M.Bartkuvėnas / U.Vainevičius – Rali Serras de Fafe ’25

Mantas Bartkuvėnas buvo pirmasis lietuvis šiais metais suvažiavęs žvyrinį ralį. Apie tai kaip jam sekėsi Portugalijoje, papasakojo jis pats 🙂



Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂



Kodėl ralio vėjai tave nunešė į legendinę Fafę?

Iš esmės dėl to, kad tai vienas ankstesnių žvyrinių ralių. Mes žiemą dėliojomės sezono grafiką ir norėjome kuo greičiau gauti žvyrinį ralį, juolab nebuvo aišku kokios tos žiemos bus pas mus. Nepamenu, kas mums šį ralį rekomendavo, bet jis kažkaip užsifiksavo ir pasirinkome būtent jį.

Legendinis Fafe tramplynas Lameirinha greičio ruože
Legendinis Fafe tramplynas Lameirinha greičio ruože

Kaip pavyko susidraugauti Domingos Sport ir apskritai, portugališka ralio kultūra?

Su Domingos Sport susidraugavome labai puikiai, faina atmosfera, nes tai šeimyninė komanda. Vadovai yra Ricardo Domingos su žmona, jo brolis bei vaikai taip pat dirba komandoje. Tuo pačiu tai visiški ralio fanatikai, viskuo labai besidomintys bei besijaudinantys už kiekvieną dalyvį. Taigi labai faina ir draugiška atmosfera.

Portugališka ralio kultūra – va čia jau kitas klausimas. Portugalai, ispanai ar apskritai pietiečiai – pas juos tos „Manjanos” pakankamai nemažai ir jei dėl kažko susitari trečiai valandai, tai gali net neskubėdamas po trijų dvidešimt ar puse keturių pasirodyti, nes jų dar tikriausiai nebus. Pamenu pas mus testai dvyliktą valandą turėjo prasidėti, žinoma mes jau vienuoliktą buvome vietoje, o jie pasirodė gal puse dviejų. Man asmeniškai tai buvo gana neįprasta, bet M.Sesks kuris irgi turėjo testus minėjo, kad jam vėlavo dar daugiau. Tai supratome, kad jeigu net jam vėlavo, tai viskas čia normalu. Tokia kultūra, teko tiesiog priprasti.

Domingos Sport pernai Fafėje aptarnavo M.Samsoną, o šiemet M.Bartkuvėną
Domingos Sport pernai Fafėje aptarnavo M.Samsoną, o šiemet M.Bartkuvėną ||| Photo – FR Rally

Pora kartų buvai greičiausias tarp Rally4 automobilių, bet tuo pačiu ir SS5 praradai apie keturias minutes. Tai kaip apskritai sekėsi šiose varžybose?

Principe varžybos buvo skirtos mokymuisi, aš ten tikrai nevažiavau kažkokių vietų ar podiumų ieškoti. Kaip iš mokinimosi pusės, šios varžybos buvo puikios. Vienas iš didžiulių žingsnių man buvo važiavimas per lietų, nes aš tos patirties turiu labai mažai. Realiai lietus gąsdina, tai tas ir pasimatė. Dalis rezultato tą puikiai parodė – kai lietus apstodavo, aš iškarto išsiverždavau, o buvo apstoję dviejuose greičio ruožuose plius shakedown’e. Šiaip buvo visą laiką šlapia, bet tiesiog tuo metu buvo pristoję lyti ir visus tuos GR laimėjau. Vos pradėjus lyti, pasijusdavo patirties trūkumas, sukibimo paieškos, kyla stresas ir t.t.. Tiesiog reikia daugiau kilometrų lietuje.

Dar viena labai gera šio ralio vieta buvo stenogramos rašymas. Pats kelio rašymas yra kitas, nes važiuoti kalnuose yra visai kas kita. Mokytis kaip susirašyti stenogramą, gauti daug sudėtingesnes užduotis stenogramai buvo labai naudinga. Šis ralis tikrai prisidėjo prie mano tapimo geresniu vairuotoju.

Penktame greičio ruože buvo lietus bei daugybė tešlos, molio. Tai ant tos tešlos tiesiog nuslydo automobilis per greit atvažiavus. Likome griovyje, aplink nieko nebuvo ir galvojome, jog ralis jau pabaigtas. Atsisegėme diržus, Ugnius išlipo, bet paskui pabandėme pajudinti tą automobilį, Ugnius pastūmė ir kažkokio stebuklo dėka iš to griovio išlipome. Šiek tiek buvome aplamdyti, bet galėjome važiuoti toliau. Finiše pastebėjome, jog nuleido ratą, mes jį pasikeitėme, o servise automobilį aptvarkė ir tęsėme varžybas. Tai čia buvo jau toks „close call”. Ir buvo dar vienas incidentas berods dešimtame greičio ruože, kai apsisukome. Tai buvo du kart važiuojamas greičio ruožas kurio danga toks raudonas molis, tai ten slidumas nesuvokiamas. Tai tiesiog elementarioje vietoje apsisukome. Teko truputį pavažiuoti atgal, kad vėl apsisukti, nes buvo labai siaura. Kadangi automobilius leido kas dvi minutes, tai turėjome šiek tiek laiko manevrams.

