M.Samsonas / E.Snitkas – Rally in the 100 Acre Wood ’23

Martynas Samsonas Rally in the Acre wood

Martynas Samsonas po šiokios tokios pertraukos vėl išskrido į Jungtines Amerikos Valstijas parodyti kaip Lietuvoje važiuojama 🙂

Martynas Samsonas
Rally in 100 Acre Wood
Ervinas Snitkas

Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂


Kaip atrodo ralis iš vidaus Šiaurės Amerikoje? Kokia ten kultūra, darbo principai? Ar viskas labai skiriasi nuo Europos?

Ralis Amerikoje yra – sakykim kitoks. Toks jausmas, kad jie nori padaryt kitaip, nei FIA. Kartais gaunasi geriau, kartais net nežinau ką ir pasakyti. Pvz. turėjome laikyti papildomą egzaminą, nors su mūsų licenzijomis galima ir Rally Mexico startuoti. Bet jie sakė „ne” – turit ir taškas. Tada į BMW turėjome instaliuoti auto gesinimą, katalizatorius. O, bet tačiau – ten neprivalomas pošalmis, apatiniai, net FIA batai ir pirštinės. Tai keistumų yra. Visa kita tiesiog kitaip, bet atvirai sakant, yra momentų ir fainesnių nei Europoje. Aš sakyčiau pietų Europa jau išlepusi, jie įsivaizduoja, kad geresnių nėra, todėl ir galvos nesuka. Nesiruošia užsienio svečiams, nesuka dėl to galvos. Nesiruošia ta prasme – totaliai. Tie italai, tiek ispanai. Manjana Domani… Šiaurės Europos raliai, Lietuva, Latvija, Estija, Suomija jau šimtą kartų sakiau, o dabar ir kiti suprato, kad geriau nei pas mus – nėra. Amerikoje iš įdomesnių momentų yra tai, kad jie bando kažką padaryt kitaip, patogiau, gudriau, įdomiau, nors ne visada pavyksta. Pavyzdžiui administracinė komisija vyksta „drive through” principu. Važiuojame susirašymo automobiliu, privažiuojame sakykim pastatą, ten iš kairės bei iš dešinės mus sutinka, paduoda ką reikia. Toliau dar kažką gaunam. 3 minutės ir laisvi. Šiaip visi linksmi kultūringi žmonės aplink. Naudojom „RallySafe Lite” sistemą susirašymui ir raliui, mums paaiškino koks maksimalus greitis, kiek įmanoma važiuoti, kad nenusibausti ir panašiai. Visai patiko virtuali stabdymo zona. Na, patiko dėl pačio įdomaus sprendimo. Esmė, kad ir kelio knygoje sužymėta vieta, ir greičio ruože sužymėta kur bus stabdymas. Jis būna ilgoje tiesiojoje, o viskas sužymėta lyg po 300 jardų, tada 200, 100 ir jau raudona ženklas. Tada už 200 jardu jau žalias. Tai aš supratau, kad esmė toje 200 jardų zonoje, sulėtėti iki 25mph ir toliau gazuoti. Iš tikro paprasta. Gal kaip vairuotojui per paprasta, nes nesvarbu kurioje vietoje nusimesi greitį, ar už 5 jardų ar už 195. Mūsų atveju tai turi sustoti būtent tikslioje vietoje – ne toliau. Šiaip toks dalykas organizatoriams turėtų būti labai įdomus, nes nereikia tų stabdymo zonų įrenginėti, stebėti ir vėliau tvarkyti išraustų kelių.

M.Samsonas / E.Snitkas - BMW M3 E36
M.Samsonas / E.Snitkas – BMW M3 E36

Iš nuotraukų panašu, kad tave JAV labai šiltai sutiko nemažai žmonių. Kokie tavo asmeniniai ir darbiniai santykiai su JAV?

Taip, žmonių labai daug. Tačiau ir pas mus daug. Paliko įspūdį tokie dalykai kaip, kad pvz. prie atributikos palapinės, per ralio atidarymą buvo kelių šimtų metrų eilė. Išpirko iškart viską 😊Jie tokie – leidžiantys pinigus ir šiaip labai aktyvūs kaip žiūrovai, kaip fanai. Ateina, šneka – va kokia faina mašina, kokia faina spalva… Vienu momentu jau reikėjo šiek tiek pasislėpti nuo visų 😊 Ralyje darbiniai santykiai procentais sudaro nedaug, bet man jie asmeniškai didžiausi bei šilčiausi. Nes aš be ralio kitur ir nevažiuoju, tai natūralu. Atrodo, kad visi ten pažįsta, tai malonu 😊 Ateina bei klausia kaip ką reguliuot, o aš sakau – vyrai gazo pedalą reguliuokit 😊

M.Samsonas / E.Snitkas - BMW M3 E36
M.Samsonas / E.Snitkas – BMW M3 E36

Rally in the 100 Acre Wood gan garsus ralis JAV dėl savo itin greitų ruožų, vandens pervažų ir ypatingos pavasario atmosferos. Kokį įspūdį ralio vieta tau paliko? Kokie gi tie greičio ruožai už Atlanto?

