Benas Šimkus kuo toliau tuo rimčiau žengia žingsnius ralio Pasaulyje – nusipirktas Mitsubishi Lancer Evolution IX buvo išbandytas ir legendinėje Saaremoje. Pokalbis apie tai 🙂
Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂
-
2025m. Lietuvos Ralio sieninis kalendorius17,00 €
-
Lietuvos ralio knyga 202127,00 €
-
„Ralio savaitė” lipdukai5,00 €
Kokį įspūdį paliko šis legendinis – Saaremaa ralis?
Vau! Tiesą pasakius įspūdis ne toks kokio tikėjausi, bet dabar suprantu apie kokį ištikro tą „kosminį“ įspūdį kalba kiti sportininkai ir jį tikrai verta patirti. Mano nedidelėje karjeroje tai yra vienas iš įsimintiniausių ralių. Mano nuomone, vien ekipažui pasiekti finišą tokiame ralyje jau yra kažkas tokio nepamirštamo.
Kaip pavyko susitvarkyti su išties sudėtingomis Saaremos salos sąlygomis?
Neslėpsiu, pradžioje tikrai buvo nelengva ir daug nerimo kėlė tokios permainingos oro sąlygos. Oras keitėsi kelis kartus per tą pačią minutę. Čia saulė, čia lietus, čia uraganinis vėjas ir lietus su ledukais. Jau susirašinėti trasas buvo sudėtinga, o dar čia dalyvaujame pirmą kartą bei nežinome Saaremaa ralio grunto ypatybių, nes sukibimas taip pat labai greitai keičiasi. Tai tikrai nemažai strategavome kaip ir kokiu tempu reikės važiuoti. Startavome penktadienio vakarą, 91 Numeriu, tai reiškia, kad prie jau išvardintų sąlygų prisidėjo ir aklina tamsa. Jau lyg ir supratome kokia situacija greičio ruožuose, antrajame bandome didinti tempą ir turim reikalų. Antrame iš atrodo visiškai dviejų vienodų posūkių tiesiog paslysta galas ir apsisukame siaurame ruože tarp medžių. Gerai, kad apsisukimas įtakojo tik laiko praradimą ir technika lieka sveika. Toliau važiuodami kažkiek atleidžiame tempą ir vėl bandome perprasti kelio leidžiamas galimybes. Kitos dienos oro sąlygos nesikeičia, čia bandome naudoti minkštesnio mišinio platesnes padangas, kas iš pradžių padeda ir tikrai turime geresnį sukibimą, bet kol nuvažiuojame iki greičio ruožo, kuris yra kroso trasa, mūsų padangos visiškai nusidėvi ir kroso trasoje važiuojame labai atsargiai, bet ir tai teko porą kartų „atsiremti“ į kraštus. Toliau tiesiog kas kartą bandėme skaityti kelią ir nei sekundei neatsipalaiduoti, nes buvo ir tokių balų-prūdelių, kad net nežinai kaip juos įveikti atlėkęs dideliu greičiu. Dar žinoma, kad liktų technika sveika, nes didelių pajėgumų jai sutvarkyti irgi neturėjome, kaip kitos stiprios gamyklinės komandos. Tai principe Saaremaa rally buvo tikrai kietas riešutėlis, bet mūsų ekipažas juo lyg neišsilaužė dantų 😊
Pirma ralinė išvyka į užsienį. Ar stipriai kinta komandos / ekipažo dienotvarkė naujoje šalyje?
Pats planavimo principas labai panašus, bet turi įvertinti papildomus dalykus. Kaip tolimas kelias, daugiau laiko reikalaujantis ralis, keltas ir technikos paruošimas turi būti preciziškas. Kadangi jau buvome girdėję iš kitų sportininkų, jog estų techninė komisija labai stipriai viską tikrina, tai su šia užduotimi mums puikiai padėjo susidoroti mūsų mechanikai iš Custom Performance. Tai manyčiau pagrindinis dalykas ir būtų, kad reikia dar tiksliau pasverti laiką, nes čia pat ranka paduota nebus.
Padarei tai, ką jau Lietuvoje darė daugelis – Subaru Impreza iškeitei į Mitsubishi Lancer? Kodėl ir ar pasiteisinęs sprendimas?
Taip, padariau kaip daugelis, norėjau patikrinti, ar ne iš piršto laužtos kalbos 😊
Jei, kalbant rimtai, čia dvi skirtingos mašinos. Su Subaru Impreza, aš važiavau standartiškiausioje klasėje, tai žinoma ne eilinis automobilis su kuriuo kas antras gatvėje važinėja, bet tai yra standartas, kaip jį gamino gamyklose. Mitsubishi Lancer jau yra kito lygio automobilis, tad juos lyginti būtų nelogiška. Žinoma, kad jaučiasi visi sportui skirti privalumui, kuriuos turi Mitsubishi, bet Subaru visada bus mano širdžiai mielas automobilis dėl savo išskirtinio opozicinio variklio garso ir vien, tai kad su šiuo automobiliu prasidėjo mano ralio istorija.
Ar sutinki, kad tokio lygio bei sudėtingumo varžybos yra itin svarbios ekipažo tobulėjimui?
Vienareikšmiškai!!! Čia ir yra manau esminis Saaremaa Rally žavesys, to „pakaifavimo“, kad pradžioje atrodo kur čia tas „kaifas“ tokiomis sąlygomis, bet po finišo, tu supranti kiek neįkainojamos patirties pasikrovė ekipažas. Tokio lygio varžybos patikrina, ne tik techniką, bet ypač ekipažą, bei visą komandą. Tokiose varžybose viskas turi būti savo vietose ir atlikti savo funkciją 100 proc., kad būtų pasiektas finišas, o juo labiau rezultatas.
Kokie tavo planai kitam sezonui?
Atienančiais metais tikimės dar labiau prisijaukinti Mitsubishi Lancer Evo IX, o jau kur jis nuveš žiūrėsime! 😊
Žinoma, noriu surinkti kuo daugiau sportinių kilometrų, ar net vėl gal mus išvysite kokiame nors užsienio ralyje 😊, bet čia dar reikia aptarti planus ir su mano šturmanu Vaidu Pauliku, kiek laiko gali tam skirti ir kur sudalyvauti.
Nuotraukos – Igmar Matto, Dace Janova
Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂
-
2025m. Lietuvos Ralio sieninis kalendorius17,00 €
-
Lietuvos ralio knyga 202127,00 €
-
„Ralio savaitė” lipdukai5,00 €