„Rally Žemaitija 2024“ dalyvių sąrašo įdomybės

Tradicinis žvilgsnis į įdomesnius „Rally Žemaitija 2024“ dalyvių sąrašo kampus 🙂


Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂


MV Sport sugrįžimas

Po pertraukėlės kai MV Sport komanda buvo išvykus ieškoti greičio bei nuotykių Suomijoje, Mindaugo Varžos vyrai sugrįžta į Lietuvos ralio reikalus. Kaip ir Visagine, taip ir Žemaitijoje išvysime abu Hyundai i20 VRT automobilius. Įdomybės štai tokios – kiek tobulesnį, bei geriau ištestuotą „Monte Carlo World Trade“ spalvomis papuoštą Hyundai po beveik pusmečio pertraukos vėl pilotuos Martynas Samsonas. Kaip tik šią savaitę šis automobilis gavo patobulintus „Samsonas Motorsport“ amortizatorius, kurie su MV Sport sukurta double-wishbone pakaba panašu, jog veikia kuo puikiausiai . Prie šio automobilio tobulinimo pastoviai dirbo ir toliau tebedirba greitasis estas Egon Kaur, kurį bus galima sutikti Žemaitijos ralio serviso zonoje. Ten jis padės suktis komandai, nes pagrindinis komandos dirigentas Mindaugas Varža sės į šturmano sėdynę.

Po beveik pusmečio pertraukos, Martynas sugrįš į savo gero draugo Mindaugo Varžos automobilį
Po beveik pusmečio pertraukos, Martynas sugrįš į savo gero draugo Mindaugo Varžos automobilį

Mindaugas stenogramą skaitys po poros metų pertraukos į klasikinio ralio greičio ruožus sugrįžusiui Egidijui Valeišai. Egidijus su Mindaugu vairuos baltą, 2,0l Mitsubishi Lancer variklį turintį Hyundai, prie kurio tobulinimo taip pat dirba Egon. Bus labai įdomu išvysti, ką Martynas Samsonas gali nuveikti su MV Sport automobiliu prieš senus bei naujus varžovus važiuojančius su R5/Rally2 techniką. Taip smalsu kokios formos Egidijus po savo epopėjos ralio reiduose 🙂

Anksčiau Egidijus Valeiša mušdavo per metus sudalyvautų ralių rekordus
Anksčiau Egidijus Valeiša mušdavo per metus sudalyvautų ralių rekordus


Broliai Blūmsai

Emils Blūms sugrįžta į Lietuvą, o tai reiškia, kad Žemaitijos greičio ruožuose išvysime vieną iš geriausiai valdomų Mitsubishi Lancer Evolution IX automobilių. Lygiai taip pat pernai praleidęs pirmąjį LARČ etapą, Emils suvažiavo visus likusius ir nepaliko vilčių savo klasės konkurentams. Kliuvo net ir tiems, kurie vairuoja kur kas naujesnę techniką, o to pasekoje Emils užėmė trečią vietą metinėje AWD įskaitoje. Kur jo greičio paslaptis? Turbūt  dvejuose dalykuose. Pirma – Emils idealiai žino, supranta bei išnaudoja stipriasias Mitsubishil Lancer Evolution puses ir sugeba iki minimumo sumažinti silpnąsias. Antra – Emils laikosi filosofijos, kad geriau pravažiuos daugiau varžybų (pvz 14 pernai) su senu Mitsubishi, nei keletą su nauju R5/Rally2. Todėl forma gera ir patirties bagažas pas Emils didžiulius. Žemaitija šiemet jam bus jau penktas etapas, o metų pradžioje Alūksnėje jis paskutiniame greičio ruože pergalę nugvelbė iš paties Martyno Samsono. Taip pat visai neseniai, Emils važiavo ten kur ir MV Sport komanda – Baltijos šalių taurės etape SM Mad-Croc Länsirannikon Ralli, kuris vyko Suomijoje. 7 vieta bendroje įskaitoje bei 2 klasėje suomiškuose keliuose – solidu.

