Istorija apie daugelio užmirštą Seat bandymą prieš 25 metus patekti į WRC elitą. Seat Cordoba WRC.
1996-1998 Seat dominavo F2 taurėje, kurioje laimėjo tris čempionų titulus su Seat Ibiza Kit Car automobiliu. Tokie puikūs rezultatai ispanus paskatino žengti kitą žingsnį bei startuoti Pasaulio ralio čempionate. 1997 metų pavasarį San Reme Seat atskleidė visuomenei savo planus startuos WRC, 1998 metų Portugalijos Porto automobilių parodoje buvo pristatytas Seat Cordoba WRC automobilis. Po mėnesio Prancūzijoje Seat surengė pirmąją Seat Cordoba WRC bandymų sesija. Joje dalyvavo Belgas Marc Duez ir ispanas Oriol Gomez, kurie anksčiau su Seat Ibiza Kit Car dalyvavo F2 taurės varžybose.
Techniniai duomenys buvo panašus kaip ir Škoda Octavia WRC – abu automobiliai buvo vieni ilgiausių WRC kategorijos automobilių, o kai kurie ralio fanai Cordoba WRC vadino Octavia WRC sese, nes tiek Škoda, tiek Seat priklausė tam pačiam VAG koncernui. Seat Cordoba WRC kaip daugelis to meto WRC automobilių turėjo I4 turbo variklį, 4 varomų ratų sistema bei 300 AG. Seat Cordoba WRC automobilį stipriai ribojo ratų bazė bei variklis, kuris buvo ant priekinės ašies, o tai sumažino automobilio manevringumą.
Seat Cordoba WRC debiutas įvyko 1998 Suomijos ralyje. Tuomet su ispanų kurtu automobiliu Suomijoje startavo tuometinės F2 taurės Seat komandos lyderiai ispanas Oriol Gomez bei Suomis Harri Rovanperä. Tais metais Seat komanda suspėjo sudalyvauti 4 WRC etapuose, kurie buvo tarsi pasiruošimas prieš rimtą 1999 metų sezoną, kuriame Seat tikėjosi kovoti dėl prizinių vietų čempionate. Aukščiausias rezultatas 1998 metais buvo Harri Rovanperä 6 vieta iškovota Didžiosios Britanijos ralyje.
1999 metais Seat į komandą pakvietė buvusį Subaru komandos narį italą Piero Liatti ir būsimą WRC čempioną Marcus Grönholm. Tiesa, sezono pradžia buvo ne itin sėkminga. Dėl automobilio patikimumo ir variklio gedimų Seat Cordoba WRC nebaigdavo daugelio Pasaulio ralio čempionato etapų. Piero Liatti atėjimas, kuris buvo ralio fanų įvertintas kaip Seat klaida, pasirodo turėjo pagrindo. Prieš patį sunkiausią to laikmečio WRC Kenijos Safari ralį, Seat truputį patobulino automobilį specifinėms Afrikos sąlygoms su apsauginiu rėmu bei tobulesne oro įsiurbimo sistema. Tačiau tai negelbėjo situacijos, nes lūžo ratlankiai, pakaba, vairo stiprintuvas, o dėlto Piero Liatti nebaigė Kenijos ralio. Tiesa kitas Seat pilotas Harri Rovanperä liko 6 ir sukaupė daug naudingos patirties. Naujosios Zelandijos ralyje su Seat Cordoba WRC debiutavo Lietuvos ralio fanams pažįstamas Toni Gardemeister, kuris iškovojo trečią vietą. 1999 Suomijos ralyje Ispanai pristatė antrąją Seat Cordoba WRC evoliuciją, kuri turėjo išspręsti senesnes Cordoba WRC automobilio patikimumo problemas. Inžinierius Tom Garrett atnaujintame Seat Cordoba WRC įmontavo naują turbiną, tai pat jis pertvarkė galinį sparną, atnaujino aerodinamiką, aušinimą bei estetinę automobilio išvaizdą. Geriausiai Seat komandoje antroje 1999 metų sezono pusėje sekėsi Harri Rovanperä, kuris iškovojo trečią vietą Didžiosios Britanijos ralyje. Kitų komandos pilotų rezultatai buvo prasti. Baigiantis sezonui buvo nutraukta sutartis su vilčių nepateisinusiu Piero Liatti.
2000 metais prie Seat ekipos prisijungė Prancūzijos ralio legenda Didier Auriol, kuris prieš tai buvo vienas iš Toyota komandos lyderių bei 1999 3 vietos laimėtojas Pasaulio ralio čempionate. Tiesa jis nebuvo pirmasis komandos variantas. Seat planas buvo pakviesti Carlos Sainz, tačiau jis atsisakė Seat pasiūlymo ir perėjo į Ford.
