Lenkijos ralio sezono atidarymas Švidnicoje
Skirtingai nei praeitais metais, Lenkijos ralio čempionatas startavo ne Žemaitijoje, bet pietvakarinėje šalies dalyje, šalia Čekijos sienos. Šis ralis vyksta nuo 1973 metų, o apie jį turbūt geriausiai papasakotų G.Grzyb, kuriam tai buvo jau dvidešimt pirmas startas šiame etape. Beje šis ralis šįmet šventė savo penkiasdešimtmetį.
Švidnicos ralis išsitęsė per dvi dienas – šeštadienį bei sekmadienį. Vėlyvą šeštadienio popietę dalyvių laukė 31 kilometras, o sekmadienį beveik 90 kilometrų itin įvairaus asfalto. Greičio ruožai ten išties itin greiti. Plačiuose, naujai išasfaltuotuose keliuose netruko gesinimo zonų, bet neilgai trukus lygią dangą keisdavo siauri, duobėti bei purvu apsinešę krašto keliukai. Beje taip pat labai greiti.
Ties ralio štabu būtų plevėsavusi tik Lenkijos vėliava, bet prie jos prisijungė geltonai mėlynas šiaurietiškas kryžius, kurio atstovu tapo Tom Kristensson. Šis švedas praeitais metais WRC2 įskaitoje važiavo po M-Sport vėliava su Ford Fiesta Rally2, bet šįmet jį matome už Hyundai i20 R5 vairo kurį aptarnauja Kowax 2BRally Racing.
Praeitų metų Lenkijos čempionas Mikolaj Marczyk Švidnicos asfaltą iškeitė į kroatišką, ant kurio WRC2 Open įskaitoje finišavo dešimtuke. Todėl pietvakarių Lenkijoje dėl pergalės kovojo G.Grzyb, K.Wroblewski bei jau minėtasis T.Kristensson. Už jų išsirikiavo ne ką lėtesni J.Szeja, M.Lubiak, D.Polonski ar Z.Gabryš.
Šeštadienį vykusius keturis greičio ruožus laimėjo 3 skirtingi ekipažai ir nors tarp jų G.Grzyb nebuvo, bet šis veteranas su mums Lietuvoje pažįstamu šturmanu Adrian Sadowski šeštadienio vakarą lyderiavo kuklia 1,6 sekundės persvara.
Tačiau sekmadienis įnešė savo dramą. Visą šį Europos regioną merkiantis lietus pasiekė ir Sileziją. Jeigu pirmieji du sekmadienio greičio ruožai dar buvo sausi, tai likusiuose telkšojo nemenkos balos, tvyrojo rūkas, o tai gerokai pakoregavo rezultatus. Antrą ralio dieną puikiai startavęs G.Grzyb iškritus lietui pradėjo prarasti laiką ir ties ralio finišu iš jo pirmą vietą pasiglemžė K.Wroblewski, nugalėjęs tėvynainį 3,6 sekundės. Kacperui nesutrukdė nei ne itin tinkamas padangų pasirinkimas, nei tai, kad į ralį jis atvažiavo beveik tiesiai iš ligonio lovos. Ralio nugalėtojas labai džiaugėsi laimėjęs prieš Lenkijos ralio legendą ir taip puikiai startavęs sezoną, kurio tęsinys bus ant lenkiško bei lietuviško žvyro. Pats G.Grzyb minėjo, jog iškritus lietui sumenko jo pasitikėjimas ir kaip tyčia ne itin pavyko gerai suvažiuoti paskutinį greičio ruožą. Savo tempo ant šlapio asfalto nerado ir švedas T.Kristensson, nuo pirmos vietos nutolęs kiek daugiau nei puse minutės. Tačiau dėl to jis per daug nesijaudino, nes šis ralis jam buvo tik treniruotė.
Tarp dviem ratais varomų automobilių greičiausiai lėkė J.Sobczak su kurtinančiu Porsche 997 GT3 Cup. Pastarasis gerokai pabėgo nuo kur kas silpnesnių, bet manevringesnių Peugeot 208, Opel Corsa ir Renault Clio Rally4 automobilių. Šio regiono keliai leido atsiskleisti 3,6 Porsche varikliui visu gražumu.
Beje ralio simuliatoriai populiarūs ne tik pas mus. K.Wroblewski prieš varžybas Richard Burns Rally platformoje treniravosi šio ralio 6/9 greičio ruožą, kuris kol kas dar nėra prieinamas plačiajai “RBR” visuomenei, nes nėra iki galo pabaigtas. G.Grzyb šturmanas A.Sadowski yra įkūręs savo simuliatorių akademiją Olštyne, kurią aplanko tokie lenktynininkai kaip R.Kubica.
Kitas Lenkijos ralio etapas vyks kartu su lietuviškuoju Balstogės apylinkėse.
Nuotraukos – Maciej Niechwiadowicz, Grzegorz Rybarski, Lukasz Kos