Rallijsprints Latvija 2023 – Prologas

Kalendorinis ruduo jau įpusėjo. Nors ir žvyro sezonas buvo vainikuotas dar spalio pradžioje, tačiau šį savaitgalį pas „braliukus“ vyks labai įdomūs ir mums neįprasti reikalai 🙂

Autorius – Ignas Augustonis


Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂




Žiupsnelis istorijos

Šio legendinio ralio ištakos siekia dar laukinius 90-uosius. 1998 m. pirmą kartą vykęs Latvijos ralis vainikavo tų metų sezoną. Vėliau istorija parodė, jog šis renginys išlaikė Latvijos ralio čempionato uždarymo tradiciją net iki 2017 m. Per tuos metus pagrindinės trasos driekėsi įvairiuose šalies regionuose – dalyviai lankėsi Tukums, Kuldigos, Siguldos, Valmieros, Cesio ir Madonos apylinkėse. Būtent jose anksčiau vykdavo įvairios ralio varžybos, tačiau Latvijos ralio organizatoriai neužmiršo kadaise naudotų greičio ruožų, kuriuos kiekvienais metais nepatingėdavo įtraukti į savo organizuojamų varžybų maršrutą. Tačiau pagrindinė Latvijos ralio vizitinė kortele tapo miestiniai greičio ruožai, vykę pačioje Jūrmaloje ir Ķemeri priemiestyje. Būtent juose susirinkdavo gausiausios žiūrovų minios.

Ivars Vasaraudzis skrieja legendiniame Ķemeri miestiniame greičio ruože. Latvijos ralio legenda šiame ralyje triumfavo net 5 sykius (2 iš jų su tuo metu Latvijos trasose dominavusiu Mitsubishi Lancer WRC)

Ilgametė renginio tradicija buvo sulaužyta 2017 m. Tada ralis įvyko ne rudenį, bet vasaros laikotarpiu, liepos mėnesį. Galiausiai tai buvo paskutinis kartas, kada šis ralis buvo Latvijos ralio čempionato dalimi. Visgi, organizatoriai neuždarė projekto bei nusprendė kuriam laikui rengti tik mini ralio lygmens varžybas tuo pačiu pavadinimu. Galiausiai, 2021 m. Jānis Krastiņš ir jo komanda grįžo prie rimtesnio rango varžybų organizavimo, surengę lapkričio gale vykusį finalinį Latvijos ralio sprinto čempionato etapą.

Tą kart pirmą kartą asfaltą su šiai dangai pritaikytu Škoda Fabia R5 nusprendė išbandyti ir Vladas Jurkevičius. Visgi, varžybų metų tvyrojusios sąlygos labiau priminė tikrąjį Monte Karlo ralį,

Šiuolaikinis Latvijos ralis vyksta dvejais frontais. Šeštadienį visą dieną ūžia mini ralio dalyviai. Sekmadienį varžosi išskirtinai tik ralio sprinto įskaitoje dalyvaujantys sportininkai. Visas veiksmas sukasi vienoje vietoje, – Bikernieki trasų komplekse, įsikūrusiame Rygos miesto teritorijoje. Dar vienas šių varžybų ypatumas – greičio ruožai driekiasi išskirtinai tik ant asfalto. Dėl to dalyviams tenka ne tik paruošti savo turimą techniką, tinkančią būtent šiai dangai, bet ir, žinoma, adaptuoti savo vairavimo stilių.


Šiek tiek apie šių metų formatą

Šių metų Latvijos ralis ir toliau pratęs paskutinių metų tradicijas. Įprastai, šeštadienis bus skirtas mini ralio dalyviams. Virš 100 paraiškų pateikusiems ekipažams organizatoriai parengė du greičio ruožus, kuriuos reikės įveikti trys sykius. Tuo tarpu, ralio sprinto dalyviai batalijas pradės jau šeštadienį vakare, 21 valandą, beveik 11 kilometrų ilgio tamsoje apsuptame greičio ruože. Pagrindinis „Rallijsprints Latvija 2023“ veiksmas persikels į sekmadienį. Nuo 11 valandos dalyviai vėl stos prie starto linijos. Čia lauks dar 5 greičio ruožai. Varžybas popiet vainikuos net 21,5 km ilgio išbandymas. Ralio sprinto dalyviams iš viso teks įveikti 62,3 asfaltinius kilometrus. Šioje įskaitoje norą dalyvauti išreiškė 24 ekipažai, įskaitant ir 3, kurie atstovaus mūsų trispalvę.


