Šį kartą iš Europos sniegynų nusikelsime į Afrikos smėlynus. Ralis yra išsibarstęs po visą Pasaulį, ne išimtis ir įvairios Afrikos žemyno šalys. Nors ekonominė situacija šalyse neretai yra sudėtinga, stipresni ar silpnesni čempionatai vyksta Dramblio Kaulo Krante, Kenijoje, Madagaskare, Mauricijuje, Namibijoje, Pietų Afrikos Respublikoje, Ruandoje, Tanzanijoje, Zambijoje ir Ugandoje. Gali būti, kad ir dar kur nors. Kaip žinia Kenija šįmet sulauks Pasaulio ralio čempionato vizito. Bet tai bus vėliau, o Kenijos kaimynystėje esančioje Ugandoje buvo sukeltos pirmosios dulkės. Veiksmas vyko pietinėje šalies dalyje, šalia Mburo ežero nacionalinio parko.
Ugandoje padėtis pakankamai gera. Nors ir nėra nei vieno R5 klasės automobilio, greičio ruožuose pilna įvairių Subaru Impreza ar Mitsubishi Lancer Evolution automobilių. O be jų – krūva įvairiausių modifikacijų Toyota Corolla. Įsimaišęs į rikiuotę ir vienas Volkswagen Polo Proto egzempliorius. Šiais metais į Mbarara ralį užsiregistravo 33 ekipažai. Panašus, o dažnai ir kiek didesnis būna visuose Ugandos etapuose. Europos mąstais tai nėra daug, bet Afrikos – puikūs skaičiai. Čempionatą paprastai sudaro šeši etapai. Ralių ilgis dažniausiai siekia 100-200 kilometrų. Pasitaiko ir 50km ilgio ruožų. Visi etapai vyksta ant žvyro, nors tiksliau – ant smėlio. Turbūt vienintelis čempionatas Afrikoje kuris vyksta ant asfalto yra Mauricijaus respublikos. Įspūdinga, kad šis miniatiūrinis į rytus nuo Afrikos žemyno nutolęs salynas turi savo čempionatą.
Varžyobs Afrikoje turi vieną bendrą problemą – saugumą. Jeigu politiniai ir kariniai reikalai per daug pagalių į ratus nekiša, tai žiūrovų saugumas vis dar yra labai silpna vieta organizacijoje. Filmuoti vaizdai iš įvairių etapų kartais primena B grupės laikus. Žiūrovai stovi labai arti, daug juda ir bėgioja skersai ir įšilgai kelio. Jiems tai didžiulė šventė ir atrakcija, tai ir elgesys atitinkamas. Prie visa to prisideda dviratininkai ar gyventojai važinėjantys motoroleriais. Jie kartais nesikuklina važiuoti tuo pačiu keliu, kuriuo skrieja sportinis automobilis 150 km/h greičiu. O ir sukontroliuoti žiūrovus yra itin sudėtinga, nes dažniausiai varžybos vyksta atvirose, retai apgyvendintose teritorijose. O ir pati kultūra yra visai kitokia. Kaip tik Mbarara ralis šįmet buvo padidinamuoju stiklu ir įpatingai sustiprintu saugumu, nes 2019 varžybos buvo nutrauktos, dėl gyventojo važiavusio “boda boda” motoroleriu žūties. Jį nutrenkė varžybų lyderis Jas Mangat. Panašu, kad Kenijoje WRC saugumo galva Michele Moutoun turės ką veikti.
Sustiprintas saugumas padėjo ir savaitgalį rimtų incidentų nenutiko. 182 kilometrus pietinės Ugandos keliais greičiausiai skriejo Duncan Mubiru su Mitsubishi Lancer Evolution X. Pagrindinis konkurentas ir 2019 čempionas Yasir Nasser nespėjo grįžti iš Kenijos, kur dalyvavo pirmame Kenijos ir Rytų Afrikos čempionato etape. O Volkswagen Polo Proto automobilį, kuris pirmavo po pirmos dienos sustabdė išlūžęs ratas. Iš 27 startavusiųjų finišą pasiekė vos 11.
Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:
Nuotrauka – The Ugandan