Pokalbis su Vilmantu Padegimu apie debiutą su Renault Clio N5 automobiliu Arktyje
-
Lietuvos ralio knyga 202127,00 €
-
„Ralio savaitė” lipdukai5,00 €
Vilmantai, drąsus žingsnis startuoti su nauju automobiliu viename sunkiausių žiemos ralių Pasaulyje. Kaip viskas jums su Ugniumi praėjo? Ar prailgo savaitė?
Na taip, gal ir drąsus sprendimas buvo, bet labai norėjau išbandyti save ir labai daug priklauso nuo pasiruošimo. Kadangi Martynas jau ten buvo pora kartų, tai visą informaciją padėjo ant lėkštutės Pasakė kaip pasiruošti automobilį, ką reikia pasiimti su savimi, tai viską pasidarėme ir išvažiavome. Ačiū Martynui ir Ervinui bei jo komandai už pagalbą Jei atvirai, tai kitą dieną po ralio jaučiausi kaip iš trečio aukšto iškritęs Savaitė ir prailgo, bet kartu ir labai laukėme starto
Šis ralis žinomas kaip reikalaujantis didelės ištvermės, dėl labai ilgai trunkančio susirašymo, įspūdingų greičio ruožų, pervažiavimų, oro sąlygų bei nakties. Kaip pavyko susitvarkyti su nuovargiu? Ar greičio ruožuose išlaikei koncentraciją?
Nuovargio kažkaip nesijautė, kadangi turėjau planą kaip viską darysiu. Susirašymus nusprendžiau daryti kitaip nei Martynas su Linu, kadangi reik man dar mokintis, tai susirašinėjom pagal lietuviško ralio taisykles, t.y. susirašėme, pasitikrinome ir viskas. Su koncentracija jau truputį sunkiau buvo. Ilgi ruožai, plius tamsa, bet susikaupi prieš startą ir bandai važiuoti. Nors pora kartų tikrai buvome išsimušę iš viso ritmo. Pirmą kartą kai Martyną pusnyje pamatėme, tai pora kilometrų negalėjau susikaupti, o antrą kart tai jau kita istorija Kažkaip įdomiai pas juos starto tvarka sudėliota – tokiomis grupėmis kas minutę, o paskui 5 minučių tarpas. Kadangi startavome pirmoje grupėje paskutiniai, už mūsų buvo 5 minučių tarpas. Lekiame ruožu ir maždaug viduryje viename posūkyje pamatėme du R5 automobilius pusnyse. Pravažiavome pro juos, o už kokių 3 kilometrų – žiūriu per veidrodėlius, kad kažkas iš paskos. Kas čia dabar galvoju – nejaugi taip lėtai važiuojame, kad per puse ruožo pavijo iš paskos startavę suomiai per 5 minuntes? Iš karto išmušė iš viso ritmo. Gal už kokių 700 metrų buvo sankryža, galvoju praleisiu. Pasitraukiu, o pro šoną pralėkė R’kė iš tos pusnies išsivadavus Iš ritmo tame ruože išmušė gerokai.
Pirmas oficialus startas su Renault Clio N5. Kaip tau šis automobilis? Ar labai didelis žingsnis nuo Historic klasės mašinų?
Čia trumpai, kaip iš kokio moskvičiaus atsisėdus į BMW Aišku reikėjo kelių ruožų, kad priprasti prie sėdėsenos, matymo ir aplamai pirmą dieną tai bandžiausi daugelį dalykų. Tai vienoje vietoje stabdau, tai kitoje. Posūkius tai viena pavara važiuoju, kita. Antrą dieną jau lyg jau buvau pripratęs Aišku dar reiks ant žvyro priprasti, bet jau bus lengviau.
Ko šis ralis tave išmokė? Kokį naują žinių bagažą parsiveži iš Laplandijos?
Oi, išmokau tikrai daug. Labiausia tai turbūt tamsoje išmokau važiuoti, nes prieš tai buvau važiavęs Estijoje 8 sportinius kilometrus tamsoje, o čia gal 180 kilometrų, tai dabar jei teks važiuoti tamsoje – tai lėksiu kaip dieną Aplamai susidraugavau su mašina per tiek kilometrų. Jau šeštadienį kažkaip neblogai jaučiausi automobilyje, tai nusprendžiau 7 ruožą aštriau pavažiuoti. Be klaidų nesigavo viso ruožo pralėkti, buvo į pusnį patraukę, keliose vietose per anksti stabdžiau, nes posūkių nesimatė, bet visumoje likau rezultatu patenkintas
Suomiai garsėja savo ralio kultūra. Ar pastebėjai kažką ypatingo? Ar jautėsi, kad esi ralio gimtinėje?
Na, nebe reikalo dauguma ralio žvaigždžių yra iš Suomijos. Tikrai viskas aiškiai, teisėju daug, šypsosi visi, žmonės mojuoja, atmosfera super. Tikra ralio gimtinė
Kokį įspūdi paliko Laplandijos greičio ruožai? Kas labiausiai stebino?
Na net nežinau kaip papasakoti. Po lietuviškų, tai čia kažkoks kosmosas. Trumpai tariant, tam kad juos greitai ir tiksliai pravažiuoti, reikia tikrai ne vienų metų treniruočių juose. Reikia, kad koks WRC pilotas pamokintų bei paaiškintų, nes kitaip čia parodyti rezultatą šansų nulis. Pavyzdį pateiksiu – užsirašiau tramplyną (kalnelis pas mane, ne šuolis) ir 30 metrų už jo posūkis. Atrodė eilinis kalnelis, bet atlėkus 4 pavara, kaip metė į tą posūkį, tai vos sustojau. Žodžiu, jeigu kažkam kyla klausimų kodėl toks ralio meistras, kaip Martynas nepavažiuoja, tegul tie atvažiuoja čia ir pabando
Kokie tavo planai šiems metams?
Planas kaip ir buvo nuo pradžių – iki sezono pradžios važiuoti daug ir rinkti patirtį. Nuo kito ralio sėsis šalia jau Tomas, jam irgi reiks priprasti prie mašinos. Na ir lauksime sezono pradžios. Manau tikrai jis bus įdomus ir konkurencingas
Dar pora žodžių noriu pasidalinti apie Ugniu Vainevičių Kosminis vaikis, per šitiek unikalių sportinių kilometrų vos viena maža klaidelė, aukščiausias lygis Lietuva augina stiprų ir talentingą šturmaną. Jei tik rankų nenuleis, tai linkiu jam vieną dieną atsisėsti pas stiprų vairuotoją ir kovoti dėl pačių aukščiausių rezultatų bei tapti Lietuvos čempionu absoliučioje įskaitoje. Tu šaunuolis Ugniau
-
Lietuvos ralio knyga 202127,00 €
-
„Ralio savaitė” lipdukai5,00 €
Nuotraukos – V.Padegimas, M.Kyostila, FIN RALLYEDIA, R.Nyholm