Rally de Toledo ’19

Praeitą savaitgalį vyko tikrai nemažai įdomių lenktynių. Nuo WRC Meksikos, Vokietijos bei Kroatijos ralio čempionato atidarymo iki Malcom Wilson Rally šalia M-Sport bazės.

Tačiau šį kartą keliausim į Argentiną. Ten taip pat prasidėjo vietinis ralio čempionatas. Aš tiesą pasakius norėjau paliesti ten dalyvaujančių automobilių temą, bet kartais taip nutinka, kad lysdamas į mišką netikėtai atrandi įdomų takelį, kuriuo eiti kaip ir nežadėjai. Bet nuėjai. Taip ir man šį kartą. Tad pradžiai apie pradinę idėją, o po to nušoksim į tą takelį..

Toledo ralis vyksta Kordobos regione, ten pat, kur ir WRC etapas. 150 kilometrų argentinietiško smėlio. Jeigu nueisite į rezultatų skiltį, pamatysite kiek neįprastus akiai automobilių pavadinimus pvz, Chevrolet Agile MRT, Fiat Palio MRT. Prie jų rikiuojasi ir žinomesni modeliai kaip Ford Fiesta ar Peugeot 208. Taip pat su prierašais MR ar MRT. Jie priklauso RC2 klasei, kuriai taip pat priklauso ir mums gerai žinoma R5 klasės automobiliai. Taigi kas tie MR ir MRT, kurie dominuoja Argentinoje? Išvertus trumpinį – Maxi Rally arba Maxi Rally Turbo. Vieną tokį galima buvo išvysti 2018 Rokiškio ralyje. Jį vairavo T.Asunmaa. Automobilis vadinosi Ford Fiesta N5, bet realiai tai tas pats Maxi Rally. Mūsų apylinkėse taip pat galima rasti iš esmės tokią pat alternatyvą – Proto klasės automobilius, kurių gamyba stipriai užsiiminėja lenkai, kaip pvz Dytko Sport. Netgi mūsų tautiečiai yra pagaminę tokį automobilį, t.y žaliajį D. Biesevičiaus kūrinį – Mitsubishi Colt AWD. Panašia linkme traukia ir Azijos čempionatai, kurioje dalyvauja tokie patys privačių komandų sukurti Toyota Yaris AP4 ar Mini Cooper AP4.
Visa šių automobilių esmė – pigesnis R5 variantas. Į norimą kėbulą dedami vienodi varikliai, pvz Lancer Evolution X arba Honda K24. Taip pat sudedamos sportinės pavarų dėžės, pakabos dalys ir t.t. Gaunasi kažkas panašaus į R5. Tik be homologacijos ir dažnai kažkiek lėtesnis bei netoks patikimas. Taip kad sukasi autosporto pasaulis kaip išmano, kad atpiginti dalyvavimą. Ir tai vyksta visame pasaulyje. Vertinti ar lyginti R5 su Proto, MRT, AP4, N5 nesiimsiu. Ši diskusija į storą knygą netilptų.

O dabar apie šio ralio nugalėtoją.
Pagrindinis pretendentas laimėti Toledo ralį buvo Federico Villagra, 2018 Argentinos čempionas, prieš beveik dešimtį metų dažnai dalyvavęs WRC etapuose. Bet pastarojo Ford Fiesta MRT turbina užsilenkė, tad dėl pergalės kovojo kiti dalyviai. Ir mažute, vos 2,6 sekundės persvara etapą nugalėjo kitas daugkartinis Argentinos čempionas Marcos Ligato. Šis argentinietis taip pat yra važiavęs Pasaulio ralio čempionate. Dėl pergalės gal čia ir nebūtų nieko keisto, bet…


Marcos Ligato 2018 metais turėjo sudalyvauti WRC Argentinos ralyje. Atsisveikinimo su Pasaulio ralio čempionatu proga jam komanda ir partneriai parūpino M-Sport paruoštą Ford Fiesta WRC automobilį. Deja, likus keletai savaičių iki etapo, buvo pranešta, kad dėl sveikatos problemų argentinietis “atsisveikinimo” ralyje nedalyvaus. Pasirodo tais metais jis išvis daugiau niekur nedalyvavo, nes kovojo su mums puikiai žinomu reiškiniu – vėžiu. Po labai sudėtingo ir skausmingo gydymo chemoterapija, kaulų čiulpų transplantacijų ir kitų nelinksmų priemonių – Marco atsigavo ir panašu, jog įveikė šią ligą.


Šeimoms nariams sujungus jėgas, daktarams uždegus žalią šviesą, po itin sudėtingų metų, Marcos vėl darė tai, kas jam patinka labiausiai. Ir darė tai savo stiliuje – po pergalės prieš vėžį, vėl šventė pergalę ralyje. Galima tik įsivaizduoti, tvyrojusią energiją ir ką tai reiškė visiems, kurie buvo susiję su Marcos per tuos metus. Argentinietis šį triumfą skyrė visiems, kurie kovoja ir nepasiduoda.

Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:

Rezultatai
0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x