M.Bartkuvėnas / U.Vainevičius - Peugeot 208 Rally4
M.Bartkuvėnas / U.Vainevičius – Peugeot 208 Rally4 ||| Photo – FR Rally

Oro sąlygos buvo mažų mažiausiai „malonios“. Kaip jos paveikė kelią ir visą varžybų procesą?

Varžybų procesui oro sąlygos įtakos neturėjo, visi vietiniai ten prie to pratę, nes Fafėje tokiu metu beveik visada lyja ir nieko tai nestebina. Man prie visa to, kad ralis naujas, automobilis naujas, kalnai bei daugybė kitų dedamųjų, tai prie jų dar vyšnia ant torto buvo tas lietus. Tai jo, streso tikrai tai davė. Turbūt gavome visą komplektą viename, kas tik galėjo nutikti. Kadangi prasitempė tas ralis dėl sustabdymų ir t.t., tai ralio gale teko važiuoti naktį per lietų kalnuose, tai tikrai buvo labai „malonios” patirtys.

M.Bartkuvėnas / U.Vainevičius - Peugeot 208 Rally4
M.Bartkuvėnas / U.Vainevičius – Peugeot 208 Rally4 ||| Photo – Kinse

Važiavai legendiniais WRC Portugalijos greičio ruožais bei jų įžymiosiomis dalimis. Ar jie tikrai tokie geri kaip pasakojama?

Joo, ne esu aš gal ten tiek pasaulio ralio trasų matęs, bet greičio ruožai tikrai įspūdingi. Kartais važiuoji susirašyme ir ten toks grožis, kad sunku išlaikyti žvilgsnį į kelią, nes viskas tikrai labai įspūdinga ir tuo pačiu sudėtinga. Važiuoti kalnuose yra labai faina. Tik kitas dalykas yra akmenys ir tų visų liūčių išgraužtos vietos. Turėjome tokių smūgių, kur jau atrodė, kad Rally Finish turėtų būti, bet automobilis atlaikė. Net nuspėti negali, kad vidinėje posūkio dalyje bus akmuo ar dar kas. Lietuvoje tai užsirašai stenogramoje „Don’t”, kad nekirsti, o čia turėtum visame ruože taip užsirašyti, nes dalyviai tikrai iškasa daug tų akmenų. Tai kaip ir sakiau, ruožai įspūdingi ir kartais net juokaudavome, jog važiuojame simuliatoriuje, nes vaizdai visiškai užgniaužia kvapą.

M.Bartkuvėnas / U.Vainevičius - Peugeot 208 Rally4
M.Bartkuvėnas / U.Vainevičius – Peugeot 208 Rally4 ||| Photo – Kinse

Debiutavai su Peugeot 208 Rally4 po tikrai daugybės kilometrų su Ford Fiesta Rally4. Ar greitai pavyko prisijaukinti automobilį? Kokie šių automobilių skirtumai?

Prisijaukinti pavyko tikrai greitai, nes abu automobiliai yra profesionalūs ir sukurti raliui, tad tas pajautimas ganėtinai greit atėjo. Dėl jų skirtumo, tai yra pora vietų. Viena iš jų – sėdėjimo pozicija. Peugeot automobilyje sėdėjimo pozicija yra labiau į priekį, jausmas geras ir iš ties šį automobilį patogiau vairuoti. Šiaip skirtumai nėra dideli, bet visgi Peugeot 208 Rally4 jaučiasi, kad yra labiau „advanced”. Pats automobilis yra aukštesnis bei variklio galia ypač žemuose sūkiuose yra patogesnė.

M.Bartkuvėnas / U.Vainevičius - Peugeot 208 Rally4
M.Bartkuvėnas / U.Vainevičius – Peugeot 208 Rally4 ||| Photo – FR Rally

Kokie artimiausi bei viso sezono planai?

Planas sudėliotas turėti kiekvieną mėnesį bent po ralį. Kita ralis turbūt vėl bus Portugalijoje, Lietuvoje šiemet važiuosime labai mažai – vieną ar du ralius. Bandysime šįmet išbandyti įvairesnius ralius Europoje.

Domingos Sport įprastai aptarnauja daugybę automobilių Portugališkų etapų metu
Domingos Sport įprastai aptarnauja daugybę automobilių Portugališkų etapų metu




Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂

0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x