Emils turėjo itin gerą treniruotę finų žemėje. Kitoje Suomijos įlankos pusėje parodytas tempas indikuoja, kad Žemaitijoje šis latvis lėks kaip reikiant.

Tai tiek apie Emilį, bet jis turi ir brolį – Kalvį. Tas lygiai taip pat ne iš kelmo spirtas, nors ir važiuoja gerokai mažiau. Kalvio technika dar senesnė, bet susilaukianti itin daug dėmesio tarp senesnių ralio fanų, kurie jau gyveno šiuo sportu atslinkus naujam tūkstantmečiui. Klasikinių spalvų Mitsubishi Lancer Evolution VI retą palieką nestabtelėjusį. Įprastai Kalvis lakstydavo su Mitsubishi Lancer Evolution IX Latvijos mini ralyje, bet nuo 2022 jis persiorientavo jau į aukščiausio lygio ralio renginius Baltijos šalyse. Lietuvą atradęs Emils ne kartą ragino brolį Kalvį apsilankyti Lietuvoje ir pajusti, kas yra tikrai puikaus organizacinio lygio bei varžybos nuostabiuose keliuose. Tam prireikė beveik metų, kol Kalvis pagaliau paklausė brolio, atvažiavo į Visaginą ir užėmė 5 vietą jame. Jam čia labai patiko ir jis pažadėjo sugrįžti. Štai Žemaitijoje tas pažadas ir bus ištesėtas. Taip, kad Ramūnui bei Vaidotui bus ką veikti. Visgi tai dar ne viskas… Latviai atvyksta su didesniu Mitsubishi desantu, bet apie tai jau kitoje dalyje.

Klasiškai klasikinis, bei išties greitas Mitsubishi Lancer Evolution VI
Klasiškai klasikinis, bei išties greitas Mitsubishi Lancer Evolution VI

Latvių „Mitsai“

Ši dalis iš pradžių labiau turėjo būti Latvių „Mitsai“ ir „Subarikai“, bet praeitą sezoną Lietuvoje važiavęs M.Ločmelis deja paskutinę akimirką atsiėmė paraišką, o apie G.Abelitį jau jus supažindinome prieš Aukštaitijos ralį. Tai lieka dar du neapkalbėti latvių „Mitsai“.

Taigi pradėkime nuo Mārtiņš Ķikusts, kurį jau šįmet esame matę. Kaip ir Kalvis Blūms, šis latvis apsilankė Visagino ralyje su turbūt dar retesnės evoliucijos Mitsubishi Lancer nei Kalvio Evolution VI. Mārtiņš ištikimai porą sezoną Latvijos mini ralyje vairavęs legendinę Audi 90 Quattro, nuo praeitų metų sėdo į septintos evoliucijos Mitsubishi Lancer ir lakstė Latvijos bei Estijos raliuose. Rudenį jis taip buvo aplankęs ir Uteną. Šįmet suvažiavęs du žieminius Latvijos ralius, vasaros sezono kilometrus Mārtiņš suka Lietuvoje. Gulbenėje gyvenantis 35 metų latvis Visagine finišavo 10 vietoje bendroje įskaitoje, tad bus įdomu su kuriais lietuviais jis įsivels į kovą. Kaip ten bebūtų, Mitsubishi Lancer Evolution VII išvyste greičio ruožuose yra tikra retenybė. Pasinaudokite ja.

Retas, bet malonus akiai eksponatas. Smagu, kad latviai per naujo atrandą Lietuvą.
Retas, bet malonus akiai eksponatas. Smagu, kad latviai per naujo atrandą Lietuvą.

