Europoje ir ne tik, žmonės mėgsta laužyti savo antikvarinius automobilius. Mūsų žemyne vyksta bent trys rimti ralio čempionatai, kurie prie savo pavadinimų turi prierašą – Historic.
Tie trys pagrindiniai – ERC Historic, Mitropa Historic ir CEZ Historic. Visi šie čempionatai pagrinde vyksta ant asfalto dangos, centrinėje, pietų ir vakarų Europoje su keliomis išimtimis. Dažnai, Historic klasė yra prijungiama prie įprasto ralio, kaip Rally Ypres, Rebenland Rally ar Rally Weiz. Bet taip pat yra gan pagarsėjusių varžybų, kuriose dalyvauja tik istoriniai automobiliai, kaip Historic Vltava Rallye ar Lahti Historic Rally. Dalyviai ten dažniausiai irgi atitinkami – kai kurie jau seniai pensininkai, bet tai jiems netrukdo smagiai lakstyti su senais gerais laiko patikrintais automobiliais. ERC Historic varžybose galima sutikti paties Carlos Sainz brolį – Antonio. Pastarasis nuo 2006 metų Ispanijoje trina asfaltą su įvairiais istoriniais automobiliais, o šįmet bando jėgas ir už Pirėnų pusiasalio ribų. Yra ir amžiaus išimčių. Tame pačiame ERC Historic dalyvauja toks Will Graham, už kurį daugelis varžovų yra tris kart vyresni. 23 metų vaikis tris metus su Ford Fiesta R2 maišėsi didžiojoje Britanijoje, kol sugalvojo, kad prisijungs prie šeimos ERC Historic čempionate. Ten tėvukas Ernie Gragam su mama dalyvauja su Ford Escort MK1, o jaunėlis su kiek jo amžiui tinkamesniu – BMW M3 E30.
Kalbant apie automobilius – jų daugybė pačių įvairiausių ir suskirstytų į krūvą klasių. Pradedant B grupės monstrais kaip Audi Quattro ar Lancia 037 ar A grupės legendomis Toyota Celica, Ford Escort, Ford Sierra, Lancia Delta ir Subaru Legacy. Labai populiarūs įvairūs Porsche modeliai, Ford Escort MK 1 ir MK2 versijos, BMW E30. Dalyviai iš rytinės Europos dalies apsiginklavę Lada VFTS ir panašiais automobiliais, o šiaurėje mėgstamas Toyota Starlet ar Volvo. Taip pat galima išvysti egzotiškus Renault Alpine, Triumph TR8, Alfa Romeo 1750 ar Lotus Cortina. Daugiausiai pergalių susirenka stipriausi automobiliai kaip Audi Quatrro ar Porsche 911, bet kadangi technikos ir ekipažų pajėgumai labai svyruoja, pergales nuskina ir kur kas žemiškesni automobiliai. Pavyzdžiui garsų Lahti Historic Rally vykusį prieš keletą savaičių nugalėjo vietinis suomis su Toyota Starlet.’
Bet tokie dalykai vyksta ne tik Europoje. Istorinių automobilių varžybos gyvos ir Afrikos žemyne. Tik jie ten mėgsta dar viską ir pasunkinti. Štai vienas automobilių klubas 2016 sugalvojo surengti istorinių automoiblių varžybas, kurios būtų kompaktiškos ir nereikalautų didžiulių išlaidų. Ir štai šio mėnesio pradžioje Kenijoje įvyko jau trečios Rift Classic Rally varžybos, kurios dabar dėl rėmėjų vadinasi Top Fry Rally. Automobiliai ten važiavo tokie patys kaip ir Europoje, tik skirtumas tas, kad vietoje vienokios ar kitokios kokybės asfalto dalyviai rungėsi purvo ir smėlio voniose, o bendras ruožų kilometražas siekia beveik 1000 kilometrų. Užgaišęs daugiau nei 10 valandų Kenijos laukinėje gamtoje, nugalėjo Baldev Chager su Porsche 911. Čia tas pats vyrukas skynęs pergalę ir Safario ralyje, kuris pretenduoja grįžti į WRC kalendorių.
Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:
Nuotrauka – CMONCY Images