Mārtiņš Sesks ir Karl Peder Nordstrand dvikova

Mārtiņš Sesks į šį ralį atvažiuoja kaip šių metų ERC vicečempionas. Pastaraisiais metais vienas iš esminių latvio „achilo kulnų“ buvo demonstruojamas ne itin didelis pasitikėjimas ir greitis ant asfaltinės dangos. Net ir šiame puikiai susiklosčiusame sezone Mārtiņš turėjo gana stiprų sukrėtimą – dviejuose asfaltiniuose raliuose (Italijoje ir Lenkijoje) iš eilės jis patyrė skaudžias avarijas. Galiausiai tai turėjo pasėkmių prastam pasirodymui Čekijos ERC etape. Visgi, prieš porą savaičių vykusiame finaliniame ERC etape Vengrijoje jaunuolis iškovojo savo pirmąjį „asfaltinį“ podiumą. Akivaizdu, kad ties šiuo klausimu Mārtiņš padėjo tvirtą žingsnį į priekį ir dabar jaučiausi gerokai užtikrinčiau.

Latviui tai bus trečiasis pasirodymas savo publikai šiais metais. Pernai liepojietis čia dalyvavo su Utenoje paruoštu R4 Litus automobiliu ir liko 3-ioje pozicijoje. Šiemet į „Rallijsprints Latvija“ trasas Latvijos ralio viltis išvairuos gerokai greitesnį Škoda Fabia RS Rally2, prižiūrimą Sports Racing Technologies komandos. Būtų nuodėmė nepaminėti, jog Mārtiņšui Bikerniekų trasų kompleksas yra tikrai puikiai pažįstamas – čia jis karts nuo karto atvažiuoja pasivažinėti prieš artėjančius startus ant asfalto. O kartais ir pats pamokina kitus. Pavyzdžiui, antradienį čia Mārtiņš dirbo su jaunuoju belgu Thomas Martens, kuris artėjantį savaitgalį irgi startuos.

Artėjančiam savaitgaliui paruošta Škoda Fabia RS Rally2 įprastai gyvena Sports Racing Technologies komandos dirbtuvėse, įsikūrusiose pačiame Bikerniekų komplekse

Latviui miegoti tikrai neleis palapinės kolega iš Norvegijos – šių metų Latvijos čempionas Karl Peder Nordstrand. Jaunasis ralio talentas debiutavo „Rallijsprints Latvija“ varžybose dar pernai, būdamas 15-kos. Be to, jaunuoliui tai buvo pirmasis startas su Rally2 kalibro technika. Ir jis buvo labai sėkmingas ir įspūdingas – po įtemptos kovos paskutiniame greičio ruože jis tapo praėjusių metų nugalėtoju vos 0,7 sekundes persvara.

„Samsonas Rally Utena 2023“ nugalėtojas sugrįš prie šį sezoną jam įprasto SRT Proto vairo. Verta paminėti, jog 16-mečiui asfaltas tikrai nėra svetimas. Tradiciškai, kaip ir nemaža dalis panašaus potencialo jaunuolių, taip ir Karl Peder žengė pirmuosius žingsnius kartingų disciplinoje. Kiek vėliau jis pasuko į rali krosą bei tuo pat metu didžiają laisvalaikio dalį leisdavo prie simuliatoriaus dalyvaudamas įvairiuose virtualių lenktynių čempionatuose, rengiamiuose „iRacing“ platformoje. Nuo pat savaitės pradžios Rygoje viešintis norvegas jau antradienį suspėjo apšilti bei prisiminti visus Bikerniekų vingius ir tiesiąsias. Testų metu buvo skiriamas didelis dėmėsys ir tinkamų automobilio nustatymų atradimui. Žinant jaunuolio didžiulį norą, įsitraukimą ir atsidavimą – užfiksuotose nuotraukose buvo visiškai nenuostabu matyti tamstą pasiraitojusį rankoves ir gulintį po automobiliu su įrankiais.