Žiūrint į tai ką latviai atsiveža į Lietuvą, tai iki karališko Evo penketuko, trūksta tik legendinio seno gero prieteliaus Martinš Svilis Mitsubishi Lancer Evolution VIII, su kuriuo Martynas Samsonas yra laimėjęs 2015 Winter Rally. Kodėl? Kalvis atsivežą Evo VI, Mārtiņš atsiveža Evo VII, Emils atsiveža Evo IX, na o paskutinę, dešimtą generaciją Žemaitijoje išvysime su Guntis Lielkājis už vairo. Guntį manau turėtų atsiminti senesni ralio fanai, nes šis latvis Lietuvoje buvęs net 11 kartų, laimėjęs sprinto etapą, o 2017 Elektrėnuose lipo paskutinio podiumo laiptelio. Kam vis dar sunku prisiminti – ant šio latvio automobilių visuomet buvo didžiulis CIEDRA logotipas, kurį žinoma įskaityti ne taip ir lengva dėl tikrai gero latvio greičio. Važiavo Guntis visur – Latvijoje, Lietuvoje, Estijoje, Suomijoje, Austrijoje. Nuo 2020 Valmieros gyventojas išvažiuodavo labai epizodiškai, bet šiemet suvažiavo vieną žieminį Latvijos etapą, vieną mini ralio ir štai vėl pasirodys Lietuvoje. Šiuo atveju bus įdomu pamatyti, kiek dar parako turi 53 metų latvis.

Senas, buvęs Janio Vorobjovs Lancer Evo X. Kaži ką su juo parodys Guntis.
Senas, buvęs Janio Vorobjovs Lancer Evo X. Kaži ką su juo parodys Guntis.

Isak Hatanmaa

Jau esame ne kartą rašę apie šį jaunuolį, tačiau 15-mečio suomio vizitas tikrai pagyvins LARČ 4 įskaitą artėjančiame ralyje. Tiesa, tai jam nebus pirmasis kartas mūsų šalyje: Isak lankėsi užpernai Utenos ralyje. Aukštaitijoje jį turėjome išvysti ir praėjusiais metais, tačiau planus sujaukė patirtas „stogas“ vietinėse varžybose likus kelioms dienoms iki išvykos į Lietuvą. Šiemet suomis ir toliau kaupia patirtį savo namų bei Pabaltijo trasose. Analizuojant greičio ruožų laikus, užfiksuotus Alūksnėje ir Sarmoje, akivaizdu, kad šis jaunuolis yra stipriai pagreitėjęs. Galima tikėtis, jog Žemaitijoje kova tarp Rally4 automobilių bus tikrai įdomi ir intriguojanti.

Antrasis be galo griausmingai skambantis Peugeot 208 Rally4, kurį matysime jau šį savaitgalį

Estiškų BMW gvardija

Smagu matyti, kad žinutė apie Lietuvos ralį skamba vis plačiau užsienio platybėse. Visą tai labiausiai atsispindi dalyvių sąrašuose. Pavyzdžiui, Estija deleguoja vis daugiau savo sportininkų dalyvauti mūsų varžybose. Šį kartą į Žemaitijos kraštus atvažiuoja keturi estai su BMW markės automobiliais.

Daugiausiai dėmesio turėtų sulaukti šiemet puikų tempą demonstruojantis Markus Tammoja su BMW M3. 21-erių Lazdijuose nesidarė gėdos net prieš maestro Martyną Samsoną: kai kuriuose greičio ruožuose jis aplenkė uteniškį. Prieš kelias savaites Markus dalyvavo ir nacionaliniame čempionato etape, kuris vyko Suomijoje kartu su suomiais. Čia iš Talino kilęs pilietis važiavo irgi įspūdingai. Netgi taip įspūdingai, kad sudėtingiausiame to ralio greičio ruože užfiksavo 10-tą laiką. Žemaitijoje estas startuos pirmasis tarp 2WD automobilių. Akivaizdu, kad jis bus favoritas būti greičiausiu tarp dvejais ratais varomų automobilių, tačiau atsipalaiduoti neleis lenkas Aron Domžala.

