M.Samsonas / E.Snitkas – Otepaa Talveralli ’25

Interviu su Martynu Samsonus apie viešnagę Otepaa Talveralli 🙂

Martynas Samsonas su Ervinu Snitku pietrytinėje Estijoje užbaigė savo žiemos sezoną. Dabar laukia pavasario reikalai ir kelionė į JAV. Na, o kol Martynas dar nepakėlęs sparnų, tai pasidalino šiokiu tokiu pasakojimu apie nuotykius Estijoje 🙂



Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂


Latvija, Suomija, o dabar Estija. Kaip praėjo savaitgalis?

Sakyčiau sunkiai. Nors ralis susidėliojo beveik idealiai, bet pradžia buvo nervinga ir sunki.

Likus valandai tikrinomės šalmus bei ausines, ir man vėl nebeveikė mano ta speciali ausinė. Manau, kad Suomijoje sustojus greičio ruože ir greitai išlipant aš neatjungęs šalmo, patraukiau laidą ir pagadinau jungtį. Gal, nežinau. Na tai pakeitėme ir visas ausines, jungtis intercomą ir t.t., bet atsarginis intercomas prastokai veikė, todėl pirmame ruože Ervino prašiau pakartoti stenogramą gal 5 sykius… Tas neprideda greičio visiškai.. 

O kitą bėdą ir pats prisidariau.

Prieš tai buvusiuose raliuose naudojome tokia N5 specifikacijos trumpą vairo kolonėlę, o kadangi šitame BMW dar ir vairo traukės taškas pakeistas ant kelmo, tai pats vairas baisiai trumpas ir jautrus. Iš dalies ok, patogu, bet jei atleki į tramplyną posūkyje arba iškarto už posūkio, labai sunku nulaikyti mašiną tiesiai, ten kur reikia. Todėl sumąstėme šiam raliui naudoti originalią, netrumpinta Subaru vairo kolonėlę. Na ir aišku aš nepasibandžiau, galvojau kam čia reikia 🙂

Išvažiavus ir jau 5 pavara lekiant siauru keliu per kalniukus pajaučiau, kad joo… Na tiesiog nespėju su vairu gaudyti mašinos, o pusnys čia pat ir jos traukia taip, kad tokiu greičiu gali nusivartyti. Tai teko 4 ruožus ramiau pavažiuoti, tada per ilgąjį servisą pasikeitėme atgal trumpą kolonėlę ir jau geriau buvo. Gaila, kad paskutinis ruožas buvo labai lėtas, sankryžinis toks: 2 – 3 pavaros. Nors paskutiniame ruože sugebėjome atsikovot viską ką ištaškėme ir net 2WD įskaitoje pakilome į priekį.

Kitas dalykas, šis ralis dėl ruožų specifikos ir ypatingai dėl kelio dangos, visai netiko RWD mašinai. Siaura, daug stabdymo zonų, daug kur pirma – antra – trečia pavaros. BMW nejuda, buksuoja. 95% posūkių jokių šansų važiuot pilnu akceleratoriumi. Dažniausiai posūkį turi prariedėti, tada spaudi jau. Labai slidu ir siaura.

Net nežinau kodėl mums davė septintą startinę pozicija. Toks jausmas, kad specialiai 🙂 Nes kuo vėliau startuoji, tuo labiau prasivalo kelias. 

M.Samsonas / E.Snitkas - BMW M3 E36
M.Samsonas / E.Snitkas – BMW M3 E36

Trys raliai ant sniego skirtingose šalyse – kaip šaltuoju metų laiku atsiskleidė BMW M3 E36 su N5 pakaba?

Iš tikro trys raliai ant panašios dangos, bet realiai visi trys variantai sakyčiau  buvo visiškai skirtingi.

Alūksnėje buvo daug žvyro, ir jis sakyčiau gal buvo minkštas ar kas, nes padangos nedilo, dygliai laikė puikiai. Ir sukibimas geras buvo, platu greita – pasaka jausmas.

Suomijoje buvo grynas ledas, geras, sušalęs kietas ledas. Tai buvo ir slidu, ne taip kaip Otepaa, bet slidu tikrai, o dygliai irgi nedilo. Nedilo nei kelias, nei dygliai. O vat Otepaa sunkiausias, slidžiausias ralis. Ir padangos dilo, dygliai nudilo bei išlakstė. Matyt prisikasėme iki sušalusio žvyro vėžėje. 

O pakaba gerai. Puikiai. Tramplynų tikrai buvo baisiai gerų ir didelių. Šokinėjau pilnais, kaip sako, galvoju kaip bus taip – reikia kokybę kelt 🙂

Na tai irgi labai geras jausmas. Leki 5 pavara ten ant 170-180 km/h ir šoki 🙂 

Buvo ir aštrių tramplynų, kur šveičia aukštyn, ne tolyn. Tokie dažniausiai skausmingi šuoliai, bet ir su jais amortizacija susitvarkė puikiai.

M.Samsonas / E.Snitkas - BMW M3 E36
M.Samsonas / E.Snitkas – BMW M3 E36

Dalis greičio ruožų atkarpų ėjo per WRC Rally Estonia greičio ruožus – kokį įspūdį paliko tie keliai?

Kaip sakiau, dėl ypatingai slidaus kelio, negalėjau visur jau taip spaust kaip norėtų si. Būtų smagu grįžti vasarą. Visgi ruožų specifika, tai niekuo nenusileidžia Suomijai. Susirašyti tikrai nėra lengva, reikia pasukt galvą stipriai ir daug tikrintis. Todėl ir važiuojam kur sunku, ne kur lengva 🙂

Su Ervinu pašnekame dažnai – būtų faina LARC padaryti svetur – Suomijoje, Estijoje.  Lietuvoje važiuoti greitai dar nieko nereiškia, o va važiuoti greitai nežinomuose ruožuose – dažniausiai iškart galima pasakyti kas būtų 🙂

M.Samsonas / E.Snitkas - BMW M3 E36
M.Samsonas / E.Snitkas – BMW M3 E36

Buvote ne vieni, kartu ralyje startavo ir MV Sport komandos automobilis su M.Kempa. Kaip jiems sekėsi ir kaip juda projektai su MV Sport?

Na, mūsų S14 WRC VRT lyg juda, bet jau baisu, nes liko 2 mėnesiai iki sezono starto. Kol kas nėra labai linksma ir ramu. Jaučiu, kad arba vėluosime arba bus be didesnių testų.

O M.Kempa sakė, kad baisiai slidu 🙂 Aš jam sakiau – pasikeičiam, pažiūrėsi kam slidžiau 🙂 Kaip supratau labai laimingas ir patenkintas. 

M.Kempa / M.Szeja - Hyundai i20 VRT
M.Kempa / M.Szeja – Hyundai i20 VRT

Dabar laukia tolima išvyka į JAV. Kokius norus bei tikslus sau keliate šiai kelionei?

Kadangi du sykius lėkėme ir du sykius nedalėkėme, tai tikslas finišuoti. Vyksime 10 dienų iki ralio, dirbsime, tvarkysime, testuosime. Pabandysime dar sykį – nieko kito nelieka 🙂

M.Samsonas / E.Snitkas – BMW M3 E36



Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂


0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x