Saulės miesto garbei pavadinto ralio istorija
Saulės ralio vardas Lietuvos ralio kalendoriuje gyvavo 7 metus – nuo 2007 iki 2013, kai Šiaulių miestas šventė savo 777 metų gimtadienį. Bet šis regionas tiek anksčiau, tiek vėliau surinkdavo pajėgiausius šalies ralio meistrus, o už tai turime būti dėkingi “Sliko” klubo nariams.
Šiaulių miesto sporto klubas “Slikas” pirmą kartą ralio lenktynes surengė 1998 metais. Tai buvo Lietuvos standartinių gamyklinių automobilių čempionato etapas, vėliau peraugęs į tarptautinį ralį “Žemaitija”. Aštuntajame ir devintajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje Šiauliuose kasmet vykdavo Lietuvos bei SSSR ralio čempionatų etapai bei įvairios mėgėjiškos varžybos. 1987-1989 m. disciplinos vardą populiarino “Elnio” ralis.
Moderniais laikais ralis Žemaitijos krašte įprastai ir vadindavosi “Žemaitija”. Nors buvo metų, kai etapas turėjo “Šiaulių ralio” pavadinimą. O štai 2005 metais Žemaitijos ralis susijungė su vienu garsiausiu Latvijoje Kurzemės raliu. Po jungtinio etapo ir metų pertraukos, ralis įgavo Saulės vardą, nes finišavo Šiauliuose. Tiesa, buvo metų kai podiumas stovėjo Kražių miestelyje. Pats Saulės vardas šiame regione yra svarbus, dėl 1236 m. vykusio Saulės mūšio.
Pagrindiniai Saulės ralio trofėjai, kuriuos įteikdavo Šiaulių miesto meras keliavo tik lietuviams. Vytautas Švedas čia laimėjo 4 kartus, Saulius Girdauskas – 2, o 2007 metais Deividas Jocius būtent čia iškovojo savo pirmąją pergalę. Tarp užsienio svečių, broliai Andis ir Maris Neikšans buvo užlipę ant paskutinio podiumo laiptelio 2007 ir 2008 m.
Svarbus Saulės ralio atributas – greičio ruožai Šiaulių miesto gatvėse, kurie sutraukdavo didžiules minias miestelėnų. Be greičio ruožų mieste įprastai vykdavo daug veiksmo ralio metu – koncertai, “Saulytės ralis” kuriame varžėsi vaikai pasikinkę elektromobilius, fotosesijos ir t.t.
Pats ralis įprastai vyko Šiaulių ir Kelmės apylinkėse. Neretai šeštadienio vakarą dalyviams tekdavo įveikti keletą greičio ruožų, o visas rimčiausias veiksmas nusikeldavo į sekmadienį. Organizatoriai mėgdavo kiekvienais metais nustebinti dalyvius skirtingomis greičio ruožų konfigūracijomis ir visiškai naujais ar labai senai važiuotais keliais. Taip pat Saulės ralis savo greičio ruožų techniškumu stipriai kontrastuodavo su Vilniaus raliu, po kurio įprastai vykdavo Saulės etapas.
Saulės ralyje taip pat varžydavosi ir B-lygos dalyviai, o taip pat šios varžybose buvo atsidūrusios NEZ (Šiaurės Europos zonos) čempionato kalendoriuje.
Vėliau šis ralis vėl įgavo “Žemaitijos” vardą ir ralio centrą perkėlė į Kelmę.
Chronologija
- Saulės Ralis 2007 – D.Jocius / K.Torrau – Mitsubishi Lancer Evolution IX
- Saulės Ralis 2008 – S.Girdauskas / P.Urbonas – Škoda Fabia WRC
- Saulės Ralis 2009 – V.Švedas / Ž.Sakalauskas – Mitsubishi Lancer Evolution IX
- Saulės Ralis 2010 – V.Švedas / Ž.Sakalauskas – Mitsubishi Lancer Evolution IX
- Saulės Ralis 2011 – V.Švedas / Ž.Sakalauskas – Mitsubishi Lancer Evolution X
- Saulės Ralis 2012 – S.Girdauskas / A.Aftanaziv – Škoda Fabia WRC
- Saulės Ralis 777 2013 – V.Švedas / Ž.Sakalauskas – Mitsubishi Lancer Evolution X
Nuotraukos – Justinas Krisiunas, www.reportazas.lt, NJFoto
Įrašas sukurtas bendradarbiaujant su e-LARČ projektu
Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi: