M.Samsonas / J.Vičiūnas – Rally da Auga ’23

M.Samsonas / J.Vičiūnas - Nissan Micra N5

Pokalbis su Martynu Samsonu apie išvyką į Ispaniją

Martynas Samsonas
Rally da Auga
Justas Vičiūnas

Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂


Ispanija – RMC Motorsport namai, o visa lietuvių komanda vienoje vietoje atrodė išties puikiai. Kokio dėmesio susilaukėte iš vietinių? Visgi tokios iniciatyvos pakankamai retos

Dėmesio tikrai daug 😊 Daug žmonių buvo ir serviso zonoje, ir šiaip daug stebėjosi, kas čia atsitiko ir iš kur čia tiek lietuvių. Iš tikrųjų turėjo būti dar +3 ekipažai. C3, i20, Polo, bet ne viską pavyko susiderinti laike.

Iniciatyva taip – reta, bet, įrodėme, kad mūsų N5LTU kolektyvas išties yra vieningas ir mes visi esam panašaus mąstymo, gerbiame vienas kitą, girdime vienas kitą ir darome tai ka norime. Aišku teisinguoju ir gražiuoju būdu. Mes turime sveiką sportinę konkurenciją viduje. Sportine prasme, o ne kaip aplenkti šalia trasos. Mes nemaištaujame, bet norime būti kartu ir važiuoti kartu. Mes visi žinome kas kiek kainuoja, dalinamės kaštus, kartu sprendžiame ką daryti su vienais ar kitais reikalais. Tai tik parodo, kad susirinko brandus kolektyvas, kurie žino ko nori bei sugeba pasitikėti. Deja Lietuvoje yra keletas žmonių, kurie to nesupranta ir esame susidūrę su stipriu pasipriešinimu. Tas pats liečia net N5+. Iš mūsų pusės viskas daroma pagal taisykles. Tik vieni sugeba jas išskaityti ir padaryti geriau. Kiti nesugeba, sėdi ant sofos ir tada labai pyksta ant tų kurie daro daugiau ir geriau. Bet mes jėga 😊

M.Samsonas / J.Vičiūnas – Nissan Micra N5

Šiemet jau antrą kartą tau teko važiuoti pagal tai ką matai, negirdint stenogramos. Kokios problemos iškilo šį kartą? Ir kaip tau pavyksta įvertinti kelią pagal akis?

Na „Arctic Lapland Rally” tikrai nutrūko mano šalmo mikrofonas, tai ausyse buvo visiška tyla.


Ispanijoje buvo kitaip. Manau čia susidėjo labai daug veiksnių į vieną vietą. Aš ir šiaip jau nesu toks kaip prieš pusantrų metų. Mano ta bėdelė su klausa ir vestibiuliariniu aparatu išlikus. Viena ausimi aš negirdžiu visai, o koordinacija svyruoja. Kartais visai nieko, kartais aš net kelio nematau nuo vibracijų galvoje. O šį savaitgalį kažkaip ne man vienam buvo sveikata sušlubavusi. Dieną prieš susirašymą išvis buvo blogai, bet vėliau atsigavau. Visgi matyt kažkoks procentas nestabilumo liko. Kai nesijaučiu 100%, klausa irgi pablogėja, atsirandą didelis ūžesys vienoje ausyje, o kita prislopsta. Tai čia buvo kažkas tokio. Išvažiavome į pirmą ruožą ir kol nesustartavome aš nesupratau, kad kažkas blogai. Klausa stipriai reaguoja į triukšmą, o pradėjus važiuoti aš jau girdžiu, kad nebegirdžiu 😊 Na girdžiu, bet kažkur lyg labai toli – kažkas kažką šneka ir daug triukšmo. Tai aišku tada susinervini, ima stresas, kad nebepavarysiu ir t.t. Kai važiuoji realiai be stenogramos, tai paprastai prisimini jaunystę, kai per miškus lakstydavom. Taip ir čia, kiek matai – tiek mini 😊 Po to bandėme susikeist šalmais – nieko geriau. Tada keičiau kitą intercom’ą – dar blogiau. Tada kitame servise keičiau dar kitą šalmą – lyg pagerėjo, bet išliko ta vibracija galvoje. Tai va su tokiais linksmumais ir teko važiuoti.

M.Samsonas / J.Vičiūnas – Nissan Micra N5

Neskaičiuojant pirmų dviejų greičio ruožų, nuo lyderio atsilikinėjai vidutiniškai 2,5 sekundės kilometre. Kiek to atsilikimo lėmė automobilis, tavo paties būklė bei faktas, kad šiame ralyje buvai pirmą kartą, o su ruožais susipažinti buvo galima tik vieną kart?

Šiame ralyje vertinti aš net nesiimčiau, nes atvirai sakant – tai buvo vienas labiausiai „crazy” ralių gyvenime.

Tiesiog buvo per daug trukdžių, kad tos 2,5 sekundės būtų realios. Čia kaip koks ispanas atvažiuotų į Vilkablauzdę ir jam dar trukdytum susirašyti, ir dar laisvinančių įmaišytum 😊
Ispanai kaip gerai žinome, yra atsipūtę ir net ne lengvai, o totaliai. Mes pripratę prie taisyklių. Ten gi faktiškai galima buvo neskaityti nuostatų, nes ištisai viskas keitėsi – tiek laikas, tiek vieta, tiek kas tik nori. Tai tokia nežinomybė aišku davė streso. Tai čia pirmas dalykas.


Ruožai iš esmės nesudėtingi, nes aš kaip sakiau – 4 ruožai su 400 sankryžų. Ir susirašymas tik vieną kartą, kur pagal grafiką ir eilės tvarką! Reiškia susirašymą pradeda dvi grupės. Viena grupė nuo 1 ruožo iki 4, vientisa eile. Faktiškai visi krūvoje. Kita grupė – nuo 4 ruožo ir 3,2,1. Irgi visi eilėje. Dabar įsivaizduokite susirašymo greitį, kuris gavosi grubiai vietomis 30 km/h, o vietomis ir 5 km/h. Visi keliai su pusės metro grioviu bei drenažu. Tada kiekviena sankryža arba su akmeniu, arba su aštria betonine perlaida. Tai galima įsivaizduoti mūsų susirašymo kokybę. Tiesiog niekinė. Kas nemaloniai nustebino, tai kad važiuojant ruožais pirmą sykį, vos ne kiekvienas aštrus posūkis nukirstas, išvažinėtas. Reiškia jie visi kerta, ir dar stipriai, o pas mus užrašyta – „Dont Cut”. Tai aš sankryžas įveikinėju 1 pavara, o jie su R5/Rally2 mažiausiai antra arba ir trečia. N5 automobilis 2 pavara neišveža aštrių sankryžų. Tie kas važiuoja pas mus su R5/Rally2 mane supras 😊 Tai tos sekundės, jų neįmanoma adekvačiai suskaičiuoti, pvz. kvalifikacinis ruožas. Jį važiavome jau 3 kartą. Jis buvo gerai išvalytas, posūkiai nudrožti tai ir atsilikimas mažas, net nuo antros vietos lyg pora dešimtųjų skyrė. Tai va ir vertinkit…

M.Samsonas / J.Vičiūnas - Nissan Micra N5
M.Samsonas / J.Vičiūnas – Nissan Micra N5

Vairavai Ford Fiesta, Škoda Fabia, VW Polo, o praeitą savaitgalį – Nissan Micra N5 automobilius. Testavai turbūt dar daugiau. Kiek įtakos vairavimui duoda skirtingi kėbulai? Aerodinamika, patogumas ir t.t. Ar tai tik kosmetika?

Visi automobiliai yra identiški. Gali skirtis senas N5 automobilis, nes tada jie naudojo mažesnius turbo kompresorius, bet iš esmės apdaras įtakos neturi. Nebent automobilio bazė. Ir tai ir yra įdomu tiems kas važiuoja su N5. Nes visi identiški. Aišku gali skirtis priežiūros kokybė – vienas super tvarkingas, kitas kreivas šleivas, tai aišku skirsis ir greitis.

M.Samsonas / J.Vičiūnas - Nissan Micra N5
M.Samsonas / J.Vičiūnas – Nissan Micra N5

Prieš du metus jau lankeisi Ispanijoje, tik visiškai kitame gale. Kokį įspūdį paliko šiaurės vakarų Ispanija greičio ruožų prasme? Ar stipriai skiriasi Ispaniški žvyrkeliai pagal regioną?

Ir prieš du, ir dar anksčiau taip pat. Ir Murcia Ispanijos pietuose, ir Navarra regione šiaurės rytuose.
Keliai kažkiek skiriasi. Sakyčiau labiausiai skyrėsi Da Auga ralis. Siauri keliukai, pakankamai tiesu visur ir puse tūkstančio sankryžų… 😊 Danga taip čia lyg kiek minkštesnė, su juodžemio atkarpomis, t.y. slidžiomis vietomis. Murcia ar Navarra regionuose daugiau sausi raliai buvo – kietas, piktas gruntas, bet ir daugiau kalvota. Sakyčiau įdomesni ruožai.

M.Samsonas / J.Vičiūnas – Nissan Micra N5

5 N5 automobiliai Ispanijoje po Lietuvos vėliava. Ar galime tikėtis išvysti atvirkštinį variantą, kai Lietuvoje matysime N5 komandų būrį iš kitų šalių?

Be abejo. Toks tikslas ir yra. Šnekame ir planų nemažai. Italai kviečiasi pas save. Suomiai taip pat kiek žinau šiuo metu derina reglamentą, nes nori padaryti svorį kaip mūsų ir 34mm restriktorių. Nori visi suvienodinti iki galo, tam, kad galėtumėme keliauti vieni pas kitus. Kaip pavyks dar sunku garantuoti, bet kad planuojame ir šnekamės – tai tikrai taip. Bent jau Utenos raliui kažką stipresnio padarysime.

M.Samsonas / J.Vičiūnas – Nissan Micra N5


Prisidėti prie tolimesnių Ralio savaitės įrašų galite tapę rėmėjais Contribee platformoje ar paaukoję per Paypal:



www.ewrc-results.com
Rally da Auga rezultatai

0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x