Ką veikti, kai viskas aplinkui vėl įninka į pandeminį sąstingį, rudenėja, o vis dar likę neišspręstų reikalų, neišbandytų automobilio nustatymų korekcijų, nenuvažiuotų kilometrų ir panašių dalykų? Ogi imi ir suorganizuoji mažą ralį, paskutiniams taškams ant i sudėti.
Šis ralis man primena Rugpjūčio mėnesį vykusias M-Sport return to stages varžybas. Kai viskas aplink sustoję, didžiausi šalies ralio vyrai ima ir įlieja šiek tiek benzino į prigesusį sezoną. Savaime suprantama, visi tame dalyvaujantys turi savų interesų ir ne be reikalo šiame ralyje serviso zona buvo vos ne po kiekvieno ruožo. Ir viskas su tuo yra gerai. Taip sukasi šis Pasaulis.
Viru ralio organizatoriams, katrie ir Kehala suorganizavo – tai dar viena galimybė mokytis, kaip reikia organizuoti varžybas ne pačiame palankiausiame kontekste ir kaip tą daryti sunaudojant kuo mažiau resursų. Jie beje pirmieji suorganizavo Estijos čempionato etapą po karantino. Vieša paslaptis, kad O.Tannak dalyvavimas čia susijęs su tuo, kad esant ribotiems WRC komandų testams, praktškai ieškoti tinkamų sprendimų galima tik per tikrus ralius, ką daugelis komandų vienaip ar kitaip sėkmingai darė po pirmo karantino. O šiuo metu etapų, ypatingai žvyrinių, pasiūla yra ganėtinai menka, tad ir atsiranda toks reiškinys kaip Kehala Rally. Automobilius nuomojančioms komandoms tai proga papildomai įdarbinti sportinius automobilius. Vieni ekipažai džiaugiasi kuo vėliau užbaigę sportinių kilometrų rinkimą, kuriuos šiais metais susirinkti nebuvo itin lengva. Kiti – mėgavosi galimybe išbandyti save su nauja technika ar patobulinti įgūdžius neseniai persėdus į kito kalibro automobilį. Net ir žiūrovai turėjo progą neįprastai vėlai stebėti kvapą gniaužiančius vaizdus.
Beje šis ralis nėra naujas. Nuo 2004 iki 2013 metų su įvairiomis pertraukomis vyko Kehala Rallysprint varžybos. Tais pačiais 2013 ši vieta sutraukė sportininkus dar kartą ir tai jau buvo panašiau į tai kas čia vyko 2020. Nors kilometražas buvo tris kart mažesnis, bet karjere skraidė tie patys G.Gross, pertrauką nuo WRC daręs Ott Tannak ir kiti. Be kita ko, Šiaurės Estijoje esanti Kehala trasa beveik visada įeina į Viru ralio sudėtį, katras yra pastovus Estijos ralio čempionato etapas.
Taigi patį ralį sudarė trys skirtingi ruožai, kuriuos dalyviai įveikė po tris kartus. Du iš jų – vyko Kehala karjero trasoje ir aplinkui ją esančiuose keliukuose, o trečiasis buvo šiek tiek toliau nutolęs ir panašesnis į įprastą greičio ruožą. Viso 57 kilometrai žvyro su mažomis asfalto atkarpėlėmis. Tarp tų devynių greičio ruožų – net 7 serviso zonos. Tad dalinai tai yra testai, įvilkti į ralio formatą.
Į bendrus rezultatus niekas per daug dėmesio nekreipė – ne to daugelis ten susirinko. Bet greičiausi buvo tie, kurie ir turėjo būti. Visiems nosį nušluostė O.Tannak, G.Gross su savo Fiesta WRC liko antras, o trejetuką užbaigė kitas Hyundai gamyklos komandos atstovas – O.C. Veiby su Hyundai i20 R5.
Bet be pirmo trejeto, buvo itin įdomu stebėti ir kitus dalyvius. Dvi jaunosios Estijos žvaigždės – G.Jeets ir R.Virves pirmą kartą oficialiose varžybose startavo su R5 klasės automobiliais, prieš tai pakankamai patirties sukaupę su R2 technika. Panaši situacija ir su jaunuoju svečiu iš Suomijos – Kalle Markkanen. Šiam tai tik antras ralis su R5. Tik pasisekė jam mažiau nei estams – lekiant 5 pavara, lengvame posūkyje suomio laukė atsikasęs akmuo, kuris mestelėjo automobilį tiesiai į mišką. Iš ten Printsport komandai liko susirinkti Fabios likučius, sudėti šalia R.Al-Rashed automobilio, kurio likimas buvo panašus ir važiuoti namo.
Kaip ir suomiui, taip ir mūsiškiams – V.Jurkevičiui ir A.Paliukėnui tai buvo vos antros varžybos su R5 technika. Around 7 Lakes rodytas stabilumas niekur neišnyko ir toli gražu nebuvo „naujokų sėkmė”. Vyrukai Estijoje besidžiaugdami automobiliu suvažiavo itin tvarkingai ir per šį rudenį susuko netoli puse tūkstančio sportinių kilometrų su Fabia. Taip, kad laukia labai įdomūs 2021. Ir tai tik dar vienas puikus įrodymas, kaip gerai veikia FIA R klasių sistema. Begalė pavyzdžių parodė ir parodo, kad perpratus R2 valdymą, persėdimas į R5 yra itin sklandus.
Ir pabaigai, ne itin ralio trasose matytas veidas – Andre Kiil. Ši persona atėjo iš žiedinių lenktynių pasaulio ir jau antrame ralyje bandosi rimtesnę ralinę techniką. Pas Estus kitą sezoną šviečiasi itin smagus sezonas su krūva greito jaunimo R5 automobiliuose.
Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:
Nuotraukos – Igmar Matto ir Alari Kivisaar