Karl Peder Nordstrand tapo antruoju visų laikų jauniausiu nugalėtoju Latvijos ralio istorijoje po įspūdingai pasiektos pergalės praėjusių metų „Rallijsprints Latvija“. Visgi, rekordas priklauso Kalle Rovanpera – suomis tapo „Rally Alūksne 2016“ bendrosios įskaitos nugalėtoju būdamas vos viena diena jaunesniu nei norvegas.

Akivaizdu, kad laukia labai dvikova tarp ERC vicečempiono bei Latvijos ralio čempiono. Abu sportininkai šiek tiek prisidengia savo ketinimais, motyvuodami, jog šis ralis yra labiau skirtas atiduoti duoklę jų pačių rėmėjams bei partneriams. Tačiau žinant Mārtiņš ir Karl Peder charakterius – abu tikrai nenorės nusileisti vienas kitam. Tiesa, šią jaunuolių dvikovą bus galima stebėti jau ir mini ralio varžybose, kurios vyks šeštadienio vidurdienį.


Matīss Mežaks

Seni ralio fanai dar pamena kaip prieš maždaug dvidešimt metų Latvijos trasose (o kartais net ir Lietuvos) lakstė greitas latvis su Ford Escort WRC. Kelis sezonus trūkusi Matīss istorija su šiuo automobiliu baigėsi 2005 metų Saremos ralyje patyrus incidentą. Vėliau sekė keli metai su Mitsubishi Lancer Evo IX, vienkartiniai pasirodymai su įvairiais automobiliais su ilgesnėmis ar trumpesnėmis pertraukomis. Smagu, jog patyręs latvis vis dar aktyviai sportuoja, tačiau šiuo metu jis dažniau matomas žiedinių lenktynių disciplinoje, kur dalyvauja Baltijos čempionato BMW 325 CUP įskaitoje.

Visgi, naujiena apie kitąmet vyksiantį WRC etapą Latvijoje pažadino Matīss svajonę sudalyvauti šiame visai šaliai ypatingame renginyje su Rally2 klasės automobiliu. Ar šiai latvio svajonei bus lemta išsipildyti – parodys laikas. Tačiau akivaizdu, kad Latvijos ralio legenda nori šiam startui pasiruošti tinkamai ir atsakingai. Pirmasis pasiruošimo etapas įvyko dar šią vasarą, Cesio ralyje ir prieš jį vykusiuose testuose. Varžybose latvis, vairavęs SRT Proto, po truputį didino tempą ir galiausiai į finišą atvažiavo puikioje 6 bendrosios įskaitos vietoje.

Antrasis pasiruošimo etapas vyks šį savaitgalį, Bikerniekuose. Sportininkas šį ralį pasirinko neatsitiktinai, kadangi būtent čia vyks pirmasis „WRC Latvia 2024“ greičio ruožas. Matīss, kuriam šį kartą stenogramą skaitys brolis Miķelis, išvairuos tą patį SRT Proto. Latvis sieks perkasti šio automobilio valdymo ypatumus ant asfaltinės dangos mini ralio ir ralio sprinto varžybose.

Latvijos ralio legendos Matīss Mežaks siekis – startas 2024 m. WRC etape, kuris vyks gimtojoje šalyje

Trijų lietuviškų ekipažų desantas

Latviško asfalto nepabūgo ir trys tautiečių ekipažai. prižiūrimi GS Sport & Repair kolektyvo.

Aurimas Buteikis, atlikęs nulinio ekipažo funkciją Utenos ralyje, siekė ištestuoti šviežiai surinktą BMW M3. Su tokiu pat tikslu ukmergiškis viešėsis ir kaimyninėje Latvijoje. Šį kartą į šturmano vietą atsisės Ugnius Vainevičius.

