Vos šventėms pasibaigus švedai sėdo į automobilius ir lakstė tolimojoje šiaurėje
Tikėjausi, kad pirmasis šių metų įrašas bus apie Austrijoje vykstantį „mažajį Monte-Carlo” – Jannerrallye. Bet šie laikai šiek tiek kitokie ir dėl tam tikrų priežasčių Jannerrally (Sausio ralis išvertus) vyks tik Vasarį. Tokia jau ta pastarųjų metų ironija. Kitą vertus – tuomet iškyla galimybė pasižvalgyti šiek tiek kitur ir taip pat rasti įdomių dalykų. Praeitą savaitgalį ralistai sportavo ten kur dabar šalta ir yra daug sniego – t.y. Rusijoje, Rumunijos kalnuose, Norvegijoje ir Švedijoje.
Švedai įprastai turi po keletą čempionatinių žieminių ralių. Tiesa, pastaruoju metu šiuo aspektu švedams ne itin sekėsi. 2020 metais įvyko vienas žieminis etapas, o 2021 ralio sezonas šalyje apskritai prasidėjo tada, kai kitose šalyse pirmenybės ėjo į pabaigą. Ir apie žiemą nėbuvo nė ko kalbėti. Štai Bodeno ralis praeitą žiemą turėjo debiutuoti kaip čempionato etapas, bet pandeminė situacija šalyje uždėjo ryškų raudoną „Negalima”. Šįmet istorija jau kita.
Šiaurės vardas varžybų pavadinime yra visiškai legalus. Bodenas įsikūręs šiaurytinėje Švedijos dalyje ir yra visai šalia poliaračio. Panašioje lygiagretėje su suomišku Rovaniemi, aplink kurį vyksta garsiosios Arctic Rally Finland varžybos. Keliai ten irgi yra panašūs, kaip ir pati gamta. Greičio ruožai driekiasi neišmatuojamais miškų keliukais kur vieninteliai kažkokios civilizacijos požymiai yra kelio ženklai ar aukštos įtampos elektros stulpai. Visa kita – kelias, didžiulės pusnys šonuose ir miškas. Kur ne kur išlenda užšalusio ežero plynė. Patys ruožai siauri, su tokiomis pusnimis kurios nepalieka visiškai jokios vietos klaidai. Vietomis keliai greiti ir smagiai vingiuoti, vietomis taip susukti – kad tarp aukštų pusnių gali labai lengvai pamesti erdvės suvokimą ir išsisukinėti rankas. Reljefas kreivas šleivas su labai ilgais pakilimais bei nusileidimais, kartkartėmis pereidamas į nedideles lygumas. Posūkiai neretai akli ir kartais labai ilgi su besikeičiančiu kampu. Varžyboms vykstant prie -30 laipsnių šalčio iškyla dar daugiau sunkumų. Dėl tokio speigo, pralėkus pirmam automobiliui sniego dulkės nenusėda ant žemės. Situacija panaši į perdžiuvusi žvyrą – pirmam matomumas geras, o likusieji turi važiuoti dulkėse. Šiuo atveju – sniego dulkėse. Antrą ralio dieną automobiliai buvo leidžiami kas dvi minutes, kas šiek tiek pagerino šią situaciją. Kitaip tariant – tikras iššūkis tiek vairuotojams, tiek šturmanams. Pamesti koncentraciją ten pakankamai lengva.
Varžybos vyko dvi dienas – penktadienį ekipažai džiaugėsi keliais naktiniais ruožais, o pagrindinis veiksmas vyko šeštadienį. Ruožai nuo 4 iki 25 kilometrų ilgio. Bendras kilometražas 123 kilometrai. Kadangi tai Švedijos čempionato etapas, tai dalyviai susirinko taip pat atitinkami. Prie starto linijos stojo WRC duonos ragavę P.G. Andersson ir P.Tidemand. Prie jų prisijungė ir nemažai kitų Švedų greituolių su Rally2 technika. Įsivaizdavimui – 14 Rally2 technikos vienetų. Prieš šių prisijungė 2 WRC automobiliai – antikvarinė Škoda Octavia WRC bei Ford Fiesta WRC. Nors šie automobiliai dėl pirmų vietų ir nekovoja, bet bendrą vaizdą tikrai papuošia. Dviem ratais varomų automobilių įskaitoje krūvą įvairiausių Volvo atskiedžia keletas Ford Fiesta Rally4 modelių. Tarp tų Volvo yra ir keturis kart Švedijos čempionas – Patrik Flodin. Anas taip su Volvo važiuoja, kad 2020 metais rimtame ralyje finišavo antras, aplenkęs krūvą R5 automobilių.
Didelės intrigos dėl pergalės visgi nebuvo. P.G. Andersson gan komfortabiliai laimėjo varžybas ir padėjo tvirtus pagrindus trečiam iš eilės čempiono titului. Jis puikiai susidraugavo su Ford Fiesta Rally2 automobiliu ir jo tėvynainiams pagauti jį sekasi gan sunkiai. Na, tiesą pasakius niekas jo nepagauna nuo gūdžių 2016 metų. Per pastaruosius penkis metus Švedijoje P.G. laimėjo viską ką finišavo. O finišavo jis daug… Antras Bodene finišą pasiekė P.Tidemand su Škoda Fabia Rally2 Evo. 2019 išbandęs Rally1 techniką, o 2020 WRC2 užėmęs antrą vietą – Pontus buvo dingęs iš ralio padangės, bet šįmet sugrįžo į aktyvią vairavimo veiklą. Pontus nuo P.G. atsiliko šiek tiek daugiau nei minute. Dviem minutėmis atsilikęs trečias liko J.Akesson su Ford Fiesta R5.
Dviem ratais varomų automobilių kategorijoje nugalėjo Patrik Flodin. Jis ten lygių neturi. Bendroje įskaitoje jis buvo 12, bet turbūt būtų buvęs kur kas aukščiau, jei ne pastoviai užšąlantis priekinis stiklas. Už jo išsirikiavo kolegos su Volvo, Nissan Sunny bei modernesne Rally4 technika. Šio rašto pradžioje užsiminiau apie WRC technika – Ford Fiesta WRC liko 6, o Ocatvia WRC – 11.
Bent jau pagrindiniam Švedijos čempionatui žiema jau baigėsi. Kitas etapas bus tik pavasarį – garsusis South Sweden Rally. Bet pas švedus yra vyks krūva mažesnių ralių, tai gražaus veiksmo ten tikrai netruks.
Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:
Nuotraukos – Anders Blomquist, Fredrik Värnebjörk Photography