L.Vaškys / L.Paškevičius – Arctic Lapland Rally ’23

Linas Vaškys Arctic Lapland Rally

Pokalbis su Linu Vaškiu apie varžybas tolimoje Suomijos šiaurėje

Linas Vaškys
Arctic Lapland Rally
Laurynas Paškevičius


Beveik 20 metų patirties ralyje, tačiau tai buvo tavo pirmas kartas Arctic Lapland ralyje. Ar šis ralis tikrai vertas visų puikių istorijų apie jį?

Vienareikšmiškai tikrai vertas visomis prasmėmis. Tikra žiema, kelio specifika, distancija. Lietuvoje dažniausiai turime tik apie 60 nesikartojančių kilometrų surašymo metu, nes daugumą greičio ruožų dažniausiai važiuojame du kartus. Arctic Lapland ralyje tik vienas, nepilnai 4 kilometrų ilgio stadione žiūrovams padarytas greičio ruožas važiuojamas du kartus. Visa kita nesikartoja, o ruožai 25-33km ilgio.

Arctic Lapland Rally starto ceremonija Rovaniemi
Arctic Lapland Rally starto ceremonija Rovaniemi

Savo naują automobilį buvai jau išbandęs ant žvyro. O kaip jis elgiasi ant sniego dangos? Kaip greitai perpratai jo valdymo subtilybes?

Tikrai negaliu sakyti, kad perpratau automobilį ant žvyro ar ant sniego/ledo, tačiau N5 tai labai lengvai valdomas automobilis, su tikrai didelėmis galimybėmis. Tad kol ji galėsiu pilnai išnaudoti dar reikės nemažai sportinių kilometrų.

L.Vaškys / L.Paškevičius - Škoda Fabia N5+
L.Vaškys / L.Paškevičius – Škoda Fabia N5+

Apskritai, kaip reikia pakeisti vairavimo stilių persėdus iš Mitsubishi Lancer Evolution į N5 techniką? Ar tai sudėtinga?

Tikrai nesudėtinga, kaip minėjau – tai labai lengvai valdomas automobilis, tačiau kardinaliai skiriasi nuo Mitsubishi Lancer Evolution. Pastarojo pakaba iš principo yra standartinės konstrukcijos ir eigos, daug sunkesnė. Lancer palyginus yra tarsi traukinys, o N5 daro viska daug greičiau 🙂 Škoda Fabia N5+ lengvesnė, greičiau įsibėgėja bei stabdo. Laurynui net teko keisti skaitymą, nes trumpi atstumai tarp posūkių tiesiog ištirpsta.

L.Vaškys / L.Paškevičius - Škoda Fabia N5+
L.Vaškys / L.Paškevičius – Škoda Fabia N5+

Kaip pavyko susitvarkyti su tokio ilgio greičio ruožais, pervažiavimais tarp jų, sudėtingomis oro sąlygomis bei naktimi?

Vien susipažinimas su trasa yra nemažas iššūkis. Šviesus paros metas trunka vos 4-5 valandas, tad nemažai darbo Laurynas įdėjo vien planuodamas susirašymo grafiką. Įdomu tai, kad nėra jokio GPS ir greičio ruožų pravažiavimo skaičiaus yra neribojamas. Susipažinimo automobiliu per tris su puse dienos nuvažiavome net 1800kmTurbūt tai pirmas ralis, kai nebeužteko jėgų ir laiko sutikrinti stenogramos su video įrašu prieš varžybų startą. Nors sąlygos buvo tikrai sudėtingos, važiavosi labai nesunkiai. Laurynas puikiai atliko savo užduotis, o man tiesiog reikėjo nedaryt klaidų 🙂

Štai tokiomis oro sąlygomis tenka lenktyniauti už poliaračio
Štai tokiomis oro sąlygomis tenka lenktyniauti už poliaračio

Šis ralis ypatingas tuo, kad pirmą kart jame dalyvaujant reikia perprasti daug naujų situacijų. Ar jautiesi, kad po šio ralio tapai geresniu vairuotoju? Kaip pasipildė tavo patirties bagažas?

Nežinau ar tapau geresniu, didesnė dalis situacijų per daugelį metų vienaip ar kitaip jau buvo patirtos, tačiau kilometrai naujame automobilyje yra labai vertingi. Taip pat šis ralis mums kaip ekipažui parodė daug vietų kur turime dar daug dirbti kad būtume greitesni.

L.Vaškys / L.Paškevičius - Škoda Fabia N5+
L.Vaškys / L.Paškevičius – Škoda Fabia N5+

Kas nutiko dešimtame greičio ruože? Ar žinote gedimo priežastį?

10-ame greičio ruože tiesiojoje tiesiog sustojo variklis. Tikimės, kad tai buvo aukšto slėgio kuro siurblys, bet žinosime tik kai automobilis parkeliaus namo ir viską išsiardysime.

Dešimtame greičio ruože Škoda Fabia N5+ deja sustojo
Dešimtame greičio ruože Škoda Fabia N5+ deja sustojo

Kokie jūsų su Laurynu planai šįmet? Ar dar išvažiuosite į užsienį?

Šiemet tikrai važiuosime pilną Lietuvos čempionatą. Jei žiema iš Suomijos nepasitrauks, norėtume startuoti jų čempionato etape Kovo mėn. pradžioje. Tuomet turbūt teks laukti žvyro sezono pradžios, o metų pabaigoje norėtume sugrįžti į Saaremaa, kur paskutinį kartą startavome berods 2009m.

Didelis AČIŪ Martynui Samsonui ir jo komandai už neįkainojamą pagalbą besiruošiant ir pačių varžybų metu. 

Štai tokiame kraštovaizdyje tenka laukti, kol atvažiuos serviso komanda
Štai tokiame kraštovaizdyje tenka laukti, kol atvažiuos serviso komanda



Prisidėti prie tolimesnių Ralio savaitės įrašų galite tapę rėmėjais Contribee platformoje ar paaukoję per Paypal:


www.ewrc-results.com
Arctic Lapland Rally rezultatai

Nuotraukos Roni Nyholm, Laurynas Paškevičius, Jouni Lakso

0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x