Šio sezono „vyšnaitė ant torto“ – įdomiausi ir labiausiai intriguojantys „Samsonas Rally Utena 2024“ dalyvių sąrašo akcentai 🙂
Egon Kaur
Ko gero, jau galima drąsiai teigti, kad mūsų šalis tapo antraisiais Egono namais. Esto dažnesni apsilankymai Lietuvoje prasidėjo būtent prieš metus, kuomet jis startavo Utenoje ir sėkmingai pasirodė su nuosavu Ford Fiesta Proto. Kiek vėliau, rudeniui įpusėjus, Martynas Samsonas pasikvietė patyrusį sportininką pabandyti N5 technikos. Visai neužilgo, jau iškritus sniegui, Egonas atsidūrė MV Sport komandos sukurtame Hyundai i20 VRT. Buvęs WRC2 pilotas turėjo misiją ištestuoti automobilį ir, remiantis savo žiniomis bei patirtimi, padaryti jį dar greitesniu. Prie to pačio, Mindaugas Varža su komanda pakvietė Egoną startuoti žieminiame ralio sprinte etape Zarasuose, kuriuose jis nesunkiai nugalėjo. Galiausiai, sportininkas taip įsimylėjo šį automobilį, jog pasiliko prie jo visą sezoną.
Egono ir MV Sport bendradarbiavimas įsisuko taip, kad komanda nusprendė dalyvauti visame Baltijos jūros čempionate. Pirmasis jo etapas vyko pas braliukus, Sarmos ralyje. Ten 37-erių pilotas be didesnės konkurencijos nugalėjo. Žvyro sezoną sportininkas pradėjo startuodamas Visagino ralyje, kuriame tik po atkaklios kovos su Giedriumi Notkumi iškovojo pergalę. Bene įdomiausias startas nutiko Suomijoje, Turku ralyje, kuris buvo vietinių pirmenybių dalimi. Čia Egonas varžėsi prieš greitus suomius (Teemu Asunmaa, Roope Korhonen ir kt.), kurie buvo apsiginklavę su greitesne Rally2 klasės technika. Surprise, surprise, o gi Egonas po pirmosios dienos laikėsi puikioje 4-oje bendrosios įskaitos vietoje ir visai nedaug atsiliko nuo favoritų. Turint omeny, tai buvo išties puikus rezultatas. Viskas atrodė labai pozityviai ir kitos dienos ryte iki tol, kol beveik 19 km greičio ruože sprogo Hyundajaus stabdžių diskas prie didelio greičio. Laimei, automobilį pavyko sustabdyti be didesnių incidentų. Tiesa, visai neužilgo dėl stabdžių skysčio nuotėkio atsirado atvira ugnis, tačiau ją pavyko neutralizuoti. Kitą mėnesį pagal pirminį planą Egonas turėjo startuoti Žemaitijos ralyje, tačiau vėliau vėliavą perleido Martynui Samsonui. Visgi, estas prieš varžybas testuose nemažai treniravosi, o ir pačio Žemaitijos ralio metu buvo laikinai perėmęs komandos vadovo pareigybes iš Mindaugo Varžos. Paskutinį sykį Egonas su MV Sport komandos nuolat tobulinimu kūriniu pasirodė Estijoje, Paidės ralyje. Ten jis suvažiavo brandžiai pasiekdamas finišą 2-oje pozicijoje bei neleisdamas Karlui Pederiui Nordstrandui per daug atsipalaiduoti visų varžybų metu.
Būtent tarp šių dviejų sportininkų pernai mezgėsi labai graži dvikova Utenoje. Visgi, šiemet jos nebus. Tačiau turėsime galimybę pasimėgauti Egono Kauro gebėjimais ir pastangomis išnaudoti visus Hyundai i20 VRT privalūmus. Beabejo, viso ralio savaitgalio metu tvyros intriga ar estas pasipriešins greičiausiems mūsų šalies sportininkams bei įeis į „Samsonas Rally Utena“ nugalėtojų lentą. Kaip bus iš tikrųjų, sužinosime šeštadienį vakare 🙂
Kim Forsgren
Koks „Samsonas Rally Utena“ būtų, jeigu jame nebūtų svečių iš ralio gimtinės? Lietuviškus žvyrkelius pirmą kartą ketina aplankyti 28-erių suomis Kim Forsgren. Čia jis turėtų pasirodyti su BMW M3 E36. Beje, startas Utenoje skandinavui bus pirmasis ne gimtoje šalyje.
