų
Naujas Subaru ginklas prieš Hyundai i20 WRC – spoileris pasiskolintas iš Rally Cross varžybų

Kitas dalykas apie kurį norėčiau jus apšviesti – naujasis JAV čempionato reglamentas 2023 sezonui. Labai ilgą laiką Valstijose buvo ramu. Subaru gamyklinė komanda, kurios operacijos atliko Vermonto klubas (Visai kaip M-Sport su Ford) neturėjo konkurencijos šalyje. Važiuodavo ir nuvažiuodavo, nes tuos puikius Subaru automobilius dar ir gan greiti lenktyninkai vairavo. Viskas pradėjo keistis savo trigrašį įkišo airiai, o tiksliau Barry McKenna su šeimyna. Jie po truputį pradėjo importuoti R5 automobilius į JAV. Šie modeliai jau šiek tiek atskiedė totalų Subaru automobilių dominavimą šalyje, bet pagrindinės komandos dar nelietė, nes R5 yra lėtesni už O4WD klasei ruošus Subaru Impreza WRX STi. Tuomet Barry sugalvojo pasigaminti ir atsivežti Ford Fiesta WRC. Pasigaminti tą automobilį reikėjo dėl to, kad natūraliai WRC automobiliai neatitinka O4WD klasės reikalvimų. Tad buvo paprasčiau nuo nulio pagamintį naują Ford Fiesta WRC, negu perdarinėti seną. Apie šį automobilį galite paskaityti čia – Rally in the 100 Acre Wood. Ir nuo praeitų metų prasidėjo Subaru kova su Barry Fiesta, nes pastaroji greičiu jau gerokai lenkė Subaru. Tad mėlyniesiems neliko nieko kito kaip dar labiau tobulinti automobilį. Tobulino jie variklį, priekinę aerodinamiką, o šiam raliui ant Imprezos bagažinės uždėjo raliokrose naudotą labai nekuklų spoilerį. Praeitų metų kovą Subaru laimėjo. Fiesta WRC pasirodydavo ne visuose etapuose, buvo klaidų, gedimų, dėl ko galutinėje įskaitoje Barry buvo labai žemai. Šįmet Subaru pozicijos dar labiau sujudėjo. Pora metų Pasaulio ralio čempionate dalyvavusi 2C Competition komanda, su kuria važiavo Pierre-Louis Loubet, Oliver Solberg ir O.C. Veiby ieškojo ką toliau veikti, kai WRC automobilius pakeitė Rally1 technika, o privačioms komandoms gauti Rally1 Hyundai nebuvo šansų. Jos vadovas ilgai svajojo apie JAV, tad teliko surasti kas galėtų kompetentingai vairuoti Hyundai i20 WRC Amerikoje. Na, ne tik vairuoti, bet ir finansiškai išlaikyti tokio dydžio projektą. Neilgai trukus pasirodė nuotraukos, kurios Subaru komandai labai nepatiko. Paskutinius 2021 etapus su Subaru važiavęs Ken Block nuotraukose stovėjo šalia Hyundai i20 WRC. Tiesa tas i20 WRC irgi nebebuvo originalus, dėl tų pačių taisyklių, kurios lėmė totalinį Fiesta WRC perdarymą. Tačiau laiko buvo gerokai mažiau ir nuo nulio gaminti i20 WRC niekas nesiėmė. Komandai teko keliais mm sumažinti variklio restriktorių, gerokai pailginti pavarų jungimo greitį ir prikrauti nekuklius 150kg balasto. Nepaisant tokių drąstiškų veiksmų, automobilio aerodinamika bei kitos savybės vis tiek leido Ken Block važiuoti labai greitai ir kovoti dėl 2022 čempiono titulo, nepaisant to, kad automobilį teko du kartus gerokai remontuoti. Vieną kart Ken nutrenkė stirną, o kitą pilnais prasikošė per medžius, taip priversdamas komandą iš jūrinio konteinerio traukti atsarginį kėbulą.

K.Block / A.Gelsomino - Hyundai i20 WRC
K.Block / A.Gelsomino – Hyundai i20 WRC

Visi šie žaidimai tarp Subaru, Barry McKenna ir Ken Block žinoma yra be galo smagu. Tokie automobiliai JAV greičio ruožuose, kurie be problemų tiktų WRC varžyboms, skrieja įspūdingai ir žiūrovams palieka sunkiai pamirštamas akimirkas. Tačiau tame yra ir kita medalio pusė. Atotrūkis tarp tos trijulės ir likusiųjų yra labai didžiulis. Net tie kurie gali sau leisti proto mašinas ar nuomuotis R5 techiką – nuo lyderių atsilieka minutėmis. Taip buvo dar prieš WRC automobilių atėjimą, tad pastaraisiais metais ta praraja tik didėja kas ilgoje perspektyvoje nėra tvaru ir kelia daug klaustukų. Todėl jau keletą metų čempionato organizatoriai kuria naują reglamentą, kuris gerokai apkarpys galimybes čempionatą laimėti tiems, kurie turi neribotą biudžetą ir leis smulkesnėms komandoms priartėti prie lyderių.

B.McKenna / A.Jordan - Ford Fiesta WRC
B.McKenna / A.Jordan – Ford Fiesta WRC

Tie nauji pakeitimai įsigalios jau nuo kitų metų ir svarbiausia yra tai, kad Barry Fiesta WRC ir Ken i20 WRC nebegalės skraidyti JAV žvyrkeliais. Jeigu i20 WRC bus nesunku grąžinti į FIA rėmus atitinkantį automobilį, tai ką Barry McKenna darys su savo Fiesta, kuri buvo kurta būtent vienoms taisyklėms – neįsivaizduoju. Pati naujo reglamento esmė – aukščiausią čempionato klasę O4WD pritraukti kuo arčiau europietiškos R5/Rally2. Joje galės dalyvauti jau minėti R5/Rally2 automobiliai, įvairūs Proto bei kiti pačių komandų sukurti automobiliai. Nors reglamento pagrindas yra pagal europietišką sistemą, ten palikta nemažai vietos individualiems projektams. Tai padaryta dėl dviejų priežasčių. Į JAV gabentis R5/Rally2 technika pakankamai brangu. O kitas aspektas, kuris netgi svarbesnis – JAV visuomet viską darė savaip ir atimti galimybę iš eilinio žmogaus susikurti sau automobilį ir su juo kovoti dėl aukščiausių pozicijų būtų amoralu iš šios šalies tradicijų pusės. Panašiai skamba ir trys pagrindinės pakeitimų gairės – sumažinti automobilių greitį iki R5/Rally2, sumažinti dalyvavimo išlaidas ir pritraukti kuo daugiau įvairesnių automobilių kovai dėl pergalių. Pagal naujas taisykles automobiliai turės turėti daugiau standartinių detalių, bus gerokai apriboti aerodinaminiai elementai, limituojama variklio galia restriktoriumi ar kitais būdais, apribotas pavarų dėžių funkcionalumas, diferencialai ir t.t. Kitaip tariant kitaip metais greičio ruožuose lakstys gerokai žemiškesni automobiliai, lėtesni, bet galbūt dėl pergalių kovos daugiau nei trys automobiliai.


Prisidėti prie tolimesnių Ralio savaitės įrašų galite tapę rėmėjais Contribee platformoje ar paaukoję per Paypal:


www.ewrc-results.com
Rezultatai

Nuotraukos Dirtfish

0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x