Šis eilinis Prancūzijos etapas – Rallye de Balagne svarbus tuo, kad bent jau jis įvyko. Šių dienų kontekste, kai nežinomybės daugiau nei veiksmo – smagu matyti kažkur judančius automobilius. Ir tai suteikia vilties, kad ir kokia Pasaulyje betvarkė – galbūt jau nebeturėsim to keleto mėnesių laikmečio, kai visas veiksmas vyko garažuose ir E-erdvėje.
Tai dar vienas įrašas, mažai susijęs su pačiu etapu. Kadangi iš savęs šis ralis nėra kažkuo įpatingas, tenka ieškoti kažkokių kabliukų, už kurių galima užsikabinti. Ir jie yra, leisdami paliesti tam tikras temas.
Tai visų pirma – tai kas jau aprašyta šio įrašo įžangoje. Viešojoje erdvėje daug abejonių. Ypatingai dėl už mėnesio vyksiančio Monte Carlo ralio. Situacijos šalyse, komendanto valandos, mutuojantis virusas ir visa kita krūva pasiutpolkės reiškinių tikrai sukelia daug nerimo. Vien ko vertas Dakaro ralio laikinas pasikabinimas ant plauko. Kitą vertus, per tuos sunkesnius ir lengvensius šių metų mėnesius automobilių sporto bendruomenė išmoko visai šauniai tvarkytis įvairių ribojimų ir suvaržymų kontekste. Bučiuotis dalyviams nereikia, o kitus procesus įmanoma įgyvendinti nebijant švyturėlių. Tad aš išties visai optimistiškai žiūriu į ateinančius Pasaulio, Europos ar nacionalinius čempionatus. Tie kurie išmoko tvarkytis ir ieškoti sprendimų – važiuos toliau ir pakeis tuos, kuriems tai sekasi sunkiau. Krito Karlstadas – atsistojo Rovaniemi. Ir panašiai turbūt bus dar ne kartą.
Toliau. Prancūzijos taurės etapuose itin margas automobilių parkas. Nuo WRC iki senutėlio, braškančio per siūles Peugeot 106. Matavosi greitį ir ne itin sėkmingos FIA R4 klasės egzempliorius ir kažkada asfaltą plėšęs Renault Clio S1600. Prie šių dar prisijungė ir krūvelė istorinės klasės gražuolių. Balagne ralyje iš 19 startavusių R5 automobilių, populiariausias – VW Polo R5. Ir iš ties liūdna, kad šis automobilis po truputį nueis į antrą planą. Gruodžio 8 dieną suomių Printsport komandą pasiekė paskutinis, 87 kėbulo numeriu pažymėtas VW Polo R5. Jį vairuos į šeštą dešimtį įkopęs Kari Hämäläinen. Nors šiuo metu VW Polo yra vienas geresnių produktų R5/Rally 2 rinkoje, be tolimesnių patobulinimų šis automobilis po truputį pradės atsilikti nuo savo konkurentų. Panašiai kaip M-Sport WRC Ford’ai dabar atsilieka nuo Toyota ar Hyundai. Bet tiek M-Sport, tiek Polo R5 turi paruoštų patobulinimų tik ar VW koncernas teiksis juos homologuoti – neaišku. Nors tarptautinėje erdvėje šis modelis bus nukonkuruotas, bet tikiu nacionaliniuose čempionatuose jis dar tikrai ilgai gyvuos.
Pakalbėjome apie vieno automobilio sutemas, bet štai vienas modelis yra savo gyvenimo aušroje. Visai šauniai jis pasirodė ir čia, Korsikos salos šiaurinėje dalyje, užimdamas 7 vietą. Kalbu aš apie Alpine A110 RGT. RGT klasė yra kur kas populiaresnė pietinėje ir vakarinėje Europos dalyje dėl labai paprastos priežasties – ten kur kas daugiau asfaltinių ralių, kuriuose šios klasės automobiliai turi galimybę parodyti pilną savo potencialą. Nors su ERC į žvyrkelius atėję Abarth 124 RGT irgi vaizdo negadino. Bet štai legendinis Alpine jau pačioje savo gyvavimo pradžioje yra parodęs puikių rezultatų ir pasiekęs podiumų ten, kur konkurencija buvo milžiniška. Legendinis Francois Delecour su šiuo Alpine turėtų pasirodyti Monte Carlo ralyje. O galu varaomas Alpine toks greitas, nes: 1,8l Turbo variklis, 330 AG, 6 pavarų sekvencinė dėžė, Brembo stabdžiai, reguliuojami amortizatoriai ir stabilizatoriai, sveria vos truputį virš tonos ir dar turi iš GT4 žiedinių lenktynių serijos brolio nugriebtą galinį spoilerį. Kainuoja apie 150,000 Eurų. Ant asfalto pakutenti padus R5 automobiliams – pats tas.
Na ir pabaigai pats ralis. Rallye de Balagne Vykęs Korsikos salos šiaurėje, pajūryje, šis etapas turėjo vos keturis greičio ruožus. Vieną keliuką du kartus prancūzai atakavo šeštadienį rytą ir popietę, o kitą keliuką – sekmadienį. Šiame įtemptame laikotarpyje renginio organizatoriai nutarė, kad plėšytis ir skubėti neverta ten kur nėra būtinybės. Tiesa tie keliukai buvo 28 ir 23 kilometrų ilgio, tai greičio ruožų ilgis perkopė 100 kilometrų. O ten kur reikėjo skubėti – vyrai skubėjo. Trys VW Polo galutinėje rikiuotėje sutilpo į 17 sekundžių. Nugalėjo Jean-Matthieu Leandri, katras Prancūzijos taurėje 2019 liko ketvirtas. Apie šį Prancūzų fenomeną aš rašiau pavasarį. Čia iš tos serijos – važiuoji visą sezoną kiek tik nori ralių, bet galutinė tavo vieta taurėje bus nuspręsta tik finaliniame etape.
Daugiau apie Prancūzijos ralio taurės sistemą:
Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:
Nuotraukos – Quentin Ribaud