I.Zabarauskas / M.Samuolis – Saaremaa Rally ’23

Ketvirtasis interviu – su Ignu Zabarausku, kuriam taip pat buvo debiutas Saaremoje 🙂


Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂




Kokį įspūdį paliko šis legendinis – Saaremaa ralis?

Ralis tikrai išsiskiriantis savo atmosfera.

I.Zabarauskas / M.Samuolis - BMW 325 Ti Compact E46 ///  Martynas Pečiulis (MPPH)
I.Zabarauskas / M.Samuolis – BMW 325 Ti Compact E46 ///

Kaip pavyko susitvarkyti su išties sudėtingomis Saaremos salos sąlygomis?

Sąlygos iš tiesų nebuvo paprastos, teko kovoti ne tik su nežinoma kelio danga, kuri Saaremoje yra specifinė, tačiau ir su ypatingai sunkiomis oro sąlygomis, kurios nuolat keitė kelio būklę. Vieni greičio ruožai lyg turi neblogą sukibimą, kitur, ypač miške, slidu kaip ant sviesto. Atsivėrusios didelės balos privertė pagalvoti kaip važiuoti per jas su mūsų turima technika. Nesame ypatingai daug patirties turintis ekipažas, tad šios pamokos buvo mums labai naudingos. Tačiau prie visko priprantama, paskutiniame ralio greičio ruože išlindus saulei, net pradėjome juokauti, kaip čia reikės važiuoti geru oru 🙂

I.Zabarauskas / M.Samuolis - BMW 325 Ti Compact E46 ///  Martynas Pečiulis (MPPH)
I.Zabarauskas / M.Samuolis – BMW 325 Ti Compact E46 /// Martynas Pečiulis (MPPH)

Antra ralinė išvyka į užsienį. Ar stipriai kinta komandos / ekipažo dienotvarkė naujoje šalyje?

Stipraus dienotvarkės pasikeitimo nuo Lietuviško ralio nepastebėjome, apart to, kad išvykstamieji raliai reikalauja daugiau laiko kelionei, čia savaitgalio jau nepakanka, turi planuotis beveik visą savaitę. Saaremos ralyje net šiek tiek nustebino laisvo laiko kiekis iki ralio oficialaus starto. Tikrai turėjome pakankamai laiko ir susirašyti trasas, ir susižiūrėti techniką, bei skirti laiko taip reikalingam poilsiui. Žinoma, prasidėjus raliui tikrai pajutome didesnį dienotvarkės tempą, lyginant su Lietuvos raliais. Estai nors ir liaudyje vadinama lėta tauta, tačiau greičio ruožų ir servisų grafikas buvo pakankamai suspaustas ir glaudus, tikrai nebuvo daug laiko poilsiui per servisus ar pergrupavimo zonose.

I.Zabarauskas / M.Samuolis - BMW 325 Ti Compact E46 ///  Martynas Pečiulis (MPPH)
I.Zabarauskas / M.Samuolis – BMW 325 Ti Compact E46 /// Martynas Pečiulis (MPPH)

Kokį įspūdį paliko konkurencija EMV6 klasėje, kurioje varžeisi?

Estijos ralio čempionate sunkiai suprantama mūsų LARČ8 klasės techninių reikalavimų specifika. Jie nesupranta kodėl mes nenaudojame sportinės pavarų dėžės, amortizatorių su išsiplėtimo bakeliais ar kitų sportinių mazgų įskaitant ir galingesnį BMW M motorą,  taigi kaip jau galima buvo suprasti – dauguma EMV6 klasės konkurentų buvo techniškai pranašesni ir galingesni. Jau prieš ralį pamatėme, kad konkurencingai važiuoti šioje klasėje su BMW Cup klasės automobiliu nepavyks, tačiau tai ir nebuvo pagrindinis tikslas. Visgi iš 37 klasės dalyvių pavyko finišuoti 12 tiems, o jei atmetus liaudyje vadinamas M’kes – buvome 4-ti. Šis rezultatas mus visai nudžiugino.

Be BMW, klasėje buvo matyti ir tokie retai sutinkami automobiliai kaip galu varomas Toyota Starlet – išties egzotika, kurių buvo net ne vienas.

I.Zabarauskas / M.Samuolis - BMW 325 Ti Compact E46 ///  Martynas Pečiulis (MPPH)
I.Zabarauskas / M.Samuolis – BMW 325 Ti Compact E46 ///

Ar sutinki, kad tokio lygio bei sudėtingumo varžybos yra itin svarbios ekipažo tobulėjimui?

100% sutinku. Dalyvavimas tik Lietuvos ralio čempionato etapuose šiek tiek veda į komforto zoną, atvykęs jau žinai kokios dangos tikėti, kai kurie greičio ruožai jau važiuoto, esminės pavojingos vietos išanalizuotos ir ne kartą aptartos. Užsienio ralyje viskas kitaip, viskas nauja ir ypatingai susirašymo metu stengiesi nieko nepraleisti pro akis, suprasti grunto pokyčius, įžvelgti galimas kliūtis. Čia Saaremoje labai padėjo komandos draugo, šturmano Mariaus Samuolio patarimai ir patirtis, kurią sukaupė per 4 anksčiau važiuotus Saaremos ralius, tai padėjo jaustis kažkiek užtikrinčiau.

I.Zabarauskas / M.Samuolis - BMW 325 Ti Compact E46 ///  Martynas Pečiulis (MPPH)
I.Zabarauskas / M.Samuolis – BMW 325 Ti Compact E46 /// Martynas Pečiulis (MPPH)

Kokie tavo planai kitam sezonui?

Kol kas tikslas išlieka tobulėti ir rinktis patirtį, tam kol kas labai priimtina klasė LARČ8. Manau šis sezonas puikiai parodė kokia konkurencinga ir tuo pačiu greita gali būti ši technika, kurios viso potencialo mūsų ekipažas manau dar neišnaudoja.

I.Zabarauskas / M.Samuolis - BMW 325 Ti Compact E46 ///  Martynas Pečiulis (MPPH)
I.Zabarauskas / M.Samuolis – BMW 325 Ti Compact E46 /// Martynas Pečiulis (MPPH)

www.ewrc-results.com
Saaremaa Rally rezultatai

Nuotraukos – Martynas Pečiulis (MPPH)



Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂



0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x