Suomio karjera ralio disciplinoje išties įdomi. Viskas prasidėjo dar 2014 m. kuomet Kim pradėjo dalyvauti vietinėse varžybose su išskirtiniu Fiat Ritmo 105 TC. Per tuos 11 sezonų (arba 103 startų) suomis ko tik nevairavo: pradedant nuo Toyota Starlet, Honda Civic EP3, Ford Escort RS 2000 iki Ford Fiesta R2T ar net Ford Fiesta Rally3. Šiuo metu Kimas teikia pirmenybę galu varomai technikai dalyvaudamas Suomi Cup, kuris vyksta su pagrindinio Suomijos čempionato etapais.
Ko galime tikėtis iš Kimo Utenoje? Gegužės mėnesį vykusiame jis varžėsi su vienvaldžiu LARČ 2WD lyderiu Markus Tammoja. Estas buvo greitesnis nei šios teksto dalies herojus daugiau nei sekunde viename kilometre. Taigi, suomį turėtume matyti važiuojantį kiek lėčiau nei LARČ9 jaunuolių trijulė. Belieka laikyti sukryžiuotus pirštus, jog svečias važiuotų, džiugintų mus su išskirtine technika ir atvažiuotų iki ralio finišo.
Can Alakoc
Ar pamenate pernai Lietuvoje lenktyniavusį nepilnametį turką, kuris vairavo baltą Ford Fiesta Rally4? Metai prabėgo, tačiau 16-metį jaunuolį Utenoje išvysime jau trečią sykį. Užpernai čia jo pasirodymas baigėsi keliais kūliais Biliakiemio greičio ruože. Visiškai kitaip ralis Can’ui susiklostė pernai – čia jis tik labai įnirtingos kovos su Tymoteusz Jocz iškovojo LARČ4 čempiono titulą bei tapo vienu visų laikų jauniausiu Lietuvos ralio čempionu.
Šiemet turko sezonas atrodo kiek labiau chaotiškesnis. Tam yra kelios priežastys. Visų pirma, Can’as sezoną pradėjo Latvijoje ant sniego su nauju automobiliu Renault Clio Rally4, o šalia piloto atsisėdo Justas Vičiūnas. Vėliau lietuvį vienerioms varžyboms pakeitė Andris Malnieks. Tačiau, galiausiai, ilgesniam laikui į šturmano krėslą buvo pasisodintas Vaidoto Žalos dabartinis šturmanas Ivo Pūkis. Šiemet Can’as išbandė save ir poroje varžybų už Pabaltijo ribų, Portugalijoje. Ten jis vairavo Peugeot 208 Rally4. Nemenkai sezono planus sujaukė patirta avarija Rally Estonia National varžybose. Turkas buvo priverstas grįžti į jau pažįstamą Fordą ir suvažiuoti porą varžybų. Visgi, šiemet už akių kliūna kiek sulėtėjęs jaunuolio greitis. Nepaisant to, Can’as šiemet intensyviai dirba su treneriu Uldžiu Briedžiu bei sparčiai tobulina savo anglų kalbos žinias.
Utenoje 16-metį iš Turkijos išvysime su Renault Clio Rally4, o šalia jo sėdės jau minėtas Ivo Pūkis. Bus, išties, velniškai įdomu stebėti kaip Can’as atrodys tarp šiemet pagreitėjusių LARČ4 įskaitos vietinių vyrukų, kurie pilotuoja labai panašią techniką.
Mikolaj Kempa
Mikolajus brandino mintį startuoti Utenos ralyje dar nuo praėjusių metų, kuomet Rokiškio rajone vykusiuose testuose jis ruošėsi prieš Saremos ralį. Jau tada jis norėjo startuoti „Samsonas Rally Utena“, tačiau Dariui Biesevčiui priklausantį Ford Fiesta N5 buvo anksčiau užsirezervavęs Vaidotas Paškevičius. Po 12 mėnesių linksmų plaučių lenkas pagaliau realizuos savo svajonę. Bus įdomu stebėti Mikolojaus greitį tarp labiau pasikausčiusių klasiokų LARČ5 įskaitoje. Juo labiau, lenkas nėra pėščias su N5 technika: pernai su Dariaus Biesevičiaus Fiesta jis startavo Kražių ir Ukmergės mini raliuose bei legendinėje Saremoje. Tiesa, koją gali kiek pakišti ilgoka pertrauka: paskutinį kartą Mikolajus varžėsi ralio trasose vasarį, žieminiame Otepės ralyje.