Markus šiemet stebina savo demonstruojamu tempu bei rezultatais net ir pačią Estijos ralio bendruomenę

Lietuvoje debiutuos Aaron Nau, kuris išvairuos gražiai atrodančią. raudonai nudažytą „kregždę“. Esto praeitis buvo glaudžiai susijusi su motokrosu, tačiau vėliau vaikinas persėdo į automobilį ir pradėjo dalyvauti vietiniuose „rahva“ (panašus lietuviškų mini ralių atitikmuo Estijoje) raliuose. Surinkęs patirtį, Aaron įsigijo tikroms ralio varžyboms paruoštą BMW M3 E36 jau įpūsėjus 2022 m. sezonui. Savo debiutui didžiojoje ralio arenoje pasirinko, ko gero, pačias sudėtingiausias varžybas nacionaliniame čempionate – Saremos ralį. Deja, bet pirmasis blynas prisvilo susidūrus su techninėmis problemomis. Kitą sezoną estas dalyvavo jau visuose vietinių pirmenybių etapuose. Iš 5 startų, 3 nepasiekė finišo linijos dėl įvairių techninių problemų ir incidento. Šiemet Aaron startavo tik žiemą, Otepoje. Ten jis lėkė taip, kad net kai kuriuose greičio ruožuose buvo greitesnis nei minėtas Markus Tammoja. Galiausiai, puikus tempas estui garantavo 3 vietą „M’kių“ klasėje ir 15-tą bendroje įskaitoje. Akivaizdu, kad Kelmės apylinkėse Aaron, tikrai, nevažiuos „sekmadienio režimu“.

Nesumaišykite: su šiuo raudonu BMW važiuos ne Martynas Samsonas, bet svečias iš Estijos – Aaron Nau

Lietuviškų žvyrkelių „nekaltybę“ ketina prarasti ir Rain Kuuskmann. 54-erių estas turi šiokį tokį patirties bagažą „rahva“ raliuose, tačiau tikrosiose ralio varžybose pradėjo dalyvauti tik pernai. Pirmasis startas įvyko pernai, Rally Estonia metu. Per pirmąsias 5 varžybas sportininkas neparodė ypatingų rezultatų. Visgi, įdomiausia, kad jis Žemaitijoje vairuos Egono Kauro komandos Kaur Motorsport parengtą, jau pačiam pažįstamą BMW E36.

Žemaitijos ralis Rain’ui bus šeštosios varžybos jo karjeroje

Tuo tarpu, Priit Puskar jau šiemet buvo užsukęs į Visaginą. Jam tai buvo vos antrosios rimtos ralio varžybos gyvenime. Estas fiksavo greičio ruožų laikus, prilygstančius LARSČ vidutiniokams. Nuo to laiko Priit su BMW E46 Compact taip ir niekur dar nestartavo.

Šis paveikslėlis neturi alt atributo; jo failo pavadinimas yra 441877688_18029550650307927_6495649415384333062_n-1024x556.jpg
Tikimės, kad Priit nekartos tokių veiksmų Žemaitijoje 🙂

Piotr Krotoszyński

Gausėjanti dalyvių iš kaimyninės Lenkijos divizija jau visiškai nebestebina. Mūsų šalį pasirinko ir 45-erių džentelmenas, kuris pradėjo važiuoti ralyje dar 90-ųjų pabaigoje. Per daugiau nei 20 metų trunkančią karjerą su įvairiomis pertraukas sportininkas startavo 77 varžybose. Pastaruoju metu Piotr dalyvavo RSMP čempionate, kuriame liko antras metinėje suvestinėje tarp Rally3 automobilių. 

