Pokalbis su Justinu Auryla apie pirmąjį ralį už Lietuvos sienos ribų
-
Lietuvos ralio knyga 202127,00 €
Iš ralio sprinto – į elitinį Estijos ralį. Kaip tau ši tranzicija?
Vien buvimas šio ralio dalyvių sąraše mūsų ekipažui jau buvo svajonės išsipildymas. Tai laimės sumišusios su jauduliu buvo labai daug. Vien techninės komisijos teisėjų kiekis, kaip jie dirba jau darė įspūdį. Greičio ruožų susirašymui pirmą dieną skyrėme apie 12 val. Iki tol nieko panašaus nebuvome darę. Iš esmės visos dienos buvo labai intensyvios. Palyginus su Lietuvos ralio sprinto etapų intensyvumu, tai nelyginami dalykai. Vien sprendžiant pagal greičio ruožų kilometražą ir servisui numatomą laiką gali suprasti, kad čia pasiruošimas turi būti aukščiausio lygio. Kitu atveju finišo tikrai nepasieksi. Dalyvių gausa ir konkurencijos mastelis taip pat įspūdingas. Bet kartą sudalyvavus tokio lygio varžybose, daugiau ir nebesinori žemesnio lygio.
Kokia atmosfera tvyro ralio metu? Kuo ji ypatinga?
Ruduo Saaremoje labai gražus, todėl ta aukso atspalviais pasipuošusi gamta, jūra šalia greičio ruožų sukuria išskirtinę atmosferą. Bet mūsų ekipažui turbūt labiausia įsimins galimybė pabendrauti su Lietuvos ralio elitiniais ekipažais. Etapuose Lietuvoje turbūt dar ilgai nebūtume turėję galimybės būti šalia, o Saaremoje mūsų buvo tik 4 ekipažai. Tai ir briefingo metu buvome kartu ir serviso zonoje teko įsikurti šalia Martyno Samsono. Kai daug metų seki šių lenktynininkų dalyvavimą varžybose, žaviesi jų greičiu ir meistriškumu, atrodo nerealu, kad esi čia su jais kart.
Kaip sekėsi važiuoti iki techninio gedimo?
Kadangi dalyvaudami šiame ralyje turėjome tik vieną tikslą – finišuoti, tai pradėjome labai atsargiai. Pirmas greičio ruožas 17,29 km ilgio su kintančia danga nuo plataus asfalto iki miško keliuko ir dar naktį. Tai ilgiausias greičio ruožas kokį esame kada nors važiavę. Kaip pradžiai tikrai “stiprus” greičio ruožas. Antrasis išbandymas buvo legendinis Kaugatoma, kuris nustebino nerealiai geru sukibimu. Net sunku patikėti, kad ant žvyro gali būti toks sukibimas. Šiuose greičio ruožuose praradome antrą pavarą, tai trečiame miestiniame greičio ruože labai trūko tos antros pavaros, bet svarbiausia važiavome toliau. Antrą dieną pradėjome drąsiau ir penktą bei šeštą greičio ruožus, nors ir be antros pavaros, įveikėme geresniu tempu ir pradėjome jaustis užtikrinčiau. Tačiau septintame greičio ruože viskas baigėsi dėl gedimo elektros sistemoje pasibaigus degalams.
Kuo ypatingi Saaremos salos keliai?
Kadangi mūsų ekipažas dar tik pradeda pirmuosius ralio žingsnius, tai mums visi keliai dažniausiai yra važiuojami pirmą kartą ir yra ypatingi. Kaip jau minėjau Kaugatoma greičio ruože nerealus sukibimas, beveik nėra tramplynų, greičio ruožai greiti. Danga tvirta ir nesidaro gili vėžė.
Kokį įspūdį paliko asfaltinės sekcijos greičio ruožuose?
Nesu asfalto fanas, todėl labiau laukiau kada šios atkarpos pasibaigs 🙂 Bet naktį ir jos atrodė įspūdingai.
Kokie jūsų ekipažo planai kitiems metams?
Šį sezoną iš esmės prieš kiekvieną etapą neturėjome galimybės treniruotis, nes nuolat sprendėme automobilio techninius klausimus. Tas labai atsiliepia greičiui ir kiekvienas ralis prasideda vangokai. Labai norime padaryti turimą VW Polo patikimu automobiliu. Tuomet galėsime daugiau skirti laiko greičio paieškoms, tiek ieškant teisingų automobilio nustatymų, tiek galėsime rinkti kilometrus kaip ekipažas. Dėl didesnio greičio ruožų kilometražo kitais metais turbūt bandysime važiuoti LARČ ir labai norėtume sugrįžti į Saaremą 🙂
-
Lietuvos ralio knyga 202127,00 €
Nuotraukos – Indrek Allik, Allan Mehik, Rallyemotions.lv, Raimonds Volonts, Marleen Maask, 4rati.lv