Marek Paciorkowski
Ko gero, šis vardas jums nieko nesako. Visgi, gylesniuose ralio bendruomenės sluoksniuose šis pilietis yra žinomas kaip jaunųjų talentų mecenatorius. Būtent Marekas atsidūrė laiku ir vietoje stirpiai pagelbėdamas Samiui Pajariui žengti pirmuosius žingsnius tarptautiniuose čempionatuose. Šiuo metu jis skiria dėmėsį naujų talentų paieškai savo šalyje.
Beabejo, Marekui, kaip ralio entuziastui, patinka ir pačiam pasukioti sportinio automobilio vairą. Pirmą kartą varžybose jis pasirodė dar gūdžiais 2005 metais su Fiat Seicento Sporting. Kiek vėliau persėdo į Peugeot 206 XS. Ši epocha trūko iki 2009 metų. Po 13 Žemės apsisukimų aplink Saulę kaimynas iš Lenkijos į ralio trasas sugrįžo Suomijoje. Ten jis startavo vietiniuose raliuose su Ford Fiesta Rally3 ir Ford Fiesta R5. Negana to, pernai Marekas savo jėgas išbandė WRC Suomijos etape su Rally3 kategorijos technika. Tiesa, pasirodymas tenais baigėsi patirtu incidentu.
Tai buvo paskutinės lenko varžybos, tačiau pertrauką nuo sportinio automobilio vairo jis nutrauks jau šį savaitgalį, Utenoje. Sportininkas entuziastas ketina startuoti su Toyota GR Yaris automobiliu. Būtent tuo pačiu, kurį pernai galėjome išvysti su Teemu Asunmaa priešaky. Prieš metus K.Rally Team komandos kūrinį galėjome matyti toje pačioje Utenoje. Tiesa, neilgai, kadangi jį pilotavęs Wojciech Musiał patyrė avariją jau antrame greičio ruože. Tikėkimės, kad šį kartą šis vilkas ėriuko kailyje su Marek Paciorkowski sėkmingai pasieks ralio finišą.
Latvių desantas su egzotine technika
Prie įprasto LARČ dalyvių sąstato prisijungs ir Latvijos čempionato desantas. Nors braliukų čempionatas nepasižymi itin didele dalyvių gausa ir konkurengumu, tačiau jame galima atrasti kitų įdomių perliukų. Vienas iš jų – egzotinė technika, (ne)pritaikyta varžytis ralio trasose. Pirmiausia į akis krenta prieš 20 metų mūsų žvyrkeliuose dominavusi technika – 6 ir 7 kartų Mitsubishi Lancer Evo. Juos atitinkamai pilotuos jau šiemet Lietuvoje matytas Kalvis Blūms bei pernai Utenoje startavęs ir kurį laiką greitai važiavęs Mārtiņš Ķikusts. Netruks įdomių ir tarp automobilių, varomų viena ašimi. Kristaps Telle išvairuos pirmos kartos Ford Focus, Viesturs Tilgass pilotuos išskirtinį BMW 125, o Roberts Poriņš pasirodys su antros generacijos Volkswagen Golf.
Gausus dailiosios lyties atstovių būrys
„Samsonas Rally Utena 2024“ bus ypatingas tuo, kad čia vienokias ar kitokias pareigas ekipažuose atliks net 15 daililosios lyties atstovių. Negana to, turėsime du pilnai moteriškus ekipažus. Šiemet jau Visagine matytos, kiekviename ralyje vis labiau greitėjančios ukrainietės Nadiia Soboleva ir Tetyana Kravtsova pasirodys su Ford Fiesta Rally3. Kitas žavosios lyties duetas – Ernesta Globytė, kuriai stenogramą diktuos Gabrielė Gedgaudė. Galėsime išvysti ir dar dvi merginas pilotas už sportinių automobilių vairų: po šiokios tokios pertraukos grįžtančią Aistę Perminaitę bei šiemet LMRČ lygoje besivaržančią Rugilę Knezytę, kuri atliks saugos nulinuko misiją. Kaip ir įprasta, dažniau moteriškos lyties atstoves matome šturmanavimo rolėje. Ją atliks jau vienokią ar kitokią patirtį turinčios Anuš Šachsuvarova, Ewelina Pauperowicz, Kamilė Kazickaitė, Beate Klipa, Katažina Šeinauskienė, Greta Šaduikytė, Estere Zakmane ir Anna Godlewska. Verta išskirti Mają Samsonaitę, kuriai tai bus debiutas ralio varžybose. Tiesa, ji kartu su savo broliu Kajumi atliks be galo atsakingą nulinio automobilio misiją.
