Visai neseniai rašiau apie Rally di Alba, iš kurio Hyundai WRC komandos bosas A.Adamo savo ryšiais ir užsidegimu Italijoje padarė šventę, didesnę netgi už Europos ralio čempionato etapą kuris vyko Romoje. Tai štai savo duoklę vietinei ralio bendruomenei atidavė ir kitas žmogus valdantis WRC komandą. Šį kartą tai Malcolm Wilson ir M-Sport.
Iš tiesų tai viskas tikrai simboliškai gavosi. Šių metų Kovo 14 dieną įvyko Malcolm Wilson Rally, kuris yra įvairiausių žemesnės pakopos Jungtinės Karalystės čempionatų etapas. Šis pasivažinėjimas šalia M-Sport bazės buvo paskutinis ralis prieš uždraudžiant tokio tipo renginius JK. Ilgai britų ralis miegojo, bet galų gale sumažėjus apribojimams Malcolm Wilson pradėjo kurti planus sukurti bent jau kažkokius testus savo klientams. Iš to paprastų testų plano išaugo idėja suorganizuoti tikrą ralį. O prie tos idėjos įgyvendinimo labai greitai prisidėjo tiek tie patys M-Sport klientai, tiek vietinė valdžia, tiek krūvos partnerių kurie skyrė prizus ir kitaip padėjo šiam renginiui įvykti. Automobiliai burzgė Greystoke apylinkėse, vos per 40 kilometrų nutolusę į rytus nuo M-Sport bazės. Kitaip tariant – M.Wilson ir M-Sport savo kieme uždarė ir vėl atidarė ralio sezoną Jungtinėje Karalystėje.
O pats etapas buvo išties tikras britiškas išbandymas. 6 greičio ruožai, 60 kilometrų. Siauri miškų keliukai nepaliekantys vietos klaidoms, vietovė kuri pastoviai drėgnesnė ir vėsesnė, o ralio dieną dar ir britiškai pliaupė lietus. Sąlygos primena legendinį WRC Velso ralį. Į šią šlapią ir vėsią puotą susirinko per 45 automobiliai, kurie visi iki vieno buvo pagaminti dvejuose M-Sport bazėse. Pirma ir pagrindinė esanti visai šalia, o kita – Krokuvoje, kuri specializuojasi Ford Fiesta R2/Rally 4 automobilių gamyba. Tarp tų 45 automobilių – turbūt visi garsiausi Ford modernios eros ralio automobiliai. Pradedant Ford Fiesta WRC 2017, kurį vairavo boso sūnus Matthew Wilson ir baigiant tokiomis legendomis kaip Ford Focus WRC 2007, M.Martino laikų Focus 2005 ar burbuliniu 2002 Focus’u. Taip pat krūvos Fiesta R5, kurių Didžiojoje Britanijoje yra įvairių specifikacijų, pavyzdžiui su 2,0 litro varikliu. Tik vienas automobilis gan ryškiai išskyrė iš visos flotilės. Tai buvo senutėlis Ford Escort MK2, kuris atliko “nulinuko” vaidmenį, o jį pavairuoti pasiryžo netgi pats Malcolm Wilson. Pasukioti barankos išlindo Richard Millener, kuris vadovauja M-Sport komandai Pasaulio ralio čempionate.
Neoficialiai ralį laimėjo Matthew Wilson su Ford Fiesta WRC 2017. Bet jis ir kiti du ekipažai – A.Fourmaux ir R.Yates kurie rikiavosi po Matthew galutiniuose rezultatuose buvo išbraukti dėl labai paprastos priežasties. Visi jie trys – M-Sport komandos atstovai ir šiuos kelius kuo puikiausiai žino, nes komanda dažnai vykdo testus M-Sport bazės apylinkėse. Tad, kad būtų teisingiau kitų dalyvių atžvilgiu – galutiniuose rezultatuose trijulės neliko. Todėl oficialiu nugalėtoju paskelbtas Frank Bird su Ford Focus WRC 2007.
Beje vienam žmogui ši šventė kiek surūgo. Ir ne bet kam kitam, o pačiam viso šio reikalo organizatoriui Malcolm Wilson. Su sportiniu kostiumu, gėdingai jam į serviso zoną teko grįžti be istorinio Ford Escort, kuris deja liko Kumbrijos miškų kemsynuose. Įtrauktas ratas, išmuštas iš rankų vairas ir galų gale kelmai padarė savo – Ford’as kelis kartus vertėsi, priversdamas komandos kėbulistus raitotis rankoves. M.Wilson komentavo, jog be galo smagu grįžti į greičio ruožus prie sportinio automobilio vairo, bet šis užsiėmimas dabar gerokai sudėtingesnis, negu jis pamena. Senatvė, ponas Malcolm’ai, senatvė.
Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:
Nuotrauka – M-Sport Facebook puslapis