Pokalbis su Martynu Samsonu apie savaitgalį šiaurinėje Latvijoje
Papasakok apie savaitgalį šiaurės Latvijoje. Kokie keliai, atmosfera, kaip patys jautėtės?
Metų pradžioje Sarmos nelabai planavome, nes po persikėlimo ir naujos gamyklos paleidimo, lenktynių biudžetas tapo šiek tiek “slidokas”.
Bet žinant, kad Samsonas RallyFivemiletown 2022 turime važiuoti bet kokia kaina, nusprendėme suvažiuoti Ignaliną. O po Ignalinos nebegalėjome atsispirti pagundai pakvailioti Sarmoje 🙂
Keliai kaip keliai, mums visiems kurie važiuoja ralyje turbūt neturėtų būti svarbu koks kelias. Bet mąstant su kokiu automobiliu mes važiavome, mums būtų buvę daug parankiau greiti ruožai, ypač be sankryžų. Na deja toks buvo tik ¼ greičio ruožas. Kiti du ruožai buvo labai lėti, užsukti. Daug važiuoti antra bei trečia pavara, o galu varomu automobiliui prieš priekiu varomą ir juo labiau visais keturiais varomą automobilį, tai reiškia liūdną laiką. Tai jau iš vakaro mūsų klausė kaip kokios prognozės, tai panašiai ir atspėjau, kad ¼ turetų būti viskas gerai, o 2/5 ir 3/6 turėtumėme pasikrauti malkų.
Atmosfera aišku kad gera, nes per naktį pašalo, kelias tapo labai geras važiuoti, oras puikus, sirgalių tūkstančiai 🙂
Šiek tiek “panervavo” teisėjai, kurie liepė nusiplėšti „Rally Utena” lipdukus. Aišku aš nesutikau. Tai jie ir iš vakaro ėjo, ir visą ralio dieną mus sekė ir fotografavo. Vienas teisėjas ryte gana griežtai liepė nusilupti, bet paklausus kokia priežastis, nieko negalėjo pasakyti. Vakarop kito teisėjo paklausiau, kas vyksta, tai jis atsakė jog yra nerašyta taisyklė, nereklamuoti kito renginio. Bet pavyzdžiui kai 2015 važiavome ir Sarma ir Talsi bei vežėme Rally Utena reklamą ir bėdų nekilo. Galų gale gavome baudą už tai jog neturėjome LRČ lipduko ant lango, nors per techninę apžiūrą mums pasakė, jog jo ir nereikia, nes čempionate nevažiuojame.
Patys mes tai ka ten, relax’as 🙂 Jokios didelės įtampos. Na, šiek tiek nepavyko susirašyti trečio greičio ruožo, nes abu kartus patekome į didelį kamštį, o sustoti nelabai buvo kur, tad teko važiuoti lėtai ir kolonoje, todėl jau startuojant nusiteikiau laukti siurpriziukų.
Kokiu tikslu startavote Sarmos ralyje? Treniruotis, turėti gerą laiką, tobulinti automobilį?
Na pagrindinis tikslas palaikyti formą, laukia įtemptas sezonas 🙂
SS1/4 ruožuose jūsų laikai buvo geriausi. Kuo “Kamalda” greičio ruožas skyrėsi nuo kitų?
Na kaip ir jau rašiau, SS1/4 yra pakankamai greitas, nors ir buvo nemažai sankryžų bet jų buvo mažiausiai lyginant su kitais dviem. Ir šiaip didelis greitis, kas galu varomam automobiliui buvo paranku. Jeigu finiše Ervinas juokiasi, reiškia buvo gerai 🙂
Ar ant sniego dangos jautiesi taip pat gerai kaip ir ant žvyro?
Tas pats 🙂 Gal žiemą nesigauna karpyti kampų tiek per pusnis, bet šiaip tas pats 🙂 Žiemą kaip ir vasarą danga gali skirtis labai stipriai, o mūsų darbas važiuoti vienodai greitai bet kokia danga.
Ar ant sniego/ledo dangos padangos su tokiu galingu galu varomu automobiliu dyla tokiu pat greičiu kaip ir ant žvyro?
Tai priklauso ar žvyras jau pasirodo ar ne. Jeigu žvyras “nelenda” tai naujoji Pirelli WJ padanga praktiškai nedyla 🙂
Mūsų E36 turi S54 3000cc variklį, galia apie 380ag, sukasi iki 8600rpm. Svoris mašinos apie 1120kg.
Kaip pasikeitė danga važiuojant greičio ruožą antrą kartą? Lengviau ar sunkiau važiuoti?
Na SS1/4 nieko labai ir nepasikeitė. Bet 2/5 bei 3/6 pablogėjo mums stipriai. Lėtose dalyse turėjome važiuoti dar lėčiau, nes išsigraužė gilios provėžos ir neliko nieko kito tik judėti jomis. Nes jeigu bandai važiuoti greitai, varomieji ratai išlipa iš vėžės ir tada lieka tik buksavimas sniego pusnyse. Tai tas dalykas šiek tiek paliūdino.
Žiema lakstote su BMW M3? Kokią techniką planuoji vasarai?
Lakstome nes tai vienintelis važiuojantis automobilis dabar pas mus 🙂
Vasarai ruošiame tą pačią N5 techniką, tik kitame kėbule. Vitalijus / Uno Transport / turėtų jau greitai parvežti naują Škoda Fabia kėbulą iš Ispanijos. (Reklama apmokėta iš partijos sąskaitos 🙂 )
Kėbulą iš esmės keičiame, nes mūsų Fiesta turėjo apie 40kg viršvorį. O darant naują Fabia jau bendradarbiavome su RMC ir kartu planavome ką kaip daryti, kokias medžiagas naudoti, kad numesti antsvorį. Na ir šiaip kažkas įdomesnio 🙂 Taip pat laukiame naujos vairo kolonėlės iš Italų Sportech, kurie gamina visoms R5 ir WRC. Tai labai tikimės pabaigti tas bėdas su vairu. Taip pat badysime pereiti nuo Subaru originalaus centrinio diferencialo prie R5 naudojamos sistemos, be tarpašinio diferencialo, tik su galinio reduktoriaus atrakinimu. Testuosime ir lyginsime abi sistemas, bet aišku tikslas atrasti daugiau sukibimo.
Kur numatomas artimiausias startas užsienyje?
Artimiausias startas Airijoje Vasario 26d. su E36. Toliau Portugalija Balandžio 1-ają su Mitsubishi Lancer Evolution IX. Ir labai tikiuosi Ispanija Gegužės 7d. su N5 automobiliu.
Nuotraukos – Rallyemotions.lv, Jancisko Media, Krists Andersons, Alfonsas Rakauskas Photography