Aurimas Buteikis jau dabar ruošiasi kitų metų sezonui testuodamas tik prieš pat Utenos ralį surinktą BMW M3

Savo jėgas ant asfalto išbandys Jono Mikniaus ir Paulius Skarbaliaus tandemas, kuris dar prieš 2 savaites viešėjosi Saremos ralyje bei užėmė 11 vietą konkurencingiausioje EMV6 klasėje. Ryškiai papuoštas BMW E46 Compact tarp visų 103 finišavusių dalyvių liko 59 pozicijoje.

Tai bus jau trečiasis Jono ir Pauliaus startas per šį mėnesį

Prie starto linijos ketina atsistoti ir GS Sport & Repair komandos vadas Gytis Stalerūnas su Edvinu Šakaliu. Šis ekipažas išvairuos jau šiemet Kražių mini ralio varžybose matytą labai neįprastą dvidurį BMW pirmuką, atitinkantį LARČ 8 klasės reikalavimus.

Pirmos serijos BMW – tikra retenybė ralio trasose

Orų prognozės ir padangos

Sinoptikai bent šiai minutei prognozuoja kritulius, kurie turėtų iškristi šeštadienio vakare t.y. būtent tada, kada vyks pirmasis greičio ruožas. Negalima pamiršti ir tai, kad didžiają dalį trasų supa ir lapuočiai medžiai, kurie kaip tik šiuo momentu numeta savo margųjų lapų rūbą. Dalis jo tiesiogiai padengia asfaltinę trasą. Net ir kiek labiau patyrę kasdienių transporto priemonių vairuotojai puikiai žino, kad šlapio asfalto, prie jo prilipusių šlapių lapų bei šiaip visokių kitokių šiukšlių dangos mišinys gali būti labai slidus. Beje, tuo puikiai jau įsitikino savaitės pradžioje Bikerniekuose apšilinėjęs K.P. Nordstrand. Taigi, pirmosioms mašinoms galimai teks atlikti savotiškas kelio valytojo pareigas. Žinoma, su kiekvienu automobiliu danga ir sukibimas turėtų gerėti bei, žinoma, galiausiai išryškėti lenktyninė trajektorija.

Papildomo šarmo ir įdomumo gali įnešti padangų naudojimo taisyklės. Papildomuose nuostatuose nurodyta, kad ralio sprinto įskaitos dalyviai galės naudoti tik žvyrines padangas. Visgi, asfaltinių padangų naudojimas bus irgi leidžiamas, tačiau jas naudojantys dalyviai galės varžyti tik bendroje ralio įskaitoje.

Taip pat, pažvelgus į maršrutinę kortelę galima pastebėti, jog dalyvių tarp greičio ruožų laukia simboliniai pervažiavimai. Dažniausiai jie nesieks net kilometro. Kalbant apie asfaltinius ralius, dalyviams iki starto greičio ruože yra kritiškai svarbu susišildyti padangas bei, žinoma, stabdžius. Kaip žinia – vietos tam tikrai nebus per daugiausiai. Šioje vietoje sportininkų negelbės ir tvyrosianti 6-7° laipsnių oro temperatūra.


Šį savaitgalį „Ralio savaitės“ kolektyvas skirstysis į dvi stovyklas. Viena komandos dalis atliks medijos misiją Utenoje vyksiančioje sporto šventėje „Samsonas RaceFit Challenge“. Kita dalis – tą pačią dieną iš Bikernieki trasos kalbins „Rallijsprints Latvija 2023“ dalyvius. Taigi, artimiausio savaitgalio metu nusimato tikrai įdomaus turinio 🙂


Ralio informacija

📈 Rezultatai

🔢 Dalyvių sąrašas

📅 Maršrutinė kortelė


Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂



Nuotraukos – Janis Asaris, Raimonds Volonts, Vilius Šaltenis, Sports Racing Technologies, Rally Kražiai

0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x