Istorija apie du metus trukusį projektą, kuris užpildė tarpą tarp A grupės Escort WRC ir pasaulinę šlovę pelniuso Ford Focus WRC
Po 1996m. Pasaulio ralio čempionato sezono, baigėsi A grupės automobilių koncepcija, tad gamyklinėms komandoms teko pakeisti automobilius, tam kad jie atitiktų naujus WRC reikalavimus. Tiesa pagal homologacijos taisykles, nereikėjo masiškai gaminti automobilių.
1997 metais Ford koncernas sprendė dilemą. Būsimasis Ford Focus WRC buvo dar projektavimo stadijoje, o ankstesnis Ford Escort RS Cosworth kuris nešė pergalės François Delecour, Tommi Mäkinenui, Carlosui Sainzui jau buvo senas ir ėjo link gyvavimo pabaigos. Ford vis tiek norėjo toliau dalyvauti Pasaulio ralio čempionate, tol kol bus ruošiamas Focus WRC. Ford kartu su M-Sport nusprendė atnaujinti Escort RS Cosworth ir paversti jį WRC automobiliu, tam kad būtų galima dalyvauti čempionate, kol bus pabaigtas Focus.
Ford Escort WRC projektavimo darbams vadovavo Johanas Dunabinas, o konstravimo darbams Johnas Tayloras ir Martinas Whiteris. Ford Escort WRC turėjo originalų dviejų plokštumų galinį sparną kuris buvo per didelis naujoms taisyklėms, tad inžinieriams teko jį sumažinti iki maksimalaus WRC leistino 1365 mm dydžio. Taip pat atnaujintas ir priekinis buferis. Ford Escort WRC, kaip ir kiti konkurentai, turėjo 300 arklio galių. Pirmą kartą Ford Escort WRC buvo išbandytas 1996 metų Gruodį Ispanijoje. Šis automobilis M-Sport buvo kuriamas itin greitai ir po didžiuliu Ford koncerno spaudimu. Malcolm Wilson šį periodą atsimena kaip vieną įtempčiausių jo karjeroje. Tai buvo pirmasis M-Sport kūrinys.
1997 metais Ford tikėjo užbaigti Tommi Mäkineno ir Subaru dominavimą WRC čempionate. M-Sport komanda be komandos lyderio Carloso Sainzo, sezono pradžioje pasirašė kontraktą su 1996 metų ERC čempionu Armin Schwarz. Tačiau po poros nesėkmingų vokiečio ralių, Armin Schwarz turėjo pasitraukti iš Ford gamyklinės komandos kadangi Ford tikėjosi iš lenktynininko geresnių rezultatų, nors šis 1997m. Portugalijos ralyje liko trečias. Armin Schwarz Ford gamyklinėje ekipoje pakeitė 4 kartus Pasaulio ralio čempionas suomis Juha Kankkunenas. Sezonas Carlosui Sainzui prasidėjo sėkmingai – Monte Karlo ir Švedijos raliuose ispanas liko antras, nedaug atsilikęs nuo nugalėtojo Tommi Mäkineno. Tačiau Sainzas nesėkmingai pasirodė Kenijos ir Portugalijos raliuose, kuriuose ispaną stabdė techninės problemos. Ford Escort WRC trūko galios, o Subaru Impreza WRC ir Mitsubishi Lancer Evolution automobiliai buvo ir greitesni, ir patikimesni. Ford 1997m. birželį pradėjo bandyti patobulintą Ford Escort WRC evoliuciją, kurioje pakeitė greičių dėžę, pakabos geometriją ir diferencialus. Patobulintas Ford Escort WRC debiutavo Naujosios Zelandijos ralyje. Carlosas Sainzas laimėjęs Akropolio ir Indonezijos ralius suteikė sau ir Ford galimybę kovoti dėl čempiono titulo. Visgi Australijos ralyje visos viltys sugriuvo, nes Sainzas nefinišavo. Taip Pasaulio ralio čempiono titulas iškeliavo į Suomiją. Sezono viduryje į Ford ekipą atvykęs Juha Kankkunenas pradėjo rodyti geresnius rezultatus nei Armin Schwarz, o tai leido Ford ekipai iškovoti sidabrą konstruktorių įskaitoje aplenkus japonų Mitsubishi.
Prieš 1998 sezoną Ford ekipą paliko Carlosas Sainzas, kuris išėjo į Toyota komandą. Ford liko su Juha Kankkunenu, kuris važiavo visą 1998m. sezoną. Taip pat dalyje etapų su Ford Escort WRC dalyvavo belgas Bruno Thiry ir legendinis 1981m. Pasaulio ralio čempionas Ari Vatanen. 1998m. sezonas Ford prasidėjo puikiai – Juha Kankkunenas ir Ani Vatanenas rodė puikius rezultatus, o sunkiame Kenijos Safari ralyje liko antras ir trečias, kai Tommi Mäkinenas, Carlosas Sainzas, Colin McRae dėl variklio ir kitų gedimų pasitraukė iš ralio. Paskui viskas pasikeitė ir tik Juha Kankkunenas rodė gerus rezultatus, tačiau nė vieno ralio nelaimėjo. Bruno Thiry siekti rezultatų trukdė dažni variklio gedimai. Sezono rezultatas – tik 4 vieta konstruktorių įskaitoje, tik sezono pabaigoje aplenkus WRC debiutavusią Seat gamyklinę komandą.
1998m. Ford per daug negalvojo apie rezultatus čempionate, nes pagrindiniai ištekliai buvo skirti Ford Focus WRC gamybai bei 1999m. Pasaulio ralio čempionatui, todėl Ford Escort WRC nebuvo itin tobulinamas.
2003m. Ford Escort WRC buvo galima išvysti ir Lietuvoje. 2002m. Latvijos ralio čempionas Matiss Mežakas į 2003 metų Panevėžio 500 ralio sprinto ralį atvyko su Ford Escort WRC ir liko ketvirtas. Matiss Mežakui Ford Escort WRC nebuvo itin sėkmingas automobilis, nes šį nuolat kamavo elektronikos bėdos bei variklio gedimai, tačiau Matiss Mežakas su Ford Escort WRC yra iškovojęs ne vieną pergalę Latvijos ralio čempionato etapuose. Nemažai šių automobilių yra startavę Estijoje.
Ford Escort WRC startavo 55 WRC raliuose, o 1997m. sezono Akropolio ir Indonezijos raliuose Carlosas Sainzas iškovojo pergales. Oficialiai buvo pagaminta apie 50 Ford Escort WRC automobilių, tačiau jų yra daugiau. Dalis Ford Escort WRC automobilių buvo pagaminti privačioms komandoms iš A grupės Ford Escort juos konvertavus į WRC specifikaciją, tačiau daugelis jų naudojo skirtingas dalis, tad tų automobilių greitis ir pajėgumai skyrėsi nuo gamyklinių Escort WRC. Pastaraisiais metais greičio ruožuose važiavo 4 Ford Escort WRC modeliai.
WRC Programa 1997-1998
Pagaminta vienetų – 66 (Įskaitant ir privačiai pagamintus ar konvertuotus iš A grupės)
Aukščiausia vieta WRC – 1
1997, Carlos Sainz, Graikija
1997, Carlos Sainz, Indonezija
-
2025m. Lietuvos Ralio sieninis kalendorius17,00 €
-
Lietuvos ralio knyga 202127,00 €
-
„Ralio savaitė” lipdukai5,00 €
Nuotraukos – Petr Fitz, Adam Zysko, Jouni Laakso, George Faskiotis, Janis Asaris,