Pokalbis su Martins Sesks apie Sarmos ralį bei važiavimą su lietuviškuoju Škoda Fabia Rally2-Kit
Papasakokite apie savaitgalį Šiaurės Latvijoje. Kokie buvo keliai, atmosfera, nuotaika ir lūkesčiai?
Gulbenės apylinkių keliais visada smagu važiuoti. Lygiai taip pat ir šiemet. Užšalęs kelias, sniego pusnys aukštesnės už automobilį… Iš savęs tikrai daug nesitikėjau, lenktynes laikiau labiau mokymosi patirtimi, kur galiu rinkti duomenis apie savo vairavimą ir patį automobilį.
Škoda Fabia Rally2-Kit. Kiek žinau, tu kurį laiką dalyvavai šiame projekte. Kaip šis automobilis tau pačiam? Kur jo stiprybės ar silpnybės?
Šalia šio projekto buvau nuo praėjusios vasaros, bet tikri bandymai prasidėjo tik šiais metais. Man, kaip vairuotojui, pradedančiam mokytis 4WD automobilio subtilybių, Rally2-Kit yra naudingas dėl kainos ir greičio santykio lyginant su Rally2 automobiliu. Su tuo pačiu biudžetu galiu nuvažiuoti bent 2 kartus daugiau. O norint įgyti patirties, nėra geresnio pasirinkimo.
Žinoma, kai pripranti prie automobilio ir nori konkuruoti su kitais, galia yra šiokia tokia silpnybė, bet iš kitos perspektyvos – reikia važiuoti maksimaliai greitai, tobulomis linijomis ir spausti iš automobilio viską. Taip gali tapti geresniu vairuotoju.
Koks tavo santykis su ProRacing?
Proracing ir mane sieja tos pačios ambicijos – būti geriausiais šioje srityje. Dėl to mūsų santykiai yra labai profesionalūs ir susitelkę tikslui.
Greičio ruožų laikai pagerėjo važiuojant juos antrą kartą. Ar tai reiškia, kad ilgaainiui automobilyje jauteisi patogiau, o gal keitėte automobilio nustatymus serviso zonoje?
Turėjau tris dienas testų, pradedant nuo nulinio patirties taško su šiuo automobiliu. Kiekvienas kilometras mane moko naujų dalykų. Kai važiuoji su priekiu varoma technika, net jei esi greičiausias, niekada nestartuoji aukščiau nei 20-as nacionaliniuose ir maždaug 50-as WRC raliuose. Važiuojant pirmą kart važiuojamą greičio ruožą priekyje, man buvo nauja patirtis, nes turi susikurti savo linijas, o sukibimas buvo neįtikėtinas . Antrą kart važiuojant tą patį ruožą, jaučiausi patogiau su automobiliu nes kelio sąlygos man buvo labiau pažįstamos. Važiuojant greitesniu automobiliu mano stenograma gerokai pasikeitė, o tai irgi galėjo turėti įtakos pirmuose važiavimuose.
Ar Sarmos ralyje siekei tam tikrų tikslų?
Mūsų tikslas buvo gauti duomenis apie mano pasirodymą su šiuo automobiliu tikrose varžybose. Testavimas yra visai kas kita nei lenktynės.
Kaip vyko perėjimas nuo priekiniais ratais varomos Fiesta prie visai ratais varomos Fabia?
Šiame automobilyje viskas vyksta daug greičiau, tačiau dėl nemenkos patirties vairuojant FWD automobilius buvo kiek lengviau persijungti į 4WD. Tiesiog reikia važiuoti greičiau ir stabdyti vėliau.
Kaip jautiesi sniegu / ledu padengtuose keliuose?
Šis paviršius yra mano mėgstamiausias. Dėl pastovaus sukibimo ir sniego pusnių. Tai reiškia, kad gali spausti daugiau, nei ant kitų paviršių. O pusnys tave išgelbės!
Ar yra galimybė vėl tave pamatyti su Škoda Fabia Rally2-Kit?
Viskas yra įmanoma. Kol kas susitarėme tik dėl žiemos sezono. Buvo labai svarbu pamatyti, kaip dirba automobilis ir komanda. Ir jie savo ruožtu norėjo pamatyti mano pasirodymą. Manau, kad visi liko patenkinti, o tai ateityje gali reikšti daugiau ralių su Škoda Fabia Rally2-kit.
Nuotraukos – Jānis Asaris, Alfonsas Rakauskas, Raimonds Volonts