Su Didier Auriol pastiprinimu Seat ryžosi kovoti dėl aukščiausių vietų ir 2000 metų sezonas prasidėjo puikiai. Monte Karlo ralyje Toni Gardemeister visus nustebino kovodamas dėl antrojo karjeroje WRC podiumo. Prieš paskutinėje dienoje jis buvo trečias, tačiau ralio gale Toni aplenkė Subaru komandos lyderis Juha Kankkunen.
Vėliau Seat stipriai ruošiasi Kenijos Safari raliui darydami testus Pietų Prancūzijoje ir Kenijoje. Testai pasiteisino ir pirmąją Kenijos ralio dieną Didier Auriol pirmavo, tačiau paskui užleido vietą ralio nugalėtojui Ričard Burns. Po tokios sėkmingos sezono pradžios ispanai tikėjo, kad ir antrąją sezono dalį jiems seksis puikiai. Tačiau ateitis nebuvo tokia sėkminga. Vėl prasidėjo Seat Cordoba WRC kankinančios patikimumo problemos. Taip pat nemažas avarijų skaičius neleido Seat pasiekti lauktų rezultatų. Visgi ispanai viltingai žiūrėjo į ateitį. 2002 Seat tikėjosi sukurti naują WRC automobilį Ibiza, Cordoba arba Leon pagrindu. Prieš 2000 Suomijos ralį, Seat pristatė dar vieną naują Cordoba WRC automobilio evoliucija. Joje buvo sumažintas automobilio svoris, modifikuotas priekinis bamperis su oro įsiurbimo anga. Atnaujintą automobilį buvo planuota išbandyti Suomijos ralio čempionato „Excide Ralli” ralyje, tačiau prieš ralį darytose testuose Toni Gardemeister sunaikino automobilį, todėl komandai nepavyko gerai paruošti automobilių prieš Suomijos ralį. Nepaisant gerų Didier Auriol rezultatų, niekas su Seat Cordoba WRC nepagerino prieš tai pasiektų Harri Rovanperä rezultatų. Po dvejų savaičių Seat netikėtai pranešė, kad dėl verslo perorientavimo pakeitus generalinį direktorių, komanda Pasaulio ralio čempionate liks tik iki sezono pabaigos. Rezultatai vis blogėjo, net bandant patobulinti automobilio evoliucija.
Po 2000 metų Didžiosios Britanijos ralio, Seat gamyklinė komanda pasitraukė iš WRC. Taip ralio fanai ir nebeišvydo naujojo Seat WRC automobilio Ibiza, Cordoba arba Leon pagrindu. Tiesa 2001 metais poroje Pasaulio ralio čempionato ralių su Seat Cordoba WRC pasirodydavo du jauni ispanai bei britas Gwyndaf Evans.
Po WRC eros, Seat Cordoba WRC rodė puikus rezultatus įvairiose Europos nacionaliniuose čempionatuose. Galima išskirti Rephaeli Sperri su Seat Cordoba WRC laimėtą Austrijos čempionatą, Robert Herb trečią vietą Lenkijos čempionate ir Matthias Kahle laimėta Vokietijos čempionatą. Be abejonės Seat rodė puikius rezultatus gimtojoje Ispanijoje, kur Salvadoras Canell Jun. su Cordoba WRC laimėdavo netik Ispanijos, bet ir ERC ralius.
Seat Cordoba WRC startavo 37 WRC raliuose.
Geriausias rezultatas – trys trečiosios vietos: Toni Gardemeister Naujoji Zelandijos ralyje, Harri Rovanperä Didžiosios Britanijos ralyje ir Didier Auriol Kenijos ralyje. Buvo sukurta 22 Seat Cordoba WRC automobiliai tik vienas Seat Cordoba WRC yra aktyvus. Praeitais metais Gerard De La Casa važiavo Andoros ralyje.
WRC Programa 1998-2000
Pagaminta vienetų – 22
Aukščiausia vieta WRC – 3
1999, Harri Rovanpera, Didžioji Britanija
1999, Toni Gardemeister, Naujoji Zelandija
2000, Didier Auriol, Kenija
-
2025m. Lietuvos Ralio sieninis kalendorius17,00 €
-
Lietuvos ralio knyga 202127,00 €
-
„Ralio savaitė” lipdukai5,00 €
Nuotraukos – Johan Dubee, Petr Fitz, Vitek Paldus