Rally Bilmetro ’20

Taip, apie šį ralį ir aš niekada nieko negirdėjęs. Ir nieko keisto, jis vyksta nereguliariai ir retai. Bet kažkaip tai šis paskutinis Švedijos čempionato etapas turi net keturis įdomius kabliukus, už kurių verta užsikabinti.

Švedai, kaip ir mes lietuviai, gali džiaugtis tuo, kad ralio čempionatas šiais metais nepaisant užklupusio kaukių baliaus vis tiek vyksta. Yra tautų, kurių ralio metraščiuose ties 2020 puslapiu bus įrašytas tik trumpas ir lakoniškas sakinys, apie tai, kad čempionatas neįvyko dėl pandemijos. Pavyzdžiui Naujoji Zelandija. Pas austrus irgi vos vienas etapas Sausio pradžioje įvykęs, o ar bus dar vienas – neaišku. Rally Bilmetro šiaip turėjo vykti žiemą, bet kaip ten su žiemomis šiauriniame pusrutulyje buvo, Jūs turbūt puikiai atsimenate. Tačiau rytinės Švedijos dalies keliukai vis tiek gavo progą būti panaudoti, nes atšauktas ralis sugrįžo rudenį. Ir jeigu manote, kad tik mes galime girtis autostradiniais keliais, tai nė velnio. 20 kilometrų greičio ruožą ralio nugalėtojas P.G. Andersson lėkė vidutiniu 135 km/h greičiu. Miškais beje. Kitas dalykas – šį ralį sudarė vos 4 greičio ruožai, nors jų kilometražas siekė 62 kilometrus – du ilgi, du trumpesni. Beje žiūrovai nebuvo leidžiami. Tik media žmonės, turėjo galimybę stebėti ir įamžinti šio sezono pabaigą. Tai mes čia Lietuvoje dar visai gerai gyvename. O švedai dabar galės ramiai nuspręsti, kur nuo 2022 metų jie priims WRC delegaciją, nes Karlstad ir Torsby dienos jau suskaičiuotos. Per karštai degina morę pietų Švedijos gyventojai.

Dabar apie patį ralio nugalėtoją ir šiųmetinį čempioną. Praeitais metais P.Flodin išlindo kaip Pilypas iš kanapių ir laimėjo čempionatą, šiais metais lygiai taip – P.G. Anderssonas. Šis švedas savu laiku daug blaškėsi po Pasaulį. Dalyvavo IRC, WRC2 ir netgi WRC čempionatuose. Jei kas atsimena ne itin vykusį Suzuki bandymą įsiveržti į Pasaulio ralio čempionatą – tai vienas iš Suzuki vairuotojų buvo būtent Per’as – Gunnar’as. Nepavykus su Suzuki jis nemažai nuveikė su Proton Satria Neo S2000 ir dar privačiai dalyvavo WRC etapuose su Ford Fiesta WRC. Galų gale 2016 metais nusipirko seną Škoda Fabia WRC ir laimėjo Švedijos čempionatą. Tada tik karts nuo karto išlysdavo su jau beveik antikvarine Škoda. Iki šių metų. 2020 jis sugrįžo su Ford Fiesta Rally2 (R5) ir laimėjo 3 iš keturių etapus, taip po 4 metų pertraukos užsitikrindamas dar vieną čempiono titulą. Bus įdomu, ką jis veiks kitais metais. Nes 2019 čempionas Patrik Flodin Škoda Fabia R5 iškeitė į seną kaip Žemė Volvo 940 ir toliau bando laimėti čempionatą. Apie jį dar tarsiu žodį, bet dabar norėčiau peršokti prie P.G. Andersson automobilio. Jis kaip ir niekuo neypatingas, bet…

Atrodytų kas gi čia tokio – eilinio čempionato pergalė Ford Fiesta Rally 2 automobiliui. Idealiame Pasaulyje tai būtų visiškai įprasta, bet M-Sport komandai, kuri šį automobilį kūrė – reikalai klojasi toli gražu nuo idealaus Pasaulio. Visų pirma naujausios kartos Ford Fiesta Rally 2 (arba R5), deja nebėra tas automobilis, kuris laimi ralius ir tuo labiau čempionatus. Netgi daugkartinis Norvegijos čempionas A.Grondal, kuris stipriai susijęs su Ford koncernu, pravažiavęs pusmetį su nauja Fiesta ieško jai pamainos, nes naujos Fiestos valdymas jam kelią problemų. Ir randa – paskutinį etapą jis laimėjo su Škoda Fabia R5. Tarptautinėje erdvėje A.Fourmoux pasirodymai irgi pernelyg nepuošia šio automobilio galimybių. Jau nekalbant apie ant plauko kabančią WRC programą, per karantiną visiškai sustojusį įvairių Ford Fiesta ir Bentley Continental GT3 automobilių pardavimą ir atsarginių dalių prekybą. Tad Švedijos čempionato auksas nors kiek turėtų džiuginti britus. Bet pozityvo ir be Švedijos šiek tiek yra – po truputį baiginėjama naujoji M-Sport bazė su trasa ir ne už kalnų M.Wilson’o komanda patieks naujajį Ford Fiesta Rally 3 (Realiai R2 AWD) automobilį.

Na, o pabaigai – jau minėtas 2019 metų čempionas Patrik Flodin. 2019 metais atseikėjęs visiems su Škoda Fabia R5, jis šiais metais tą patį daro su Volvo 940. Ta prasme jam visokie R5 ar Mitsubishi nėra konkurentai kurių jis ir jo Volvo bijo. Visai kaip mūsų Tamašauskas ar Firantas. Patrik visiškai “ramiai” važiuoja dešimtuke, o Rugpjūčio viduryje vykusiame Snapphanerallyt finišavo antroje vietoje, aplenkęs krūva R5, senų WRC ir kitų visai kito kalibro automobilių, nusileisdamas tik pačiam P.G. Andersson’ui. Ypatingai gera tarpinė tarp vairo ir sėdynės tame Volvo. Tai baigdamas šią rašliavą leisiu sau pasvajoti: Smagūs ir platūs žvyrkeliai ir tokie grandai kaip Flodin, Gardemeister, Vorobjovs, Samsonas, Tamašauskas, Firantas, krūvelė estų viename katile su galu varomais automobiliais. Akmens ant akmens neliktų ?

Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:

Rezultatai

Nuotrauka – P.G. Andersson Facebook puslapis

0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x