Laikome sukryžiuotus pirštus, kad ateityje ši tendencija būtų kuo dažnesnė ir gausesnė ant mūsų svieto 🙂
Audronis Gulbinas
Po 2 metų pertraukos į lietuviškus žvyrkelius išvažiuos puikiai visiems žinomas mūsų mylimo sporto veteranas. Pernai baltojo Civico FN2 nematėme, nes Audronis pasiryžo savo gyvenimo startui – WRC Portugalijos ralyje. Pietų akmeningiemsir vingiuotams žvyrkeliams jis pasirinko Renault Clio Rally5 automobilį. Viso ralio metu ilgametį sportininką lydėjo patys įvairiausi iššūkiai. Deja, bet Audroniui dėl techninių automobilio bėdų nepavyko įveikti pilnos ralio distancijos. Visgi, vėliau lenktynininkas pratęsė lenktynės ir pasiekė finišo arką.
56-erių kaunietis toliau žada nesustoti ir jau kitą mėnesį ketina atstovauti mūsų šalį FIA rengiamose autosporto žaidynėse, kurios vyks Ispanijoje. Audronis tenais gins Lietuvos garbę varžydamasis Rally4 kategorijoje. Tiesa, prieš išvyką į Valensijos regioną, sportininkas užsuks į Uteną prajudinti raumenų su tuo pačiu baltu Civicu. Kadangi jo nuolatinis bendražygis Vytis Pauliukonis važiuos su kitu pilotu, šalia Audronio atsisės itin patyręs latvis Andris Malnieks.
Pirmieji kartai LARČ’e ir sugrįžimai į aukščiausią lygį
Kai kurie dalyviai, šiemet dalyavę LARSČ arba LMRČ serijose, nusprendė žengti laipteliu ir išbandyti savo jėgas. Tokių bus net keli. Labiausiai intriguojančiai atrodo Manto Gurkšnio perėjimas. Bus įdomu stebėti koks bus tikrasis uteniškio greitis tarp greičiausių BMW Cup vyrukų. Tokiu pačiu žingsniu pažengė ir šių metų sprinto SG-3 klasės čempionas Deimantas Alekna.
Iš LMRČ tiesiai į aukščiausią lygą įšoks jaunuolis iš Utenos – Tautvydas Vaškelis, kuris pilotuos su BMW. Sportininkui tai bus vos ketvirtasis startas jo karjeroje. Pirmosiose varžybose pilotas jau atrodė stipriai ir net Zarasų etape sugebėjo laimėti greičio ruožą tarp LMRČ atstovų. Negalima nuvertinti ir ankstesnės Tautvydo patirties kartingų sporte. Panašu, kad galime turėti dar vieną jauną ir talentingą sportininką, kuris mūsų sporte bus matomas vis dažniau 🙂
Po kurios pertraukos į LARČ sugrįžta Gytis Stalerūnas su išskirtiniu BMW pirmuku. Tiesa, jis varžysis LARČ7 įskaitoje, kurioje leidžiama kiek daugiau modifikacijų negu BMW Cup klasės atstovams. GS Sport & Repair siela šiemet skyrė dėmėsį dalyvavimui LARSČ serijoje. Prie sugrįžėlių į aukščiausią šalies ralio lygą prisijungs Gediminas Chocka su BMW E46 Compact bei jau minėta Ernesta Globytė, kuri vairuos BMW 328i E46.
Malnieks su Gulbinu. 🤣 Net neįsivaizduoju, ką Andris galėtų veikti šturmano kėdėje važiuojant Gulbino greičiu🤦🏼♂️