Šiemet sportininkas priėmė sprendimą savo Ford Fiesta Rally3 iškeisti į greitesnę Škoda Fabia Rally2 evo. Galutinį sprendimą padėjo priimti ir startas Alūksnės ralyje, kuriame lenkas išsinuomavo senesnės generacijos Fabia iš Krzysztof Bubik. Kovo mėnesį Piotr naująjį pirkinį įsigijo iš Jungtinėje Karalystėje įsikūrusių ralio automobilių ir jų dalių supirkėjų C&M Motorsport. Tiesa, šis 167 kėbulo numeriu pažymėtas automobilis anksčiau priklausė suomių Printsport komandai, kuri garsėja nepriekaištingu automobilių paruošimu ir aptarnavimu.

Sportininkas turi patirties ir ant žvyro, tačiau Žemaitijos ralis jam bus debiutas mūsų šalyje. Prieš artėjantį startą lenkas spėjo dvi dienas praleisti Rokiškio rajone vykusiuose testuose, kuriuose pratinosi prie mūsų žvyrkelių ypatumų. Antradienį šturmano sėdynėje šalia džentelmeno važiavę Adrian Sadowski ir Filip Nivette teigė, kad su taip gerai paruoštu R5/Rally2 klasės automobilio dar nėra važiavę. Visgi, Piotr susiduria su ankstyvo „apex’o“ problema, kuomet pradeda sukti vairą į posūkio kryptį per anksti, o vėliau posūkio viduryje tenka koreguoti manevrą. Svečią iš Lenkijos aptarnaus profesionali Grabowski Motorsport komanda, po kurios palapine važiuoja ir 17-metis ralio talentas Adrian Rzeznik.

Ši Škoda Fabia Rally2 evo matė sąlyginai dar visai nedaug: varžybos Žemaitijoje bus vos aštuntosios. Beje, pernai vienose iš Suomijos čempionato varžybų su šiuo automobiliu važiavo ir pats Jari Huttunen.

FIA / Gentleman klasės pagausėjimas

Lazdijuose turėjome du R5/Rally2 klasės automobilius, vairuojamus nemažai vasarų mačiusių vyrų, kurie dalį savo uždirbto kapitalo išnaudoja turėdami puikų laiką Lietuvos greičio ruožuose. Tai buvo Izraelio pilietybę priėmęs Sergei Uger bei lenkas Wojcieh Musial. Sergei pasidarbavus su savo Ford Fiesta kaip su benzo pjūklu keletos pušelių atžvilgiu – liko tik Wojcieh su savo Škoda Fabia Rally2 Evo. Visgi liūdėti jam neteks, nes Žemaitoje kompaniją palaikys net trys oponentai. Anksčiau aprašytas tautietis Piotr Krotoszyński su identišku automobiliu, bei du sugrįžėliai. Labai smagu, jog į ralio trasas grįžta Jonas Sluckus su Giedriumi Šileikiu, bei jų Škoda Fabia R5. Jonas su Giedriumi Suvieke turėjo testus, tad forma bus bent kiek sugrįžusi.

Jonas Sluckus sėkmingai suko kilometrus Suvieke taip atgaudmas formą. O jos reiks, nes konkurentų nemažai
Jonas Sluckus sėkmingai suko kilometrus Suvieke taip atgaudmas formą. O jos reiks, nes konkurentų nemažai

Dar vienas sugrįžėlis – mums puikiai pažįstamas Robert Kocik su Ford Fiesta Rally2. Vienintelis pasikeitimas – jo įprastinis šturmanas Sebastian Wach dabar dirba su Tymoteusz Abramowski, kuris taip pat čia suka nesuskaičiuojamus kilometrus. Robert kaip ir Jonas suko kilometrus, tik ne Zarasuose, o Rokiškyje. Prie visa to, jis dar ir bandė K-Rally team sukurtą Toyota GR Yaris. Taip, kad kova ir ne tarp pačių greičiausių R5/Rally2 automobilių bus visai įdomi.

Robert sugrįžta su senu automobiliu, bet nauju šturmanu. Nežinau kaip jūs, bet mes tikrai pasiilgome Fiesta Rally2 antilago garso.

Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂



0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x