Ketvirtasis Vengrijos etapas kuriame pagaliau pergalę šventė Mads Ostberg
Praeitą savaitgalį įpusėjo Vengrijos ralio čempionatas. Šįmet vengrai grįžta prie savo įprasto kalendoriaus, kuriame yra bent 7-8 etapai. Nors praeitais metais, kai dalis čempionatų išvis nevyko – ši šalis sugebėjo suorganizuoti net 6, iš kurių vienas buvo nutrauktas dėl vieno iš dalyvių žūties greičio ruože.
Mecsek ralis yra vienas garsesnių šalyje, tad sutraukia didelius dalyvių skaičius, kurie varžosi įvairiuose čempionatuose. Šįmet šis ralis įėjo į įvairių Vengrijos pirmenybių kalendorius, Mitropa taurę ir istorinį Europos ralio čempionatą. Etapas vyko pietinėje šalies dalyje, netoli Kroatijos sienos. Varžybos startavo penktadienio vakarą, 18km greičio ruože. Vėliau visas veiksmas nusikėlė į šeštadienį, kur laukė trys gan slidūs asfaltiniai greičio ruožai, kurie buvo važiuojami tris kartus. Bendras kilometražas 137 kilometrai.
Kalbant apie Vengrijos čempionatą, prie greičiausių vietinių kaip A.Hadik, M.Csomos, A.Velenczei ar F.Turan prisijungė ir keletas itin greitų svečių. Čempionate dalyvauja ir tarp WRC etapų Citroen C3 Rally2 tobulina norvegas Mads Ostberg. Šiaip Mads turėjo būti WRC etape Kenijoje, bet dėl sudėtingos logistikos ir suvaržymų grįžtant iš centrinės Afrikos šalies, norvegas suko kilometrus Vengrijoje. Ir šiaip iš WRC2 chebros į Keniją nusibeldė tik M.Prokop. Kitas garsus svečias, taip WRC duonos ragavęs čekas Jan Kopecky kuris savo šių metų programą praplėtė iki Vengrijos. Anksčiau šiais metais į vieną iš etapų užklydo N.Gryazin, o Mescsek aplankė daugkartinis Lenkijos ir Slovakijos čempionas G.Grzyb.
Iš trečio bandymo, pergalę Vengrijoje pagaliau pasiekė M.Ostberg. Po incidento Sardinijoje, kai tiesioginio eterio metu be cenzūros išplūdo Pirelli padangas ir prarado visus uždirbtus taškus, norvegui šis savaitgalis buvo tikra atgaiva. Jis net pralošė vieną iš savo sportinių kostiumų tiems žmonėms, kurie už jį sumokėjo FIA uždėtą baudą, dėl jo benefiso Italijoje. O baudos kompensacija norvegui suorganizavo estas G.Kruuda. Ankstesniuose etapuose norvegą persekiojo įvairios problemos, bet šį kartą niekas netrukdė Mads rodyti savo tikrąjį tempą ir nuo pat pirmo greičio ruožo jis savo kolegoms nepaliko vilčių. Užtat už norvego kova buvo itin įtempta.
Likus paskutiniams trims greičio ruožams, M.Ostberg buvo susikrovęs beveik pusės minutės persvarą, tad tiesiog laikė savo tempą, kol už jo virė kova dėl likusių podiumo pozicijų. Į jas pretendavo F.Turan, A.Hadik, G.Grzyb ir R.Butor. Ši ketveriukė sutilpo į 20 sekundžių. Galų gale trejetuką užpildė A.Hadik ir G.Grzyb. Tai nutiko nes F.Turan 9 greičio ruože patyrė avariją, o nominaliai antras likęs R.Butor po paskutinio greičio ruožo finišo savo noru pasitraukė iš varžybų. Ir tam turėjo pakankamai gerą priežastį.
Įprastai privatininkų rankose išvysti einamosios kartos WRC automobilius galima itin retai. Vienintelė įšimtis yra M-Sport komanda, kuri iškarto pardavinėja savo WRC automobilius, bet tai yra jų išgyvenimo modelis. Bet Toyota, Hyundai ar Citroen šios politikos nepalaiko. Ir įprastai tik praėjus kažkiek tai metų, kai technologijos jau būna smarkiai pažengusios į priekį, gamyklinės komandos suteikia galimybę nusipirkti savo senesnius WRC automobilius. Bet štai 20 kėbulo numeriu pažymėtas Citroen C3 WRC šią tvarką suardė. 2019 metų S.Ogier automobilis praeitais metais su tuo pačiu M.Ostberg ir A.Mikelsen dalinai dalyvavo Sardinijos ralyje, kaip Pirelli parodomasis automobilis, su kuriuo italų gamintojas testavo savo padangas prieš 2021 sezoną. Ir štai šio automobilio istorija tęsiasi. Jis atsirado Robert Butor rankose ir praeitą savaitgalį dalyvavo Mecsek ralyje. Kadangi automobilis gerokai pranašesnis už varžovų, Robert nenorėdamas kišti trigrašio į čempionato kovas, po paskutinio ruožo finišo pasitraukė iš varžybų. Kartu tai suteikia vilties, kad galbūt daugiau Citroen C3 WRC automobilių pasklis po Pasaulį.
Kitas įdomus dalykas Vengrijoje – meilė Lada automobiliams. Ten jų šiame ralyje startavo 10. Ir važiuoja jie ten greitai, panašiai kaip D.Čiūtelė pas mus. Greičiausias iš VFTS nusikapstė iki 23 vietos bendroje įskaitoje. Dar jie varžosi Hungary Challenge 2WD įkaitoje kartu su Ford Escort, Honda Civic, Škoda Fabia ar BMW automobiliais. Bet tie dešimt automobilių nėra didelis skaičius. Iš tikro važiavo jų daugiau.
Dar 14 Lada vienetų dalyvavo Historic Mecsek ralyje. Tai tos pačios varžybos, tais pačiais keliais, tą patį savaitgalį, tuo pačiu metu. Skirtumas tik tas, kad penktadienio vakaro vienintelį greičio ruožą istoriniai automobiliai važiavo du kartus, kai pagrindinio čempionato ekipažai – tik vieną kartą. Ir dalis tų Lada automobilių konkuravo ne tik Vengrijos, bet ir Istorinio Europos ralio čempionato įskaitoje. Tad Pečo apylinkėse buvo galima išvysti ir dar senesnių už Lada VFTS automobilių. Šalies pietuose asfaltą raitė Audi Quattro, Porsche 911 SC, Opel Kadett GT, Ford Sierra RS Cosworth ir kiti istoriniai eksponatai. Pirmą trejetuką okupavo vokiška technika. Beveik dviejų minučių persvara pergalę šventė Andrea „Zippo” Zivian su Audi Quatrro. Už jo rikiavosi du Porsche 911 SC.
Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:
Nuotraukos – Bitto Zsolt