Interviu su Speed Factory Racing komandos vadovu apie sezoną naujoje GT2 European serijoje
Tai buvo debiutinis GT2 European Series sezonas. Kaip vertinate SRO darbą? Kas jiems pavyko, kas nelabai?
Per sezoną startuojančių automobilių skaičius išaugo vos ne dvigubai. Manau tai viska pasako ir tikiu kad jis augs ir 2022 metais. SRO yra be galo didelė struktūra valdanti pasaulyje pagrindinius GT čempionatus, todėl jų darbą kitaip nei gerai vertinti nederėtų. Jie turi didelę patirtį ir puikiai tą išnaudojo net ir tokiu sunkiu pandemijos laiku, be priekaištų organizavę visus varžybų savaitgalius.
Pro-Am įskaitoje likote treti. Ar tokie buvo Jūsų lūkesčiai prieš sezoną?
Prieš sezoną mes nekėlėme sau didelių reikalavimų. Pajutę sezono eigoje, kad galime būti tarp prizininkų, ėmėme sau kelti daugiau reikalavimų. Pabaigoje susikėlėme sau spaudimą, bet viskas gerai – tapome treti ir tai yra istorinis pasiekimas Lietuvai, nes GT kategorijoje neturėjome iki šiol lietuviškos komandos ir lietuvio piloto metinėje įskaitoje ant podiumo.
Sezono gale atsirado dar vienas Porsche 911 GT2 RS. Ar bendradarbiavote su LP Racing, padėjote jiems perprasti Porsche automobilį?
Taip, as turėjau kontaktą su LP komandos inžinieriumi. Kažkiek jam suteikiau informacijos, bet mes visi esame profesionalai ir labai „jautrios” informacijos vienas kito neklausiame ir ja nesidaliname.
Sezono antroje pusėje prie nusistovėjusių automobilių prisijungė Ferrari 488 Challenge Evo ir Brabham BT62 GT2. Kuo ypatingi šie automobiliai?
Ferrari nebuvo konkurencingas automobilis šioje serijoje, važiavo SRO kvietimu, nes matyt gamintojas turi intenciją ateityje turėti pagal GT2 reikalavimus paruoštą automobilį. Na, o Brabham – greitas ir tikrai pilnai sportui kurtas. Prie šio automobilio dirba mechanikas, kuris taip pat darbuojasi kitoje (Side by Side buggy) programoje, kurioje aš jau pusę metų esu samdytas kaip automobilio tobulinimo inžinierius. Esu užsiėmęs tobulinimu, todėl apie Brabham’ą žinau nemažai 🙂 Tikėtina geriems vairuotojams tai gali būti pergales nešantis automobilis, bet dėl didelių aptarnavimo kaštų jų bus mažai pagaminta.
Trys pagrindiniai dalykai, kurių išmoko komanda šiais metais GT2 Europen serijoje
Jei kalbėti apie komandą tai vargu ar mums buvo ko mokytis, nes lyginant su European Le Mans serija, šioje kategorijoje nėra taip komplikuoti visi procesai. Tačiau iš inžinerinės pusės – taip. Tai nauja patirtis, kuria mėgavausi sezono eigoje. O pagrindinis momentas tai, kad niekada nereikia nuleisti rankų, net ir beviltiškose situacijose. Tik tas padėjo kritiniu momentu likti tarp prizininkų.
Kiek pavyko pasistūmėti tobulinant Porsche 911 GT2 RS automobilį ir ieškant jo silpnųjų vietų? Ar toliau vyko komunikacija su Porsche dėl automobilio elektronikos tobulinimo?
Mus akylai sekė Porsche inžinieriai. Jie liko patenkinti komandos darbu ir atgaliniu ryšiu, kurį mes jiems davėme. Labai tikisi mus matyti ir kitą sezoną. Žinome ką reikėtų keisti, kad automobilis taptų greitesnis. Vyksta susirašinėjimas, bet ar tai bus padaryta priklauso nuo gamyklos ir pakeitimų SRO homologacijoje.
Kokia atmosfera tvyrojo lenktynių savaitgaliais? Ar dalyviai daug bendrauja vieni su kitais? Ar jaučiasi konkurencija bei įtampa?
To reiktų klausti pilotų. Komanda neturi laiko savaitgalio metu tam bendravimui, tačiau neabejoju, kad atmosfera yra labai draugiška ir komunikacija tarp pilotų yra intensyvi.
Papasakokite, kaip Jums pavyko atstatyti automobilį po incidento pirmose lenktynėse Paul Ricard trasoje?
Motyvacija tai padaryti buvo be galo didelė. Arba padarome ir bandome išlaikyti čempionate trečią vietą arba skirstomės namo nukabinę nosis. Labai norėjosi padovanoti šį pasiekimą Lietuvos automobilių sportui, todėl padarėme daugiau nei buvo įmanoma. Tokių sprendimų Porsche gamyklos inžinieriai nebuvo matę 🙂 Kai kurias trūkstamas detales pasigaminome. Visą šį stebuklą sukūrė komandos mechanikai – realiai trečios vietos taurė vienareikšmiškai jų nuopelnas.
Visame sezone buvo įvairių sąlygų. Karštis, lietus, naktis, dvi lenktynės per dieną. Kuriomis sąlygomis komanda jautėsi geriausiai ir stipriausiai?
Porsche 911 GT2 RS yra lietaus automobilis. Galima laimėti visas lenktynes kuriose lyja.
Kokios įsimintiniausios akimirkos buvo šį sezoną?
Pirmas podiumas pirmose sezono lenktynėse Monzoje ir automobilio atstatymas bei išleidimas į trasą paskutinėse sezono varžybose Paul Ricard trasoje.
Ar turite planų sugrįžti į GT2 European Series ir kitaip metais?
Taip turime planų, bet kol kas apie juos nenorėčiau viešai kalbėti.
Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:
Nuotraukos – GT2 European Series, Michael Vergers