Dalius Steponavičius / Speed Factory Racing – GT2 European Series

Speed Factory Racing

Interviu su Speed Factory Racing komandos vadovu apie sezoną naujoje GT2 European serijoje

Speed Factory Racing
GT2 European Series

Tai buvo debiutinis GT2 European Series sezonas. Kaip vertinate SRO darbą? Kas jiems pavyko, kas nelabai?

Per sezoną startuojančių automobilių skaičius išaugo vos ne dvigubai. Manau tai viska pasako ir tikiu kad jis augs ir 2022 metais. SRO yra be galo didelė struktūra valdanti pasaulyje pagrindinius GT čempionatus, todėl jų darbą kitaip nei gerai vertinti nederėtų. Jie turi didelę patirtį ir puikiai tą išnaudojo net ir tokiu sunkiu pandemijos laiku, be priekaištų organizavę visus varžybų savaitgalius.

Speed Factory Team Ralio savaitė
GT2 European Series dalyviai prieš paskutines sezono lenktynes

Pro-Am įskaitoje likote treti. Ar tokie buvo Jūsų lūkesčiai prieš sezoną?

Prieš sezoną mes nekėlėme sau didelių reikalavimų. Pajutę sezono eigoje, kad galime būti tarp prizininkų, ėmėme sau kelti daugiau reikalavimų. Pabaigoje susikėlėme sau spaudimą, bet viskas gerai – tapome treti ir tai yra istorinis pasiekimas Lietuvai, nes GT kategorijoje neturėjome iki šiol lietuviškos komandos ir lietuvio piloto metinėje įskaitoje ant podiumo.

Speed Factory Team Ralio savaitė
M.Vergers ir A.Rusteika ant podiumo Monzoje

Sezono gale atsirado dar vienas Porsche 911 GT2 RS. Ar bendradarbiavote su LP Racing, padėjote jiems perprasti Porsche automobilį?

Taip, as turėjau kontaktą su LP komandos inžinieriumi. Kažkiek jam suteikiau informacijos, bet mes visi esame profesionalai ir labai „jautrios” informacijos vienas kito neklausiame ir ja nesidaliname.

Speed Factory Team Ralio savaitė
LP Racing sezono gale pasipildė antruoju serijoje Porsche 911 GT2 RS

Sezono antroje pusėje prie nusistovėjusių automobilių prisijungė Ferrari 488 Challenge Evo ir Brabham BT62 GT2. Kuo ypatingi šie automobiliai?

Ferrari nebuvo konkurencingas automobilis šioje serijoje, važiavo SRO kvietimu, nes matyt gamintojas turi intenciją ateityje turėti pagal GT2 reikalavimus paruoštą automobilį. Na, o Brabham – greitas ir tikrai pilnai sportui kurtas. Prie šio automobilio dirba mechanikas, kuris taip pat darbuojasi kitoje (Side by Side buggy) programoje, kurioje aš jau pusę metų esu samdytas kaip automobilio tobulinimo inžinierius. Esu užsiėmęs tobulinimu, todėl apie Brabham’ą žinau nemažai 🙂 Tikėtina geriems vairuotojams tai gali būti pergales nešantis automobilis, bet dėl didelių aptarnavimo kaštų jų bus mažai pagaminta.

Speed Factory Team Ralio savaitė
Egzotika – Brabham BT62 GT2

Trys pagrindiniai dalykai, kurių išmoko komanda šiais metais GT2 Europen serijoje

Jei kalbėti apie komandą tai vargu ar mums buvo ko mokytis, nes lyginant su European Le Mans serija, šioje kategorijoje nėra taip komplikuoti visi procesai. Tačiau iš inžinerinės pusės – taip. Tai nauja patirtis, kuria mėgavausi sezono eigoje. O pagrindinis momentas tai, kad niekada nereikia nuleisti rankų, net ir beviltiškose situacijose. Tik tas padėjo kritiniu momentu likti tarp prizininkų.

Speed Factory Team Ralio savaitė
Lenktynių startas pirmame etape Italijoje

Kiek pavyko pasistūmėti tobulinant Porsche 911 GT2 RS automobilį ir ieškant jo silpnųjų vietų? Ar toliau vyko komunikacija su Porsche dėl automobilio elektronikos tobulinimo?

Mus akylai sekė Porsche inžinieriai. Jie liko patenkinti komandos darbu ir atgaliniu ryšiu, kurį mes jiems davėme. Labai tikisi mus matyti ir kitą sezoną. Žinome ką reikėtų keisti, kad automobilis taptų greitesnis. Vyksta susirašinėjimas, bet ar tai bus padaryta priklauso nuo gamyklos ir pakeitimų SRO homologacijoje.

Speed Factory Team Ralio savaitė
Porsche 911 GT2 RS

Kokia atmosfera tvyrojo lenktynių savaitgaliais? Ar dalyviai daug bendrauja vieni su kitais? Ar jaučiasi konkurencija bei įtampa?

To reiktų klausti pilotų. Komanda neturi laiko savaitgalio metu tam bendravimui, tačiau neabejoju, kad atmosfera yra labai draugiška ir komunikacija tarp pilotų yra intensyvi.

Speed Factory Team Ralio savaitė
Lenktynių startas legendinėje SPA Francorchamps trasoje

Papasakokite, kaip Jums pavyko atstatyti automobilį po incidento pirmose lenktynėse Paul Ricard trasoje?

Motyvacija tai padaryti buvo be galo didelė. Arba padarome ir bandome išlaikyti čempionate trečią vietą arba skirstomės namo nukabinę nosis. Labai norėjosi padovanoti šį pasiekimą Lietuvos automobilių sportui, todėl padarėme daugiau nei buvo įmanoma. Tokių sprendimų Porsche gamyklos inžinieriai nebuvo matę 🙂 Kai kurias trūkstamas detales pasigaminome. Visą šį stebuklą sukūrė komandos mechanikai – realiai trečios vietos taurė vienareikšmiškai jų nuopelnas.

Speed Factory Team Ralio savaitė
Po avarijos šiek tiek pakeitęs spalvas bei atstatytas automobilis buvo pasiruošęs paskutinėms sezono lenktynėms naktį

Visame sezone buvo įvairių sąlygų. Karštis, lietus, naktis, dvi lenktynės per dieną. Kuriomis sąlygomis komanda jautėsi geriausiai ir stipriausiai?

Porsche 911 GT2 RS yra lietaus automobilis. Galima laimėti visas lenktynes kuriose lyja.

Speed Factory Team Ralio savaitė
Vokietijoje dalyviai išbandė automobilius ir savo įgūdžius šlapioje trasoje

Kokios įsimintiniausios akimirkos buvo šį sezoną?

Pirmas podiumas pirmose sezono lenktynėse Monzoje ir automobilio atstatymas bei išleidimas į trasą paskutinėse sezono varžybose Paul Ricard trasoje.

Speed Factory Team Ralio savaitė
Sezono finišas Prancūzijoje

Ar turite planų sugrįžti į GT2 European Series ir kitaip metais?

Taip turime planų, bet kol kas apie juos nenorėčiau viešai kalbėti.

Speed Factory Team Ralio savaitė
Vakaras Misano trasoje su ne kaip pagarsėjusiomis „dešromis” išorinėje paskutinio posūkio dalyje

Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:

Patreon Ralio Savaitė

Nuotraukos – GT2 European Series, Michael Vergers

0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x