Na, jei kas klaustų ar verta, tai aš sakyčiau 100%. Ruožai labai smagūs. Nėra tramplynų, bet kaip pavyzdys – 1 ruožas, maksimaliai 1 sankryža. Tiesiog visą ruožą skrieji 4-5-6 pavaromis. Danga lygi. Kažkiek lietuviško minkštumo yra, bet neišsimala, o sukibimas labai geras. Tikrai labai smagūs ruožai. Vandens pervažos neprivažiavome, bet buvome sutarę, kad mes jos nebandysim nugalėti 😊

M.Samsonas / E.Snitkas - BMW M3 E36
M.Samsonas / E.Snitkas – BMW M3 E36

Papasakok daugiau apie kurą naudojamą ralyje ir jo skirtumus. Esi minėjęs, kad praeitais metais turėjote problemų iki kol pradėjote naudoti P1. Ir kas nutiko praeitą savaitgalį JAV, kad automobilis sustojo? Ar buvo galima to išvengti?

Su Škoda naudojome vienokį kurą, nesinori šnekėti konkrečiai, nes nei labai gražu – nei mes irgi 1000% įsitikinę. Tiesiog žinome, kad su tuo kuru, tuo metu nemažai R5 automobilių taip pat degino variklius. Pakeitėme į „P1” ir problema dingo. Kaip ten kas man sunku pasakyti.

JAV istorija kitokia. Sportinis kuras ten nesiskiria nuo mūsiškio. Ten yra viskas kas yra kas ir pas mus. Tiesiog taip pat negaliu ir nenoriu daug aiškintis, nes „o, bet, tačiau”. Daug niuansų. Grubiai šnekant, nepavyko 😊 Kadangi automobilis iškeliavo su mūsų variklio programa, skirta mūsų kurui, Amerikoje buvo sutarta, kad bus sureguliuota ant jų pasirinkto sportinio kuro. Kai atvykome, situacija buvo kitokia. Tikrai nesmagu, bet jau buvo vėlu kažką keisti ir aš žinojau, kad finišo nepasieksim.

M.Samsonas / E.Snitkas - BMW M3 E36
M.Samsonas / E.Snitkas – BMW M3 E36

Papasakok daugiau apie BMW M3 E36 kelionę į JAV? Kokia ateitis laukia šio legendinio automobilio Valstijose?

Automobilį nupirko mūsų atstovas, su sąlyga, kad galėsime keletą varžybų pralėkti. Kokia ateitis aš tiksliai nežinau. Tai labai greitas, švarus, gražus ir labai tvarkingas automobilis. Norėtųsi, kad jis toks pats ir išliktų. Mylimas ir prižiūrėtas.

M.Samsonas / E.Snitkas - BMW M3 E36
M.Samsonas / E.Snitkas – BMW M3 E36

Labai daug JAV ralio fanų pakerėti tavo važiavimo domisi ar dar žadi šįmet grįžti į JAV lenktynėms? Ir kur planuoji startuoti dar be šio savaitgalio Rally da Auga?

Atsakymą rašau jau po Ispanijos, tai, esame šiek tiek nusikalę nuo visų kelionių, skrydžių ir kitų niuansų. Kol kas negaliu pasakyti. Norisi susikoncentruoti ties Lietuvos čempionatu, daugiau dėmesio bei laiko skirti mūsų „Škoda WRC” R5 baubui 😊 Noriu pats gerai pasiruošti nes nesinori, kad pavykus pasiekt kažkokį rezultatą, kai kurie absoliučios įskaitos dalyviai viską nurašytų tik ant mašinos 😊

M.Samsonas / E.Snitkas - BMW M3 E36
M.Samsonas / E.Snitkas – BMW M3 E36


Prisidėti prie tolimesnių Ralio savaitės įrašų galite tapę rėmėjais Contribee platformoje ar paaukoję per Paypal:



www.ewrc-results.com
Rally in the 100 Acre Wood rezultatai

Nuotraukos David Cosseboom, North America Rally

0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x