Mitsubishi šuolis nuo A grupės prie WRC
Pradžiai – informacija kas tai per automobilis, o vėliau – ką jie veikia šią dieną. A grupės automobilius WRC ekvivalentai pakeitė dar 1997 metais. Ir tik Mitsubishi koncernas tris su puse metų Pasaulio ralio čempionate varžėsi su A grupės automobiliu, kai kiti gamintojai jau buvo prištampavę savo kūrinių pagal naują reglamentą. FIA tam neprieštaravo. Istorijai užbėgant už akių – Lancer WRC modeliai sėkme nė per kur neprilygo savo tėvams ir seneliams, A grupės Lancer Evolution automobiliams.
Mitsubishi Lancer WRC turėjo tą patį variklį ir transmisiją, kaip ir A grupės variantas, bet kėbulas, pakaba ir kiti komponentai buvo nauji. Bet sėkmės ir greičio jie nesuteikė – net čempionas Tommi Makinen debiutiniame sezone 2001 metais(automobilis debiutavo antroje sezono pusėje) pasiekė vos 6 vietą Australijoje su nauju automobiliu. 2002 sezone iš komandos dingus Tommi, jo vietą užėmė F.Delecour ir A.McRae. Problema buvo ta, kad automobilis kurtas Tommi vairavimo stiliui, kas visiškai netiko kitiems vairuotojams. Sezonas tikrąją to žodžio prasme nuėjo šuniui po uodega, nepaisant to, kad automobilis sezono eigoje buvo nemenkai tobulinamas ir pritaikomas dabartiniams vairuotojams. Po itin prasto sezono Mitsubishi koncernas pasitraukė iš WRC, bet 2003 metais A.McRae ir K.Sohlberg tam tikruose WRC etapuose dalyvavo automobilio tobulinimo tikslais, nes 2004 Mitsubishi ketino sugrįžti su nauju automobiliu. Apie jį – kitą kartą.
www.ewrc-results.com duomenų bazės duomenimis, šios kartos Mitsubishi Lancer WRC buvo pagaminta iš viso septyniolika vienetų. Du iš jų neišgyveno iki šių dienų. 2001 metais Korsikoje Tommi Makinen užkabinęs bortelį vožėsi į uolą ir vos nenuskrido šimtą metrų žemyn nuo skardžio. Nedaug tuomet truko, kad dabartinė Toyota komanda atrodytų visai kitaip. O 2002 metais nutrūktgalvis prancūzas Francois Delecour taip pat kabino kliūtį vidinėje kelio pusėje, ko pasekoje nuskrido į mišką. Tad nieko keisto, kad pataikė į medį, kuris padėjo greituoju būdu išmontuoti variklį ir jį numesti gan toli nuo pačio automobilio. Prancūzo šturmanas patyrė sunkius sužalojimus, po kurių į šturmano kėdę nebegrįžo. Kiti automobiliai turbūt stovi muziejuose ar pas kolekcininkus ir tik du Lancer Evolution WRC dar kelia dulkes greičio ruožuose. Abu jie gyvuoja Suomijoje, dalyvaudami Suomijos pagrindinio čempionato ar sprinto varžybose. Dar šiais metais vienas iš jų startavo legendiniame Arctic Lapland Rally, kur finišavo 14 vietoje. Po WRC eros šie automobiliai pasirodydavo Didžiosios Britanijos, Nyderlandų, Ispanijos ir jau minėtos Suomijos čempionatuose. Jari-Matti Latvala tėvukas 2013 metais dalyvavo trejuose etapuose Estijoje su šiuo automobiliu, kuris vis dar priklauso Latvala Motorsport komandai.
Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi: