Nors vienoje Baltijos šalyje ralio sezonas pagaliau startavo. Saviškio lauksim dar bent ketvirtadalį metų(sutikit, skamba siaubingai), tad galime pasidžiaugti kaimynais. Pirmojo Estijos ralio čempionato etapo keliai priėmė ne tik čionykščius, bet ir tapo sportinių kilometrų rinkimo poligonu daugeliui iš įvairiausių kraštų atvykusių ekipažų.
Otepää talveralli vyko pietinėje Estijos dalyje ir dalyviams pasiūlė keturis skirtingus greičio ruožus, važiuojamus po du kartus. Tai sudarė 84 kilometrus greičio ruožų. Viskas vyko kompaktiškai – penktadienį formalumai, susirašymai ir testinis greičio ruožas, o šeštadienį pačios lenktynės.
Į savo šalies čempionatą, kuris šiais metais bus itin įdomus susirinko daug Estijos elito. Už daugkartinio čempiono Georg Gross su Ford Fiesta WRC rikiuojasi visa krūva itin greitų ekipažų su R5/Rally2 ir Proto technika. Lietuvių lenktynininkų dažnai lankomas Egon Kaur iš Proto automobilio persėdo į VW Polo R5. Jaunasis Gregor Jeets išaugo Rally4 automobilį ir šį sezoną važiuos su Škoda Fabia R5 Evo. Roland Poom prisijungė prie garsios Sainteloc Junior Team ir startavo su retu šiems kraštams Citroen C3 Rally2 ir labai patyrusiu šturmanu Darren Garrod. Taip pat puikiai žinomi Georg Linnamae, Roland Murakas, Priit Koik. Nors ir su senesniais ir lėtesniais Mitsubishi Lancer Evo, Ranno Bundsen ir Timmo Korge šmėžavo R5 automobilių galinio vaizdo veidrodėliuose.
Bet visas dėmesys sukosi ne apie Estijos lyderius, o apie svečius. Kadangi testų dienos Pasaulio ralio čempionato komandoms yra stipriai apribotos, tai šios ieško galimybių kur susirinkti sportinius kilometrus. Ypač tai svarbu dabar, nes pasikeitus WRC padangų tiekėjui, komandoms trūksta patirties su nauja guma. Ypatingai ant ledo ir sniego dangos. O ir neužilgo vyksiantis antrasis čempionato etapas Suomijos šiaurėje savo specifika skiriasi nuo WRC Švedijos ralio, kuris ilgą laiką buvo nepakeičiamas kalendoriuje. Tad šansu nušauti vienu šūviu bent pora zuikių pasinaudojo tik Hyundai komanda. Tuo tarpu Toyota automobilis ir yra taip užaugęs Suomijoje, o M-Sport aukojanti šį sezoną, visą dėmesį telkia į išgyvenimą, 2022 WRC automobilio gamybą ir Rally3 programos plėtojimą. Be WRC grietinėlės pasitreniruoti ant unikalios dangos atvyko N.Gryazin, R.Al-Rasheed, ketveriukė iš Lenkijos, du lietuvaičių ekipažai ir keletas kitų.
Šeštadienio vakarą nuotaikos tvyrojo įvairios. Hyundai komanda solidžiai susirinko informaciją apie siaurų ir plačių, kalvotų ir itin snieguotų kelių specifiką, kuri lauks Arktyje. Ott Tanak ramiai susirinko pergales visuose greičio ruožuose, o Thierry Neuville toliau tobulino bendravimą su nauju kaimynu automobilyje – Martijn Wydaeghe. Nors tai nebuvo taip lengva, nes sąlygos buvo tikrai sunkios. Pirmuose važiavimuose vyko sniego valymas, o antrą kart važiuojant tą patį greičio ruožą teko kovoti su suplonėjusiomis vėžėmis, kurias paliko silpnesni automobiliai. Georg Gross pasiėmė taškų maksimumą Estijos čempionatui ir lipo ant trečio podiumo pakylos laiptelio. Nors šiam teko paplušėti, nes jį įnirtingai vaikėsi Egon Kaur ir Nikolay Gryazin. Tiesa pastarasis šiek tiek kreivai nušokęs nuo tramplyno ketvirtame greičio ruože visiškai ištaškė VW Polo GTI R5. Visa laimė, kad ekipažas liko sveikas. Panašus likimas ištiko ir jaunąjį G.Jeets. Kitą vertus Nikolay teigė, kad dalyvavimas tokiuose raliuose / testuose yra skirtas galimybių ribų paieškoms ir tokias klaidas geriau daryti čia, negu svarbesniuose Pasaulio ralio čempionato etapuose. Už greičiausio R5 klasės estų trejetuko E.Kaur, G.Linnamae ir R.Poom – 7 vietoje finišavo į ralio trasas grįžęs 2014 Estijos čempionas Timmu Korge. Po pergalės čempionate Timmu Baltijos regione pagrinde važinėjo su Lada VAZ 2105 ir kitais pačiais įvairiausiais automobiliais. Otepėje jis pasikinkė Mitsubishi Lancer Evolution IX. Septinta vieta buvo pasiekiama ir V.Jurkevičiaus / A.Paliukėno ekipažui, bet dėl keletos klaidų paskutiniuose kilometruose šie liko dešimti, vos keliomis sekundėmis atsilikę nuo P.Koik, R.Bundsen ir to paties T.Korge. Svečiai iš Lenkijos, kuriems šie keliai buvo nemenkas iššūkis liko už dešimtuko ribų.
Smagiai tarpusavyje pliekėsi priekiu arba galu varomų automobilių ekipažai. T.Niinemets su BMW M3 E36 vos penkiomis sekundėmis aplenkė K.Kasari su Ford Fiesta Rally4. O ir už jų kovos netruko. Justas ir Titas Simaškos suvažiavo puikiai ir liko antri EMV4 klasėje bei šešti tarp dviem ratais varomų automobilių.
Estams, kaip ir mums, dabar teks laukti kol žolė sužaliuos. O dabar laukiam Suomijos WRC etapo 🙂
Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:
Nuotraukos: Ilmar Aavik, Marleen Maask ir RallyFreaks
Ralyje dalyvavusių lietuvių pasakojimai:
[…] Otepää talveralli […]
[…] Otepää talveralli […]